Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové náklaďáky dostane armáda později

Nové nákladní vozy Tatra dostane česká armáda zřejmě později, než původně plánovala. Důvodem je nečekané krácení peněz ze státního rozpočtu na armádní výdaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

TATRA je dobrá a k dnešnímu dni se ji daří obzvlášt i bez zakázky od armády

a to co Tatra nabízí armádě bude dobrá náhrada za V3SR^

0/0
31.5.2007 20:05

rolb

Praga = nekvalitní

Lituji tatru jestli si zacne do sebe davat soucastky od PRAGA. Jezdím s PRAGA UV80. Motoricky dobrý.Bohužel to je vše.Převodovka je katastrofa.Kvalty jdou špatne řadit.Řadící páka dlouha cca 80cm v době kte se používají k řazení zkoro joysticky je docela špatné a nemotorné.Nápravy jsou poddimenzované a často se ničí diferáky ,praskají poloosy a lamou naboje kol.Jestli je budou do tater montovat tak je hodně lituji.Tatra ztratí jméno a pak zakazky.Měl jsem i možnost optat se automechaniků na dílenské zpracovaní náprav a i oni potvrdily že to vypadá,jakoby to dělali na koleni. Měl bych byt patriot,ale pokud dělají nekvalitní věci a nechají si za to docela dobře zaplatit........;-(

0/0
31.5.2007 20:01

_Aleister_

53,3 mld. korun je docela drahý špás, a to tam dělá pouze 26 tis. lidí.

Některé složky jsou velmi důležité, třeba civilní ochrana, ale ty transportéry, to je zase úlitba zeleným mozkům s latentní agresivitou.

0/0
31.8.2006 19:14

dislektik-a-prd-naděláte

Re: 53,3 mld. korun je docela drahý špás, a to tam dělá pouze 26 tis. lidí.

pravda v bývalé Jugošce,Afganistánu atd mohou vyskoušet jízdu na koních se šavlí připevněnou k sedlu!!!!8-o

0/0
31.8.2006 19:16

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: 53,3 mld. korun je docela drahý špás, a to tam dělá pouze 26 tis. lidí.

8-o8-o8-o8-o TO JE CO ZA ??DABL

0/0
31.5.2007 20:07

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: 53,3 mld. korun je docela drahý špás, a to tam dělá pouze 26 tis. lidí.

JSEM ;-D;-D;-D;-D;-D;-DVŮL

0/0
31.5.2007 20:08

zahorak1

Rozprával som s hlavným konštruktérom

Ešte za socíku som robil diplomovú prácu v jednom n.p. v ČSR, vyrábajúcom aj terénne nákladné auta. Povedal som bratom husitom, že ich nákladné vozidlá sú zastaralé, črepy. Že V3S-ky sú v teréne oveľa lepšie, len by mali mať vodou chladené motory. A že úplne super by boli terénne - štvorkolky - Škody. Osobné - rovno do zberu, lepšie - v tom čase - Volgy. Ver te mi bol som označeného za zlého. Neprajníka. Veď sme dostali 500 mil. prevoditeľných rubľov na rozvoj z RVHP. A Rus berie od nás ročne 2-3 tis. ks. A ja si stále to svoje, sú to črepy, nemajúce perspektívu. Odchod od vzduchom chladeného motora, od "páterového" rámu, ... Znovu mi namietali, nerozumieš tomu. Ešte v tom roku prišla správa, že Rus kúpil 9000 ks Magirus - Deutz. Po nej boli veľmi pobledlý. V poslednú dobu na Dakare si ani nepípnu, všetko berie Rus na Kamaze. Mrzí ma to, lebo stiahli so sebou aj Bánovce nad Bebravou. Ale inakšie spomienky sú mám dobré, diplomovku som mal za jedna!  

0/0
31.8.2006 16:51

dislektik-a-prd-naděláte

Re: Rozprával som s hlavným konštruktérom

no jelikož zde byl komunismus co bys čekal ale motor chlazený vzduchem splnující normu EURO 4 a nachystán na EURO 5 to je teprve kafe a výkon 425 K;-)

0/0
31.8.2006 18:43

zahorak1

Re: Re: Rozprával som s hlavným konštruktérom

Brat môj husito, zrejme nie si technik, prečítaj si podrobne výhody a nevýhody vzduchom chladeného motora, spôsob dosiahnutia EURO 4, výhody a nevýhody "pateřového" rámu a potom... Ale, čítaj podrobne vyrábané množstvá!! Tatra, ktorej základ dali - na svoju dobu - takí geniálni technici, ako boli Hans Ledwinka, či Ferko Porsche živorí. A na tú plochu, čo zaberá, doslova chátra.

0/0
31.8.2006 20:07

Likvid

Re: Rozprával som s hlavným konštruktérom

No viditelne meli pravdu.

Pro tvoji informaci - ten nakladak o kterym se tu pise, ma ram z V3S a vodou chlazenej motor z Renaulta, je to predelana Rosska, od Tatry to ma akorat logo na kapote (a btw je to docela strep - ale to byla vlastne uz Rosska).

Dalsi vec - pro export ma Tatra radu T816, coz jsou osmsetpatnactky, ale s automatickou prevodovkou (Allison) a vodou chlazenym motorem (Deutz, MTU..), i Loprais ma ve svoji Tatre MTUcko. S uspechem Kamazu na Dakarech je to taky malinko slozitejsi, kdybys vedel jak s tim rusaci jezdej... po zavode jsou to vergly na odpis, Loprais si se svym soukromym autem neco takovyho dovolit proste nemuze, on nejede jenom aby vyhral, ale taky aby auto prezilo v pouzitelnym stavu pro dalsi sezonu, coz rusaky netrapi.

Co se tyce ramu - tam neni co resit, jsou to auta do tezkyho terenu a tezko najdes neco lepsiho nez vykyvny polonapravy. ..

0/0
5.9.2006 0:58

Likvid

Re: Rozprával som s hlavným konštruktérom

...A ze mela V3S vetsi pruchodivost nez Tatry? Ehm, srovnej si ty masiny prosimte hmotnostne, s V3S jsem se na vojne neco najezdil a zcela jednoznacne JEDINA vec ktera na ni byla dobra, byla prave ta pruchodivost (ale zase o tolik lepsi proti Tatram nebyla), jinak to byl PRISERNEJ strep, Tatry jsou proti ni po vsech strankach luxusni auta, byt v pripade T815 uz asi trochu pretechnizovany (a tudiz narocnejsi na udrzbu), nejbezproblemovejsi byly T148. Pocet vyrobenych kusu komentovat nebudu, staci si uvedomit, z jakych sra*ek se musela Tatra po nekolika pokusech o jeji likvidaci hrabat, o zkostnatelym a tragicky podcenenym marketingu nemluve.

0/0
5.9.2006 0:59

RoninW

Ha Ha Ha

nečekané krácení peněz ze státního rozpočtu na armádní výdaje

Opravdu nečekané? Ten Sobotka je v u l. nastrařil několik pastí v každém resortu, aby pak mohli tvrdit, že ODS škrtá tohle a támhleto a že oni by to dokázali...Jedinné pozitivum na dlouhém jednání o vládě je že se tohle odhalilo

0/0
31.8.2006 14:59

peon11

aráda stojí za

lejno a nezaslouží si nic. Krom těch několika, co nešli i nešly do zahraničních misí jen kvůli prachům. A těm ty peníze samozřejmě přeju. Jinak je to pátá kolona, modifikace Lidových milicí. Za Paroubka úprkem úprk.

0/0
31.8.2006 11:18

tetrachlor

Re: aráda stojí za

jj, správně, nic jim nekupujme  - až zase přijdou povodně, budou nás evakuovat v posledních 4 pojízdných V3Skách a dvou zkanibalizovaných 815kách... :-(

já nevím, že na armádu každý nadává, ale když přijdou povodně, nebo na horách je tolik sněhu, že pluhy neprorazí, tak jsou najednou dobří - o tom, že armáda zajišťuje částečně i leteckou záchranku, v rámci liberecké protichemické jednotky tahá z průseru okolobydlící u Hradce a v Chvaleticích atp. se zmíním jen mimochodem...

osobně ty prachy vrazím radši do nákupu aut pro armádu, než na sociální dávky pro nemakačenka...

0/0
31.8.2006 11:49

monarchista

Re: Re: aráda stojí za

R^

0/0
31.8.2006 13:20

________________________________

Re: Re: aráda stojí za

Když platíme denní rozpočet 146 megakorun (i v létě), tak se mi zdá, že požadavek přistavit třikrát za zimu sněžnou frézu je férový.

0/0
31.8.2006 13:56

cejkis

reforma

Jak chce někdo plánovat trasformaci armády, když mu každé dva roky krátí rozpočet ?????

>- = Banánistán

0/0
31.8.2006 11:13

Bonelord

Re: reforma

Ja bych je pretransformoval na popelare!;-)

0/0
31.8.2006 11:50

cejkis

Re: Re: reforma

já tebe na mrtvolu

0/0
31.8.2006 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.