Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražany přijde svezení taxíkem dráž než Pařížany

Služby pražských taxikářů patří mezi nejdražší v Evropě. Vyplývá to z průzkumu MF DNES, na kterém spolupracovala s Českými centry v zahraničí. Ve vybraných evropských metropolích zjišťovala, kolik korun v přepočtu stojí jeden kilometr jízdy po městě. Výsledné údaje pak porovnala s průměrnými platy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gosciny

objektivita článku

Tohle je ale neuvěřitelnej blábol.. když srovnání ceny, čekal jsem příklad, Berlín, 2 E za km atd.. ale srovnat to tímhle způsobem?? že je u nás průměrný plat 20 čistýho a v Německu 50.. tak je asi jasný, že i když je tam taxi dražší, tak ujedou 2x tolik km... pak si to tu přečte někdo, kdo taxikem nejezdí a zas u piva bude řvát, jaký taxikáři jsou.. nechápu, že takový neobjektivní článek vůbec projde.. pak můžem jen napsat o kvalitě a objektivitě novinářů... :-©

0/0
2.8.2008 14:38

Kasnar

Paní Jarošová

Paní jarošová.Měla by ste se věnovat jinému oboru.Tomuto evidentně nerozumíte.

0/0
6.9.2006 9:37

trollisko

Pry drahsi vstupy

To je dobry vtip: 'Máme dražší vstupy než kolegové ze západní Evropy," brání se taxikář Jaroslav Kožíšek. "Povinné jsou technická kontrola, taxametr a oficiální označení taxi na dveřích.' To jakoze na zapade jezdi taxikari bez technicke kontroly, bez taxametru, bez oznaceni taxi???

0/0
31.8.2006 11:14

A A A radiotaxi s.r.o.

Reakce na článek vydaný MF DNES dne 23.8.2006, autor Bohdana Jarošová.

Naši reakci naleznete na našich internetových stránkách:http://www.aaa.radiotaxi.cz.

A A A radiotaxi s.r.o.

0/0
29.8.2006 17:45

pancho10

Typický důsledek vlády bolševiků:

Taxi dražší než v Paříži

Energie dražší než v New Yorku(kWh)

Hotel na úrovni Tokio

;-O;-€   A platy na úrovni  Albánie.

Jděte už do <!>Rv

0/0
26.8.2006 13:29

Jackdaw001

Re: Typický důsledek vlády bolševiků:

Dejchej;-D

0/0
26.8.2006 13:30

MKN

Mezi taxi jsou velké rozdíly

Před nějakou dobou jsem byl nucen několik měsíců pravidelně využívat služeb taxi, léta jsem už věrný jedné firmě, vůz si objednám přes dispečink a v pohodě. Řidiči jsou různí, někdy žoviální, jindy zamlklý, ale s používáním taxametru jsem neměl problém. Někdy sice jeli o něco delší trasou - dle hustoty provozu - ale žádná tragická oklika, na které by měli vydělat. Naopak se často zeptali, kudy chci jet anebo taxametr vypnuli ještě před cílem, když už byl na dohled...

0/0
26.8.2006 13:15

MKN

Jsou velké rodíly

0/0
26.8.2006 12:48

m.cut

Kravina

Tak takovou kravinu uz jsem dlouho necetl.To muže napsat jen člověk co tomu nerozumi a srovnava neco co srovnat nejde!!!!!!!!!!!

0/0
25.8.2006 16:07

Coolll

Novinarskej xindl

Zebyste konecne zmeni tu lez v titulku?

0/0
24.8.2006 18:52

medakuliczka

Re: Novinarskej xindl

Já hlavně nechápu,že takovou blbost vůbec pustili do tisku,ale taxikáři jsou vděčný téma a jak je vidět,tak hromada chytrolínů se chytla

8-o Jsem zvědav,co z MF dnes vypadne příště za kravinu,ale pokud zaměstnávají takové analfabety,tak si nedělám moc iluse.

0/0
25.8.2006 2:21

HugoWomaacka

a to už je zpočítaný i s vokradením?

0/0
24.8.2006 10:32

dislektik-a-prd-naděláte

TAK AT NEJEZDÍ TAXIKÉM

0/0
23.8.2006 18:20

Buml

taxi

tak az budu kupovat auto, nahradni dily, naftu take podle kupni sily, budu mit i cenu podle kupni sily. Ale kdyz vse platim v trznech evropskych cenach muzu jen tezko mit socialni jizdne

0/0
23.8.2006 18:19

Pan Navratil

Re: taxi

bodejť, když za den odjedeš dvě rita, přečteš všechny noviny a s kumpánama vyhulíš dvě krabky camelek.

0/0
24.8.2006 9:57

pinguinone

Re: Re: taxi

..nekdo na ty stetky na Venclu cekat musi... a nekdo  ty turisty taky musi vodrit , dyt by jich tu jinak bylo ,ze bysme se nemohli hejbat...;-P

0/0
24.8.2006 12:28

Coolll

Je to jasny.

Magistrat pripravi defacto znarodneni cele jedne zivnosti, tak je treba verejnost pripravit na to, ze ti smejdi taxikarsky zase rvou a pritom jezdejc nejdraz v Evrope. Takze co by vlastne chteli, zejo? Treba to, ze kdyz uz regulaci cen, tak i regulaci poctu taxiku. Ona totiz rentabilita zivnosti nezavisi jen na cene, ale treba i na poctu jizd denne. Ale skoda mluvit.

0/0
23.8.2006 18:09

Pan Navratil

Re: Je to jasny.

To je přeci jasné. Cena určuje, pro jak velkou skupinu obyvatel bude víceméně běžné brát si taxíka, počet taxíků pak ovlivní počet jízd za šichtu.

Licence ovšem vydává magistrát, že. Stejně jako je to se "smluvními přepravci"

0/0
24.8.2006 9:56

medakuliczka

Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

Vážení,takto nekompetetní článek jsem již dlouho nečetl,jak někdo může srovnávat nesrovnatelné.Ceny všech vstupů do provozu vozového parku jsou v EU v průměru skoro stejné,jak v Praze tak v Paříži taxikář pořídí auto za stejnou cenu,cena oprav je přibližně taky stejná,ceny náhradních dílů taktéž a to že firmy v Česku neplatí stejný peníz,jako ve Francii,to není problem taxikářů,ale zaměstnanců,že si to nechají líbit.Jinak rada pro všechny,kdo mají problém s taxislužbou,v Praze jezdí dotovaná MHD za 20 kč i v noci,přesto že dopravní podnik vypočítal,že by měl stát lístek minimálně 70 kč.Mě když bude někdo dotovat,rád budu jezdit podstatně levněji,ale prosím,nenazývejte nas zloději.Snažíme se přežít jako vy všichni a pokud se vám zdá,že jsme za vodou,pojďte si ten taxikářský chlebíček zkusit,rád pujčim auto.

0/0
23.8.2006 17:51

Coolll

Re: Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

Zbytecny se rozcilovat. Za chvili si zacnu myslet, Ze mel Zeman pravdu s tim "novinarskym xindlem".

0/0
23.8.2006 18:05

ihosama

Re: Re: Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

To si pis ze mel !

0/0
23.8.2006 23:09

medakuliczka

Re: Re: Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

Díky,jeden z mála rozumnejch:-)

0/0
24.8.2006 12:25

Pan Navratil

Re: Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

Já jsem se s taxi-zlodejem snad ani nesetkal, jenom se mi nezda to večne hořekovani, že je sazba mala...

Popravde me akorat nastve to, kdyz na staflu stoji prvni facko, druhy facko a dalsi, co maji auta me zenou za nima. Je problém taxikaře, v čem si natřasa zadek, ale je muje starost, v čem jedu ja. Nemluve o možnosti nehody.

0/0
24.8.2006 9:54

medakuliczka

Re: Re: Takto zavádějící informaci jsem už dlouho nečetl.

Faktem zůstává,že zakazník si má právo vybrat s kým pojede,ale nedivil bych se taxikářům,na tom štaflu stojí spolu a nějaká solidarita mezi nima panuje a dodržují pořadí,v jakém přijíždějí.V každém případě nikdo nikomu nébrání si vybrat auto jáké chce.Ale reakce na můj příspěvek je malinko mimo téma,mě nešlo o auta,ale o tu neskutečnou blbost,co napsala ta dáma z MF dnes,srovnává nesrovnatelné,no a to už vůbec se nechci vyjadřovat k tomu,že Oktavie ve Francii se dá pořídit až o 100.000 kč levněji než v česku-viz.MF dnes-24.8.20068-o

0/0
24.8.2006 12:23

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

V TOM CLANKU MELO BYT HLAVNE UVEDENO KOLIK STOJI NAPR. 8 KM V PRAZE A KOLIK V BERLINE, PARIZI, LONDYNE

pocet km za prumerny plat neni prilis zajimava informace. Taxikari v Praze jsou s velke casti smejdi a zlodeji, o tom neni pochyb. Ti solidni maji holt smulu, ze jim clovek kvuli tem ostatnim sejdirum apriori moc neduveruje.

0/0
23.8.2006 17:02

medakuliczka

Re: V TOM CLANKU MELO BYT HLAVNE UVEDENO KOLIK STOJI NAPR. 8 KM V PRAZE A KOLIK V BERLINE, PARIZI, LONDYNE

Drahý příteli,podle čeho soudíš,že jsou zloději.nejsou třeba zloději majitelé restaurací,kteří si na Staromáku učtují pivo za sto,ale od pivovarů ho kupují za stejnou cenu,jako hospodští,kteří ho prodávají za 17 kč. ???????????????

0/0
23.8.2006 17:56

dislektik-a-prd-naděláte

Re: Re: V TOM CLANKU MELO BYT HLAVNE UVEDENO KOLIK STOJI NAPR. 8 KM V PRAZE A KOLIK V BERLINE, PARIZI, LONDYNE

byznys je byznys a proto by měl zakročit úřad k tomu určený za jeden km účtovat 400 kč (viděl jsem to v Praze na vlastní kukuč)no takové peníze nemám ani na nákladáku po ujetí 10 km!!!!!!!!a ted počítejme náklady na osobáku a nákladáku už jen ta spotřeba že!!!!

0/0
23.8.2006 18:47

Pan Navratil

Re: Re: V TOM CLANKU MELO BYT HLAVNE UVEDENO KOLIK STOJI NAPR. 8 KM V PRAZE A KOLIK V BERLINE, PARIZI, LONDYNE

Jo ale do té hospody nemusím jít, ne že je "první na řadě, pane".

0/0
24.8.2006 9:58

medakuliczka

Re: Re: Re: V TOM CLANKU MELO BYT HLAVNE UVEDENO KOLIK STOJI NAPR. 8 KM V PRAZE A KOLIK V BERLINE, PARIZI, LONDYNE

Ale do toho taxiku taky nemusíš,mužeš nastoupit do levnějšího.

0/0
24.8.2006 12:29

Lanta2004

v zahraničí to funguje takhle

Dost často využívám taxi na svých cestách v zahraničí a vesměs to funguje takto: pokud se mi nechce v některé zemi platit oficiální sazbu ,tak se zkusím dohodnout na ceně bez zapnutýho taxametru.V některých zemích to jde celkem hladce(např.Řecko).V některých zemích je zase výhodnější rovnou požadovat zapnutí taxametru,protože cena je nízká(např.Thajsko).Jen u nás ale nevím proč mám pocit,že mě někdo stále okrádá at už má zapnutej taxametr a nebo nikoli...Rv

0/0
23.8.2006 13:37

Coolll

Re: v zahraničí to funguje takhle

V hospode chces taky slevu na biftek?

0/0
23.8.2006 13:38

wolf80

Re: Re: v zahraničí to funguje takhle

Pokud v hospode takove slevy funguji, tak ja bych si o ni samozrejme rekl. Je mi jedno, jestli bude sefkuchar zisk z me porce danit nebo ne. Pri silenych danich, jake mame u nas se ani nedivim, ze je spousta lidi obchazi. Kdyby byly nizsi, tak by se jim nevyplatilo riskovat, ale v CR se to vyplati zkusit. Vysoky dane, male tresty :o)V takovy kuchyni, tak se nechaji delat cachry :)

0/0
23.8.2006 13:48

Pan Navratil

Re: Re: v zahraničí to funguje takhle

Pokud by hospody měly úředně určenou maximální cenu bifteku a "náhodou" ji taky všechny účtovaly, tak jo.

0/0
24.8.2006 9:51

daadyy

Re: v zahraničí to funguje takhle

Já taky jezdím bez zapnutýho taxametru. Většinou to vyjde o dost levněji..

0/0
23.8.2006 13:41

the bear

Pomsta taxikarum

Kratce - stoji rada 10ti taxiku cekajicich na rito. Vim, ze z "A" do "B" to stoji 1 000Kc. Prvniho se zeptam, jestli me do "B" odveze za 600Kc. Posle me do haje. Pak se zeptam druheho ve fronte.. tretiho... devateho. Desatemu nabidnu za cestu do "B" 1 100Kc - a jedeme :-) Kolegum nevysvetli, ze me nesvezl za 600Kc. Funguje to po celem svete - mala pomsta.

0/0
23.8.2006 13:21

Coolll

Re: Pomsta taxikarum

Hmm, a proc by jim to mel vysvetlovat??? Ale zij v tom dal, aspon mas nejakou radost :)).

0/0
23.8.2006 13:23

the bear

Re: Re: Pomsta taxikarum

nepochopil's nic.

0/0
23.8.2006 13:30

Coolll

Re: Re: Re: Pomsta taxikarum

Jestli nic, o tom by se dalo polemizovat. Tvuj prispevek jsem asi opravdu nepochopil.

0/0
23.8.2006 13:32

daadyy

Re: Pomsta taxikarum

To je zajímavý, že mě by za těch 600 svezl..Takhle to dělám pokaždý a pokaždý se někdo ochotný najde. I když třeba ne za 600, ale za 800 určitě.

0/0
23.8.2006 13:23

pepe999 from Manchester

Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

banda zlodeju. Ja platim za zhruba 6 km trasu od baraku do centra M 6 liber. Benzin stoji zhruba 1 libru za litr, coz je vice, jak v CR. Neverim, ze by me nejakej ceskej parazit odvezl v praze 6 km za 240 KC. V Olomouci me znami vozi za 200 8km...

0/0
23.8.2006 13:19

Coolll

Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Akorat se ztrapnujes. Kazdej taxik na vysilacku 6 km zhruba 150 korun.

0/0
23.8.2006 13:22

PepaVonDepo

Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

A co nástupní sazba a čekání???

0/0
23.8.2006 13:24

daadyy

Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

To tě musím opravit. Vezmi si nástupní taxu, pak si spočti kilometry a 150 Kč za 6 km ti určitě nevyjde..

0/0
23.8.2006 13:25

Coolll

Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Ok, s nastupem a cekanim plus minus 190.

0/0
23.8.2006 13:27

daadyy

Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Jo, takhle by to mělo být oficiálně. Ale tipuju, že na taxametru se ti objeví tak těch 240 Kč..

0/0
23.8.2006 13:31

Coolll

Re: Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Nesmysl. To si dneska uz nikdo nelajsne.

0/0
23.8.2006 13:33

daadyy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
23.8.2006 13:36

Coolll

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

No je videt ze vis o cem pises.

0/0
23.8.2006 13:40

daadyy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Jo to je, protože taxi využívám dost často.

0/0
23.8.2006 13:42

Coolll

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxikari v Praze, ale i jinde jsou

Neverim. Jinak bys vedel, ze na objednavku na telefon te nikdo nenatahne. Co se tyce idiotu ze Staromaku nebo hlavniho nadrazi je vec jina.

0/0
23.8.2006 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.