Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gang vykrádal účty klientů Komerční banky

Několik klientů Komerční banky oznámilo, že jim z účtu záhadně zmizely peníze. Problém nastal u uživatelů, kteří využívali internetové bankovnictví. Vedení banky se obrátilo na policii. O problému informoval deník Právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

k.l.i.k.o.s.

Zabezpeceni

Nepripadne vam, ze starost o zabezpeceni by mela byt na strane banky a ne na strane klienta? Vzdyt za to ji platim (tedy alespon v pripade KB). Nemluve o komplikovanosti instalace a jednoduchosi dostat se na jejich hot-line.

Zajimalo by me jakym zpusobem posilaji SMS, ale podle zpusobu nastaveni asi normalne, coz mi take nepripada zrovna nejbezpecnejsi. Nevim proc nevyuziji zpusob jako e-banka a nepouziji GSM-banking pres SIM-toolkit, kde by melo jit uz o sifrovanou komunikaci a je potreba znat bankovni PIN, coz by k zabezpeceni melo stacit. Pak uz je uplne jedno pres jaky pocitac a kde danou operaci provadim jedine co muze clovek zpusobit je, ze se podiva co mam na ucte a u toho bez mobilu konci. Nemluve o tom, ze je to finance nejmene narocne, nebot vse vetsinou uz klient dnes ma. To by asi nekdo musel priznat ze to p.d.l.l a nejspis by prisel o misto, nemluve o nahrade skody, ale to je u nas spis utopie.

0/0
25.8.2006 23:29

Thorough

Re: Zabezpeceni

Kdyz si pan Moudry necha firmou doma nainstalovat bezpecnostni dvere spickove kvality za hodne penez a klic ke dverim si bude schovavat pod rohozkou s tim, ze na dvere nalepi cedulku s informaci, ze je klic pod rohozkou a nekdo mu vykrade byt. Kdo za vykradeni muze - pan Moudry nebo firma, ktera instalovala dvere? Kdyz si bude pan Moudry myslet, ze selhalo zabezpeceni dveri a o bezpecnost se mela postarat firma instalujici dvere, tak to neni pan Moudry, ale pan Hloupy. Podobne jako kdyz si pan Moudry nalepi na svou platebni kartu stitek s PINem a po zneuziti karty svaluje vinu na kohokoliv jineho, hlavne na system zabezpeceni, o kterem prece vi vse do detailu. No a jelikoz je panu Hloupych more, tak se hold obcas stane, ze jim nekdo jejich hloupost pripomene treba tim, ze jim vykrade bankovni ucet.

0/0
27.8.2006 0:05

k.l.i.k.o.s.

Re: Re: Zabezpeceni

Nejak mi unikla souvislost s mym prispevkem. Nemluvil jsem tam o zadnych kreditkach a uz vubec ne o tom, ze by nekdo nekde nechal lezet klic. Da se to spis srovnat s tim, ze si pan Moudry necha udelat klic u klicnika a ten si udela jeste jednu kopii.

0/0
27.8.2006 22:39

CUPR

Je mi z vás špatně....

jak tady všichni blejete jen a jen na Komerční banku. Já mám internetové bankovnictví a vše bez problému. Chybaje jednoznačně na uživatelích, kteří si nedokážou zabezpečit svůj PC a certifikát si uloží na HDD, nevědí, co je to Firewall, používají Outlook, Internet Explorer a aby ušetřili, tak bezplatné antivirové programy jako Avast! nebo podobné šmejdy. Je zajímavé, že zde NIKDO nekritizuje třeba Reifessen Bank kde pro získání informace při telefonním kontaktu operátorka vyžaduje plné znění hesla tedy ne třeba první pátý a sedmý znak z hesla. To se to potom odposlouchává - g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
25.8.2006 2:31

mpixel

Re: Je mi z vás špatně....

Ale řekněte jim že jim chcete síť zabezpečit. Řeknou vám, že si chcete akorát namastit kapsu, páč jim vše zatm funguje a vaší pomoc nepotřebují.

0/0
25.8.2006 9:44

pevara

KB

Prave kvuli tomuhle zabezpeceni E-bankovnictvi u KB jsem sel radeji do Postovni sporitelny. Na mobil mi dojde jedinecny kod a teprve potom muzu potvrit jakoukoli transakci. Funguje to tak od zacatku a u KB na to dosli az ted ?  Myslim ze takove zabezpeceni je nejlepsi g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
24.8.2006 18:19

honzajaka

No

ten kdo má inet bankovnictví si o tohle zrovna říká, Už aby bylo více těchto případů, aby už všichni viděli, že je o slepá větev 

0/0
24.8.2006 13:53

Jirmat

...

bez spolupráce zaměstnance banky je něco takového nemožné.Víc není co dodat.

0/0
24.8.2006 12:54

jabbenn

myslim, ze KB keca

Samozřejmě, že je možné se nabourat do internetového bankovnictví, zvlášť když je chráněné tak bídně jako v KB. Ale když se vám někdo nabourá do počítače, má vaše přístupové údaje a certifikát, nepotřebuje žádné bílé koně, může si ukradené peníze převést rovnou třeba třeba do Nigérie a nepotřebuje další konto v KB. Na mě to dělá dojem, že mafie měla svého člověka přímo v bance jako administrátora, který obsluhoval nějaké finanční toky uvnitř banky, ale neměl právo peníze posílat mimo banku. Takže pak potřebovali ty bílé koně, které to vyzvedávali z kont KB a převáděli jinam. 

0/0
24.8.2006 8:52

Zluty buldozer

Re: myslim, ze KB keca

Souhlasim - mam z toho stejny pocit.

0/0
24.8.2006 9:18

pinguinone

Re: myslim, ze KB keca

g.idnes.cz" alt=";-)"> to zni rozumne..

0/0
24.8.2006 10:03

thomaes

Re: myslim, ze KB keca

Tohle zní hezky spiklenecky, ale ono to má jednoduché vysvětlené. Mezibankovní převody trvají v ČR několik dní, kdežto převody v rámci např. KB trvají pouze několik sekund. Tedy v této kauza bylo logické udělat vše velmi rychle, než na to někdo přijde a ve vypořádavacím čnb centru to stopne.

Jinak KB stojí za g.idnes.cz" alt="Rv"> Jejich internetové banovnictví je zoufalé...

0/0
24.8.2006 17:40

sladekm

Docela mě děsí, že je něco takového možné ...

... nebojím se že by mi to banka nevrátila, ale moc důvěry ve mě tyhle zprávy nevzbuzují. Bohužel asi to patří k době ... a takovýmto ohrožením budeme muset čelit čím dál tím častěji.

0/0
24.8.2006 6:47

wessan83

Re: Docela mě děsí, že je něco takového možné ...

to je blbost ... kdyby mela kb internetbanking jak ma byt, tak by se klienti nemuseli niceho bat.... internet banking je extremne bezpecny, kdyz je dobre udelany

0/0
24.8.2006 7:53

joudaf

Re: Docela mě děsí, že je něco takového možné ...

No já bych se bál. Kdyby to nebyla chyba banky, asi by ty peníze tak rychle nevracela.

0/0
24.8.2006 7:54

Dr. Nick Riviera

Pojisteni

Lidi prece nemusi mit strach. Banka je pojistena proti kradezi, takze musi celou sumu uhradit zpatky na konto. Nebo se mylim?

0/0
24.8.2006 0:02

Lupulin1

Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

NEPROVOZUJTE BANKOVNICTVÍ PŘES INTERNET g.idnes.cz" alt="!!"> g.idnes.cz" alt=";-)"> g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
23.8.2006 21:29

holkazdaleka

Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

Nejlepsi je mit penize v matraci, jako moje babicka. g.idnes.cz" alt=":-D">

0/0
23.8.2006 21:30

Lupulin1

Re: Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

To neříkám.Říkám,že když nám někdo vleze do bezpečnostní zóny u přepážny jsme nevrlí.Protože to vidíme.Bohužel musím všechny varovat.Pokud se připojíme do banky přes jakkoukoli veřejnou síť, telefonní, bezdrátovou a tedy i Internet, nastává stejná situace jako s narušitelem u přepážky, ba horší. Technické vybavení jakéhokoli poskytovatele včetně poslední míle dnes umožňuje filtrovat a ukládat i zabezpečenou komunikaci. Filtr umožňuje dekódovat a vidět údaje v čitelné podobě, které komunikujeme s cílem! Nasazení filtru je postřehnutelné pouze jedním dotazem navíc při sestavování kódované komunikace! Říkáte si jak je to možné? A co veřejný klíč? Ten se dá snadno získat. Je to otázka dobře napsané internetové stránky nebo mailu a otázka nabourání se do poslední míle. Váš poskytovatel je velmi důvěrný společník vaší práce na Internetu. Přidejte sociální inženýrství a Vaše účty jsou také účty veřejné. Nepředpokládám, že se tento stav kdy změní. Bylo by to proti logice technického rozvoje!

0/0
23.8.2006 21:57

wessan83

Re: Re: Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

bla bla bla ... samozrejme ze verejny klic se da lehce ziskat, je to jeho ucel a proto se jmenuje "verejny" ... nicmene, aby klienta okradl tak potrebuje jeste minimalne privatni a vetsinou jeste passphrase

jinak ja slysel i nazory, ze tohle vubec nemuselo jit zevnitr banky, ale normalnim phishingem ... takze kdo pouziva srmtelnou kombinaci Outlook + Internet Explorer, tak se hold phisingu nemusi vyhnout, pokud o tom nic nevi ... pak uplne na cizi strance, ktera se tvari jako KB zada vsechny potrebne udaje, nebo klidne posle i svuj privatni klic, kdyz se to bude tvarit jako stranky KB a bude tam mit navod ... voila uz mame najednou vsechno co je potreba a nemuseli jsme ani napadat cizi pocitac, staci jen jeden inteligentni mail do Outlooku

problem je, ze o tomhle proste lide nic nevi a nemaji predstavu jak to vsechno funguje a proti tomu se bojuje tezko a asi nejlepsiu je mit opravdu nejaky el. klic, nebo ty sms na telefon

0/0
23.8.2006 23:12

radekc

Re: Re: Re: Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

phisingu se nevyhnete ani s kombinaci Firefox + Thunderbird. Nicmene Thunderbird aspon varuje pred otevrenim takoveho podezreleho emailu!

0/0
24.8.2006 7:43

wessan83

Re: Re: Re: Re: Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

je mozne se ji nevyhnu - ale tyhle nepouzivam

0/0
24.8.2006 7:51

pavouk

Re: Re: Re: Jedinné bezpečné řešení pro Internetové bankovnictví!

To je sice pěkné, co říkáte, ale hlavní problém je v přístupu banky. Například e-banka používá autorizování transakcí jednorázovými klíči (pomocí mobilu nebo "kalkulačky") už leta a dotyční zloději se můžou bourat kam chtějí a stejně jim to nepomůže. Museli by mi ukrást mobil, znát mé klientské číslo v e-bance, PIN mého mobilu a bezpečnostní PIN aplikace e-banky v mém mobilu. A nebo by se museli přímo nabourat do systému banky a provést transakce uvnitř jejich systému. Pokud někdo používá v bankovním styku nějaký statický klíč, tak se divím, že trvalo tak dlouho, než došlo k jeho zneužití

0/0
24.8.2006 7:24

zapvit

Hlavni chyba na strane KB

Hůavni chybu udelala KB pokud se pri odesilani penez z uctu neprovadi zpetna kontrola zda odesila spravny majitel treba pomoci kontrolniho kodu ze SMS zaslaneho na mobil tak v tom pripade bych si ucet nezalozil u KB jeste ze jsem jinde....... kde pri odeslani platby z uctu musim pockat na potvrzovaci sms a kod prepsat

0/0
23.8.2006 21:24

Tonda z KUNDIC

Problém vidím v rozežranosti klientů

Mnozí klioši bank jsou tak rozežraní, že nejsou ochotni některé prvky zabezpečení nastavovat přes pobočku banky. e-banking se pak díky tlaku těchto klientů bohužel ubírá nesprávným směrem. A v tom vidím zásadní problém.g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
23.8.2006 20:48

mgns

Re: Problém vidím v rozežranosti klientů

Tak to rozhodně není problém klientů. Řekl bych, že na vině jsou spíše lidé v managementu bank(y).  Dokáži si představit, jak se snaží svou "vizi" prosadit za každou cenu i navzdory připomínkám pracovníků IT. Klíče v souboru jsou problematické. Mnoho lidí si ani nedokáže pod slovem soubor něco představit. Jak jsem již psal, autentizace musí být blbovzdorná a pro lidi jednoduchá.

Chipová karta je věc uchopitelná. Pokud ji nedám z ruky ani ji nikdo nezneužije - to je pochopitelné pro všechny. Stejně tak i mobil se sim toolkitem. Když jej ztratím, je to ztráta hmatatelná a začínám se hned starat, co kde bych měl zablokovat. Ale pokud mi někdo vyfoukne soubor s klíči, většinou to nepoznám, vše vypadá tak jak má, no evidence, zloděj má kopii.

0/0
23.8.2006 21:10

Thyronx1

O sve prachy se nebojim

Ziji v USA (kde se mozna krade take) kde jsou ucty pojistene. Investuji pres Net a ani tam se nebojim ze se mi nekdo naboura do uctu.

0/0
23.8.2006 20:08

holkazdaleka

Re: O sve prachy se nebojim

V zivote jsem neslysela, ze by se v USA kradlo. Proto muzes klidne spat. To se u vas stat nemuze. g.idnes.cz" alt=":-D">

0/0
23.8.2006 21:32

wessan83

Re: Re: O sve prachy se nebojim

v usa se bezne kradou cisla platebnich karet, ktere se pak zneuzivaji k nakupu bez majitelova vedomi ... usa zrovna nejsou nekriminalnim rajem

0/0
23.8.2006 23:20

JFRLBC

proč tu lidi brečíte???

V téhle diskusi je dost opomíjena možnost autentifikace skrze čipovou kartu. Všude ve světě ( ČR nevyjímaje) dochází ke zneužívání různých forem zabezpečení alternativních bankovních distribučních kanálů ... U KB doteĎ byly dvě možnosti, jak se autentifikovat v aplikacích přímého bankovnictví, certifikát s souboru, certifikát na čipové kartě. Kdo si svých peněz cennil, nebo alespoň  trochu si uvědomoval nebezpečí napojení PC na síť internet,  pořídil si čipovou kartu, což je už několik let nejbezpečnější možná varianta, využívaná buĎ standardně, nebo doplňkovně celosvětově!!! Je to jen a jen o uživatelích .... Nicméně medializace negativních zkušeností 10 klientů má i své pozitivní stránky, a to, že se pro bezpečnost klientů, respektive jejich prostředků, bude dělat maximum ....

0/0
23.8.2006 19:05

mgns

Re: proč tu lidi brečíte???

Pokud by banka považovala klíče v souboru za nebezpečné (víme, že je to problém), proč takovou možnost klientům nabízí? Myslím si, že způsob autentizace by měl sám motivovat k bezpečnému chování. Mnohem jednodužší a bezpečnější je jednorázové heslo na mobil, případně elektronický klíč. Přístup KB mi připadal vždy těžkopádný - problematické instalace java apletů, otázka verze javy. A to všechno k bankovní aplikaci, která vám nenabídne ani takové samozřejmosti jako je svolení k inkasu...g.idnes.cz" alt=":-(">

0/0
23.8.2006 20:31

jeli.man

Re: Re: proč tu lidi brečíte???

klic v souboru ale neni problem, pokud se jako uzivatel chovam odpovedne a soubor s klicem - certifikatem si chranim....

0/0
23.8.2006 21:19

sapuu

Re: Re: proč tu lidi brečíte???

no podle me, ma KB z hlediska funkci Iinternet bankingu jedno z tech lepsich.. Jine banky toho pres IB neumoznuji ani zdaleka tolik jako KB..

0/0
24.8.2006 11:07

yaack

Re: Re: Re: proč tu lidi brečíte???

vy budete nejspíš z oddělení kb marketingu, ne..? Jak platěj ? g.idnes.cz" alt=";-P">

0/0
24.8.2006 20:10

nebudlabut

Tak byly vnitrni systemy naruseny, nebo nebyly?

Mluvci Marie Petrovová rika, ze vnitrni systemy banky nebyly v zadnem pripade naruseny. Autor rika, ze pachatele vnikli do vnitrnich systemu banky. Tak jak to je? Je Maruska pod palcem pana reditele a musi drzet lajnu anebo si to CEN spatne zapsal do notysku... iDNES, zadame o vyjasneni! g.idnes.cz" alt="!!">

0/0
23.8.2006 16:40

Pan Navratil

Re: Tak byly vnitrni systemy naruseny, nebo nebyly?

Tak asi kdyz mate validni prihlasovaci udaje, tak vnitrni system proste vyuzivate a ne narusujete.

0/0
23.8.2006 16:46

nebudlabut

Re: Re: Tak byly vnitrni systemy naruseny, nebo nebyly?

Zda se ale, ze mluvci banky to tvari v tvar odhaleni vidi jinak, ne?

0/0
23.8.2006 16:53

pinguinone

Re: Re: Tak byly vnitrni systemy naruseny, nebo nebyly?

..otazka jak jsi k tem udajum prisel...g.idnes.cz" alt=";-P">

0/0
23.8.2006 16:54

JFRLBC

Re: Tak byly vnitrni systemy naruseny, nebo nebyly?

vnitřní systém banky z venčí není napadnutelný, natož centrální účetní systém. Ten může napadnout max. tak zaměstnanec banky.... Vím že diskuse je od toho, aby lidé diskutovali k danému tématu, ale předpokládám, že do diskuse se zapojí jen lidé, kteří tento problém sledují více než jen letmo ... Takový člověk by po mnoha hodinách vývoje a zveřejňování už mohl zaregistrovat, že napadnuty byly PC klientů, kterým byly zcizeny certifikáty a přihlašovací údaje. Otázkou je, zda to všem zmizelo opravdu náhodně a nevědomky :DDD ....

0/0
23.8.2006 18:28

mpixel

Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

na jakékoliv zabezpeční počítače se kašle. Viry a špiony se to tam jen hemží. Vlastníci firmy či uživatelé chtějí po přivolaném počítačovém odborníkovi jen aby mohli číst a zadávat platby do banky. Pokud by nedejboze chtěl počítačový odborník počítač zabezpečovat proti virům nebo aktualizovat, majitelé firmy by ho obvinili že to chce jen aby si mohl vyfakturovat víc, že to vůbec nepotřebují. Certifíkát naprosto nezabezpený, počítače mezi sebou propojený peer-to-peer a nasdílený všechny soubory. Do kanceláří rodiné firmy mají přístu nejen děti, ale i uklízečky, správci budovy, řemeslnící. Na takový počítač pustí také kdejakého reklmaního agenta, aby jim tan nainstaloval nový ceník nebo nějakou prezentaci, mezi tím si jdou udělat na kafe a podobně.Vůbec se divím, že jim ten účet ještě nikdo nevybral.  g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
23.8.2006 15:33

heck01

Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
23.8.2006 15:36

komunisti_sou_svine

Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
23.8.2006 15:40

Kacenkin1

Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

To je stará věc, lidi provádí z PC operace za miliony a nejsou schopni dát pár stovek za čipovku... g.idnes.cz" alt=";-€">

0/0
23.8.2006 15:55

mpixel

Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

Tady by nepomohla ani čipovka, protože jí jaksi ani s kartou neodpojují.

0/0
23.8.2006 16:01

kiliannedory

Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

Příběh trochu mimo a o podobném zabezpečení: Kolegyni ukradli někde v obchodě kreditku a vybrali jí účet. Hrozně hořekovala a říkala, že tušila, že je kreditka nebezpečná a proto ji pro jistotu nikdy nepoužila a peníze vybírala zásadně v bance na přepážce. Když jsem se divil jak jí mohli účet přes kreditku vybrat, tak si vzpomněla, že ten papír s pinem pro  nosila v té peněžence jako tu kreditku....takže nechat čipovku s kartou v počítači je proti tomu minimum

0/0
23.8.2006 16:09

srny

Re: Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

vybrat účet přes kreditku nejde... kreditní karta se nemůže vázat na žádný běžný účet majitele.... to pak není kreditní, ale debetní karta......

0/0
23.8.2006 17:20

Thyronx1

Re: Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

Skvely napad, nosit PIN s kreditkou...

I me nekdo uctoval cosi na kreditku (zneuzila ji prodavacka). Banka mne na podezrelou transakci upozornila sama a samozrejme me to nic nestalo. Oni si to srovnali sami. Stalo jeto 5ti minutovy hovor se mnou. Ziji v USA.

0/0
23.8.2006 20:11

Tonda z KUNDIC

Re: Re: Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

Uz se vy5er na tu propagaci USA. g.idnes.cz" alt=">-"> Tu budeš v každým mejlu uvádět že žiješ ve státech. g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
23.8.2006 20:41

medved_cz

Re: Re: Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

Kupodivu se takto zacinaji chovat i ceske banky - konkretne eBanka mi volala, kdyz jsem poprve pouzil jeji kartu v dalekem zahranici.

0/0
24.8.2006 8:22

PIM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Občas v nějaké malé firmě jako melouch spravuju počítače

To je sice pěkné, ale co by se dělo, kdybyste z nejrůznějších důvodů hovor nepřijal? K penězům byste se nedostal? Máte to upraveno ve smlouvě s eBankou?

0/0
24.8.2006 23:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.