Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Ukrajině spadlo ruské letadlo se 169 lidmi

Nedaleko Doněcku na východě Ukrajiny se zřítilo ruské dopravní letadlo Tupolev Tu-154 se 169 lidmi. Ruské ministerstvo zdravotnictví potvrdilo, že nikdo nepřežil. Na palubě podle dostupných informací vypukl během letu požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tydýt

Blesk ?

Dle posledních informací do letadla udeřil blesk (bouře se údajně tyčila do údajné výše 15500 m), letadlo bylo v tom okamžiku cca na 11500. Pokus pilotů o nouzové přistání v Doněcku. Dle očitých svědků letoun padal jako list !?! Čeká se na vyšetřovatele, co zjistí z černých skříněk...

0/0
23.8.2006 0:18

ciankal

jen % rozhoduji

O tom ktera znacka letadel je poruchovejsi rozhoduje % nehodovosti na pocet stroju.  To sem se jako laik nedozvedel z clanku ani diskuse.  ( necetl sem vse )    :-/

0/0
22.8.2006 23:42

Čech jako poleno

Boeing 737 zacal v roce 1967

Je pravda, ze Tu-154 zacalo v r. 1968, ale tu-154M o dost pozdeji a dost se lisi.

0/0
22.8.2006 21:40

Kapitan_John_H_Miller

Re: Boeing 737 zacal v roce 1967

1982... záleží na tom?!?

0/0
22.8.2006 21:53

Čech jako poleno

Re: Re: Boeing 737 zacal v roce 1967

9. května 1967

http://www.airways.cz/zpravy/clanek.asp?id=120

0/0
22.8.2006 22:05

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: Re: Boeing 737 zacal v roce 1967

154M - 82!

0/0
22.8.2006 22:18

roba21

Re: Boeing 737 zacal v roce 1967

Jen pro zajímavost, Boeingů 737 se dosud vyrobilo cca 5000 (všechny verze), zatímco Tu-154 asi 900 kusů.

Počet nehod Boeingu 737 s tragickými následky: 54, Tu-154: 27.

To máme jednu nehodu na cca 92 strojů Boeingu a jednu nehodu na cca 33 strojů Tupolevu.

Zdálo by se tedy, že Tupolevy padají až 3 x více než Boeingy, jenže ono to nebude těmi letadly, ale spíše jejich majiteli.

0/0
22.8.2006 21:55

Maxx_Th

Bordel na palubě

Tak koukám že ze 170 už jich bylo jen 169. Pěknej bordel, když ani neví kolik jich tam bylo. No jo země kde včera vychlastali co měli na zítra se nazapře. Když to párkrát přepočtou, tak zjistí, že tam byla jen posádka a zapomněli naložit pasažéry.

0/0
22.8.2006 21:28

tydýt

Kryple

doufam že ti brzo spadne něco na hlavu yebale (Y)

0/0
23.8.2006 0:12

crazy_Yvan

je to hruza....

je to fakt des.. ale kdyz se koukam na ty fotky.. tak rikam ze takhle to vypada kdyz spadne letadlo... pripomina mi to fotky z 911 kdy tam nic takoveho nebylo..

0/0
22.8.2006 21:09

KaoS

Re: je to hruza....

Když jsem o 911 řekl před půl rokem pár američanům tak na mě koukali jak na blbce, že prý na Pentagon nikdy žádné letadlo nespadlo . No a já zas koukal jak na blbce na ně ;-)

0/0
22.8.2006 21:58

roba21

Re: je to hruza....

To bude tím, že tohle letadlo se rozmázlo na poli při (pravděpodobně) nízké rychlosti, zatímco let 77 narazil do kolmé stěny budovy Pentagonu, a to při plné cestovní rychlosti. Tj. v prvním případě je pole plné zbytků letadla, v druhém je to co neshořelo zapasované v troskách budovy.

0/0
22.8.2006 22:10

crazy_Yvan

Re: Re: je to hruza....

mno ja narazim na letadlo u Pitsburgu, to take spadlo do pole...

navic mi vysvetlete, kdyz teda narazilo letadlo do pentagonu a byla tam tak vysoka teplota, ze se kov roztavil a temer vyparil, tak jak je mozne, ze se obeti podarilo identifikovat podle DNA ktera denaturuje pri 70 stupnich celsia?? trosku na hlavu postavene..

0/0
23.8.2006 7:42

Kacenkin1

upřímnou soustrast všem pozůstalým....

zejména mě děsí fakt, že na palubě bylo 45 dětí... ;-(

0/0
22.8.2006 20:24

Kapitan_John_H_Miller

Re: upřímnou soustrast všem pozůstalým....

;-(;-(;-(

0/0
22.8.2006 20:37

Zuzana.

Re: upřímnou soustrast všem pozůstalým....

co je na tom tak děsivého?

0/0
22.8.2006 21:49

pokolgep

Re: Re: upřímnou soustrast všem pozůstalým....

Az v takovem letadle bude Tve dite asi se budes smat...co???

0/0
23.8.2006 3:36

ciankal

Re: upřímnou soustrast všem pozůstalým....

Deti je jako smeti.  Zbytecne se desis.

0/0
22.8.2006 23:30

h@luzak

Re: Re: upřímnou soustrast všem pozůstalým....

Dětí je jistě jako smetí. Ale o žádné bych skutečně nechtěl přijít. Přežít své děti musí být jedna z nejhorších zkušeností. Předpokládám však, že v tom letadle zemřely celé rodiny (a ne žádný "tábor"). Truchlit tedy budou především babičky, dědové, strýčkové, tetičky, bratranci, sestřenice a kamarádi.

0/0
23.8.2006 2:04

fleret1

to je desivy

:-/

0/0
22.8.2006 20:10

Richard I. Lví srdce

Re: to je desivy

Ruská letadla s cestujícími padají každý měsíc.

!

0/0
22.8.2006 20:27

barbudo

Re: Re: to je desivy

... americký ještě častěji ... a taky to není letadly ...

0/0
22.8.2006 21:17

roba21

Re: Re: Re: to je desivy

Pokud by to bylo myšleno letadla ruských vs. amerických leteckých společností, tak to by asi Rusové nevyhráli. Jinak ta druhá dvě letecká neštěsí letos v Rusku byly Airbusy. Kromě slovenského Antonova je tento letoun prvním ruským letounem havarovaným v tomto roce, Boeing měl zatím štěstí a je letos na 0.

0/0
22.8.2006 21:38

cejkis

blbosti

Nechápu, jak pár hodin po pádu někdo tvrdí, že byl na palubě požár. Pokud to piloti vyloženě neuvedli ve své radikorespondenci s řízením letového provozu, nechápu jak pár hodin potédokážou určit, že na palubě hořelo :-D

0/0
22.8.2006 19:28

ToddBertuzzi

Re: blbosti

Asi našli kanystry :-P

0/0
22.8.2006 19:31

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: blbosti

Pořád stejně blbbej... po všech stránkách! Určitě jsi volič ODS?!?

0/0
22.8.2006 19:37

dislektik-a-prd-naděláte

Re: blbosti

no to víš sovětská škola;-D

0/0
22.8.2006 19:33

Don_Alex

Re: blbosti

boože a co myslíš že si tak asi povídali , když šli k zemi, jaké bude počasí? to víš že dali hnedka exho, že je na palubě požár. Nebo myslíš že lítají bez rádia a mají tam akorát červené tlačítko SOS?;-D;-D

0/0
22.8.2006 19:52

cejkis

Re: Re: blbosti

Pokud tam byly silné turbulence, lítali jako hadr na holi. Vůbec nemuseli vědět, že mají na palubě požár a třeba ho tam ani neměli. Mohl se jim z nějakým příčin poškodit některý z navigačních přístrojů a proto se rozhodli klesat pod spodní základu oblačnosti je v tom tolik otazníků, že každý kdo vyřkne verdikt pár hodin po pádu je spekulant.

Tvoje poznámka svědčí o tom, že o létání toho moc nevíš.

0/0
22.8.2006 20:07

rychloslimejs

Re: Re: Re: blbosti

za to ty jsi nejvetsi odbornik, pokud vim od ohlaseni SOS do zmizeni z radaru byly 2 minuty. Nehlede k tomu, ze pri nouzovem volani piloti specifikuji problem, paklize ho znaji, uz jen proto, aby se na zemi vedelo, jak vazna je situace. Tvoje poznamka svedci o tom, ze toho o letani moc nevis ty...

0/0
22.8.2006 20:12

cejkis

Re: Re: Re: Re: blbosti

Nehlede k tomu, ze pri nouzovem volani piloti specifikuji problem, paklize ho znaji,přesně tak

Nikdo nezveřejnil jejich volání stavu nouze. Pokud by řekli, poloti oznámili stav nouze tehdy a tehdy a sdělili, že mají požár na palubě tak se tomu dá věřit. Takto to jsou spekulace.

To můžu klidně napsat, že příčinou bylo utržení interceptorů při velké turbulenci a následný prudký sestup.

0/0
22.8.2006 20:20

starfighter

Re: Re: Re: blbosti

Nic ve zlém, ale neznám navigační ani jiný letový přístroj, jehož poškození by donutilo posádku klesat vůbec, natož pod oblačnost, obzvlášť v této fázi letu. Souhlasím s tím, že zatím jsou to jen spekulace. Možná příčina může být tak nečekaná, jak už to v životě bývá, od dítěte za řízením až po zkrat v troubě pro ohřev jídla. Mimochodem, po vzletu se zapínají a pokud ta mapka odpovídá...

0/0
22.8.2006 20:24

cejkis

Re: Re: Re: Re: blbosti

co umělý horizont ?

0/0
22.8.2006 20:28

starfighter

Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

1. trojnásobná záloha umělého horizontu

2. stále lze použít zatáčkoměr

3. pokud by kterýkoli velící pilot v této kategorii létajícího personálu řešil závadu um. horizontu klesáním pod mraky tak pánbůh s námi a zlé pryč.

0/0
22.8.2006 20:37

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

1) ok, beru

2) ještě že to nemá glass kokpit :o)

3) za minimální dohlednosti, přiztrátě umělého horizontu by jsi letěl naslepo ? :o) bez refernečního bodu ?

0/0
22.8.2006 20:47

starfighter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

Hele, vysazení glass kokpitu by mohl bejt dobrej námět na americkej film (zrovna mi tu nějakej podobnej jako kulisa běží), sice tam maj nějaký záložní klasický přístroje, ale ty by mohla letuška podpatkem rozbít.

0/0
22.8.2006 20:53

starfighter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

Nechci to zlehčovat.. to spíš ty filmy uráží skutečné oběti.

0/0
22.8.2006 20:54

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

a ještě by se do Fly by wire mohl nabourat nějaký hacker a odletět se 737 z NY do Íránu :-D a po cestě natankovat za letu z Extenderu :-D:-D:-D

0/0
22.8.2006 20:56

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

trochu to připomíná film, kdy Steven Segal spolu s dalšími deseti příslušníky SEAL :-D leze z F117 do nějakého dopravního letadla prostřednistvím jakého si spojovacího tunelu :-D

0/0
22.8.2006 21:00

starfighter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

Jo to byl film, na kterej se syn naší známé kvůli němu strašně těšil a on mu Seagal skoro na začátku tak blbě vypadl. Asi na víc honorář nestačil. Ale asi lidi takové filmy chtěj. Blbá smrt v letadle bez boje s teroristy nebo geniálním šílencem a potleskem na konci brzy zapadne.

0/0
22.8.2006 21:06

cejkis

Re: Re: Re: Re: blbosti

výškoměr

0/0
22.8.2006 20:29

cejkis

Re: Re: Re: Re: blbosti

ztráta přetlaku

0/0
22.8.2006 20:30

starfighter

Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

Nechci se hádat, fakt spekulujeme, nicméně si myslím, že tůčka obecně nejsou šrot. Bohužel většina havárií a katastrof je způsobena:

- chyby posádek

- zanedbaná nebo chybná údržba

0/0
22.8.2006 20:41

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

já taky ne :) alespoň jsme si oba zaspekulovali :)

s tím souhlasím

uvidíme co nakonec bude oficiální verze

0/0
22.8.2006 20:48

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blbosti

... píchnul bouřkový mrak ...

... vrchol měl v 15 kilometrech ...

... s takovými nežertuje ani můj pes ...

... takový udělá šrot z čehokoli ...

0/0
22.8.2006 21:23

Kapitan_John_H_Miller

Ach jo

;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
22.8.2006 19:26

Jacksom

Pro kolegu Styrlice

Fotka je koupena z Reuters, to za A.. a za B - to letadlo melo imatrik. 85185 (pro ostatni - neco jako SPZ). Takze na te fotce to je jinej stroj, ale spolecnost a typ sedi.

T.PRG Ruzyne.

0/0
22.8.2006 18:51

dislektik-a-prd-naděláte

Re: Pro kolegu Styrlice

já bych to řešil až by tam daly Kašparův aeroplánR^;-D

0/0
22.8.2006 19:14

Cislo 2

Re: Pro kolegu Styrlice

Idnes, když napíše článek o letadle, tak tam dá nejprve vránu (protože má křídla), pak sežene fotku jakéhokoliv letadla, za hodinu je tam letadlo od konkrétní společnosti. Proto nemá smysl komentovat fotky ke článku, protože autor komentáře po výměně fotek vypadá jako totální blbec. Jinak je to moc smutné co se stalo.

0/0
22.8.2006 19:22

Richard I. Lví srdce

V krajním případě

Americký prezident George Bush nevylučuje, že v krajním případě použije vojenskou sílu, aby zabránil Íránu získat nukleární bombu.

:-)

0/0
22.8.2006 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.