Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novináři hrozí pokuta za test brněnského letiště

Prověřit bezpečnostní opatření letiště v Brně-Tuřanech chtěl novinář jihomoravského deníku Rovnost. V pátek přelezl plot a vnikl na plochu. Ochranka ho zadržela dříve, než se dostal k letadlům. Policie nyní rozhodla, že se jedná jen o přestupek. Za ten mu hrozí až 50 tisíc korun pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kotatkoxxl

...

co by novinář neudělal, jen aby měl nějakou senzaci a bylo o čem psát

Měly by být nějaké hranice, za které by neměli zajít :-/

0/0
15.8.2006 13:57

strycek_Pompo

Re: ...

Jiří Paroubek děkuje. Nový mediální zákon již leží v šuplíku. Napříště bude povoleno psát jen o tématech stanovených vyhláškou ministerstva kultury.

0/0
15.8.2006 14:05

kotatkoxxl

Re: Re: ...

co se ti nezdá... kvůli novinářům už pár nepříjemností bylo. Vzpomeň třeba na princeznu Dianu - její smrt byla také s podílem novinářů Rv

A vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby za odloženým mobilem v letadle a jeho nuceném návratu byl také nějaký senzacechtivý novinář

0/0
15.8.2006 14:12

strycek_Pompo

Re: Re: Re: ...

No jasně, už Klaus říkal, že novináři jsou největší nepřátelé lidstva, pak Zeman, že žumpa a hnůj. Navrhuju zrušit ty teroristický organizace, který tu svoloč zaměstnávaj, totiž noviny. ;-D

0/0
15.8.2006 14:16

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: ...

pro mě a za mě, ať si dělaj co chtěj, ale pak si nesmí vylévat srdce, že dostali pokutu. Platí pro ně stejné zákony jako pro kohokoliv jiného

0/0
15.8.2006 14:28

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Samozřejmě. Proto můžeš i ty vlízt na letiště, pokud ti bude stát za to, riskovat pokutu, abys prověřila stav jeho zabezpečení. Uvažovat proto o dalších hranicích pro novináře je dost ošidný. Mimochodem, nevšim jsem si, že by si někdo vyléval srdce. Prostě je tu konstatování, že novinář zkusil prověřit bezpečnost letiště, chytli ho, a tak bude potrestán. Kdyby to napsali o tobě, tak to přece taky nebude vylévání srdce.

0/0
15.8.2006 14:38

pacient24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Mno, ve sdelovacich prostredcich jako tv, mi to zrovna pripadalo jako velkej udiv nad tim, ze novinarskymu za to hrozi flastr. Novinari proste neznaji hranice a pro reportaz udelaji kolikrat cokoliv. Pokud ohrozuji pouze svoji bezpecnost tak jde o prd.  

0/0
15.8.2006 21:33

Moa

Re: ...

Měl to zkusit v Praze, tam by měl větší šanci na úspěch. Brňáci z letiště zabodovali.

0/0
17.8.2006 12:19

Jouza86

Novináři

Já to nechápu novináří mají nějaké jiní práva než já(ostatní)? To není omluva, že su novinář, když porušuju nějaké nařízení, zákon, ... nebo ano?

0/0
15.8.2006 11:58

strycek_Pompo

Re: Novináři

Nemají, Jouzo, právě proto má dostat tu pokutu. Teď už to chápeš?

0/0
15.8.2006 12:23

Jouza86

Re: Re: Novináři

No dyt jo sak je to tak spravne. To jestli ju za neho zaplati zamestnavatel nebo nekdo jiny me uz zas nezajima.

Ja jenom, ze ten clanek vyznel tak, ze ti zli lidi chytli hodneho novinari, ktery byl sice tam, kde nemel, ale on mohl, protoze ho tam poslal sef.

0/0
15.8.2006 12:41

doktor_bota

Re: Novináři

Jak se to vezme. Pokud novinář prokáže, že koupit ostrý granát je otázkou několika hodin "práce", pak být potrestán nesmí, byť demonstrací porušil zákon. Pokud ale například bude chtít dokázat, že není problém projet Prahu průměrnou rychlostí 200 km/h a chytí ho, potrestán být musí.

0/0
15.8.2006 12:33

Jouza86

Re: Re: Novináři

Jasne, ale na to abys koupil granat a pak ty lidi napraskal tak nemusis byt novinar. Nebo v tomto pripade maji novinari proti "normalnimu" cloveku nejakou vyhodu?

Ja bych to videl proste tak, ze zadna prava navic nema, akorat kdyz je to jeho prace a dostane nejakeho flastra, ze by to misto neho mel(mohl) zaplatit zamestnavatel, ktery ho tam poslal. Ale to je zas pochopitelne.

0/0
15.8.2006 12:39

doktor_bota

Re: Re: Re: Novináři

Vlastně máš pravdu, rozhodující pro udělení trestu by nikdy neměl být "sazebník", ale společenská nebezpečnost (prospěšnost). Pokud zabiješ člověka, abys zachránil dva jiné, taky nepůjdeš do kriminálu (i když, u nás...:-/), jen musíš počítat s tím, že tě dementní levicoví intelektuálové budou nazývat vrahem ještě hezky dlouho.

0/0
15.8.2006 12:46

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Novináři

bodejt ... vzdyt moh zachranit vsechny tri ...;-(

0/0
15.8.2006 14:07

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Novináři

Bohužel na většinu novinářů se, vzhledem k jejich duševnímu stavu a IQ, musí nahlížet s respektem a pochopením.

0/0
15.8.2006 13:00

pravy-lidovec

už ho mám

Kdyby se vám někdo vloupal do bytu a pak se prokazoval "novinářským průkazem" a pověřením nejvyššího šéfredaktora, tak se bude jmenovat Petr Bokůvka :-P

http://rovnost.unas.cz/rovnost.htm

Stejně to jsou lamy :-D

0/0
15.8.2006 11:55

strycek_Pompo

No, koukám,

že by spousta lidí uvítala, kdyby novinář místo toho zavolal řediteli brněnského letiště a zeptal se: Dobrý den, tady redaktor deníku Rovnost, pane řediteli, je letiště dobře zabezpečené? Ředitel by řekl Ano, a druhý den by vyšel článek, že se při letu z Brna nemáme čeho obávat, protože jak potvrdil deníku Rovnost sám ředitel, letiště je zabezpečeno dobře. (Y) 

0/0
15.8.2006 11:24

xluke

Re: No, koukám,

R^

0/0
15.8.2006 11:34

doktor_bota

Re: No, koukám,

To nikdo nechce. Navíc takhle může do článku napsat, že "pokud tam vlezete, tak vás chytí a ještě zaplatíte pokutu".;-P

0/0
15.8.2006 11:44

strycek_Pompo

Re: Re: No, koukám,

Co odpovědět člověku, kterej sám napíše, že když někdo prokáže, že něco nefunguje, tak ho bude podporovat, ale když to neprokáže, tak dobře mu tak, protože je to jeho riziko? Asi nic.

0/0
15.8.2006 11:53

doktor_bota

Re: Re: Re: No, koukám,

Na "nic" jsi toho napsal poměrně dost. Ano, nesouhlasím s tím, aby byli novináři vyjmutí z práva jako nedotknutelní. Pokud něco funguje, ať si novinář prožije vše, jako "civilista". Pokud to nefunguje, má právo na ochranu.

0/0
15.8.2006 11:57

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Re: No, koukám,

Ty jsi fakt lama. Jak má dopředu vědět, jestli to funguje? Smyslem přece je to zjistit. Samozřejmě s vědomím všech možných následků. Nikdo přece nepíše, že se tý pokutě chce vyhnout. Věřím tomu, že jí za něj zaplatí redakce. Je věcí redakce a redaktora jestli zvýší svou kompetentnost za cenu, že půjde do rizika. Já jsem naopak rád, že už snad skončila doba, kdy regionální novináři pracovali stylem "volejte řediteli" a nebojí se jít s kůží na trh.

0/0
15.8.2006 12:20

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: No, koukám,

Jistě, taky jsem rád. A dokonce předpokládám, že vzhledem k nulové společenské nebezpečnosti nebude pokuda žádná, nebo minimální. Jde mi jen o to, aby novináři nezačali jednat s vědomím, že jsou beztrestní - například podobným způsobem, jako ti 3 šmejdi z Brna (dva studenti + rektor) s jejich atrapou bomby.

0/0
15.8.2006 12:28

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, koukám,

Myslím, že to nechtějí ani novináři. Obrátilo by se to totiž proti nim. Lepší je vystupovat tak, jako nyní: Chtěli jsme pro vás zjistit pravdu a jsme za to potrestáni. Redakce si dobře spočítají, že taková image je pro ně nejvýhodnější. A je to tak v pořádku.

0/0
15.8.2006 12:35

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, koukám,

Asi se neshodneme. Vidím to takhle: Redaktor vymyslel akci, které odpovídá zadání "Běž a zjisti, jak stát zareaguje na toto jednání". Stát zareagoval naprosto správně a součástí reakce je i trest - ano, měl by být pouze symbolický, ale jednoznačně JE součástí zkoumané reakce...

0/0
15.8.2006 12:49

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, koukám,

Já jen říkám, že novinářské provokace jsou v odůvodněných (společensky závažných) případech naprosto legitimní a dodávám, že novináři je vědomě podstupují s rizikem, že může přijít postih, což jim ale zase tolik nevadí, protože to svým způsobem zvyšuje jejich prestiž.

0/0
15.8.2006 13:09

Ccecil

Trochu mi to připomíná....

Trochu mi to připomíná studenty, co v rámci "vědecké práce" vytvořili papírovou bombu a umístili ji do budky a čekali, kdy někdo zavolá policii. Výjezdu protiteroristické jednotky nezabránili a otázkou zůstává, kdo tenhle "výzkum" vlastně zaplatil.

Pokud by novinář měl podezření, že je bezpečnost špatná, prokázal to a na základě článku by ho někdo chtěl šikanovat, byl bych na jeho straně. Jestliže se ale mýlil, je to jeho riziko a pokuta je správná. Jinak bychom tady za chvíli měli plno takových "pověřených novinářů".

0/0
15.8.2006 11:17

pivak

Re: Trochu mi to připomíná....

R^R^R^

0/0
15.8.2006 12:31

doktor_bota

Rozhodně souholasím s pokutou.

Je dobrovolným rizikem novináře, když se snaží prokázat, že něco nefunguje jak má a zmýlí se. Pokud by ho nechytili a pokuta mu hrozila až po zveřejnění, byl bych na jeho straně, ale takhle ani omylem.

0/0
15.8.2006 11:11

doktor_bota

Re: Rozhodně souholasím s pokutou.

Hm, souholasím - já vím, jak se to píše, jen někdy nevím, kdy přestat (T.P.)...;-)

0/0
15.8.2006 11:12

John.Major

Re: Re: Rozhodně souholasím s pokutou.

Suolahísm a pdosjiui v pélnm rhoszau:-P

0/0
15.8.2006 15:23

John.Major

Re: Re: Rozhodně souholasím s pokutou.

V suoivsoltsi s vzýukemm na Cmabridge Uinervtisy vlšyo njaveo, že nzeáelží na pořdaí psíemn ve solvě. Jedniná dleůitžá věc je, aby blyy pnvrí a psoelndí pímesna na srpváénm mstíě.

Zybetk mžůe být totánlí sěms a ty to přoád bez porlbméů peřčetš. Je to potro, že ldiksý mezok netče kdažé pensímo, ale svolo jkao cleek.

Zjíamvaé, že??

0/0
15.8.2006 15:26

Axlboy

Zvláštní

na západě by nejen nedostal pokutu ale byl by oceněn tím že na něco poukázal, tady dobře zasáhla ochranka, měli by být rádi ...

pokud nebudou lidé upozorňovat na chyby tak se chyby nevyřeší ... a hloupý příspěvek níže jenž říká že se  "měli dohodnout se správou letiště" je úplný nonsense ...

nechápu trsest pro reportéra .. měl pověření (tzn. nebyl to franta z humpolce) ...

0/0
15.8.2006 11:06

mpes

Re: Zvláštní

to je super, představ si že přijdu k tobě domů třeba oknem a ty mně dáš pochvalu, protože já jsem přišel zkontrolovat zabezpečení tvého domu a tys mě tam načapal, že ti začal houkat alarm... Není to tak trochu postavené na hlavu?Rv

0/0
15.8.2006 11:11

Axlboy

Re: Re: Zvláštní

já nezpřístupňuji svůj dům veřejnosti a nevyskytuje se u mě více lidí najednou což je dobrý cíl pro teroristy ... ;-)

tvé srovnání postrádá logiku ;)

0/0
15.8.2006 11:13

mpes

Re: Re: Re: Zvláštní

a letištní plocha je zpřístupněná pro veřejnost?

0/0
15.8.2006 11:14

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Zvláštní

tak ophybujou se tam letadla s lidima.

0/0
15.8.2006 11:20

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní

hmm, evidentně už jsi viděl nějaký záběry v televizi ;-P.

Ale ti lidi už prošli nějakou kontrolou, nepřijdou tam jenom tak - přes plot...

0/0
15.8.2006 13:18

odečet vody proběhne v patek 4.9

Re: Zvláštní

Chlapče,chlapče s tím západem šlapeš dost vedle. pokud by to do něj rovnou nenasypali, tak by stím měl daleko větší problémy než tady. Jinak tvůj argument s pověřením je k pousmání, ono totiž pověření šéfredaktora je úplně bezcenné. Prostě a jednoduše, redaktor je v tu chvíli pouze a poute jen osobou co v těch to místech nemá co dělat.....probud se.

0/0
15.8.2006 11:37

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Zvláštní

Na západě? Myslíš třeba v USA, kde zavřeli pilota za to, že zpruzen kontrolami z legrace řekl, že má v tašce bombu?

0/0
15.8.2006 12:16

mhh

pokutu platí ten, kdo si test objednal

to je normální obchod za smluvní ceny..

0/0
15.8.2006 10:50

Stíhací vzducholoď Karel

novinářská žumpa

Za chvíli budou střílet po Klausovi, aby otestovali ochranu prezidenta. 8-o

0/0
15.8.2006 10:39

Akerlof

Re: novinářská žumpa

tak nebylo by na skodu :-D:-D:-D  zvlast kdyz by se to povedlo...

0/0
15.8.2006 10:42

John.Major

Re: Re: novinářská žumpa

Nauč se česky, ty primitivní hovado...

0/0
15.8.2006 15:19

regazzi

Re: novinářská žumpa

Pak bych se přimluvil spíš za test ochrany Paroubka.

0/0
15.8.2006 12:41

gumbo

Právní stát ?

"Policie případ předala ministerstvu dopravy, které o trestu pro novináře rozhodne." 8-o no comment

0/0
15.8.2006 10:38

pravy-lidovec

drzost některých nezná mezí

V Americe by takového "novináře" na místě odstřelili, tak co tu řeší? :-D

0/0
15.8.2006 10:36

Akerlof

Re: drzost některých nezná mezí

tam by odstrelili kazdeho, diktatorsky a zfanatizovany narod nam prece nebude vzorem...

0/0
15.8.2006 10:39

glader23

Re: drzost některých nezná mezí

R^R^R^R^

To je naprosto v poradku, ze dostal takovou pokutu. Novinarskej ksindl. Meli ho serezat jak kone. Ta pokuta je adekvatni take tomu, ze museli znovu prohledat letiste. Kazdy se muze prokazat jako novinar.

0/0
15.8.2006 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.