Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prima: Armáda platí miliony za nepotřebné L-159

Česká armáda platí zbrojovce Aero Vodochody měsíčně čtyři miliony korun za uložení nepotřebných bitevníků L-159. Právě od Aera Vodochody vojáci letadla za 40 miliard korun koupili. Později ale zjistili, že jich více než polovinu nepotřebují. Informovala o tom televize Prima.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguinone

..Alberte ,Alberte...

.. a jak se zachova obchodni partner v okamziku konfliktu... :-/

0/0
14.8.2006 13:08

Rotující Adalbert

Re: ..Alberte ,Alberte...

Nevim jestli reaguji spravne, muj nick je Adalbert, ale to je detail :) Snad se nechystame na konflikt s nekterym z obchodnich partneru. Chovani dodavatelu zbrani je samozrejme jasne a je jedno jestli jsou to USA, Rusko bo kdokoliv jiny. V okamziku, kdy hatite jeho zajmy, daji vam pres prsty. Kolik nahradnich dilu asi dostal Iran ke sve zapadni vyzbroji od puvodnich dodavatelu??? Asi moc ne, ze... Takovych prikladu z obou stran by se naslo vic. Nehlede na podezreni, ze do nekterych systemu jsou vlozeny urcite bezpecnostni pojistky, aby sel snadno pripadne vyradit, drivejsim spojencem a nyni nepritelem... Tak to proste chodi. Chceme snad valcit s Ruskem??? Pokud by doslo na konflikt takovych rozmeru, tak je jedno jestli mame Sucka, Gripeny, Migy nebo papirove draky...

0/0
14.8.2006 13:56

pinguinone

Re: Re: ..Alberte ,Alberte...

.. uz jsem slabozrakej , tak promin...;-D  .. no tak jeste jinak...  komu muzeme vic krizit plany..   ja jsem nazoru ,ze bylo nezodpovedne si znicit vlastni letecky prumysl.. i kdyby mel produkovat jenom  cvicna letadla.. no a zbytek bohate zvladnou rakety zeme vzduch...   , ze je motor konstruovany v roce 58 dneska prekonany ,neni divu... no tak se koupi licence a jede se dal...

0/0
14.8.2006 14:27

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: ..Alberte ,Alberte...

Na prumyslu se dohodnem snadno, proste souhlas. Vseobecne doslo k poskozeni nejen zbrojniho prumyslu, ale i jiných odvetvi. Ve zbrojnim je to vsak nejmarkantnejsi. I zemedelstvi muselo byt ponekud zredukovano, pomluveno a zneefektivneno pred vstupem do EU. Nekam to svoje zbozi prodavat musej. Zivot je boj...

0/0
14.8.2006 18:05

pinguinone

Re: Re: Re: Re: ..Alberte ,Alberte...

;-)

0/0
15.8.2006 8:10

pinguinone

..kazdy rezim potrebuje akumulator.. nebo jestli chcete

"Hladovou zed"  pro pripad nouze , je nerozumne si znicit napriklad svoje zemedelce , nebo zbrojni a letecky prumysl.. prebytky se obvykle nici ve valce , jako tedka v Palestine...  nevim ,proc musime financovat hladove zdi jinych statu...:-/

0/0
11.8.2006 9:55

Rotující Adalbert

Re: ..kazdy rezim potrebuje akumulator.. nebo jestli chcete

Ano snahu o zachranu leteckeho prumyslu bych primo uvital. Tohle vsak bylo vsechno mozne, jen ne zachrana naseho let. prumyslu. Zahranicni firmy si mastej kapsy a Aero je v ........  Realne slo ciste jen o zisk nekoho jineho. Nas letecky prumysl (v podstate veskery zbrojni) je v troskach.

0/0
11.8.2006 10:08

pinguinone

Re: Re: ..kazdy rezim potrebuje akumulator.. nebo jestli chcete

..si taky myslim...;-(

0/0
11.8.2006 10:30

Thingie

hmmm

Pred rokem jsem v tymu delal se Svedem a mluvili jsme spolu o Grippenech. On se rozesmal a rekl mi, ze i kdybychom jich koupili trikrat tolik, tak se jejich vyvoj nikdy nezaplati. Zda se, ze tahle letecka megalomanie neni jen v Cesku. Na druhou stranu,Grippeny litaji a strezi vzdusny prostor. Draha hracka, ale funguje. To se bohuzel o L-159 rici neda. Nemluvim o spolehlivosti, ale o vyuzitelnosti. Nezlobte se, ale prohlaseni , ze letadla, ktera neletaji a budou cekat zabalena v igelitu "je vyhodne pro vsechny" mne jaksi neuspokojuje. Jsem naivni laik, ale proc se tedy nepokusi je odprodat do civilniho sektoru, kdyz to s Delfiny jde? Neni v tom ten drahy zbrojni system, ktery by se samozrejme v ramci "zimni nabidky" musel vymontovat a "zahodit"?;-ORv

0/0
11.8.2006 9:30

ARCCOS

Re: hmmm

Letadla prodavana do civilniho sektoru musi byt pochopitelne zbavena vsech zbrojnich systemu. Jelikoz ty tvori nejpodstatnejsi cast ceny, situaci by to nijak nevyresilo. Nehlede k tomu, ze L-159 by byl i tak vyrazne drazsi nez vyslouzile L-29 nebo 39 a pak je otazka, zda by vubec byli zajemci.

0/0
11.8.2006 9:51

pinguinone

Re: Re: hmmm

..kdo dodava zbrojni systemy..?

0/0
11.8.2006 9:52

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: hmmm

Kdo asi? Motor USA, radar tusim Italie, atd.. Zjednodusene receno jen plechy, kanon a par drobnosti jsou nase. Spoustu komponentu a zbrani dodava USA a jini za velmi nelidovou cenu. Cana min. cca 12-14 mil. dolaru za kus (nevim presne, mozna dokonce vic) = naprosty propadak.

0/0
11.8.2006 10:02

pinguinone

Re: Re: Re: Re: hmmm

..jinymi slovy ,zadny letecky prumysl ,ale montovna..;-P

0/0
11.8.2006 10:04

briza

Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

To by potom musela byt "montovna" pomalu kazda letecka fabrika. Vyrobci motoru a avioniky jsou temer vzdy nezavisle firmy.

0/0
11.8.2006 10:16

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

.. hele a kde mame motorarnu my..8-o

0/0
11.8.2006 10:30

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

My? My jsme nikdy kloudny proudovy motor nevyrabeli. Tedy abych byl presnejsi - proudovy motor ceskoslovenske konstrukce byl v Delfinu. Albatros L 39 uz pohanel motor rusky posleze s nejakymi upravami a vyrabeny v licenci na Slovensku (Povazske strojarne). Slovaci s tim motorem byt ho dostali uz vyvinuty tezce bojovali. Dlouho jim trvalo nez dostali pod kontrolu vibrace.

0/0
11.8.2006 10:58

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

..dost si  urazil lidi ve Waltrovce...:-/

0/0
11.8.2006 12:23

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Nevim proc. To, ze pouzitelny proudovy (nemluvim o turbovrtulovych jednotkach) motor ceskoslovenske konstrukce byl jen jeden v cele historii je fakt. Pro Waltrovku to neni zadna hanba, ale proste takhle mala firma na vyvoj nema kapacity a od rozpadu ruskeho trhu ani dostatecny pocet zakazniku aby mohla bojovat mnohem vetsimi hraci na svetovem trhu. Spis bych povazoval za urazku oznacit Aero a "montovnu" kdyz to letadlo je jejich puvodni konstrukce.

0/0
11.8.2006 13:18

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Puvodni konstukce urcite a jiste v te dobe velmi zdarila. Vsechna cest. V soucasnosti jiz vsak koncepcne znacne prekonana.

0/0
11.8.2006 14:26

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Souhlas, v soucasnosti je to celkem normal. Mira zapojeni naseho prumyslu na L-159 vsak nebyla bezne nizka, byla rekl bych hodne nizka. Kazdy stat se snazi maximalne zapojit svuj prumysl a ne jen dovazet komponenty. Myslim ze se mel spise vyrabet nektery z predchozich projektu od L-39MS, L-59 atd.

0/0
11.8.2006 10:31

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Jenze to jaksi neslo. L39 ani L59 nemely radar - takze se predelavala konstrukce letadla (delsi cumak, z nej plynouci zmena teziste, ... ). Krome toho jsme chteli moderni avioniku a tu tady nikdo nevyrabi, integraci zbranovych systemu, ktere jsme taky nevyrabeli, no a jaksi ten radar. Na zvysenou hmotnost byl treba vykonnejsi motor nez ten puvodni (po rozdeleni Ceskoslovenska jsme nevyrabeli uz ani ten viz muj prispevek vyse).

0/0
11.8.2006 11:28

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

To je prave jadro problemu. Ja si myslim, ze letadlo na urovni vybaveni L-159 proste nepotrebujem. Proro jsem napsal co jsem napsal. Uznejte sam, ze vysledek nakonec nestoji za vynalozene usili a penize. Naprosto chybne bylo vyvijet jednomistnou variantu. Smysl ma jedine dvoumistny sroj. Snaha udelat z nej plne pouzitelny bitevnik vyznela ponekud smesne. Pokud chceme cvicne moderni cvicne letadlo s bojovou schopnosti, existuje za podobne penize mnohem lepsi alternativa.

0/0
11.8.2006 11:50

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

To by ovsem mohli cely L39/59 rovnou zrusit. Cvicne letadlo na kterem nelze trenovat obsluhu soudobych zbranovych systemu je dnes k nicemu. Staci si poslechnout Mikulenku (jeden ze dvou nasich instruktoru pro Gripen) - ti co presli na Gripen z L159 meli prechod snazsi nez ti co prechazeli z MiGu 21. Navic vsichni vyrobci cvicnych letadel nabizi ozbrojenou variantu jako lehky bitevnik.  Lze souhlasit s tim, ze jednomistna varianta byl krok spatnym smerem.

0/0
11.8.2006 12:20

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Opet souhlasim, ze prechod z L-159 na Gripen je jiste v urcitem ohledu jednodussi nez z 21tky. Neni jednoduche to napsat takhle v rychlosti, ale asi takhle: Vzhledem k vysledne (podle me nizke) bojove hodnote dvoumistne varianty L-159 jsem presvedcen, ze jiste systemy jsou predimenzovane a tudis zbytecne nakladne. S avionikou souhlasim, to je vsak vec, ktera se da resit naslednou modernizaci.

Souhlasim opet s tim, ze vetsina vyrobcu, nabizi ozbrojenou variantu cvicnych letadel. Jasna vec. Najdete vsak mezi modernimi typy pri obdobne cene letadlo parametry podobne nizke urovne??? Ja o nem nevim.

0/0
11.8.2006 12:55

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Nemyslim tim ,ze L-159 je nejhorsi letadlo na svete, urcite ma svoje nesporne kvality. Horsich urcite par najdem. Pomer cena vykon je vsak u L-159 celkem spatny.

0/0
11.8.2006 13:03

Rotující Adalbert

Zásadní chybou

byl odklon od ruske techniky. Stacila pouze redukce neperspektivnich stroju, modernizace tech ostatnich a pripadny dalsi nakupy moderni techniky v ramci umorovani dluhu. Kdyz vsak nasi orientaci v teto olbasti urcovali mimo jine lide, kteri byli v disentu podporovani (myslim tim i hmotne) ze zapadu, tak se neni cemu divit, ze to pak bohate vraceji Dalsi cast zainteresovanych bylo odborne na vysi Hurvinka, ostatni zrejme primo podplaceni. Jak to asi mohlo s koncepci nejen letectva dopadnout.

0/0
11.8.2006 8:30

mess2

Re: Zásadní chybou

Totalni nesmysl, orientace na ruskou techniku je cesta do pekel vzhledem ke spolehlivosti ruskych dodavatelu. Nekolik kauz napr. s vrtulniky Mi-24/35 to jednoznacne prokazalo.

Volba JAS-39 byla podle meho nazoru jedina rozumna ze 4 kandidatu, otazka L-159 je problematicka, tam uznavam, ze se az moc tlacilo na odber z duvodu podpory Aera a ceskeho leteckeho prumyslu obecne.

Kazdopadne orientace smerem k rusku by byla totalne nesmyslna.

M.

0/0
11.8.2006 9:18

Rotující Adalbert

Re: Re: Zásadní chybou

Aha, takze vsichni odberatele ruske techniky smeruji do pekel. Cina, Indie,  Mexiko, Venezuela, Peru, Syrie, Iran, Recko a cela rada jinych jsou asi blazni. Muzete mi jmenovat ty kauzy ohledne Mi-24/35??? Pri nedavne dodavce Mi-35 a Mi-171 jsem nezaznamenal nejake potize a ocekavam, ze by to bylo pripadne pro nase media sousto. Za nesmysl povazuji prave co tvrdite. V obdobi po rozpadu SSSR bylo urcite chaoticke obdobi, ale to uz je davno pryc.

Souhlasim s jedinym. Pokud jsme (jak rikam nesmyslne) opustili ruskou techniku, tak z variant prichazejicich v uvahu povazuji JAS-39 take za nejlepsi volbu. L-159 byl od pocatku nesmysl. Vyvijet a nasledne vyrabet jednomistne (dvoumistna verze prisla pozdeji a ta taky neni ve srovnani s konkurenci zrovna spickou) letadlo takove koncepce v te dobe byla jen ztrata casu a penez.

Orientace na zapadni techniku nas vychazi velmi, velmi draho. Pro me je tedy nesmyslna.

0/0
11.8.2006 9:39

rychloslimejs

Re: Re: Re: Zásadní chybou

super, takze se zaradime po bok statu jako jsou Cina, Venezuela ci Iran. To mluvim o politicke strance veci, s velkymi vydaji na vybaveni ruske techniky na standard NATO, to mluvim o prakticke strance veci. A neopomenu ani ekonomiku provozu a zivotni prostredi, kdy je vseobecne znamo, ze ruske motory maji v otazce spotreby ponekud jine parametry nez srovnatelne moderni zapadni stroje a take co do hlucnosti co kourivosti se jaksi nedaji porovnavat. Jsem zastancem Sucek a Migu, ale rozhodne ne pro nase letectvo. Migy v nasem letectvu by byla ta nejhorsi mozna volba...

0/0
11.8.2006 10:45

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Neresim tady politickou stranku veci. Resim efektivitu ruznych moznych reseni. Politicka stranka veci vedla napr v Polsku k nakupu F-16, u nas k nakupu JAS-39 (jak rikam lepsi volba). Ruskou techniku stale pouziva a bude pouzivat i rada "demokratickych" zemi. Ano starsi motory ruske provenience ponekud kouri (stejne jako starsi motory kohokoliv jineho) Merna spotreba na jednotku tahu bude celkem srovnatelna. Vykony motor zakonite vice papa. Zivotni prostredi??? Ve srovnani s civilnim leteckym provozem usmevna zalezitost. Na standard NATO (predevsim bych do NATO nevstupoval, ne bez referenda) bylo nutne upravit jen komunikacni a identifikacni systemy, coz neni nijak zavratna castka. 

0/0
11.8.2006 11:27

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Stale tvrdim, ze ten odklon byl nesmysl a hodne drahy nesmysl. Nehlede na delsi obdobi prakticke nebojeschopnosti letectva. Meli jsme 20 Mig-29, nepochopitelne jsme nechali 1/2 slovakum. Fajn slo je dokoupit, pripadne modernizovat. Vymena za Sokoly byla velmi pochybna. Meli jsme cca 30 stihacich Mig-23 (nevim jak probehla delba), vyradili jsme a nechali si nejstarsi Mig-21. Postup v popdstate co nejrychleji vedouci k nutnosti nakupu nove techniky. Mimochodem modernizaci Mig-21 nabizeli rusove uz v polovine devadesatych let na uroven srovnatelnou s tehdejsima zavedenejma F-16 za cca 2-3 mil. dolaru. Jine staty provozuji Mig-29 porad i Nemecko si je velmi dlouho ponechalo. Vycvicene pilotu na moderni techniku taky neco stalo a meli jsme velkou zasoubu zbrani k temto strojum.

0/0
11.8.2006 11:28

roba21

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Státy provozující Mig-29:

Belarus, Bulgaria, Cuba, Eritrea, Ethiopia, Hungary, India, Iran, Kazakhstan, Malaysia, Myanmar, North Korea, Peru, Poland, Russia, Serbia, Slovakia, Sudan, Syria, Turkmenistan, Yemen, Ukraine, Uzbekistan.

Osobně jsem VELMI rád, že do téhle skupiny už nepatříme (Slováci a Maďaři jsou brzo končící vyjímka).

0/0
11.8.2006 12:16

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Existuje jeste par jinych uzivatelu. Vlastni je i napr. USA, i kdyz asi z jinych duvodu nez ostatni ;-) Podle vas ted patrime k jake skupine? Podle toho si pak vybirame co je lepsi a co ne?

0/0
11.8.2006 12:45

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Nevidim tu spatnost volby jak rikate, stale jsem presvecen o levnosti reseni. Muj navrh: Ponechat vsechny 29tky a modernizovat malou cast 21tek a 23tky prodat nebo vyradit. Ostatni slozky letectva to je na dalsi dlouhy prispevek...

0/0
11.8.2006 11:28

mess2

Re: Re: Re: Zásadní chybou

Co se problemu s Mi-24 tyce, kdyz se pred nekolika lety delala generalka (tech let nebude moc, tak 5), tak hlavni rotory, dosle z ruska, nejenze nebyly nove, ale nektere byly i vadne. Dalsi argumenty je podle meho nazoru videt na Slovesnku s jejich provozuschopnymi MiG-29.

Co se tyce zminenych statu pouzivajicich ruskou techniku, Cina odebira stroje v malych mnozstvich (vzhledem k velikosti sveho bojoveho arzenalu) a nektere typy pak kopiruje, s Indii a spol bych nas moc nesrovnaval, u Recka nevim, ze by nejakou dulezitou cast letecke vyzbroje tvorila ruska technika (coz samozrejme neznamena, ze neni, nejsem vsevedouci :) ).

K L-159, jako nastupci relativne uspesnych rad Delfin a Albatros, mu byly davany velke sance, ktere bohuzel propadly totalne ve srovnani s konkurenci. Vyvoj a nakup nebyly krokem spravnym smerem, nerad bych ale ted soudil, neb po bitve je kazdy generalem.

Respektuji Vas nazor, i kdyz si myslim, ze orientace na ruskou techniku by nas vysla draz.

0/0
11.8.2006 10:51

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Argument s rotory je nepouzitelny a zrejme neznate detaily. Na dodavce se podilela nase firma, ktera zamerne nakoupila nakoupila kdesi nepouzitelne zbozi, ale vydavala ho za nove. To neni problem Ruska, ale nas. Podobny pripad byl i s dodavkou raket. Provozuschopnost 29tek na Slovensku je jen otazka penez, stejne jako u kazdeho letadla.

Odber maleho mnozstvi Cinou? Opet to prikladam neinformovanosti. Nelze prece srovnavat arzenal pocetne. Dodavka rekneme 150 SU-27 je velmi vyznamna, i kdyz mam v arzenalu treba 1000 starych Mig-21. To ze Cina kupuje licence je naprosto v poradku, kupuje licence na dobre stroje ;-) U Recka se nejedna o leteckou techniku, myslel jsem to vseobecne.

Vase nazory take respektuji a vazim si kazdeho cloveka schopneho normalni slusne diskuse. Snazim se vsak vyvratit pripadne omyly a pochopitelne prosadit svuj nazor. Co se cenove narocnosti srovnatelnych zbrojnich systemu tyce, jsem stale presvecenym zastancem vyhodneho pomeru cena/vykon ruske techniky.

0/0
11.8.2006 11:45

Heralik

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Recko má z Ruska tam možná česačku na olivy. Bavíte se tu o letadlech, píšete že je má ve výzbroji Recko a pak, když vás konfrontují, napíšete - U Recka se nejedna o leteckou techniku, myslel jsem to vseobecne - co to znamená že vseobecne a proc najednou michate jablka a hrušky? Kdyby si Rekove od Rusaku koupili stany, tak hned to poukazuje na to, ze maji dobra letadla? S tou Cinou taky velmi kulháte, clovece, vy o tom nevíte vubec, ale vubec nic, tak tady tak nefilozofujte....

0/0
11.8.2006 12:27

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Mily pane kdyz budete cist a vypada to, ze umite, v prispevcich se pise o technice. Tady slo jen o samotny fakt, ze vojenskou techniku ruskeho puvodu pouziva rada jinych statu. Vzhledem k tomu, ze bylo argumentovano politickymi duvody, povazuji za vhodne uvest uzivatele ruske vojenske techniky vseobecne. Jestli vam toto zjednoduseni vadi, vase vec. Prostor ucelene vyjadreni je zde velmi limitovany. Doufam, ze toto bude take duvodem myslenkove chabosti vaseho prispevku. Cim kulham u Ciny??? Vase hodnoceni mojich znalosti je opravdu "fundovane"

0/0
11.8.2006 12:41

Heralik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Co teda používá Řecko za vojenskou techniku z Ruska?

Kolik letadel ve skutečnosti od Ruska koupila Čína a hlavně jaké s nima dosáhla úspěchů?

Někdo výš tu sepsal seznam států, které ještě ruská letadla používají, chtěl byste mezi ně patřit?

Problem je predevsim s navigaci v noci, kdy je letoun v podstatě plně zavislý na elektronice a pozemním navádění pomocí radarů, což je velmi drahé a velmi složité zavést aby to komunikovalo. Vsak jsou s tím problemy i u JASu, i kdyz jsou jinak velmi dobre.

0/0
11.8.2006 13:25

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Recko pouziva napr. system protiletadlovy system OSA AKM. A mam dojem, ze tam skoncil i system S-300, puvodne objednany na Kypr (Turecko vehementne protestovalo a vyhrozovalo, proc asi..)

Cina primo nakoupila mimo jine v nedavne minulosti 78 SU-27 a licence predpoklada vyrobu cca 200ks dalsich. Pocatecni serie jsou temer vyhradne z dovezenych dilu. Nakoupila 38 SU-30, dalsich 38 je uz podepsano, 24 dalsich pred podpisem. Jestli to pripada nekomu malo, prosim, me rozhodne ne. Posileni cinskeho letectva je to vic nez vyznamne. Uspechy v posledni dobe? S nikym nevalci, tak maximalne na letecke prehlidce :-)

Chtel bych patrit mezi staty, ktere co nejracionalneji a nezavisle rozhoduji o zalezitostech nejen vojenskeho charakteru.

Letouny maji svoje navigacni systemy (napr. inercialni, nejen mapa na kolenou, modernejsi i satelitni). Ano u starsich kusu je to slabsi, resitelne vsak modernizaci.

0/0
11.8.2006 14:23

mess2

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Ad rotory, napsal jsem jen to, co se ke me dostalo. Kazdopadne je smutne, ze se to tak mohlo dit. Neukazuje to na spatny system zasobovani nahradnimi dily (neresim, jestli chyba je na nasi nebo ruske strane).

Co se MiGu-29 na slovensku tyce, ano, je to otazka penez, stejne tak jejich provoz (a to nejen palivo), ktery je mnohem drazsi nez provoz napriklad prave nasich Gripenu.

Ohledne Ciny, myslel jsem prave objemy s ohledem na velikost Ciny. A ze Cina kupuje licence na dobre stroje? :) Prece by nekoupila licenci na F-15 ci jiny imperialisticky vynalez (navic mam pocit, ze by to ani nebylo pro Cinu na prodej ;) )

Ad recka technika: jsem rad, ze jsem se v letectvu nemylil, techniku pozemni neresim neb se v ni nevyznam.

Jak bylo napsano v jine reakci, slozeni uzivatelu ruske techniky ukazuje (podle meho nazoru) na kvalitu ruskych letounu. Mam rad ruska letadla, zazil jsem loni v akci skupinu Strizi, ale bohuzel z praktickych duvodu musim prohlasit, ze jsme se od ruske techniky odklonili.

0/0
14.8.2006 10:41

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chybou

Ukazuje to na spatny system u nas vseobecne.

Souhlasim s nizsi provozni narocnosti Gripenu o tom neni sporu. Ovsem za situace, kdy jsem meli stroje, zbrane, piloty a zazemi proste nebylo vyhodne je vyradit. To se mohlo udelat az za par let. Stejne jako u racionalnejsich Madaru, Polaku, Nemcu, Slovaku a dalsich. Takhle to proste bylo a je drahe.

Jestli chcete tvrdit, ze SU-27,30 jsou spatne stroje, tak je cela debata o nicem. F-15 se uz pomalu dostava za zenit, nehlede na modernizacni snahy. Potencial Sucek je zvlaste do budoucna vetsi. Jiste Indicke cviceni, kde doslo ke stretum SU-30MKI vs. F-15C vyznelo ve prospech Sucek.  Jestli se vyznate ve letadlech, jiste se vyznate i v jejich vyzbroji a i ta je na lepsi urovni u Sucek.

Slozeni statu neukazuje na kvalitu ruske vyzbroje, ale na politicke rozlozeni ve svete. Nejen podle meho nazoru.

0/0
14.8.2006 12:36

Maveric

Založit letecké národní gardy!!!

v USA u nich dodnes provozují ještě F-4 Phantom, dítě vietnamské války, pilotní a technický kádr tvoří armádní vysloužilci, letečtí fandové a profesionální piloti  aerolinek až po piloty "soukromé"..udržuje se tak  rezerva v rozlétanosti jak pro soukromý tak státní sektor a v celku to tak přijde daňové poplatníky levněji 

0/0
11.8.2006 8:14

Winebibber

Re: Založit letecké národní gardy!!!

hmmm..  letečtí fandové... :-/ myslím, že by to byl docela solidní masakr... by ty letouny s nima asi brzo popadaly... ale zase by nás už nic nestáli... a za šrot by byly i nějaký kačky do státní kasy... ;-) 

0/0
11.8.2006 9:10

contraC

práce ODS a lidovců. měli by to platit ze svého!

0/0
11.8.2006 7:29

H5N1

L159 - dítě ODS a jejího předsedy Klause, který

tehdá odmítl nákuip zapadních strojů a řekl že "Nemusíme mít mercedesy, stačí nám favority" a je to tady: máme favority za cenu mercedesů a většina jich je uložených u ledu - 40 miliard v haj***. Díky ODS;-€

0/0
11.8.2006 7:27

jenicekkk

obchodní strategie

x let tam budou L 159 za vyhozené miliony v Aeru parkovat, pak je armáda nabídne za cenu šrotu soukr. firmám jako nepotřebný vysloužilý majetek, které je za pár melounů střelí našim východním sousedům... a hotovo.

0/0
11.8.2006 7:26

buxus

No já jsem jen zvědavý, kdy

.. se za několik let přijde na to že nepotřebujeme tolik nových ótéček, atd. Pak armáda přebytek zase zakonzervuje a bude chtít nějakou další drahou hračku.

0/0
11.8.2006 7:25

mpixel

Fén

Já jsem dneska koupil fén za 299,- A pak jsem viděl jeden v akci v kauflandu za 150.-. Jsem 150 prodělal, si to vyčítám.;-) No nic, ale že jsem prodělal 2000,- na nákupu bitevníků jako každý občan ČR to jsem ovlivnit nemohl.

0/0
10.8.2006 23:44

mcland

Re: Fén

Mno co no tak se trochu otevře a L-159A si budou moci koupit i obyčejní lidé. Počkej až bude akční nabídka na skladové letouny L-159 za akční cenu s cenovým zvýhodněním až 50 tis. kč a ke každému letounu dostaneš sadu zimních pneumatik a letorádio zdarma. Já bych to bral, rozhodně za překročení rychlosti ve vzduchu se body nedávaj :-)

0/0
11.8.2006 7:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.