Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohl to být únos, tvrdí matka ztraceného batolete

Noční drama batolete z obce Březová-Oleško, které minulý týden ušlo samo tři kilometry, začalo prý poněkud jinak, než jak uvedla některá média. Jeho matka Tereza Vosyková řekla iDNES.cz, že chce podat trestní oznámení na neznámého pachatele pro podezření z pokusu o únos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

no, únos, spíš odnos, ne? nebo někdo bránil odnesení dítěte?

0/0
8.8.2006 16:20

JarkaFX Salda

unos a proč ?

se zájmem jsem si zde přečetla několik e-majlu a zjistila jsem, že původní odmítavé stanovisko k domělému unosu se změnilo na vyčkávací. Já si prostě počkám, kde je pravda, jen mi vrtá hlavou ,když někdo někomu unese dítě pravděpodobně něco chce. Tato rodina nevypadala na bohaté podnikatele, tudíž se nabízí pomsta. Ale to by měli vědět sami rodiče, kdo by měl na pomstě zájem. No nevím, nevím, ale zdá se mi celé podivné, stejně jako ,když někdo pošle ve vlaku malé dítě na s prominutím zasraný a pochcaný záchod samotné. A jak vím, že byl zas.. a poch...? Denně cestuji takovými vlaky a kolikrát se nedá ani sedět v kupé, které s WC sousedí.  Tak nevím, nevím, některé maminky hold jsou odvážnější než já..  každý(-dá) si to musí se svým svědomím srovnat sám,nebo sama ..

0/0
8.8.2006 10:52

Bochi1

Re: unos a proč ?

S celkovým vyznění vašeho příspěvku souhlasím, jen dvě drobné připomínky. 1) Důvodem pro únos dítěte může být i touha po dítětií jako takovém; 2) Příspěvky v diskusi nejsou e-maily.

0/0
8.8.2006 10:56

JarkaFX Salda

Re: Re: unos a proč ?

a domnělé se píše s "n", jsou tam i chyby interpunkce, no.. víte někdy se mi zdá, že se lidé vyjadřují  k nepodstatným věcem např.Vaše poznámka o e-mailech

0/0
8.8.2006 11:02

Bochi1

Re: Re: Re: unos a proč ?

Snad se nemusíte hned urážet. Ta první připomínka byla naprosto věcná a v daném kontextu poměrně důležitá, řekl bych. Ta druhá byla jen tak na okraj, jestli vám vadí, dělejte, že jste ji neviděla a používejte si odborné termíny dle vlastní libovůle. ;-)

0/0
8.8.2006 11:10

JarkaFX Salda

Re: Re: Re: Re: unos a proč ?

no vadi, nevadi, jde o to, ze strasne moc lidi rado na webech poucuje jak se co ma psat, kde se ma delat carka, tecka, a ja na to zacinam byt alergicka, protoze ja nepisu cesky rozbor vetny a nedovolila bych si mimo tema vypalit, hele ty jsi polointeligent protoze neumis tvrdy "y". Odchovana velkymi salovymi pocitaci nepouzivam ani hacky a carky tak jak bych mela. Je vsak fakt, ze ta moje predchozi reakce byla odpovedi vsem, co mne posledni dobou timto zpusobem nastvali a vy jste to schytal za vsechny. Omlouvam se :-)

0/0
8.8.2006 11:19

Bochi1

Re: Re: Re: Re: Re: unos a proč ?

No, chápu, aspoň jste si na mě trochu ulevila, přičemž mě to nijak nebolelo, takže v pohodě ;-). Když už jsme u tohoto tématu: já jsem vás sice na nějaké gramatické chyby neupozorňoval, ale na druhou stranu dost často ty, kteří tak činí, chápu. Na internetu lze narazit na takové množství tak příšerných písemných projevů, až se mi z toho ježí vlasy. Rostoucí množství lidí takto flákajících svůj rodný jazyk (neb o nic jiného ve většině případů nejde, je to hlavně lenost a lajdáctví) rozhodně ke kultivaci češtiny nepřispívá. A i když záleží hlavně na obsahu, pokud forma zmutuje do podoby, které skoro nepůjde pro samé chyby a nespisovnost rozumět, pak i ten obsah utrpí. Ale dost už mimo téma. ;-)

0/0
8.8.2006 11:27

saldo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: unos a proč ?

To nejsou jen tvrdá a měkká "i" a čeština se przní nejen na chatu. Stačí si poslechnout rozhlas nebo omrknout TV. Primitismy jako "bysme", "bysem" jsou téměř pravidlem a že se něco odehrálo "pět měsíců zpět" jsou jen malou ukázkou mizivé kultury jazyka a dokladem toho, jak i tzv. "celebrity" a "prominenti" chodili za školu minimálně když byla na pořadu čeština. Ještě že aspoň TV2 (domnívám se) se trochu snaží a v odpoledních hodinách se tomto tématu trochu věnuje.

0/0
8.8.2006 14:04

iuos

hmm

mně třeba fascinuje záměny "hold" za "holt" ;-D;-D;-D

0/0
8.8.2006 16:21

babacek

Re: unos a proč ?

R^R^R^ Jste první která se nepostavila na žádnou stranu a vyjádřila to moc pěkně a objektivně.A tak se nenechte otrávit mentory kteří na tyto diskuse chodí jen poučovat druhé a léčí si tím zřejmě nějaký svůj komplex.:-)

0/0
8.8.2006 14:19

mihla

Účelové oznámení?

Nechci sahat matce do svědomí, ale to mi zavání účelovým oznámením. Matka možná něco zanedbala a teď jí hrozí trest, tak to řeší takto? Nevím a dopředu se omlouvám, pokud tomu tak není!? 

0/0
8.8.2006 10:33

Tadeáška

Re: Účelové oznámení?

Podnět k dalšímu vyšetřování rozhodně maminku dítěte nezbavuje odpovědnosti  za péči o dítě. Je si toho plně vědoma.

0/0
8.8.2006 10:36

Inkoinko

Re: Účelové oznámení?

Opravdu si myslíte, že podáním trestního oznámení si ulehčila od nepříjemných otázek ? Podle mně, vzhledem k tomu, že ji policie dosud nekontaktovala a vzhledem k názorům a radám odborníků, pouze nenechala věci náhodě a jít samospádem. Takto se policiie bude zabývat nejen svými verzemi, ale i touto. Ne jen touto.

0/0
8.8.2006 10:48

babacek

Re: Re: Účelové oznámení?

Ne vyšetřování a nepříjemných otázek se tím nezbavila,ale pokud to bude tvrdit i nadále a nikdo jí nebude moci tuto verzi vyvrátit bude mít slušný základ pro advokáta kdyby náhodu jí sociálka chtěla děti odebrat pro zanedbaní a došlo na soud.

0/0
8.8.2006 14:25

Rihuna

Re: Účelové oznámení?

To aby se pak mámy bály obracet se s čímkoliv kolem dětí na policii, aby je náhodou z něčeho neobvinila....tohle nikomu ulítlý nepřipadá?;-O

0/0
8.8.2006 20:23

saldo

Ještě že

neunesli čtvrté dítě - o kterém se nepíše - tříměsíčního Jeremiáše. To by byl teprve poprask ;-P

0/0
8.8.2006 9:49

toono

Re: Ještě že

sem si poprskal klavesnici..;-D;-D

0/0
16.8.2006 3:38

babacek

Nejvíce mne překvapuje,že

ženám vůbec nejde ve svých reakcích o děti,ale především se zastávají matky aniž by znali zda je tomu skutečně tak jak se to ta paní snaží teď prezentovat.:-/

0/0
8.8.2006 9:19

Tadeáška

Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Zřejmě to bude tím, že většinová tíže starosti a výchovy dětí na nich většinou leží a proto se i častěji dostávájí do role neschopných a nezodpovědných. 100% péče je nerealizovatelný výmysl.

Nevím, kterou paní v tomto příspěvku zmiňujete, pokud se jedná o mne, mohu Vám s naprostou jistotou sdělit, že Vaše hodnotné informace z regionálních deníků zase až tak hodnotné nejsou, mnohdy jsou lživé a zavádějící a situaci ve které se neorientujete osobně podle nich posuzovat je na úrovni sbírání bajek a pohádek.

0/0
8.8.2006 9:40

babacek

Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

To nejsou informace pouze z tohoto denníku ten jsem uvedl jako příklad protože je celé,, kauze´´ nejblíže. Říkáte,že máte kvalitnější informace,ale nejste je schopna ničím doložit. Tak zkuste začít třeba tím,že uvedete jméno vyšetřovatele a spádové služebny.apod.

P.S. Kterou paní? Téměř všechny které se k tomu zde vyjadřijí.

0/0
8.8.2006 9:47

Tadeáška

Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Ani já nemám na mysli pouze regionální deníky. Lživé, zavádějící nebo nepravdivé údaje se vyskytly ve VŠECH médiích která o případu informovala!

Nehledě na to, že dostatečným důkazem je již to, že na rozdíl od Vás jsem schopna vymezit, které informace ve kterých denících jsou nepravdivé, znovu opakuji, že Vámi požadované informace považuji za důvěrné.

0/0
8.8.2006 9:57

babacek

Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Za důverné nelze považovat informace o vyšetřovateli ,ale když tak již o některých podrobnostech,svědcích apod. Tak,že já svůj dotaz nejprve musím směrovat na policii v Jílovém abych nejprve zjistil kdo vyšetřuje a pak teprve budu moct kontaktovat vyšetřovatele aby mohl získat informace které mne zajímají a které nijak nenaruší průběh vyšetřování. Jako např. Kdy policie vyslechala matku dítěte a kolikrát ještě následně + konkrétní data.

0/0
8.8.2006 10:07

Tadeáška

Re: Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sice tato verze (Tadeáška, 08.08.2006 10:21 )

Ano, ty informace mám. O utajení nepadlo jediné slovo, to, že tuto informaci považuji za důvěrnou neznamená, že spadá pod utajení.

Vyšetřovatel ani tiskový mluvčí se s "běžným občanem" vůbec nebude bavit, toto Vaše sdělení mě utvrzuje v mínění, že patříte ke skupině lidí - např. media, kteří mají důvod se o celou kauzu zajímat. Pokud tomu tak není, zřejmě veškeré odpovědi na Vaše případné otázky či nejasnosti zodpoví článek v dnešní Mladé frontě Dnes, která jako jediný deník dostala veškeré informace a plnou spolupráci při jeho tvorbě.

0/0
8.8.2006 10:40

kacenkaaa

Re: Nejvíce mne překvapuje,že

babacku,babacku...nic nechápeš...

zklamal jsi mě:-/

0/0
8.8.2006 11:59

babacek

Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Kačenko to právě většinou tvrdí ten kdo neví zhola nic a nejspíše ty tu paní znáš a tak nedokážeš být nad věcí a soudíš jednostraně. Dál se k tomu vyjadřovat nebudu dukud nezískám další informace.:-)

0/0
8.8.2006 13:53

kacenkaaa

Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Ano,ano, to je právě to, myslím, že lepší informace než já budeš mít jen těžko. Ale přece jen můžu jednu utajenou informaci zveřejnit: Oba starší bratři se svého věku dožili ve zdraví a plné svěžesti, bez jediného, vážnějšího úrazu. Tak to s tou péčí asi nebude tak zlé.

0/0
8.8.2006 15:58

babacek

Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

No tak tuto informaci mám i bez tebe a to bez urážky.Lepší informace můžeš mít ve dvou případech a to :Buď si předmětná matka nebo její blízká příbuzná nebo za druhé právník této ženy.Pokud mne něco zaujme tak dokážu zjistit i nemožné,ale o tom tě přesvědčovat nebudu,bylo by to zbytečné.Můžeš mne zdělit proč se zrovna ty té paní tak zastáváš a pereš se za ní ?8-o

0/0
8.8.2006 16:07

kacenkaaa

Re: Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Už jsem jednou řekla, že nejsem předmětná matka. Je smutné, že si v této zemi může získat každý jakékoliv informace, ale musím doznat, že to tak bohužel funguje. A zastávám se jí proto, že na rozdíl od ostatních vím, že Tereza není ani alkoholička, ani smažka, že se o děti stará dobře. Všichni tři kluci jsou dobře vychovaní, velmi slušní a rozhodně nejsou zanedbaní. A prala bych se za kohokoliv v podobné situaci, kdybych věděla to, co vím.

0/0
8.8.2006 16:34

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Já jí přece nesoudím,ale vycházím z informací které doposud mám.Pokud se všechno potvrdí tak jak to uvádíš tak se rád omluvím ,ale pokud ne tak já se toho jistě nedočkám.Nežijeme v totalitě a tak jsou informace dostupné,kromě těch které je nutno utajit. Tady přece není důvod k utajovaní nebo ano ?

P.S. Já jsem zde viděl ze stejnou vervou se prát lidi za Kulínského,Katarského prince a dokonce i některé odsouzené vrahy a tak mám pochybnosti dokud nemám jistotu opaku.

0/0
8.8.2006 16:48

kacenkaaa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Nejde o totalitu, ale nemyslím, že by měl někdo podávat informace komukoliv v průběhu vyšetřování. A já se ti klidně omluvím, pokud bych zjistila, že jsi měl v něčem pravdu. Ale za ten první příspěvek, který nás dostal do diskuse, asi nemusím,že?

0/0
8.8.2006 17:14

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvíce mne překvapuje,že

Jsou informace a informace. Informace o předchozím životě apod. nemohou ovlivnit vyšetřování. Ty které by mohli jistě nikdo zdělovat nebude a jistě já bych je ani nežádal.

0/0
12.8.2006 6:42

babacek

Obava o odebrání dětí

nejspíše popustila fantazii uzdu.

http://www.benesovskydenik.cz/zpravodajstvi_kraj_bn/PP20060808000009.html

0/0
8.8.2006 9:10

Tadeáška

Re: Obava o odebrání dětí

Re: Re: Re: Re: Re: Sice tato verze (Tadeáška, 08.08.2006 09:20 )

Regionální i jakýkoli jiný deník může uveřejnit ledaccos. Například že rodina vlastní garáž, psa, má dceru, dítě bylo v košilce a hledá se holčička atd.

Přítelem byl podán podnět k šetření, zda dítě někdo neodnesl. Samotné trestní oznámení opravdu musí podat sama matka dítěte.

Šetření ohledně případného zanedbání péče je v takovýchto případech standardní postup.

Žádná z těchto věcí ovšem není v rozporu s tím, že policie dosud matku nekontaktovala a od pobytu na policejní stanici nemá maminka o dalším šetření žádné informace.

0/0
8.8.2006 9:23

babacek

Re: Re: Obava o odebrání dětí

Zatím si sice stylizovala krásný příklad ženské lojality jena k druhé,ale samotné děti jste nějak všechny opomenuly.Jsem zvědav co zde bude psát až se dozvíme,že všechno bylo jinak a na vině je matka.

0/0
8.8.2006 9:40

Tadeáška

Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Matka dítěte je vinna pouze tím, že byť na deset minut opustila dům, čemuž se v dané situaci nelze vyhnout, ostatně ani v panelovém bytě neberou maminky s sebou své potomky na toaletu, přestože v domácnosti i při hře se sourozenci na ně čeká mnoho nástrah.

Maminka od počátku plně a pravdivě spolupracovala s policií, vzhledem k tomu ji těžko může kdokoli, policii nevyjímaje, obvinit z čehokoli o čem by snad veřejnost dosud nevěděla.

0/0
8.8.2006 10:34

babacek

Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Maminka plně od počátku atd.atd.

V takovém případě by něměla jediný důvod měnit první výpověd a to je co na celé věci budí nedůvěru.Tato druhá verze naopak ( i když je možná pravdivá ) navozuje přinejmenším zdání ,že je velice účelová.

P.S. Maminka (odpovědná ) v panelákovém bytě i jiném se první ujistí zda dítě nemůže vypadnout z okna,odejít z bytu apod. ostré předměty,léky apod. jsou na místech pro dítě nedosažitelné. To je běžná praxe rodin kde jsou děti a mají o ně obavu.:-)

0/0
8.8.2006 13:46

Inkoinko

Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Asi mi něco v případu uniklo... Kdy změnila výpověď ?

Domnívám se, že pouze nabyla přesvědčení, že nešlo o náhodu a podkladem pro to byly vstupní a výstupní testy nalezeného děcka.

0/0
8.8.2006 14:43

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Při oznámení kdy se chlapec ztratil o žádném únosu,dlouholetém kamarádovi apod.neříkala nic.Teď najednou ano.A proč má tak skvělou pověst v té obci když je tak skvělou matkou mne asi nezodpovíš.co ?

0/0
8.8.2006 14:57

Inkoinko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

1) Jde o spekulace, výpověď jste neviděl, ale mluvila o tom od začátku. Dá se předpokládat, že v první výpovědi to bude. Proto jak říkám, nevidím, že by někde změnila výpověď. Pouze více poukazuje na to, co již z jejích úst zaznělo.

2) Protože se jedná o jeden z nejzastrčenějších baráků, v podstatě má jen pár sousedů, co by se na prsty jedné ruky vešli. Vzhledem k tomu, že tam žije s dětma sama, jak zde již zaznělo, nemůže se jen tak lehce stýkat s ostatními.

BTW: Vy jste se po vesnici ptal na pověst ? Ptal jste se těch, kterých se ptala média, která hledala senzaci ? Těch, co mají flašku piva v ruce a lze je najít na stejném místě, v deset ráno i v šest večer ? Těch ?

Kdybyste měl tak dobré hledací a zjišťovací vlastnosti jak tvrdíte, tak už dávno vše víte a neztrácíte zde čas neustálým debatováním, které nakonec skončí omluvou, pokud jste čestný. Přiznávám, že sehnat informace není problém.

0/0
9.8.2006 8:33

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

No asi bych to měl upřesnit. Výpověd kterou učinila pro média tu měnila. Tu policejní opravdu neznám,zatím.Vidíte já neptal ve vesnici,ale tam kde přebývala předtím a je zajímavé co se člověk dozví.K publikaci to však není.:-(

0/0
12.8.2006 6:37

kacenkaaa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Nevím, kterou změnu máte na mysli, ale původně žádnou výpověď neučinila, to byly jen dohady.

Jaký je to pocit,vyptávat se na cizí lidi? Naposledy jsem tohle zažila před mnoha lety od uliční organizace KSČ a to co o mně navykládaly sousedky ani nechci vědět. A nevím, jaký vztah ke kauze má cokoliv z předchozího bydliště, Tereza žila v Olešku asi čtyři roky.

0/0
13.8.2006 22:43

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Nemá to s tebou smysl.Vidím,že tebe nezajímá tento případ s nadhledem,ale ze zaujetím a tak již nemůžeš být objektivní. A mne rozhodně nepodsouvej praktiky KSČ to by si mne skutečně ne jen křivdila ,ale především upřímě nasr...!;-€

0/0
14.8.2006 6:11

kacenkaaa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Tak už opravdu naposled. Opakuji, že zjišťování informací a drbů o cizích lidech bylo praxí uličních i pracovních skupin KSČ. A jinak je to prostě docela obyčejné svinstvo.

Toto je můj poslední vstup do diskuse. Od této chvíle jsou pro mně tabu!;-O

0/0
14.8.2006 11:42

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Tak čau.:-)

0/0
14.8.2006 13:43

Inkoinko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Sakra, co já vlastně s Vámi strácím vůbec čas ? Vždyť vy už tvrdíte, že neříkala nic ani o dlouholetém kamarádovi. Tak to už fakt nevím, kde informace berete. Asi byste měl urychleně změnit zdroj.

0/0
9.8.2006 8:34

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

V počátku neříkala.Pokud vám to však připadá jako ztráta času nikdo vás nenutí ragovat,nebo ano ?:-)

0/0
12.8.2006 6:33

cantare

Re: Re: Obava o odebrání dětí

tr.oznámení může podat kdokoliv...

0/0
8.8.2006 9:58

Tadeáška

Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Dle informací od PČR nikoli.

0/0
8.8.2006 10:25

daves.cz

Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

Trestní oznámení může vždy podat jen poškozený, kterým je v tomto případě dítě samo a jeho rodina.

Ostatní mohou podat pouze podnět.

0/0
8.8.2006 10:32

cantare

Re: Re: Re: Re: Obava o odebrání dětí

máte v tom chaos - tr.oznámení alias oznámení o okolnostech nasvědčujících spáchání tr.činu může podat každý, komu jsou tyto okolnosti známy. tedy ne vždy jen poškozený. případný souhlas poškozeného s tr.stíháním je zase něco jiného.

0/0
8.8.2006 10:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.