Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Operovaný Castro se na čas vzdal vlády nad Kubou

Kubánskému prezidentovi Fidelu Castrovi se přitížilo a musel na operaci střev. Své prezidentské pravomoci převedl na bratra Raúla. Castro prohlásil, že za špatný zdravotní stav může nejspíš přepracování. Do úřadu se ale hodlá vrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruger

Ta bolševická gerontokracie fungovala všude stejně...

0/0
4.8.2006 9:25

36903690

Fidel

Všichni kubánci Fidela Castra milují, hlavně proto,že ti co ho nemilovali jsou už popraveni,nebo sedí ve Fidelových kriminálech

0/0
2.8.2006 7:41

Polemik

Ty fráze jsou sice směšné...

...ale ty z druhé strany neméně: "osa zla" "nekonečná spravedlnost" či "křižácké tažení"8-o Joo...hoši žijí ve svých světech;-P

0/0
1.8.2006 16:38

Ruger

Srovnáváš nesrovnatelné, buď jsi demagog a úmyslně lžeš(lepší varianta), nebo tomu co píšeš věříš. To je horší alternativa.

Směšuješ totiž reálnou  bezskropulózní diktaturu, ve které nemá jedinec  žádnou možnost volnosti a svobodu vyjádření názoru (kuba) a marketingová hesla, kterými se  státní autority snaží přesvědčit  své běžné občany o správnosti svých politických a zahraničně politických kroků. Je to nástroj, kterým  čelí kritice. V diktatuře se  tolik nekecá, kritice se čelí nástroji, které ti ve zlomku sekundy  vpraví projektil do týla...;-O;-O

0/0
4.8.2006 9:31

mtis

Fidelova operace?

To jako Castrování? ;-);-);-)

0/0
1.8.2006 13:44

molim

Re: Fidelova operace?

Chirurgovi s takovýmito asociacemi bych teda rozhodně nechtěl padnout do ruky pod nůž 8-o

0/0
1.8.2006 13:49

mtis

Re: Re: Fidelova operace?

Věř nebo nevěř, takováhle asociace je v hlavě levicového revolucionáře asi 1000000x nebezpečnější než v hlavě sebelepšího/sebehoršího chirurga ... :-P:-P:-P

0/0
1.8.2006 14:39

Ventre_Saint_Gris

hmm

Pilátovič pláče...;-D

0/0
1.8.2006 12:50

Cislo 2

Re: hmm

Myslíš kvůli Fidelovi nebo, že mu po převratu podraží holky ?

0/0
1.8.2006 13:09

thera66

kam ten svět spěje?

jeden děda umře (doufám), předá vládu o 5 let mladšímu bráchovi, který tady může 10 let zase strašit. a svět? jen se dívá a čeká... přístup ke světovým diktátorům se mi zdá poněkud nešťastný...;-(

0/0
1.8.2006 12:43

Polemik

Re: kam ten svět spěje?

Tady si bezostyšně někdo doufá, že zemře nějaký děda....Kam to spějeme?8-o;-P

0/0
1.8.2006 12:46

thera66

Re: Re: kam ten svět spěje?

tak tedy děda arcilotr...;-D

0/0
1.8.2006 12:47

Needle

Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Tady se nějak zapomíná na Fidelovu obrovskou oblíbenost..Fidel je Kubánci milován....a to upřímně. Za diktátora ho považují USA, státy usilujíci zavděčit se USA...pak samozřejmě příbuzní bohatých kubánců žijích v USA slibujících hory doly...

0/0
1.8.2006 12:22

CHRISTO

Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

ona je otazka do jake miry ho maji radi a do jake miry ho musi mit radi:) nicmene jeho kubanska revoluce byla celkem frajerinka, to se musi uznat. Na svete je asi dalsich 20 horsich diktatoru nez je Fidel, zajimave ze USA tak hrozne vadi jen starej nemocnej Fidel. Navic se jaksi zapomina ze v 80. letech byl vehementnim spojencem USA i sam Sadam Husajn. Takze USA evidentne jde o neco jineho nez o svobodu a demokracii na Kube..:) Me osobne "vadi" Fidel min nez nejakej sadistickej masovej vrah vladnouci nejake male africke zemicce..

0/0
1.8.2006 12:28

j@ck

Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

většina lidí nemá vůbec tušení, co se v africe děje a ani je to nezajímá. naše média o tom neinformují, mnohem populárnější je neustále ohlupovat lidi zpravodajstvím ze života domácí bezvýznamné politiky než snažit se lidi přimět uvidět celkové světové souvislosti. kdybych v africe sám nebyl, tak bych takdy neměl představu o tom, jak to tam vypadá. kdo z lidí tady vůbec ví, co se děje v DRC (Demokratická Republika Kongo), že tam zuří občanská válka, která tam byla exportovaná z Rwandy? tiskem proběhla blesková zpráva o volbách v Kongu a té stejně nikdo nevěnoval pozornost.

0/0
1.8.2006 12:34

Cislo 2

Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Věnoval, ale tam "levá banda" nechodí, není na co regovat. Kongo je francouzský průser.

0/0
1.8.2006 12:36

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

ono to neni jen kongo, v podstate je pruserova cela Afrika a nikdo nevi co stim delat..

0/0
1.8.2006 12:39

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Afrika je rozdělená mezi sféry zájmu bývalých koloniálních mocností. Nejvíce je průserová francouzská a belgická část. Francie si udržuje ve svých částech monopolní vliv pro své podniky, podporuje vládce, drží měnu ! "Britská" Afrika takové problémy nemá, nedochází ke genocidám (kromě excesu Zimbabwe, ale tam právě proběhla socialistická revoluce založená na rasovém principu). Řešením by byla demokratizace těchto zemí pod dohledem mezinárodního společenství a otevření "ekonomiky" jiným zemím. 

0/0
1.8.2006 12:47

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

jj presne tak ale pripojil bych jeste zruseni financich dotaci pro tyto casti sveta protoze stejne vsechny ty prachy obratem vrazeji do zbrani obchodu s drogami atd.. nicmene myslim ze je k tomu velmi dlouha cesta a podle me afrika se ztoho srabu nikdy nedostane..

0/0
1.8.2006 12:53

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

třeba v tanzánii prý ze zahraniční pomoci doteče až k určeným cílovým skupinám jen asi 5% ;-D

0/0
1.8.2006 13:00

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Dotace nic neřeší, je to jen vykupování svědomí. V Etiopii nebo Angole jsou na dotacích založeny místní ekonomiky, kdy se lidem nevyplatí nic pěstovat a čekat jen na potravinovou pomoc + co zůstane za drápy místním klanům na nákup zbraní. Já bych se nedíval na Afriku jako celek, ale šel cestou Keni, Tanzánie, ale je to dlouhá cesta.

0/0
1.8.2006 13:02

j@ck

Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

nejdřív belgický. krutost krále Leopolda II nemá obdoby ani mezi ostatními koloniálními mocnostmi. historie většina afrických zemí je vůbec hodně smutná a jsou za ni ve značné míře zodpovědni naši evropští civilizovaní předkové. snad ještě nejlepší kolonizátoři byli němci

0/0
1.8.2006 12:40

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

S tím Leopoldem souhlas, Kongo a Rwanda je belgický začátek, ale francouzské pokračování.

0/0
1.8.2006 12:50

CHRISTO

Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

jj. viz film hotel Rwanda, sam si to pamatuju. Kazdej den byly spaecialni reportaze z byvale Jugoslavie (kde za celej konflikt umrelo asi 20 000 lidi, coz je take strasne cislo) v TV, ale to ze v nejake Rwande zarvalo behem mesice milion lidi nikoho nezajimalo. nase spolecnost je pokrytecka

0/0
1.8.2006 12:38

briza

Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

No, ja mam mezi kubanskou komunitou v Praze dost znamych a neznam mezi nimi nikoho kdo by Castra miloval a kdo by nechtel aby sel k certu. Ovsem taky neznam nikoho kdo by chtel Kubu vratit do pomeru ktere byly pred Castrem.

0/0
1.8.2006 12:30

CHRISTO

Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

to se nedivim, na kube je urcite krasne ale tak na 14 dni a letecky.  Ostatne zadnej emigrantu z CSSR se taky nechtel vratit zpatky a vratilo se jich malo i po revoluci..

0/0
1.8.2006 12:32

Polemik

Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

No to je jako ptát se skinů na jejich vztah k Romům...ten názor tě snad nemůže překvapit?;-D Nebo se zeptat do do mešity na Izrael;-D

0/0
1.8.2006 12:43

briza

Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

To neni dobry primer. V tomhle nenni nejaka patologicka nenavist. Pred par lety byl v Praze Elizardo Sanchez (jeden z hlavnich predstavitelu disentu primo na Kube) a ten kdyz se ho ptali proc rada Kubancu Fidela uznava rekl, ze rozdil mezi nasimi komunistickymi pohlavary a Fidelem je ten, ze Fidela vynesla revoluce, ktera byla jejich, ze ho neprivezly ruske tanky.

0/0
1.8.2006 12:54

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

ono je otazka estli kubanci vic maj (nemaj) radi Castra nebo USA ktera je v podstate vykoristovala stejne jako Castro, mozna i vic..

0/0
1.8.2006 13:03

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Ja myslim, ze je chyba tu otazku stavet tak jako, ze bud Castro nebo USA. Na tohle se Sancheze taky ptali a rikal, ze celou dobu nekdo Kube diktoval co ma delat Spanele - Americane - Rusove a ze doufa, ze by si po Castrovi mohli vladnout sami. Ale dodal, ze si neni jisty jestli se to opravdu podari.

0/0
1.8.2006 13:15

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

no sice to je chybne stanovena otazka, nicmene USA se na nadvladu (politickou) kuby uplne trese, takze myslim ze par let po smrti Castra Kuba minimalne vstoupi do NATO:) USA sve zajmy bude tvrde prosazovat.

0/0
1.8.2006 13:19

mujercita

Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Taky se to nedá tak jednoznačně říct. Lidi na Kubě jsou hlavně unavení z neustálé nutnosti složitě řešit životní potřeby a z neustálé nejistoty, kdy se ze dne na den mění předpisy a možnosti, takže se nic nedá plánovat. Fidelův kredit hodně klesl i u těch, co by zásadní změnu režimu nechtěli

0/0
1.8.2006 12:31

foxy2

Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Stalin byl taky milovan.

0/0
1.8.2006 13:13

molim

Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Hitler taky. A co z toho plyne? Zakážeme národům milovat Vůdce?

0/0
1.8.2006 13:16

Cislo 2

Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Dovolíme národům přístup k informacím ...

0/0
1.8.2006 13:20

molim

Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Podívejte se pozorně na tyto diskuze. Všichni máme evidentně přístup k informacím, a všichni reagujeme více méně hystericky, iracionálně, podle vlastních osobních preferencí - krátce citově. Veškeré informace světa jsou národům a potažmo lidem nanic, když nemají zvládnuté základní pudy. A to rozhodně nemají. Proto se vždy znovu a znovu rádi nechají zblbnout charismatickým vůdcem, který na tyto pudy šikovně zahraje.

0/0
1.8.2006 13:25

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

myslim ze typicti vudcove uz ve vyspelem zapadnim svete (a to cetne nas) nemaj sanci, pokud vylozene nepotece do bot.. Tady uz nemaj co nabidnout v podstate. Zatimco v rozvojovych zemich muzou stale jeste slibovat hory doly..

0/0
1.8.2006 13:34

molim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

Myslím, že se mýlíte. Německo v době nástupu Hitlera nebylo rozvojovou zemí, i když bylo samozřejmě zdecimované válkou. Dnes ale zase stačí, aby například vůdce zadrnkal na xenofobní strunu (přistěhovalců všude dost), na strach z terorismu (vidíme všude okolo sebe), a vůbec, na spoustu starých nevyřešených nacionalistických a jiných bolístek, kterých je všude dost. "Rozumnost" se zvrhává v krvavou řež strašně rychle - konec konců Jugoslávie byla taky velmi vyspělá a blahobytná předtím, než tam zavládl středověk...

0/0
1.8.2006 13:38

CHRISTO

Re: Re: Re: Nechcete to hodnocení nechat na Kubáncích?

to byl myslim takovej vtip: Churchill, Roosevelt a Stalin se hadaj kdo je ve sve zemi oblibenejsi, Roosevelt rika ze ho ma rad kazdy 3 american, Churchill rika ze ho ma rad kazdej 2 brit a Stalin rika, me MUSI mit radi vsichni.. alespon tak nejak to bylo

0/0
1.8.2006 13:24

chejava

Castro je jak zombie.

A tím, že ještě žije nejvíce prospívá Americe.

0/0
1.8.2006 12:17

Loubik1

už se chýlí čas diktátora

který jako poslední šutr leží na baště demokracie... už je čas Fidele... Kuba bude slavit vítězství dostane obrovské dotace od USA a stane se baštou milionářů jako kdysi... už je čas říci demokracii ano... ;-D

0/0
1.8.2006 11:41

briza

Re: už se chýlí čas diktátora

To je myslim dost naivni predstava. O to aby se Kuba stala bastou milinonaru "jako kdysi" stoji jen nejkonzervativnejsi cast opozice v Miami. Hlavne, ale na soucasne Kube ovlada vsechna dulezita ekonomicka odvetvi armada. Pripadna Castrova smrt bude oznamena az ve chvili kdy se ti co drzi oteze dohodnou o postech a hladkem predani moci. Pokud bude ziv Raul Castro tak Fidela zrejme nehradi. Odpoved na otazku jestli tim zacne nejake prechodne obdobi ktere casem skonci nejakou vladou narodniho usmireni a demokratickymi volbami nezna asi nikdo.

0/0
1.8.2006 12:07

CHRISTO

Re: už se chýlí čas diktátora

hlavne bych rekl ze pro obycejne kubance se nic nezmeni, dreli bidu pred 60. rokem, dreli ji za Castra, a budou ji evidentne drit dal...

0/0
1.8.2006 12:16

Needle

Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

všechny demokraty toužící pomoci ubohému kubánskému lidu....;-P Jo, budou si muset ještě chvilku počkat, než jim tam budou konečně moci prodávat své přebytky, drogy...než je obohatí stresem, závistí a uctíváním zlatého selete;-)

0/0
1.8.2006 10:21

Hrdý Budžes

Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

Jo a az se Castrovska komunisticka monarchie zhrouti samovahou tak porad jeste muzou zkusit stesti uplne rovnosti a hladoveni v KLDRu soudruha Kima. :)

0/0
1.8.2006 10:28

Lumir_B

Re: Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

No, ona to nebude jenom ta samováha....Ono se na to podepisuje to důsledné embargo. Je zajímavé, že všem těm humanistům nevadí ten mnoho let trvající pokus o vyhladovění některých zemí??? Komunismus sice není zázračný ekonomický model....ale k hladovění je nutí jiní...to je faktRv 

0/0
1.8.2006 10:37

briza

Re: Re: Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

Vyhladoveni? Kuba vzhledem k svoji poloze a prirodnim podminkam hladovet rozhodne nemuze. Ovsem v zemi kde se na oficialnim trhu tezko sezene maso, ale zaroven je zakazan soukromy rybolov je neco z principu spatne.

0/0
1.8.2006 10:44

Lumir_B

Re: Re: Re: Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

Představ si obchodníka, kterému by před dveře postavili ozbrojenou stráž, která by komukoli měla zabránit vstoupit dovnitř....To by mohl mít nejlepší zboží a schopnosti...a bylo by mu to prd platný...Chcípnul by hlady..nebo by musel stáhnout roletu a jít někomu sloužit;-€

0/0
1.8.2006 10:58

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

Jenze tady neni rec o obchodnikovi, ale o vyrobci. Kuba ma problem se zasobovanim sveho vlastniho (podotykam oficialniho) trhu s vecmi, ktere se tam pestuji, vyrabi, .... A za tohle nemuze zadne embargo.

0/0
1.8.2006 11:03

doktor_bota

Re: Re: Re: Myslím, že Fidel bude ještě chvíli napínat

A kdo nutil k hladovění třeba Albánce? Nebo některé oblasti tvého velkého vzoru - CCCP?

0/0
1.8.2006 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.