Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo parkuje na místě pro invalidy, odevzdá řidičák

Bílý symbol vozíčkáře se stává nejobávanější značkou českých silnic. Nedovolené stání na místě vyhrazeném pro tělesně postižené totiž trestá nový silniční zákon kromě pokuty okamžitým zabavením řidičáku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jabadů

Hmm

Kripl místa jsou v drtivé většině prázdný a je jich všude hromada. Zase nějaký blbec chce  být papežštější než papež.(Y)

0/0
31.7.2006 22:00

Kvestural Romtok

Dotaz

Bydlím v centru Prahy. Máme v domě "postiženého" - dostal to místo, protože je důchodce. Je často pryč a jsme s ním domluveni, že jeho místo můžeme použít k vyložení nákupu ( protože se u nás jinak těžko kvůli množství aut parkuje). Zastavím tedy na jeho místě, pustím blikačky a ne déle než pět minut vykládám. Pak odjedu hledat místo. Jsem proto snad zločinec?;-(

0/0
31.7.2006 15:49

cassul

Re: Dotaz

Ovšem vykládej to policajtovi. Vím o případu, kdy byl pokutován přímo invalida, který zaparkoval na "svém" vyhrazeném míst, ovšem jiným vozem (svůj měl v servise nebo co). Auto už nakládali na odtahovku, když se tam tam přiřítil na vozíku. Nějak to ukecal, ale něco ho to stálo (výjezd odtahovky?).

0/0
31.7.2006 17:49

kenx

Re: Dotaz

Bohužel seš. Takže zastav normálně na ulici (klidně zablokuj provoz), nahoď blikačky a běž vykládat nákup. Když přijde policajt, řekni mu že ti chcíplo auto a tak zachraňuješ náklad.

0/0
1.8.2006 10:28

mhh

ten zákon je fraška o to víc, že ani sám ministr netuší

co je v něm obsaženo Rv

0/0
31.7.2006 14:10

kenx

dotaz

Smím na místě vymezeném pro invalidy zastavit, na pár minut třeba když na někoho čekám abych ho naložil?

0/0
31.7.2006 12:00

AIadin

Re: dotaz

Ne, nesmíš tam VŮBEC vjet.

0/0
31.7.2006 12:03

Correction

Re: Re: dotaz

To je štráchů kvůli blbostem, u nás je těch míst všude tolik, že tolik nemocných lidí ani nemůže být.

0/0
31.7.2006 12:32

msk

Re: dotaz

prý na 3 minuty ano...ale osobně sem to v paragrafech nehledal

0/0
31.7.2006 13:29

AIadin

Re: Re: dotaz

Ne! Na místa pro invalidy se to nevztahuje, vjezd tam je bez označení zakázán.

0/0
31.7.2006 13:48

cassul

Re: Re: dotaz

To se týká normálních vyhrazených míst, tam můžeš po nezbytnou dobu zajet. Na místě pro invalidy neexistuje.

0/0
31.7.2006 17:50

Urvater Tschech

Hehehe

Už se těšim, až odtlačim auto nenáviděného souseda na místo pro invalidy ;-)

0/0
31.7.2006 11:34

ppmotor

tak to jsem opravdu rád,

že se tento trest možná jednou zmírní a nej jenom kvůli malýmu Jardovi, kterej nekouká po značkách...v životě jsem na takto vyznačená místa nezaparkoval, ale i tak se mi zdá trest debilně přísnej, trochu zamrzí že i autor tohoto zkrypleného zákona, pan ministr, už chápu proč mini, neví, co to vlastně v delíriu dal dohoromady...

0/0
31.7.2006 11:32

Pawel1

Re: tak to jsem opravdu rád,

R^ Šimonovský, stejně jako Paroubek se jen hloupě vykrucují, zkrátka co se z nového zákona osvědčilo, to je jejich dílo, které hrdinně prosadili, nesmysly tam vložili marťani:-)

0/0
1.8.2006 8:32

Axelroth

...hmmm...

...dnes sem sedel v autobusu na miste pro invalidy...tak cekam kdy prijdu o nohy a dostanu zakaz jezdit v MHD...

;-)

0/0
31.7.2006 10:02

chroustík

Re: ...hmmm...

To nesrovnávej, v autobuse někdo přijde s průkazkou a ty vstaneš a je to. Na parkovišti jseš většinou pryč, takže nemůžeš ihned uhnout.

0/0
31.7.2006 15:40

Torf

Re: Re: ...hmmm...

Ale není tedy důvod, aby se na místo pro invalidy nesmělo ani vjíždět. (Např. aby ses mohl otočit.) Teď se to nesmí.

0/0
31.7.2006 17:13

TomášM

Jágr o řidičák přijde právem

samozřejmě že to věděl, kde parkuje, ale bylo mu to totálně putna. Je bezohlednej. A jestli to nevěděl, neměl by už řidičák dostat do konce života, je absolutně, absolutně nemožné takové místo přehlédnout a zaparkovat na něm, aniž bych si nevšimnul té značky......;-€

0/0
30.7.2006 23:55

buxton

Re: Jágr o řidičák přijde právem

Ty jsi u toho byl, že víš, že Jágr věděl kde parkuje? A za další, absolutní je pouze nula a pak znám ještě abolutní blbce. Ale že by se nedala absolutně, ale opravdu absolutně přehlédnout nějaká značka, tak o tom velice pochybuji. Nepřeji tobě ani nikomu jinému aby si přišel o řidičák kvůli tomu, že se postavíš na místo pro invalidy ( pokuta samozřejmě ano).

0/0
31.7.2006 6:03

pavouk

Re: Re: Jágr o řidičák přijde právem

řidič, který přehlíží dopravní značky, nemá na silnici co dělat a je jedno, jestli je to celebrita nebo Pepa Vomáčka z Horní Dolní

0/0
1.8.2006 7:37

Maaz

čemu se divíte?

Ale vždyť to je úplně v pořádku! Argumenty o neohrožování ostatních, když zaparkuju na místě pro invalidy, jsou hloupé. To je jako bychom začali smlouvat, že ten a ten zákon se teda jako smí porušovat...

Osobně se mi otevírá kudla v kapse, když vidím, jak si to (dřív) na dolů na Václavák přihasí pěstěný páreček ve velkém voze a zaparkuje na místě pro invalidy a jde si na Příkopy na nákup ... Takový bezohledný a sobecký řidič si pokutu 10K a odebrání průkazu na 6 měsíců ZASLOUŽÍ!

Další příklad - včera před Bauhausem v Chabrech - parkoviště částečně obsazené - ale ne plné. Nějaká místní elita z Mělníka samozřejmě si to zaparkovala tak, aby to měli blíž, na místo pro invalidy. Chytli je. Docela jsem to tomu okresnímu nafoukanci a jeho madam přál. Byli to přesně ty typy, pro které samozřejmě všechny zákony neplatí ....

Stojí taky za to zapřemýšlet, proč existují místa pro invalidy ...

0/0
30.7.2006 8:45

regazzi

Re: čemu se divíte?

Tak to tak čtu a řikám si, do jaké míry je to psáno s pocitem komplexu méněcennosti a závisti......:-/ Samozřejmě parkování na invalidech je prasárna, ale dělají to všichni napříč spol. vrstvami, tak proč zase kastovat ???;-O

0/0
31.7.2006 12:30

chroustík

Re: Re: čemu se divíte?

Nemáte pravdu, všimněte si, kteří majitelé a jakých vozů s oblibou poručují zákony. Z nich to přímo čiší, všichni jsou si rovni, ale my jsme rovnější, protože jsme někdo a někoho od policie známe a ten to za nás vyžehlí !

0/0
31.7.2006 15:42

pbezo

aby to bolo spravodlivé

bolo by vhodné aby odobrali vodičský preukaz aj invalidovi, ktorý zaparkuje na mieste, ktoré nie je preňho vyhradené a pritom v blízkosti je voľné vyhradené. Veľakrát chcem zaparkovať a nedá sa, lebo invalid zaparkuje krížom cez dve miesta a pritom o 5 metrov ďalej zíva prázdnotou jemu vyhradené zákonom chránené miesto.

0/0
30.7.2006 8:15

miciangora

Re: aby to bolo spravodlivé

to máš těžký.Můj muž je invalidní, já taky, když jdeme třeba nakupovat do supermarketu, tak bychom i rádi zaparkovali na místech pro invalidi - neboť jsou k obchodu nejblíž. Ale tam jsou většinou zaparkována auta těch mladších, rychlejších a felxibilnějších. Nakonec se přece jen někde místo najde - ale ovšem neoznačené. Vezmeme tedy vozejček a jdeme nakupovat a mezitím se oznasčené místo uvolní...parkovat křížem přes dvě kísta nás jakživo nenapadlo - obyčejně tam aqni tolik místa není.

0/0
30.7.2006 8:27

chejava

Co si volíme, to také máme.

Ta naše demokracie je stále stejná. Žádná všelidová diskuze. Vše naši neomylní zástupci navrhnou, odhlasují a uvedou v platnost. Již samotná fiziognomie Šimonovského nám dáva jasně vědět co od něj můžeme očekávat. Oduševnělý výraz Špidly také hodne napoví. Národe! Braň se!

0/0
30.7.2006 8:02

lolek77

Šimonovskému bych doporučil aby si konečně

svoje dílo přečetl.

0/0
29.7.2006 22:47

qoknu

U nás

je policajt, kterému jeho otec invalida přenechjal byt a odstěhoval se na chalupu. S bytem mu přenechal i značku " místo pro invalidy", protože v sídlišti jsou parkoviště přeplněná. A to je prý v pořádku.

0/0
29.7.2006 20:25

Velho

Re: U nás

tak to je trochu divné (nechci Tě napadat jak tu je zvykem) ale místo bývá na SPZ !!!

0/0
29.7.2006 21:27

qoknu

Re: Re: U nás

Jistě je tam SPZ toho otce, syn policajt má jen cedulka invalida za oknem auta, údajně prý tátu vozí.;-D

0/0
30.7.2006 13:19

qoknu

Re: Re: U nás

Ještě na doplnění. Moc by mě zajímalo jak je to teď podle nové vyhlášky. Otec s matkou v bytě mají trvalé bydliště, ale objevují se tady sporadicky zhruba 2x do měsíce.Věř tomu, že lidé z okolí se o tohle zase začnou zajímat. Zhruba před rokem byli odkázáni po stížnosti, že to lze, teď nevím. uvidíme.:-/

0/0
30.7.2006 13:32

dislektik

AT JE ZÁKON SEBEBLBĚJŠÍ TAK HO POLICIE DODRŽOVAT MUSÍ

DOKUT TO NEZMĚNÍ A JESTLI VŮBEC

0/0
29.7.2006 16:05

Jdu kolem

Nesmyslnou normu dodržet nelze

Problém by byl například pokud by některá ustanovení zákona nedávala vůbec žádný smysl nebo si protiřečila nebo byla v přímém rozporu s ústavním pořádkem. Taková ustanovení řidiči ani policie dodržovat nemohou, případně ani nesmějí.

0/0
29.7.2006 16:08

Velho

Re: Nesmyslnou normu dodržet nelze

jdeš a nevíš kam, pravda je to první. Vše se musí v takových případech "vyrozporovat", jinak platí litera zákona!

0/0
29.7.2006 21:29

Jdu kolem

Další nesmysl v zákoně

Podle § 67 odst. 4 zák. 361/2000 Sb. v novém znění "Označení vozidla O 1 lze použít pouze v případě, řídí-li vozidlo nebo je-li ve vozidle přepravována osoba, která je držitelem označení O 1 vydaného podle odst. 1"...

Pokud tomu dobře rozumím, tak na prázdném zaparkovaném vozidle toto označení nesmí níkdy zůstat, páč kdyby zůstalo, tak řidič seberou řidičák i kdyby byl tím největším invalidou. Veškeré výjimky ze zákazu stání a právo na užívání vyhrazeného parkoviště tak lze použít jen za podmínky, že postižená osoba po celou dobu stání zůstane ve vozidle.

Bravo, Šimáně, napiš nám ještě nějaké zákony, ať se zasmějeme. Určitě se mezi těma 200 bambulama najdou zase nějací, kteří vám ty bláboly schválí.

0/0
29.7.2006 15:26

REKINM

Re: Další nesmysl v zákoně

to jsi si vyložil blbě.:-D:-D:-D

0/0
29.7.2006 15:29

Jdu kolem

Jak, blbě vyložil?

Jakto, blbě vyložil? Jak teda chceš z tohodle zákona odvodit, jestli na vyhrazeném parkovišti smí zastavit také ten, kdo pro postiženého jede nebo ho přivezl a čeká na něj? Když pro něj přijedeš před rehabilitační centrum a chytne tě policajt a uvidí, že ve voze žádného invalidu nemáš, tak máš po řidičáku. Pro zdravý rozum neponechali zákonodárci v zákoně místo, protože jej sami nepotřebují - nemají.  A podle přísné doslovné logiky zase zákon nedává žádný smysl než ten nesmyslný, co jsem popsal.

0/0
29.7.2006 15:32

REKINM

Re: Jak, blbě vyložil?

paragraf který rozebíráš hovoří o označení vozidla. Pokud přijedeš pro invalidu tak si 1.můžeš vozidlo označit, do přepravy spadá i čekání na naložení. :-D

0/0
29.7.2006 15:36

Jdu kolem

Re: Re: Jak, blbě vyložil?

Skoro by se tomu vysvětlení chtělo věřit, kdyby zákon výslovně nepravil, že osoba musí být přepravována VE VOZIDLE. Pokud na ni čekáš, tak v tu chvíli opravdu není přepravována ve vozidle.

A jak budeš řešit případ, kdy invalida bude mít své vozidlo označené a zaparkované na svém vyhrazeném místě, a po týdnu stání ho zapůjčí svému neinvalidnímu sousedovi. To jako neinvalida nesmí s již "oprávněně" zaparkovaným označeným vozidlem z vyhrazeného parkoviště odjet? Na koho to vozidlo čekalo?

A co kdyby teoreticky (zákon to připouští) invalida s právem na označení měl půjčené tvoje auto. Může s ním zaparkovat na vyhrazeném parkovišti pro invalidy? Můžeš s ním ty pak odjet?

0/0
29.7.2006 15:45

REKINM

Re: Re: Re: Jak, blbě vyložil?

jak již bylo řečeno do přepravy patří rovněž naložení a vyložení a čekání na tyto úkony. Pojem přepravován ve vozidle znamená, že  je přepravován v daném vozidle a nikoliv, že jej nesmí opustit. Pokud budu odjíždět s vozidlem invalidy budu mít jeho papíry k vozidlu a jeho průkaz invalidy. Pokud si invalida půjčí mé vozidlo pak bude mít svůj průkaz.

0/0
29.7.2006 15:55

Jdu kolem

Jen okecávání

To je nejlepší: když je v zákoně chyba nebo nesmysl nebo něco, co se mi nelíbí, tak to vykládat tak, že zákonodárce vlastně myslel něco úplně jiného, než co ve skutečnosti napsal.

Je v zákoně napsáno něco o tom, že označení se může použít na vozidle, ve kterém bývá přepravována nebo ve kterém byla nebo bude přepravována postižená osoba? Snad by měli být úředníci a zákonodárci natolik inteligentní, že kdyby chtěli, tak to tam napsali jasně, ne? Jinak nám vznikají neřešitelné problémy.

P.S. - není náhodou nějaký trest za to, když bych se prokazoval cizím průkazem invalidy a sám nebyl invalida? Je někde zakázáno, aby mi invalida půjčil svoje auto třeba na měsíc? Není. Ale já s jeho autem prostě NEJSEM oprávněn užívat označení O 1.

Takže závěr je: zákon je nesmyslný a policajti a obecní úředníci si jej prostě musí vykládat každý po svém a každý jinak, jak ho zrovna napadne. Pokud se rozhodnou nesmyslný zákon dodržovat, mají zákon na své straně a nic s nima nehne.

0/0
29.7.2006 16:06

Jdu kolem

Re: Další nesmysl v zákoně

Omlouvám se, ta osoba ve vozidle musí být přepravována, nestačí aby v něm byla přítomná. Takže úlevy ze zákazu stání a vyhrazená parkoviště vlastně nelze na základě označení O 1 použít vůbec nikdy. Vyhrazená parkoviště musí zůstat prázdná, protože logicky není možné, aby tam někdo stál a nedopustil se přitom závažného přestupku, za který se musí nejméně na půl roku odebrat řidičák.

0/0
29.7.2006 15:29

REKINM

Re: Re: Další nesmysl v zákoně

přeprava není jen jízda:-D:-D:-D

0/0
29.7.2006 15:30

Jdu kolem

Co je teda přeprava

A co je tedy přeprava? Přepravuji někoho ve chvíli, když pro něj jedu? Když na něj čekám? Když si během čekání dojedu umýt vůz a najíst se do McDonalda? Myslíte, že mi policajt uzná stání na vyhrazeném parkovišti, když mu vysvětlím, že totiž za chvíli pojedu do sousedního města pro invalidu, takže vlastně vykonávám jeho přepravu už teď?

0/0
29.7.2006 15:37

kasavaros

Re: Re: Další nesmysl v zákoně

Když je osoba v autě přítomna, je přepravována nulovou rychlostí. (Jinak by byl invalida pokutován v okamžiku, kdy na semaforu naskočí červená: buď zastaví a již není přepravován, takže značku užívá neoprávněně, nebo nezastaví a dopuští se zase jiného přestupku.

Ostatně, v naší sateré škodovce tachometr nikdy neklsel na nulu, takže vlastně stála rychlostí 5km/hod.

0/0
29.7.2006 18:41

doktor_bota

Re: Další nesmysl v zákoně

Mám pocit, že v minulé úpravě byla formulace "vozidlo zajišťující přepravu osoby, která je držitelem...".

Ono to má ještě další konsekvence, například nesmím na místě pro invalidy parkovat v případě, že vezu invalidu BEZ označení (například sousedku, která si ho kvůli jedné cestě opatřovat nechce).

0/0
29.7.2006 15:37

REKINM

Re: Re: Další nesmysl v zákoně

v tom případě má průkaz invalidy, který ji k takovému označení opravňuje. I v případě, že bys padnul na městského hňupa tak u komise bys to vyhrál.

0/0
29.7.2006 15:39

doktor_bota

Re: Re: Re: Další nesmysl v zákoně

Ani omylem, ta formulace je zcela jasná. Nejspíš bych dopadl stejně, jako ten cyklista, co přeletěl přes řidítka a čeká na flastr 25.000 Kč. Pokud se nepletu, jediná možnost je Štrasburk.

0/0
29.7.2006 15:46

Jdu kolem

Re: Re: Re: Další nesmysl v zákoně

I komise se musí řídit zákonem, který navrhli a schválili jiní hňupové. Všechny tyto úlevy v zákoně o silničním provozu jsou vázány na označení O 1. Snad jen bych si § 67 odst. 2 ZSP mohl vyložit tak, že obecní úřad je povinen takové osobě vydat označení sám od sebe, aniž by o něj žádala, pokud dostane status mimořádných výhod podle zákona o sociálním zabezpečení. Zdažpakli to tak funguje?

0/0
29.7.2006 15:51

Jdu kolem

Ještě kuriozitka - Šimonovský neví co chce

V předchozím vládním návrhu (sněmovní tisk http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=4&T=576) byla za stání na invalidním parkovišti jen pokuta. Hospodářský výbor navrhl vypuštění sankce (pozm. n. A90), (takže by v zákoně zůstal přestupek bez sankce - ministr Šimonovský s návrhem na vypuštění sankce vyjádřil při projednávání souhlas! Pak chce svádět chyby v zákonech na poslance, když on se k tomu jako předkladatel v parlamentu vyjadřuje právě proto, aby podobným chybám zabránil! V příštím vládním návrhu zákona najednou za tentýž přestupek navrhuje zákaz činnosti minimálně na 6 měsíců, když v předchozím návrhu souhlasil s úplnou beztrestností. Neví, co chce nebo z nějakého důvodu chce mít za podřízené ještě větší blbce než je sám a práci po nich nekontroluje.

0/0
29.7.2006 15:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.