Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Raketa plná družic se zřítila před zraky Lukašenka

Raketa Dněpr, která měla vynést na oběžnou dráhu hned osmnáct družic, se zřítila krátce po startu z kazašského kosmodromu Bajkonur. Části rakety dopadly do oblasti na hranici Kazachstánu a Uzbekistánu. Pádu přihlížel běloruský prezident Alexander Lukašenko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pancho10

Pomsta Rusů

I oni již nemají rádi diktátory typu Lukaščenka;-DRaději si trhnou ostuduR^Ale jakou? Z pozice supervelmoci co táhne světový vesmírný program raketovými nosiči si to mohou dovolit(pro laiky to není pilotovaná mise s lidmi)A je jejich Progres M 50 je docela rozumný robot.;-)Ale je tu problém prachů z USA;-(A čert ať tahne do pekel....

0/0
28.7.2006 23:07

Zla Lopata

Rusove

Mozna ze patri ke spicce, ale vyrobit tank je jedna vec ale udrzovat ho spravne je vec druha. Rusove hlavne zaostavaji v takovych vecech jako krizovy scenar, informovanost atd.A pak to tak dopada, ze z jejich stroju neco odpada.  

0/0
27.7.2006 20:15

Richard I. Lví srdce

Re: Rusove

Rusové zaostávají ve více oblastech. Žít v Rusku je za trest.

;-D

0/0
28.7.2006 0:04

Rotující Adalbert

Re: Rusove

Souhlas, udrzba nepatri k silnym strankam ruske armady v poslednich letech. Nemaj proste penize a cast arzenalu se proste pomalu "rozpada". Netyka se to az tak nejdulezitejsich utvaru, tam se penize proste najit musi. Nicmene se to zase pomalu zlepsuje. V soucasnosti se pomalu chysta dalsi celkem masivni vyrazovani starsich typu, coz jim nepochybne odlehci. Nehlede na vyrazne se zlepsujici stav ruskeho hospodarstvi. Zavadeni modernich zbrani uz vsak pravdepodobne nikdy neprobehne v tak velkych poctech jako za SSSR, na to proste nemaj. 

0/0
28.7.2006 8:17

ariovistus

Re: Rusove

Kvalita slavnych ruskych tankov sa jasne prejavila napr. v 1. vojne v Perskom zalive, ked ich Abramsy drvili ako zito.

0/0
28.7.2006 16:36

Rataslaw

Re: Re: Rusove

nevies o com tocis....keby si postavil americkeho Pattona s posadkou narodnej gardy proti novemu ruskemu T90 s profesionalnou posadkou tak by z amikov tiez asi vela nezostalo....

0/0
28.7.2006 22:46

sageorg

Jak reagoval?

Tak to vím docela přesně - pár inženýrů nechal zavřít!

0/0
27.7.2006 16:37

captain cook

Re: Jak reagoval?

To snad ne - ti inzenyri byli Rusove a Lukasenko si nemuze dovolit zavirat prislusniky ciziho statu na uzemi ciziho statu. Nejspis teda zezelenal v tvari, pak zrudnul a rekl kua do(Y). Asi vickrat.

0/0
27.7.2006 17:46

petrucciani

Raketa plná družic se zřítila před zraky Lukašenka

Je to jasny, raketa chtela pockat na popel Lukasenka, proto jeji system selhal.;-)

0/0
27.7.2006 14:54

Rotující Adalbert

Klise o ruske technice

Vzdycky me pobavi "fundovane" reci o nekvalite,zastaralosti,nespolehlivosti ruske techniky.Byla rec o T-34.V dobe sveho vzniku zrejme nejlepsi tank.Je naprosty nesmysl porovnavat ho s Tigerem, jednak je novejsi a taky sakra jina kategorie.Byla rec o jinych zbranich z WW2 - samy podobny nesmyslny kecy.Ruska vojenska technika patri dlouhodobe k naproste svetove spicce a podobne reci jsou fakt k smichu.Byla rec o spolehlivosti souc. mezikont. raket.SS-18 je uz pekne stara drcka a v komercnim vyuziti jsou vyrazene rakety - stare, stav nemusi byt 100%.Kolik jste zaznamenali selhani u TOPOL-M?Ruska technika ma zaroven dlouhodobe jednu zasadni vyhodu oproti zapadni.Pomer cena/vykon je v drtive vetsine pripadu daleko vyhodnejsi nez u zapadni konkurence.Venezuela nakoupi 30 SU-30 + 30 neurcenych vrtulniku za 1mld dolaru.Za kolik mame jen pronajate a horsi Gripeny?

0/0
27.7.2006 13:58

Dandy02

Re: Klise o ruske technice

Z tebe ta zelená pímo tryská;-)

0/0
27.7.2006 15:01

Rotující Adalbert

Re: Re: Klise o ruske technice

Mas nejaky prispevek do diskuze nebo z tebe tryskaji jen hloupy reci? ;-)

0/0
27.7.2006 15:06

Dandy02

Re: Re: Re: Klise o ruske technice

S tvou odborností se nemohu rovnat. Proto nebudu komentovat kvalitu a cenu zbraní.

Můžu jenom říct, že pokud by byl šťastnou náhodou Lukašenko zabit byl bych hrozně rád. 

Jaká je tvá profese, že se tak vyznáš??

0/0
27.7.2006 15:11

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Proc by jsi byl rad,aby Lukasenko zemrel? Ublizuje ti? Napada suvereni staty? Zabiji jeho vojska civilisty v jinych zemich? Vadi mi mene nez Bush,Blair,Olmert,atd.. Je zlej akorat doma ;-)

0/0
27.7.2006 15:31

Dandy02

Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Ale jenom proto, že je tak slabej ,že nemůže dělat bordel venku. Nesnáším tuhle verbeš jako je Lukašenko, Castro, retardovaný Kim.........

0/0
27.7.2006 15:35

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Jo jasne, takze kdyby byl silnej je zlej stejne jako Bush a spol.. Je to klidne mozny, ale kdyby neplati. Kazdopadne kdo je mocnej a zlej realne je zrejme. Cela vec je ponekud slozitejsi. Napr. Castro je v podstate nucen tlakem USA mit rezim takovy jaky ma. Kdyby se o ne nikdo nestaral z venku a nechal je napokoji, zilo by se jim jiste lepe.

0/0
27.7.2006 15:41

Dandy02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Nemyslím si že Bush je zlej. Jenom využívá situace k růstu ekonomiky USA. A nevyužívá toho on, protože je to poloblb, ale jeho poradci. Prodávat zbraně Israeli, bude válka, ropa půjde nahoru, amíci prodaj zásoby, skončí válka ropa klesne, amíci nakoupí ropu a tak pořád dál a dál.

0/0
27.7.2006 15:45

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Tak samozrejme to zlej jsem myslel velmi zjednodusene, nemyslim to jako povahovy rys, neznam ho. Nicmene mira zla, ktere pusobi ve svete USA aspol. je nesrovnatelna s daleko nizsi mirou od tech panu, ktere nemas rad. Tak se tedy znovu ptam proc?

0/0
27.7.2006 15:48

Dandy02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Snaží se udržovat výsadní pozici. Někdy sice trochu neohrabaně, ale to sedá nic dělat. Pořád je lepší když je v této pozici USA a Evropa než kdyby tuto moc měla Čína, Severní Korea a Rusko.

Taky si myslím, že je to nekonečná debata,která k ničemu nepovede.

0/0
27.7.2006 15:52

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

No a ja si myslim, ze nejlepsi je rovnovaha. Neni duvod jasat nad soucasnym stavem hegemonie USA. Jake situace to generuje ve svete neni treba popisovat. V rovnovaznem stavu je rozhodne vetsi klidek pro vsechny.

0/0
27.7.2006 15:57

Dandy02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Asi jo, ale současný stav nijak nevadí. musím balit. Vezu mladýho na fotbal. Někdy čus.

0/0
27.7.2006 16:00

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Taky mizim, zas nekdy. Ahoj.

0/0
27.7.2006 16:01

Dandy02

Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Dále mohu říct, že je mi jedno jakou výzbroj má naše armáda, protože já žádnou nechci a nepotřebuji.

Chápu, že kvůli závazků vůči všemu možnýmu nějakou mít musíme, ale čím menší tím lepšíR^

0/0
27.7.2006 15:14

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

Vojenska technika, zbranove systemy apod. je pouze muj konicek.Informaci je k dispozici pomerne hodne pro toho kdo ma zajem.Drive knihy a casopisy, ted hlavne net.Vojak nejsem, neboj.Nikdy bych nevstoupil do armady, ktera je soucasti NATO aniz o tom rozhodli lide v referendu.Ja bych byl proti.Radeji jsem sel na civilku.Armada nam urcite staci celkem mala,ale kdyz uz ji mame,tak at je alespon k necemu.Preferoval bych napojeni nasi armady spise na EU bezp. struktury nez na NATO.

0/0
27.7.2006 15:27

Dandy02

Re: Re: Re: Re: Re: Klise o ruske technice

No vidíš a já na vojně byl. Air force Czech Republik. A vím o tom úplné houno. Jenom si pamatuju, že jsem se 3 měsíce motal v Přerově a pak mě buzerovali v Čáslavi.:-/

0/0
27.7.2006 15:30

OSAHA HOSHIKI

Pomer cena/vykon....

"Pomer cena/vykon je v drtive vetsine pripadu daleko vyhodnejsi nez u zapadni konkurence."...takze to byl vlastne dost uspesnej start, lepsi si uz ani nemohli prat, ze jo?;-D;-D;-D

0/0
27.7.2006 18:00

Rotující Adalbert

Re: Pomer cena/vykon....

Nikdo tady nepsal o uspesnem startu, doporucuji naucit se cist ;-) A tahle ojedinelost (par neuspesnych startu) nemuze narusit platnost te vety. Navic byla rec o vojenske technice.

0/0
28.7.2006 8:10

Rotující Adalbert

Re: Klise o ruske technice

Male upresneni udaju o nakupu Venezuely http://www.atmonline.cz/news/2006/cervenec/280706b.htm

0/0
28.7.2006 9:08

loginname

Co myslíte,......

.......jakým způsobem je Lukašenko nechá popravit?

0/0
27.7.2006 13:13

GEORGE MICHAEL

Re: Co myslíte,......

;-D;-DR^R^. Já doufám, že je nepopraví a naopak jim zvýší plán o 100 %, čili napříště se bude muset vynést jednou tak více družic než nyní...

0/0
27.7.2006 15:07

pancho10

Re: Co myslíte,......

Třeba se díval na nácvik...

0/0
28.7.2006 23:12

mtis

Kde asi udělali soudruzi z Běloruska chybu?

;-);-);-)

0/0
27.7.2006 13:11

Blanka z Bejrůtu

Re: Kde asi udělali soudruzi z Běloruska chybu?

Chytili ptačí chřipku z USA ;-)

0/0
27.7.2006 13:38

mtis

Re: Re: Kde asi udělali soudruzi z Běloruska chybu?

To se iránským ptáčkům jistě stát nemůže, ty doletí z hnízdečka až na kraj džeheny, tam co sídlí Velký Satan .... ;-D;-D;-D

0/0
27.7.2006 14:10

petrucciani

Re: Re: Re: Kde asi udělali soudruzi z Běloruska chybu?

Kdyby u toho mohl byt Nasral Alaha, tak by z toho byl poradny bengal.;-D

0/0
27.7.2006 14:57

Richard I. Lví srdce

Již sedmé selhání

Dnešní havárie je již sedmým selháním této balistické rakety v éře jejího komerčního využití a dalším neúspěchem ruského vesmírného programu. V říjnu minulého roku havarovala raketa nesoucí evropský satelit, který měl monitorovat tloušťku ledu v polárních oblastech.

:-)

0/0
27.7.2006 12:43

pečlivý čtenář

Je to pochopitelné

Používají se prošlé vojenské nosiče, které se přestavují. Ta raketa měla většinu částí s datem výroby ještě za života Brežněva. Ruská spolehlivost raket stavěných z nových dílů jako je např. Sojuz, Proton je téměř 100%.

Ale hold předělat SS-18 na kosmický nosič stojí pakatel a pokud vynese, tak se cena za kg vejde pod 2000 USD. A to už za to riziko stojí;-)

0/0
27.7.2006 11:46

Richard I. Lví srdce

Lukašenko má z toho hnědý trenýrky

;-D

0/0
27.7.2006 11:32

Stíhací vzducholoď Karel

pro zajímavost

http://www.softnov.cz/iso-8859-2/index.php?ID=11194&rdbRate=3

0/0
27.7.2006 11:21

honza_

Zajímalo by mě,

kde soudruzi ze SSSR udělali chybu

0/0
27.7.2006 10:56

cassul

Re: Zajímalo by mě,

Víš kolik těch raket bylo připravených s jadernými hlavicemi. Hodně. A kolik by jich odstartovalo? Míň, ale pořád dost. A kolik by jich doletělo k cíli? Několik určitě a to stačí. Ruské počty. Nas mnoga, my pobědim.

0/0
27.7.2006 11:14

seppikub

No jak by reagoval ?

 Asi jako  diktator...;-P 

0/0
27.7.2006 10:51

KaoS

Zajímalo by mě

Jestli podobnou spolehlivost mají Ruské nosiče i v případě nukleární války?

0/0
27.7.2006 10:38

martas38

Re: Zajímalo by mě

Tot otazka. Mozna to nefunguje jak ma, protoze pri vyuziti rakety jako nosice druzic ma podstatne mene paliva a tim muze dojit ke zmene teziste???

0/0
27.7.2006 11:04

hzahza

Re: Zajímalo by mě

Ich mnógo ;-D

0/0
27.7.2006 11:09

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Zajímalo by mě

No Amíci na tom nejsou se spolehlivostí o nic lépe, ale i kdyby nedoletělo 20 % raket, tak to bude stejně jedno, k totální zkáze by došlo i tak.

0/0
27.7.2006 11:11

erdoes2

Re: Nemas pravdu

Spolehlivost americke techniky je vynikajici. Byl jsem v raketoplanu a prohledl si jej detailne, videl jsem i pamatnik tem, co neprezili.. Katastrofy, k nimz u NASA doslo, mely spis dharakter poskozeni, nez selhani. Vzpomen jen sondy, ktere i po 10 letech spolehlive pracuji a posilaji nam informace ze vzdaleneho vesmiru... :-);-)

0/0
27.7.2006 11:28

martas38

Re: Re: Nemas pravdu

A z tohoto duvodu si Americane nechavaji vynaset svoje druzice ruskymi raketami?;-)

0/0
27.7.2006 11:39

John.Major

Re: Re: Re: Nemas pravdu

Hlavně je to mnohem levnější:-P

0/0
27.7.2006 12:32

231

Re: Re: Re: Nemas pravdu

Služeb Rusů mohou Američané využívat z různých důvodů. Např. Cena, okamžitá dostupnost (pokud potřebují nahoru poslat družici, když provádí na raketoplánu úpravy), podpora Ruského raketového programu (aby odborníci nešli pracovat do Iránu) a pod.

0/0
27.7.2006 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.