Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silniční krátkozrakost a Rumlova padesátka

Kdo řídí, vidí: i když řidičům po prvních dnech silničního strachu otrnulo, jízda na českých silnicích se zklidnila. Většina lidí z průzkumu pro MF DNES také považuje nový silniční zákon za správný – včetně řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kalana

Kde je problém?

Nemyslíte, že problém není až tak v pravidlech, ale ve výši pokut a hlavně v pravomocech které dostali obecní šašci (promiňte městská policie)?

0/0
24.7.2006 7:13

Destroyer7

Re: Kde je problém?

Osobně spatřuji problém v kontrole dodržování zákona. Jinými slovy, je potřeba vidět na silnicích více policistů. Od 1.července jsem najezdil cca 2 000 km a věřte nebo ne, policii jsem viděl pouze 2x. V obou případech když řešili nehodu.

0/0
24.7.2006 7:49

wolf80

Re: Kde je problém?

Pokuty jsou OK, body take. Snad jen mensi rychlostni prestupky (napr do +10km/h) bych trestal jen pokutou.Je ale potreba odstranit nadbytecne znacky a kde to jde, zvysit maximalni pov. rychlost. Rovnez by se melo jasne stanovit, kolik s ebude tolerovat, aby se ve vsech krajich a oblastech merilo vsem stejne. Policie by nemela buzerovat na mistech, ktera jsou relativne bezpecna a kde jsou nadbytecne znacky,ale mela by se venovat predevsim rizikovym usekum. Hlavnim ucelem zakona ma byt zvyseni bezpecnosti na silnicich a ne, aby si mestka pecka s IQ houpaciho kone chlacholila sebevedomi.

0/0
31.7.2006 18:32

wolf80

Re: Re: Kde je problém?

Mimochodem soudruzi Cas a Husak nam dali svym chovanim najevo, co si o zakone mysli... V kazde normalni demokracii by drzeli hubu a tise odesli (podali demisi), misto toho,aby lhali a obhajovali neobhajitelne... Na kazdeho stejny metr.

0/0
31.7.2006 18:34

zahorak1

Dobrý zákon...

Ten Váš zákon presne nepoznám, ale je to zrejme dobrý zákon. Bol som v "Čechoch" medzitým už asi 3x, ale predbiehal som cez plnú čiaru, či išiel cez dedinu 90-tkou len ja sám. Mal som zrejme "štigro"! Asi aj pre mňa platí - dovtedy sa chodí s džbánom pre vodu, dokedy sa nerozbije. Ale čo je na Vašich predpisoch - podľa mňa hlúposť (= blbosť) je tá 50-ka v obci. Dnes sú v obciach iné cesty,  ako boli a aj vozidlá majú technické parametre, najmä iné brzdy, ako mali. A tam kde je to komplikované - dá sa to upraviť značkami!

0/0
23.7.2006 15:22

rychloslimejs

Re: Dobrý zákon...

mohu vas o neco poprosit, bez jekehokoli nacionalismu, mam spousti kamaradu ne Slovensku, prosim zustante v zemi, ze ktere jste vzesel. Jestli jezdite "cez dedinu 90-tkou", tak jste idiot. Jen mi prosim reknete, jak Vam pomuze dobra cesta a lepsi bzrdy, kdyz se v dedine pred Vasim autem zjevi nejake decko?

0/0
23.7.2006 20:53

JanSlanina

Re: Re: Dobrý zákon...

Aby ses neposxal ty citlivko blbá má naprostou pravdu hnupe;-O;-O;-O

0/0
23.7.2006 21:49

holkazdaleka

Re: Re: Re: Dobrý zákon...

Hnup jses ty, reakce ridicu zustava stejna, dobre brzdy sem nebo tam.

0/0
23.7.2006 21:53

zahorak1

Re: Re: Re: Re: Dobrý zákon...

To, že som sa  - ako somár (= blbec) valil - občas - cez niektoré Vaše dediny ( a i mestá) som fakticky oľutoval.A čo sa týka tej 50-tky, z fyzikálneho hľadiska je rozhodujúci súčiniteľ adhézie medzi vozovkou a pneumatikou. Ale, mestá a  niektoré "dediny" majú široké prehľadné  vozovky, autá  sa konštrukčne s tými " starými" nedajú ani porovnať (výhľad, brzdové systémy, zavesenia kolies....). A preto zotrvať na 50-ke platnej kedysi , pred 50-tými rokmi je jednoducho a proste "buzerácia". Musí sa totiž veľmi starostlivo zvažovať, či 50-tka, pri väčšej spotrebe PHM, či 50-tka  tam, kde chodec nemá čo hľadať,...

0/0
24.7.2006 20:21

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý zákon...

Ja ziju v zapadni Evrope, kde je padesatka v obci jiz leta predepsana (nekde i 30 kmh) a tezko najdes zemi, kde jezdi auta technicky v lepsim poradku a silnice v lepsim stavu. A i tak se tato rychlost dodrzuje a nikdo ji nepoklada za BUZERACI.

0/0
24.7.2006 21:23

Verstappen

Re: Re: Re: Dobrý zákon...

nemá, a hňup seš ty. 50 ve městě je potřeba a hlavně kontrolovat ji. Já mam bohužel dojem že většině řidičů už otrnulo a rychlosti se moc nedodržujou a nejen ty rychlosti

0/0
23.7.2006 22:21

postoran

klasika

Toto je klasicka diskuse okolo silnicniho zakona. Ti co jsou "ridici z powolani" ho kritizuji, protoze wi, ze zakon soustawne porusuji a mysli si, ze maji "wse" pod kontrolou...

Pritom, ale nechapu o co jim jde. Zakon je jednou zakon a musi se dodrzowat. Pokud by tomu tak nebylo tak by tu byla anarchie a pomahej nam pan Buh, kdyby se lidi chowali stejne jako na silnicich i mimo ne - to uz by nebyla ani anarchie - to by byl priklad totalniho chaosu.

0/0
23.7.2006 14:31

JanSlanina

Re: klasika

Ale oni se všichni tak chovají lumpi mají vždycka navrch v tomto"Havlovým právním státe"8-o8-o

0/0
23.7.2006 21:51

danny44

Chyba je o kus jinde

Proč to zase někdo točí na ta ustanovení zákona, která se mají dodržovat (i když nejsou bez chyby - např. zastávky MHD), problém je v tom, že podle zákona je STEJNĚ hodnoceno 94  km/h mimo obec a 69 v obci!!!!  Protože páni odborníci všechny přestupky "zvládli" na dvou stránkách. !! !! TAM JE TEN PROBLÉM !! !!

0/0
23.7.2006 10:19

rychloslimejs

Re: Chyba je o kus jinde

dotaz na vas prispevek, co jste tim myslel? Dle zakona je to totiz odstupnovane. Pouzivate ve sve argumentaci jajousi demagogii odpirace zakona, ktere ja nerozumim. Nevim jak jinak nazvat to, ze v obci si vyberete horni hranici a mimo obec spodni. Jinak je to tak, ze stejne body a pokutu mate za 69 v obci a za 119 mimo obec. To uz zni jinak, ze? A rozdil v nahlizeni na prekroceni rychlosti zakonodarci je z toho take citit, ze?

0/0
23.7.2006 21:00

p_m

Budoucí názor Bublana a Paroubka

"Tak pánové, podívejte se, sami dobře víte, že my jsme vždy byli pro současný bodový systém a se všemi těmi ODSáky kteří by jej chtěli změnit pořádně zatočíme.";-D

0/0
23.7.2006 9:56

dislektik

Re: Budoucí názor Bublana a Paroubka

tak dnes ve 12:00 na ČT 1!!

0/0
23.7.2006 9:57

p_m

Re: Re: Budoucí názor Bublana a Paroubka

Až ve 12? No tak to si dal Paroubek sakra na čas. Já to čekal už den po jeho "amnestijním projevu".;-P

0/0
23.7.2006 10:07

dislektik

Re: Re: Re: Budoucí názor Bublana a Paroubka

tam bude BAMBAS,šéf strážníku v Praze ,někdo z U.K. a možný ministr dopravy za ODS

0/0
23.7.2006 10:11

Paparazzit

Každý by měl,ten pokus o zákon ignorovat...

Jak může všemohoucí orgán na jedné straně tvrdit,že mu neumožnuje žádnou toleranci a na druhé straně nechá zastavovat autobusy na aut.zastávce,ač to zákon neumožnuje.At tedy dbají na přesném dodržování zákona,at všichni vidí...Nebráním se novému zákonu,ale tohle???RvRvRv

0/0
22.7.2006 15:59

bilboq

ted jeste upravit znaceni

Jo, ale znaceni je vsude rozeseto "po staru" stylem "chcem aby tu lidi jezdili 80 tak se dame omezeni na 60" ...To by ted taky chtelo dopoupravit.

0/0
22.7.2006 15:26

________________________________

kolik třešní, tolik višní

Paní redaktorko, existují:

- zákon č. 135/1961 Sb. o pozemních komunikacích (silniční zákon); zrušen zákonem č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích;

- zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 226/2006 Sb.

Zákon z vašeho článku není ani silniční, ani nový.

0/0
22.7.2006 15:10

Judas Priest

Rychle je špatně, áno

Jezdit rychle je špatné... áno. Buzerační zákon se brzo stane samozřejmostí a možná tím připraví živnou půdu dalším totalitním nástrojům majícím za cíl omezit svobodnou vůli občana. Třeba se jednou dočkáme situace kdy bude opět možné volit jedinou stranu. Nakonec... lidé budou zprvu protestovat, ale pak si zvyknou a vezmou to jako samozřejmost!

0/0
22.7.2006 14:42

mňáu

Re: Rychle je špatně, áno

absolutně výstižné!

já bych to tak napsat nemohl - napadají mě jenom sprostá slova.

díky!

0/0
22.7.2006 16:04

othoma

Re: Rychle je špatně, áno

ani rychle ani pomalu , 50 v obci , 90 mimo a 130 na dálnici. Když to budeš ctít nikdo tě buzerovat nebude. Možná máš problém že společná pravidla nejsou o svobodné vůli občana , naopak se musíš podřídit většině, ale to je rys demokracie a ne totalita.

0/0
22.7.2006 17:29

p_m

Re: Rychle je špatně, áno

Nojo, i sebeušlechtilejší věc lze napadat jako největší zhovadilost.

Nevšiml jste si třeba toho, že české silnice patřily k nejnebezpečnějším v Evropě? A že snad všude se zavedení bodového systému osvědčilo a nikde by nechtěli návrat zpět?

0/0
23.7.2006 9:58

Judas Priest

Re: Re: Rychle je špatně, áno

Jdi za maminkou a řekni jí aby tě na podobné diskuze nepouštěla dokud nebudeš mít řidičák a něco najeto

0/0
23.7.2006 11:31

rychloslimejs

Re: Re: Re: Rychle je špatně, áno

pros jsi nereagoval na OTHOMA, ktery to presne vystihl? Zkus definovat svobodu, demokracii ci totalitu, kdyz se s nimi tak ohanis. Jsi obycejny jelito, ktery tyhle slova sklonuje, jak jen muze, bez toho, ze bys vubec tusil co znamenaji. Jestli si svobodu predstavujes tak, ze budes jezdit v obci 70, chytne te policajt, ty se nedostavis pred prestupkovou komisi a vysmejes se mu do ksichtu, tak to neni o svobode, to je o anarchii. Prave kvuli takovym, co se ohaneji tim, jak maji najezdino a patri mezi nejvetsi machyrky na silnicich, jsem za zakon velmi rad.

0/0
23.7.2006 21:12

Verstappen

Re: Re: Re: Rychle je špatně, áno

páne je zřejmě na silnici KING a se svym vytuněnym Golfem III trhá na křižovatkách asfalt ;-P

0/0
23.7.2006 22:26

Verstappen

Re: Re: Re: Re: Rychle je špatně, áno

pán ...

0/0
23.7.2006 22:35

hedgehog_V

Re: Re: Re: Rychle je špatně, áno

Seš naprosto neuvěřitelnej kokot.

0/0
28.7.2006 10:37

JEDEN z 10.000.000

Zatáčky

S novým silničním zákonem souhlasím, ale ... Je u něj ale třeba dořešit spoustu much. Najezdím za rok asi 30 000 km a co mě nejvíc trápí je agresivita, rychlost a hlavně nebezpečné předjíždění v zatáčkách, kam není vidět. Už jsem viděl předjíždět v levým pruhu do do zatáčky, kam není vidět, tolik "řidičů", že už jsem se skoro smířil s tím, že z tohoto světa neodejdu přirozenou smrtí (stářím). Nevím však, jak těmto přestuplům zabránit. Těžko postavit policajta do každý zatáčky. Zvlášť, když jsem od 1.7.2006 na silnici neviděl jedinou policejní hlídku. Nepočítám ty u dopravních nehod, kolem kterých jezdím téněř obden. A tak mi stále zůstavají stejné 2 možnosti, buď přestanu jezit, budu doma na podpoře a zemřu možná přirozenou smrtí a nebo budu dál hrát "ruskou ruletu" a věřit, že dneska ještě budu mít štěstí. A co zítra, pozítřa ...? Kdy se muj anděl strážný unavý?!

0/0
22.7.2006 12:19

Verstappen

Re: Zatáčky

R^ souhlas

0/0
23.7.2006 22:28

zdeseny obcan

Pekna hloupost

Rychlostni vyjimky pro kaskadery zustaly (papalas z Mladoboleslavske Skodovky by mohl vypravet, kdyby to byval prezil) a Rumlova 50ka byl jen populisticky trik, stejne hloupy jako Šizák.  Na Slovensku ho mimochodem urychlene zrusili. 

Co je treba udelat je prehodnotit soucastne rychlostni limity, zdali nejsou prilis restriktivni a policii prikazat resit nebezpecne situace, nikoliv terorizovat normalni, slusne obcany. 

0/0
22.7.2006 10:23

p_m

Re: Pekna hloupost

Rumlova padesátka každý rok zachraňuje pár desítek životů. Brzdná dráha při rychlosti 50km/h je poloviční oproti brzdné dráze při šedesátce. Tedy řidič má mnohem větší šanci zabrzdit když mu někdo vlítne pod auto apod.

0/0
23.7.2006 10:01

231

Re: Re: Pekna hloupost

Brzdná dráha při padesátce je poloviční proti brzdné dráze při sedmdesátce. Ale souhlaším s Vámi, že padesátka zachraňuje životy a dodal bych, že její vynucování není šikana řidičů.

0/0
23.7.2006 10:43

hzahza

Re: Re: Re: Pekna hloupost

Souhlasím - doporučoval bych ji snížit na 40. To by zachránilo ještě více životů. ;-P

0/0
24.7.2006 15:20

Verstappen

Re: Pekna hloupost

v každý civilizovaný zemi maji ve městě padesátku a v každý civilizovaný zemi si ji téměř nikdo nedovolí překročit !!

0/0
23.7.2006 22:30

dislektik

JÁ TO ŘÍKÁM POŘÁD DOLADIT ZÁKON A VŠE JE O.K.

0/0
22.7.2006 6:36

demon3

Re: JÁ TO ŘÍKÁM POŘÁD DOLADIT ZÁKON A VŠE JE O.K.

No ještě zbývá doladit silnice podle zákona...

0/0
22.7.2006 7:49

dislektik

Re: Re: JÁ TO ŘÍKÁM POŘÁD DOLADIT ZÁKON A VŠE JE O.K.

to nebude nikdy na lidskou blbost není nic

0/0
22.7.2006 7:50

postoran

Re: Re: JÁ TO ŘÍKÁM POŘÁD DOLADIT ZÁKON A VŠE JE O.K.

R^

0/0
23.7.2006 14:33

babacek

Názor Paroubka

se mění rychleji jak počasí.To přece ví každý.:-)

0/0
22.7.2006 5:46

p_m

Re: Názor Paroubka

Jojo, máte pravdu. I když teď bych změnu počasí už bral, ty vedra lezou na mozek (nejen můj;-P).

0/0
23.7.2006 10:02

babacek

Re: Re: Názor Paroubka

Ne každému vadí.:-)

0/0
24.7.2006 5:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.