Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest za spánek

Je tomu právě třicet let, co lidstvo odtrhlo patu (přesněji robota) od rodné hroudy a dotklo se další planety - Marsu. Těch třicet let nádherně ukázalo, že vesmírná expanze má snad nějaký význam symbolický, ale že je přece jen důležitější expandovat dovnitř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kleki Petra

Když usne za volantem strejda z Dolní Lhoty,

který zbavil svou Pragovku pavučin a vyjel po čtyřiceti letech do Prahy na Koňský trh, prosím. Ale profesionální řidič, který nota bene veze lidi, ten přece musí příznaky mikrospánku spolehlivě rozeznat a podle toho se zařídit.

0/0
24.8.2006 11:09

dislektik-a-prd-naděláte

Re: Když usne za volantem strejda z Dolní Lhoty,

boužel neznám a ani nikdo nemůže znát příznaky mikrospánkug.idnes.cz" alt="!!">jen se ví že prý snad za to může únavag.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" alt="?">

0/0
24.8.2006 18:09

doktor_bota

Re: Když usne za volantem strejda z Dolní Lhoty,

Mýlíš se. Mikrospánek není, respektive nemusí být, forma klasické fáze před usnutím (vnímáš realitu, ale mozek už spí). Může se to stát komukoliv, i naprosto perfektně odpočatému člověku, stačí se hluboce zamyslet - jasně, za volantem se mám soustředit na řízení, ale u normálních lidí se maximální doba, po kterou jsou schopni se soutředit, pohybuje v řádu desítek minut. Jediným příznakem, že možná příjde mikrospánek, je nuda.

0/0
24.8.2006 18:17

zahorak1

Drbko sa ozval

Tie sprostosti toho drbka sa už nedajú čítať. S pánom Husákom nemám nič spoločné, ale je potrebné jasne povedať, že ho nenačapala polícia pri rýchlej jazde. A to že ho tá  "nevie načapať" za to môžu viacerí iní, vrátane vedenia Vášho MV, vláda a najmä príslušný výbor Vášho parlamentu. Ten vodič toho autobusu - čo zaspal - si ale trest zaslúži. Len predstava, že u týchto neúmyselných, nedbalostných tresných činov všetko vyrieši "basa" je sprostosť na kvadrát. Spôsobí škodu, ktorú možno súd až násobne zvýši tým, že ho musíte v base živiť, platiť jeho ochranu. Lebo zamestnanosť väzňov nie je vysoká!! A vôbec je tá celá justícia postavená na hlavu. Miesto base by mali dávať radšej častejšie tzv. brachiálne tresty. Ukradneš niečo z poľa, čo unesieš v rukách -  1-5 ran ratanovou palicou. Odhodíš papier, špak v obci, či nepokosíš burinu - 1-5 ran ratanovou palicou. A hneď niekde v strede obce, či inom vhodnom verejnom meste! Že vraj v Singapúre tak, a aké je to krásne  čisté mesto!  

0/0
24.8.2006 7:16

Pan Navratil

Re: Drbko sa ozval

Stači, že se husak přiznal.

0/0
24.8.2006 11:04

Emil Nádeníček-propag.referent

Z přitroublých názorů JXD

a některých příspěvků v této diskusi, mám téměř pocit, že bychom snad měli chudáka řidiče autobusu politovat za to, že už je chudák tak opotřebovaný, že usíná za volantem bez objektivní příčiny. Přitom usnutí za volantem autobusu plného lidí je stejná chyba, jako když řidič přehlédne stopku či výstražné znamení na železničním přejezdu, nebo vjede do křižovatky na červenou (koneckonců všechny tyto varianty nehod mohou při usnutí řidiče nastat). Takže žádné velké ohledy nejsou na místě a trest by měl odpovídat počtu obětí či způsobené škodě.

0/0
4.8.2006 22:00

Pan Navratil

Re: Z přitroublých názorů JXD

No to je tak. Na dálnici bývá málo semaforů, vlakových přejezdů nebo křižovatek. Zato je to velice monotónní jízda zvlášť, pokud je slabý provoz. No a pak se tam taky jezdí rychle a bývají tam mosty. To, že konstrukce svodidel nehodě nezabránila, je též možné uvést v úvahu.

0/0
24.8.2006 11:07

aesim21

to je debil

jo, ale ze policajt nezabil nikoho a ridic busu jo - celkem 6 lidi, to je asi vedlejsi detail. Takze radsi budeme trestat lidi, co jezdi rychle, ale nebourali, nez lidi, kteri jezdi pomalu, ale zabiji...

0/0
25.7.2006 15:51

DrFaust

Re: to je debil

to je stejná logika jako soudit pachatele, který své oběti vypálí 6 kulek do hrudníku a ta to náhodou přežije, za ublížení an zdraví a ne za pokus o vraždu. vždyť to přese oběť přežila, ne?!

0/0
4.8.2006 21:37

josef_spejbl

hergot

takže dneska nespím??? g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
23.7.2006 0:21

Beranal

Skutečně zajímavé

Je to opravdu v rozporu s logikou, vlastně ty flastry se nedávají podle toho jak dalece kdo co poruší ale jaké to porušení má následky. Takže někdo, kdo má velkou smůlu tak se může zcela ojediněle dopustit drobné nedbalosti a jde sedět na 10 let a někdo jiný může jezdit soustavně zcela hazardně a nepůjde sedět nikdy.

To je vlastně jako loterie tam opačně někdo kdo má velké štěstí tak neuvěřitelně vyhraje. Zřejmě by to chtělo ty zákony nějak změnit, řekl bych že za hazardní jízdu, viz např. policejní president Husák by se mělo jít i sedět natvrdo, za hazardní jízdu soustavnou při které přijde někdo o život by se mělo jít sedět jako za vraždu., viz ten pirát se 40 přestupky co zabil ty tři policisty a odseděl si cca 2 směšné roky a může vesele pokračovat. U slušných řidičů, tedy u lidí kteří prokazatelně neměli přestupky ani jiné nehody by se i takovéhle tragické nehody měli posuzovat velmi velkoryse, sportkovou smůlu může mít každý.

0/0
22.7.2006 21:46

komunisti_sou_svine

Re: Skutečně zajímavé

Vůbec vy nemělo byt postižitelne nic pokud to nezpůsobí žádné následky nebo trest nemá výchovný účinek už z logiky věci.

0/0
23.7.2006 0:05

Beranal

Re: Re: Skutečně zajímavé

Podivný názor, takže pokud každý den schválně ze sedmého patra hodím na chodník cihlu tak to nebude postižitelné do té doby než se mi podaří ji někomu hodit na hlavu a někoho zabít, potom to bude asi teprve trestné a dle našich slavných zákonů to bude pouhá nedbalost.

Já bych řekl že to samotné házení je velmi trestné,  mohlo by se to i zhodnotit jako pokus o vraždu a když někdo přijde o život tak zhodnotit jako vraždu. Co jiného dělá ten co si plete silnici ze závodní dráhou jako p. Husák, je jen otázka kdy někoho ve staré škodovce zabije a sám zůstatne nezraněn protože má moderní a velký vůz.

0/0
23.7.2006 4:50

loginname

Re: Re: Re: Skutečně zajímavé

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
24.7.2006 7:30

_m-

Re: Skutečně zajímavé

Taky si myslím, že tresty by se neměly dávat za následky, ale za míru porušení zákona nebo vyhlášky - a nejen ve spojitosti s posledními dny. Bohužel je to jinak....................

0/0
24.7.2006 8:18

miciangora

to s tím autobusem je prostě hrůza

ale řeknu Vám - do místa kde bydlím busem jezdím - jiná možnost není. Cesta trvá 50 minut a když dojedu, tak jsem úplně vyřízená - a to neřídím..pro toho řidiče to musí být nadlidský výkon.Teď je počasí tak náročný, že omdlívají i docela mladý lidi - v něm prostě nemůžete být "odpočatí a naprosto fit" leda tak v šest ráno, kdy ještě není takové horko - ten bus dojede do cíle (cesta trvá asi hodinku), tam otočí a jezde zpátky, jak mu velí jízdní řád. Ale odpočatej tedy být rozhodně nemůže...já vím, že je to tragedie a těch mrtvých je mi líto, ale měůi bychom být objektivní

0/0
22.7.2006 14:25

HolmesS

No

Takže podle kvality příspěvků usuzuji: Isbjoerna je buď chlap, který se vydává za ženskou, nebo blondýna. g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
22.7.2006 14:23

miciangora

Re: No

skoro jsi uhodil hřebíček na hlavičku

0/0
22.7.2006 14:26

Isbjoerna

Ctete pozorne, co jsem psala:

Pokud ridic Busu NEporusil zakon, nemuze byt odsouzen a NEbude potrestan. Pokud zakon porusil (ridil unaven/bez dostatecneho spanku), muze byt/bude potrestan. Tak hovori zakon.

0/0
22.7.2006 12:16

dislektik

Re: Ctete pozorne, co jsem psala:

no jasně jenže on je trestán za obecní ohrožení protože je tam 6 mrtvých a autobus to už s dopravou nemá nic společného není souzen za nehodu způsobenou nedostatkem odpočinkug.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">

0/0
22.7.2006 12:19

Isbjoerna

Re: Re: Pockejte na rozsudek.

Ridic nebude souzen ctenari iDNES, ale soudcem - na zaklade vysetreni a posudku odborniku. Shleda-li soud jeho vinu, bude odsouzen. Shleda-li soud, ze ridic nema vinu na teto nehode, a nebo nelze vinu/miru viny prokazat, ridic odsouzen nebude.

0/0
22.7.2006 12:26

Pongo

Re: Re: Re: Pockejte na rozsudek.

Vinu by neměl pouze tehdy, pokud by se prokázala technická závada. Řídil, boural, zabilo se šest lidí, bude odsouzen. A počítám, že když soud přihlédne k dosavadní bezúhonnosti a zkušenosti 1,5 mio km bez nehody, tak dostane jen 3 roky natvrdo.

0/0
22.7.2006 12:29

sherman

Re: Re: Re: Re: Pockejte na rozsudek.

"jen"? kolik mate odsezeno pane? jaky bude mit trest vychovny ucinek?

0/0
24.7.2006 15:06

Pongo

Re: Ctete pozorne, co jsem psala:

Můj kamarád řídí v Praze tramvaj. Před dvěma lety ho oslnilo nízké slunce a on naboural do popelářů. Nikomu se nic nestalo, jen došlo k hmotné škodě. A závěr? Ani on neporušil žádné předpisy, přesto dostal podmínku za obecné ohrožení. Nedejbože, kdyby se někomu něco stalo, to by šel sedět.

0/0
22.7.2006 12:27

EDV_Entwickler

Re: Re: Ctete pozorne, co jsem psala:

Nešel by sedět - i tak by dostal pouze podmínku!

0/0
22.7.2006 14:13

EDV_Entwickler

Re: Ctete pozorne, co jsem psala:

Problém je v tom, že lidé ve věku kolem 60tky občas usnou jen tak - i přesto, že jsou výborně odpočati a minulou noc dlouho a vydatně spali....

Já tento problém znám u svého otce, který je přesně v tomto věku.

0/0
22.7.2006 14:12

Isbjoerna

Re: Re: Ctete pozorne, co jsem psala:

Inu, pokud nekdo "obcas usne jen tak", nemel by ridit auto, nebo?

0/0
22.7.2006 14:19

Pongo

Jak by asi dopadl Husák?

Pouhá čtvrthodinka stačila mladíkovi z italského Turína, aby zruinoval svou řidičskou kariéru. Za přestupky, které za tu dobu napáchal, mu policie dala pokutu 2300 eur, sebrala skútr a nakonec mu ještě udělila 144 trestných bodů. Italský zákon přitom počítá s maximálním trestem 20 bodů.

zpravy.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">zpravy.idnes.cz" target="_blank"> zpravy.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">zpravy.idnes.cz

0/0
22.7.2006 12:14

dislektik

ISBJOERNO tady jde ale o to

že HUSÁK VĚDOMĚ porušuje zákon a je nejvyšší muž ČR policie.na druhou stranu je zde řidič autobusu který nemá nijaké postavení ve společnosti a prostě mu vypoví tělo a hrozí mu deset let vězení chápu to co se stalo je obrovská tragédie ale jde o to kdo porušuje zákon vědomě a kdo prostě né zrovna svou vynnou spůsobí tragedii.

0/0
22.7.2006 11:45

Pongo

Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

g.idnes.cz" alt=";-D"> Nejvyšší asi ne, spíše nejvýše postavený a kdoví, jestli neměl poslání od vyšší bytosti...

0/0
22.7.2006 11:55

dislektik

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
22.7.2006 11:56

Isbjoerna

Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

CR je pravni stat, a proto plati zakony. Vy nemate zadny zakon na to, ze "kdo porusuje vedome zakon, musi byt potrestan, i kdyz nebude odhalen a mira jeho prestupku neni definovatelna". To plati pro KAZDEHO obcana v CR, dnes a denne. CR nema dva druhy zakoniku - jeden pro normalni ridice (tem se musi prestupek dokazat zakonem stanovenou dokumentaci) - a druhy pro pana Husaka.

Unava tela je physiologicky znamy jev, a proto ridic MUSI byt pred jizdou odpocaty, mit dostatek spanku... Pokud je ridic unaven, nesmi nastoupit jizdu. Nastoupi-li jizdu, porusuje VEDOME zakon. Mikrospanek neni jen "prostě mu vypoví tělo". Kdyz nekdo ridi v opilosti, TAKE mu jen "prostě vypoví tělo".

Pokud ridic Busu NEporusil zakon, nemuze byt odsouzen a NEbude potrestan. Pokud zakon porusil (ridil unaven/bez dostatecneho spanku), muze byt/bude potrestan. Tak hovori zakon.

0/0
22.7.2006 11:56

Pongo

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

1) Kde je tvůj velkoříšský přízvuk?

2) Schválně, jak by to asi dopadlo, kdyby Husáka přisthli cajti s radarem?

3) Jak by to dopadlo v Reichu?

0/0
22.7.2006 12:01

Pongo

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

Plácáš hlouposti. Já jsem třeba byl dostatečně vyspalý (spal jsem bezmála 10 hodin), odpočatý, v pohodě, alkohol do sebe vpravím ze slušnosti, abych někoho neurazil, tak 4x do roka a jen symbolicky. Vydal jsem se na cestu do Brna a světe div se, po cestě se mi najednou zavřely oči - snad to bylo horkem, nevím. Naštěstí se nic nestalo, jen jsem najel na krajnici, takže jsem se srovnal zpátky do pruhu. A teď mi tedy řekni, proč se mi vlastně ty oči asi na dvě tři vteřiny zavřely, když jsi tak přechytralá.

0/0
22.7.2006 12:05

jiekeren

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

Pravděpodobně máš představu o fyziologii lidského organismu zhruba následující: spí = odpočatý, nespí = neodpočatý, to vše ve 100% případů, žádné jiné vlivy, černá - bílá, tečka. Selhání organismua mikrospánek = evidentně nespal.

Jak jednoduchý musí být život s tvým mozkem...

0/0
22.7.2006 12:10

dislektik

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

já jako profesionál jsem v čera dojel v 17:00 do garáže odstavyl vozidlo pojedu až v pondělí v 6:00 takže bych měl být dostatečně odpočatá že.jenže v 8:30 mikro spánek nehoda atd. co ted podle zákona jsem dodržel vše dokonce kde jsem mohl jet 80 km/h jsem jel 70 km/hg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?"> co stímg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">

0/0
22.7.2006 12:13

Isbjoerna

Re: Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

Pokud stravite v nedeli pred jizdou odpoledne, vecer a noc v zahrade pri grill-party, odpocate bude jen Vase auto, ale ne Vy-ridic. ;-)

0/0
22.7.2006 12:21

2Mac7

Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

vědomě porušují zákon na silnicích téměř všichni , nikdo z nich neodevzdá řidičák a nezaplatí pokutu , pokud se nic nestane nebo pokud je nepřistihne policie. Husák by měl odstoupit ze své funkce, ale srovnávat jeho jízdu s nehodou při níž zemřelo 6 lidí se mi zdá poněkud mimo. Řidiče autobusu je mi líto ( víc ovšem lituji pozůstalých), bohužel řidiči si stále neuvědomují , že únava za volantem je stejně nebezpečná jako alkohol, či nepřiměřená rychlost a sedají za volant vědomě, i když jsou unavení. 

0/0
22.7.2006 12:00

dislektik

Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

já netvrdím a nikde jsem netvrdil že řidič autobusu by neměl být potrestán ale co je mikrospánek,co je infarkt,mrtvice atd to vše se může stát kdekoliv a kdykoliv a komukoliv z nás a usmrtit někoho.jak toto trestatg.idnes.cz" alt="?">kdyby vědomě jel rychle a toto se stalo není diskuzeg.idnes.cz" alt="!!">

0/0
22.7.2006 12:09

2Mac7

Re: Re: Re: ISBJOERNO tady jde ale o to

infarkt a mrtvice jsou trošku něco jiného než mikrospánek. Nebezpečí mikrospánku nelze 100% eliminovat, ale lze ho dost minimalizovat.

0/0
22.7.2006 12:25

dan640

Jake tresty?

Pokud ridic autobusu neporusil nejakou povinnost, nejel moc rychle, nebo se nezjisti, ze den predtim udelal v hospode 10 piv, o cemz pochybuji, je adekvatni trest podminka a zakaz rizeni, pricemz jde o trest formalni, protoze ve skutecnosti je potrestan tim, co proziva. Adekvatni trest pro Husaka je okamzite odstoupeni a degradace. S jakymkoliv jinym resenim jdete do prdele.

0/0
22.7.2006 11:01

sanmartino

Re: Jake tresty?

ano i tak může být potrestán na deset let z nedbalostního trestného činu....

0/0
22.7.2006 11:26

Jen Aby

jakýkoli upozornění na prase Husáka

ale pozor - i na prase Bublana a prase Bambase - vždyť jejich vyjádření jsou trestuhodná, a pokud /jako že ano/ zůstanou ve funkci, tak by je opravdu nikdo jinak, než prasatama, neměl nazývat .. v tom má F.X. pravdu

0/0
22.7.2006 11:00

Jen Aby

Re: jakýkoli upozornění na prase Husáka

je chválihodné (doplňuji předchozí větu, kterou jsem jaksi nedokončil)

0/0
22.7.2006 11:03

danny44

Kde je chyba?

Je chyba v možném trestu pro řidiče autobusu nebo v tom, že se policejní "musel potrestat" sám? Na druhou stranu (aniž bych se ho chtěšl nějak zastávat...) moh' se chovat jako současná vláda - dejte nmi pokoj, já vám vládnu, tak co chcete....

0/0
22.7.2006 9:31

pancho10

Re: Kde je chyba?

....chátro

0/0
22.7.2006 10:00

Isbjoerna

Re: Kde je chyba?

Autor clanku srovnava nesrovnatelne. Prestupku pri rizeni auta se dopousteji na ceskych silnicich DENNE Mio ridicu, aniz by byli policisty pristizeni a trestani, a nikdo z nich se verejne neomluvi a neodevzda svuj RP, jako to udelal pan Husak.

Pan Husak nezpusobil zadnou nehodu, a proto nelze jeho prestupek srovnavat s trestnym cinem ridice Busu, ktery zpusobil nehodu a smrt sesti lidi.

0/0
22.7.2006 10:49

HolmesS

Re: Re: Kde je chyba?

Copak, ve cvokhausu máte vycházky? g.idnes.cz" alt="(Y)">

0/0
22.7.2006 10:51

dislektik

Re: Re: Kde je chyba?

nesouhlasím.p.HUSÁK jako šéf policie je ten co by měl dodržovat zákon i kdyby trakaře padalyg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">řidič autobusu neudělal vědomě chybu za kterou by měl být trestán jako vrah g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="!!">prostě mu selhalo tělo co by bylo kdyby dostal infarktg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">nedělo by se nic prostě zdravotní indispozice a to samé je podlé mého mikrospánek který mají problém i vědci pojmenovat je to jev který nemá nic společného s ničím oproti HUSÁKO.

0/0
22.7.2006 10:54

Isbjoerna

Re: Re: Re: Kde je chyba?

Mikrospánek je dusledkem unavy a nedostatku spanku a odpocinku. Unaveny clovek nesmi ridit auto. Unaveny ridic je stejne nezodpovedny a nebezpecny jako ridic pod vlivem alkoholu, takze řidič autobusu udělal vědomě chybu - ridil Bus bez naleziteho odpocinku!

Za tuto chybu vsak nebude potrestan "jako vrah" (jak Vy pisete), protoze se nedopustil vrazdy, ale nehody s nasledkem smrti sesti lidi, takze dostane trest odpovidajici tomuto trestnemu cinu.

0/0
22.7.2006 11:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.