Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu ČSA selhal v Chorvatsku jeden motor

Letadlu ČSA se 166 lidmi na palubě selhal v úterý při startu v Chorvatsku levý motor. Muselo mimořádně přistát v Pule. Žhavá součástka navíc zapálila trávu na letišti. Nikomu se nic nestalo. Charterový spoj letěl z Rijeky, do Prahy přepravil cestující náhradní letoun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

niki88

Zkreslené informace

 v tisku se psalo ze v letadle letelo 42 deti coz neni pravda bylo jich tam tak 140.(tuto informaci napsal Bles a  MFD) dale se pssalo ze v letadle se prepravovali rodiny z detmi to rovnez neni pravda. byli tam deti vedouci a posadka letadla. a take se psaloze  v letadle sedeli lide z ruznych cestovnich kancelari to rovnez neni pravda ! a tudiz by me zajimalo kolika informacim z tisku muzeme verit::??? a jestli si skutecne overujou informace protoze tohle je podle me skandal co cesky tisk predvedl

0/0
27.7.2006 15:50

dislektik

PILOT MACHR

R^R^R^

0/0
22.7.2006 7:04

marketi

Stalo se to noci na utery?

No to je nevidana rychlost, s jakou o tom iDnes informuje. Ze by nekdo z managementu novin mel to strasne zpozdeni a jeste nestihl prodat akcie Airbusu?

0/0
21.7.2006 0:33

vokoun6

Re: Stalo se to noci na utery?

Naivko. Když ti praskne pneu u auta tak taky rovnou prodáváš akcie GoodYearu???

0/0
21.7.2006 18:30

zapetr

Jenom by mě

zajímalo, jak starý ten Airbus byl, podle mně jsou to fungl nové stroje, ne?

Pokud ano, tak by mě tedy zajímalo proč taková závažná porucha.

Nejsem žádný příznivec ameriky, ale žabožroutským letadlem rád nelítám.

0/0
20.7.2006 23:13

zuza0007

Re: Jenom by mě

běžně se tam porouchají i věci z nových letadel

0/0
20.7.2006 23:22

vokoun6

Re: Jenom by mě

A-321 OK-CEC jsou jen pronajaté a jde o již použité letadla.

Závažná porucha? Takových se stane do týdne tucet.

V porovnání se 737 jsou Airbusy A319/320/321konstrukčně modernější a v interiéru tišší.

0/0
21.7.2006 9:53

GGGlobik

Rychlost novináské obce

Nikdo se tu nepodivil nad tím, že o události z noci z úterý na středu se píše až ve čtvrtek v poledne...

0/0
20.7.2006 20:31

zuza0007

to

letadlo tam pořád ještě stojí, protože na něj nemůžou sehnat nějaký šrouby 8-o

0/0
20.7.2006 18:38

ales1979

Zkusenosti

To je prd proti zpozdeni, ktere nabral Travel Service pri ceste na Kypr s mezipristanim v Ostrave. Letadlo tam dosedlo v poradku, nabralo zbytek lidi a startovalo se. Jenze pri startu se objevila nejaka zavada, takze let zrusen, lidi museli cekat az letadlo opravi. V Ostrave zjistili, ze onu soucastku nemaji, takze pro ni poslali do Prahy. Po nekolika hodinach dosedlo v ostrave letadlo se soucastkou, jenze ani po jejim opraveni letadlo nefungovalo, takze se shanelo dalsi letadlo, ktere by lidi odvezlo na Kypr. Nakonec sehnali nejake letadlo Travel Service, ktere letelo zrovna z Krety, ale to nejdriv muselo vysadit lidi v Praze a potom do Ostravy pro ty, kteri uz tam cekali vice jak 10 hodin. Dle delegatky melo letadlo priletet v 12:30, do Larnacy nakonec dorazilo nekdy kolem pul ctvrte rano.

0/0
20.7.2006 18:16

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Zkusenosti

a to jako myslíš, že mají v záloze 5 letadel a když je někde porucha, hned se tam letí?

0/0
20.7.2006 18:58

GGGlobik

Re: Re: Zkusenosti

Solidní firma by měla mít v záloze nějaké letadlo a do rozumné doby s ním doletět, pokud je to stávající neopravitelné ve výhledu několika málo hodin.

0/0
20.7.2006 20:27

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Zkusenosti

jiste aerolinky typu BA, KLM nebo Air France jich maji v zaloze nekolik, Travel service ci CSA v sezone urcite zadny, jinak by museli byt padly na hlavu

0/0
20.7.2006 20:36

marketi

Re: Re: Re: Re: Zkusenosti

Tak to jsi vedle jak ta jedle. Air France bez omluvy nam udelali 9 hodin zpozdeni pri navratu z dovolene v lednu! Duvod? Pry jediny pilot, ktery byl k dispozici se musel jeste 8 hodin vyspat. Takze bordel je i tam. 

0/0
21.7.2006 0:37

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Zkusenosti

takze byl problem v pilotovi a ne v letadle?samozrejme pokud clovek leti treba z nejaky vzdalenejsi destinace tak chvili trva nez se tam to letadlo dostane i pokud je ihned k dispozici

0/0
21.7.2006 12:56

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Zkusenosti

to možná kdyby měli tyěch letadel 100. Když má firma 5 letadel, tak težko bude mít v sezoně nějaký zaparkovaný do zálohy, protože by asi zkrachovali.

0/0
21.7.2006 9:49

xbs

Ptam se.

cca. pred pul rokem, jsem letel s CSA, s AirBusem stejneho typu. Frankfurt-Praha. Asi 5 minut po startu letadlu vysadil levy motor. Nasledovala obdobna situace, nouzove pristani zpet ve Frankfurtu.Zablesk z motoru jsem nahodou zahledl.Smrad citil kazdy.Prijde mi to nejak moc podobne...Neni nahodou pravda, ze letadla litaji do do doby nez spadnou????

0/0
20.7.2006 17:56

drs

Re: Ptam se.

Muzu te uklidnit, ze vyjma vylozene bananovych republik se striktne dodrzuji provozni podminky dane vyrobcem.Kazdy model ma presne urcene servisni intervaly a zivotnost. Pokud ma vazne zavady, je vyrazen rovnou.nebo poslan na generalku. A320 je celkem zanovni model....z r. 1988. Mel za svou historii jen velmi male procento kolizi. Ze klekne 1 motor je urcite neprijemne a zvlast pri startu, ale zase je to celkem logicke. V te chvili je treba maximalni tah a je to taky jen technika. Obvykle to neni takova tragedie. Obzvlast u tech mensich letadel. Takovy 747-400 s plnou zatezi by se odlepoval od zeme na 3 motory o dost hur :-) Kazdopadne je letadlo stale velmi bezpecny zpusob cestovani. O hodne bezpecnejsi nez auto. V aute te muze nekdo naborit vpodstate na kazdem metru.

0/0
20.7.2006 18:26

vokoun6

Re: Re: Ptam se.

Nemluvě o 747 British Airways, který loni letěl CELOU trasu Los Angeles - Londýn na tři motory... 

0/0
21.7.2006 10:00

xbs

Re: Re: Ptam se.

Diky za odpoved.Verim tomu a doufam, ze i muzu verit spolecnostem co se tyce servisu letadel... Ale stejne mam po tyhle zkusenosti pokazde kdyz znovu letim strasne neprijemny pocit, ktereho se mi nikdy v aute nedostane,,,Tam to  proste kociruju, ale samozrjemne souhlasim riziko je mnohonasobne vissi.

0/0
21.7.2006 11:59

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Chudák soudruzi-vpřed, má takhle pokaženou dovču.

0/0
20.7.2006 15:16

vpřed-soudruzi

Re: Chudák soudruzi-vpřed, má takhle pokaženou dovču.

ahoj debílku;-D

jsi vedle hochu, já létám do jiných destinací, Chorvatsko nechám tobě(Y)

0/0
20.7.2006 15:43

Majkyho_pupik

Re: Re: Chudák soudruzi-vpřed, má takhle pokaženou dovču.

co je na Chorvatsku spatnyho?

0/0
20.7.2006 16:49

skeblicka

normální atmosféra, bez závažného zneklidnění

No to bych chtela videt, mozna tam bylo par flegmatiku...ale jinak8-o

0/0
20.7.2006 15:10

Larrax

Re: normální atmosféra, bez závažného zneklidnění

V tom letadle letěla moje příbuzná, prý se nic nedělo a opravdu byl klid. Letadlo odstartovalo a za chvíli přistálo na jiném letišti. Akorát potom dlouho čekali, ale žádná panika. Letadla mohou normálně létat na jeden motor, dokonce i odstartovat jako v tomto případě.

0/0
20.7.2006 15:53

edgar_davids-cz

Re: Re: normální atmosféra, bez závažného zneklidnění

Je to relativní, v tom letadle jsem letěl, a když letušky přisli oznámit, že budeme nouzově přistávat, tak minimálně polovina z nich vypadali, že buď omdlí nebo se rozbrečí... btw spousta dětí tam brečelo...

Největší master byl asi pilot, kterej s ledově klidným hlasem prohlásil, že máme poruchu a že budeme nozově přistávat a že má situaci pod kontrolou

0/0
21.7.2006 13:30

mandrake

ten motor

neni to náhodou americkej?CMF56

0/0
20.7.2006 15:05

incomming_message

Re: ten motor

CFM-56 je motor evropský, CFM založili frencouzská Snecma a americký GE, montuje se ve Francii a komponenty se dělají po celém světě, ale převážně v evropě.

0/0
20.7.2006 15:43

abc

Co se stalo?

Z motoru se vysypaly lopatky. A na letisti horel kerosin.

0/0
20.7.2006 15:01

starej tlustoch

Doplnění článku:

Jak psaly děti(v disk. na seznamu) které tím letadlem letěly z letiště na Krku nedaleko Rijeky,čekalo se na start 3 hodiny(,at čsa vysvětlí co se v tu dobu dělo).Při startu se ozvala detonace a z motoru šly plameny.Rodinám dětí nikdo nebyl schopen podat pořádnou zprávu. Tohle mlžení a zdržování informací je skandální!!! 

0/0
20.7.2006 14:51

Stíhací vzducholoď Karel

start s jedním motorem?

To musel být fičák!

0/0
20.7.2006 14:38

_Radim_K.

Musíme ale pochválit ČSA....

Ke konci června jsme odlétali s cestovní kanceláří na dovolenou. Vurčenou hodinu jsme se dostavili na letiště, odbavili se a čekali až nás pustí do letadla. Letadlo mělo nakonec zpoždění celých 8 a půl hodiny během kterých nám nebyl nikdo schopen říct co se děje a co s námi bude. Naštěstí jsme ale po tolika hodinách strávených ve studené letištní hale úspěšně odletěli. Společnost s kterou jsme letěli, Travel Service, se zachovala opravdu bídně. Proto chválím ČSA, kteří dokázali vypravit jiné letadlo schopné letu a o své zákazníky se postaralo v relativně krátkém čase (letadlo muselo letět z Prahy).

0/0
20.7.2006 14:13

Si0

Re: Musíme ale pochválit ČSA....

Travel Service? A co na to bratři Jirmusové?

0/0
20.7.2006 14:48

vlamat

Re: Musíme ale pochválit ČSA....

31.5. jsme odlétali s Travel Service na Krétu s mezipřistáním v Soluni. Při startu ze Soluně se dostal do motoru pták (aspoň tak nám to řekli), takže jsme po cca hodině kroužení znovu přistáli v Soluni. Na jiné letadlo jsme čekali asi 8 hodin.:-(

0/0
20.7.2006 14:51

skeblicka

Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

Travel Service ma ty letadla ponekud vice vytizene, protoze jich ma min, letadlo dosedne na letiste s jedeni pasazery a behem necele hodiny uz zase leti jinam, a takhle to de porad dokola...proto se leckdy dlouho ceka i na bezproblemovy odlet (myslim tim ne nahradni letadlo), protoze to letadlo postupne nabira zpozdeni, napr kvuli preplnenemu vzdusnemu prostoru apod., ikdyz je fakt, ze osm a pul hodiny uz je opravdu trosku moc:-/My meli zpozdeni zhruba pulhodinku, ale omluvili se a vysvetlili vse radne...takze ja si stezovat nemuzu.

0/0
20.7.2006 15:15

Larrax

Re: Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

Ani já si nemůžu stěžovat, když mají zpoždění (to je dost charteru dost časté a jedno s kým letíte), tak se aspoň omluví. U ČSA se s vámi nikdo moc nebaví natož aby vysvětlili důvod zpoždění a omluvili se za něj. Taková je aspoň moje zkušenost.

0/0
20.7.2006 16:10

Danshu

Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

To ale nemůžete srovnávat. Travel Service jsou nízkonákladový aerolinky, který neručí ani za to že ti dovezou zavazadla. ČSA je jiná liga.

0/0
20.7.2006 20:05

GGGlobik

Re: Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

Jsi vedle jako ta jedle.

Travel servis je charterová firma. Že provozuje kromě své základní činnosti i low cost airlines pod názvem Smart wings, je jiná věc, která nemá s chartery nic společného.

ČSA je full service airlines a firma se zabývá kromě své základní činnosti i charterovou dopravou.

Mezi charterovou dopravou ČSA a TVS by neměl být teoreticky podstatný rozdíl.

0/0
20.7.2006 20:26

vokoun6

Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

řekli i čí pták to byl???

0/0
21.7.2006 18:28

stratcha

Re: Re: Musíme ale pochválit ČSA....

Jeee, tam jsem byl taky, dostali jsme za tu dobu jeden sendvič:)

0/0
22.7.2006 19:31

Larrax

Re: Musíme ale pochválit ČSA....

V krátké době? To letadlo mělo přistát někdy kolem 23hod a nakonec přiletělo někdy v 7 ráno. nevím to přesně ale to zpoždění bylo dost velké. Jestli bylo s Travelem takové zpoždění, tak žřejmě také museli přistavit náhradní letadlo a to vzhledem k jejich vytížení není žádná legrace.

0/0
20.7.2006 16:06

Bonelord

Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

8-o

0/0
20.7.2006 14:09

Winston1984

Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

Ono se totiž s jednim motorem a plným letadlem nezatáčí moc dobře, takže pokud to jde je lepší letět +- rovně a praštit s tim na vhodné letiště ve směru. Viz. havárka Concordu - kdyby to stihnul plácnul by tim na letiště o 10 Km před sebou a netočil by zpět.. 

0/0
20.7.2006 14:15

johny265

Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

Oba dva melete nesmysly. Na jeden motor se normalne zataci, o tom to

vubec neni. Ale nepristavali v Rijece, protoze jim tam zacla horettrava, takze

bylo letiste z bezpecnostnich duvodu uzavreno. To je ten duvod.

0/0
20.7.2006 16:21

Bonelord

Re: Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

Ja zadne nesmysly nemelu, jen jsem se podivil nad tim, ze leteli buhvi kam na jeden motor, kdyz bezny postup v takove situaci je pristat. Toho, ze horelo letiste jsem si nevsiml.:-)

0/0
20.7.2006 16:32

Winston1984

Re: Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

Tak to samozřejmě též může být důvod který mne až tak nenapadl. Nicméně s érem, které v té době bylo plné paliva, lidí a jiného nákladu bych tam mějaké manévry dělat nechtěl - i když uznávám letět bez problému to musí i na jeden. Tim přeskokem to aspoň odlehčili.

0/0
20.7.2006 16:33

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

No ono to možná letí na jeden, jinak řečeno spíš doletí na jeden, ale je u toho ten trochu blbej pocit, že už žádnej další motor v záloze není.

0/0
20.7.2006 19:00

jeli.man

Re: Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

neni... slo opravdu o bezpecnejsi prelet do puly, nez riskantni obratku... ta horici trava byla ne na miste startu ale na miste pristani... takze tohle vysvetleni je jen blabol....

0/0
21.7.2006 21:50

jeli.man

Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

proc se vyjadrujes k necemu cemu vubec nerozumis? to mas fakt tak chorobnou potrebu neco sdelit?

0/0
20.7.2006 15:45

Bonelord

Re: Re: Podivne je, ze nepristali zpatky v Rijece, ale leteli na jeden motor do Puly?

Jsi vedle jako jedle, jsem pilot! Ty jsi jenom jeliman.;-)

0/0
20.7.2006 16:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.