Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Linka 112 zdržela výjezd sanitek k nehodě autobusu

Nedělní tragická nehoda autobusu na dálnici D8 opět upozornila na slabiny jednotné tísňové linky 112. Zdravotníci dostali zprávy od dispečerů se zpožděním. Nevěděli ani, kolik je na místě zraněných a v jakém směru autobus havaroval. První sanitka tak na místo dorazila až po 15 minutách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marmat

112

Vzniklo to hlavne pro to,aby ve vsech zenich EU bylo nejaky jednotny tis. cislo,ale nektery staty si nechali i ty narodni ale myslim ze ve Finsku maji jen tu 112-ku.Je to hlavne pro cizince.Urcite je si osobne nebudu pamatovat ambulanci v Nemecku,Rakousku a kdekoliv jinde.

0/0
20.7.2006 15:37

JanSlanina

Pokud

měl na místě nehody někdo zranění neslučitelné se životem, jako že tomu tak bylo , nepomohla by mu záchranka ani kdyby jela přímo za autobusem :-/

0/0
19.7.2006 13:21

Deleter

Houbeles linka

debilní, debilní a ještě jednou debilní systém, kterej to spravuje za to může. Až na výjimky není vůbec žádný problém lokalizovat automaticky volajícího a podle toho přepojit na  územní střediska IZS (pokud teda vůbec existují).

Nechápu, proč se mobilem ze Znojemska dovolá člověk do Brna - kde mu sdělí číslo na příslušné ÚSZS, protože na přepojování nemají peníze. ;-€

Takže ne linka 112, ale ti, kdo vymýšlejí ten systém (a objevují přitom Ameriku) jsou na vině.

0/0
18.7.2006 9:57

Januleum

Re: Houbeles linka

Ono to není tak jednoduchý. Většinou totiž právě ta lokalizace volajícího selhává. Jediný, kdy je to naprosto přesné je, když člověk volá z pevné linky! Mobily jsou nepřesné, ukáže se oblast třeba o 20 i více kilometrech a podle toho fakt nejde určit kam ten hovor spadá.

0/0
18.7.2006 10:38

Deleter

Re: Re: Houbeles linka

To ano, ale přece jenom je to lepší, než Plzeň-Vysočina...

0/0
18.7.2006 10:43

Januleum

Re: Re: Re: Houbeles linka

Ok, s tim samozřejmě souhlasim. Jinak jen pro info, přelivy mezi krajema byly zavedeny proto, aby se nestalo, že se volající vůbec nedovolá pro přetíženost operátorů. To je sice myšlenka dobrá, ale ten kdo to vymyslel už nepřemýšlel nad důsledkama.

0/0
18.7.2006 10:45

fel_low

Re: Houbeles linka

Hm. A úplně super je, když se ti v Železné Rudě na 112ce ozve "Was kann ich für Sie tun?" Rv

0/0
18.7.2006 10:51

crow76

Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

Za prvé - zajímavé je, že v USA mají jedno číslo na všechny záchranáře už dlouhá léta a nikdo to tam nekritizuje.

Za druhé - když jsem se sám ocitl v krizoé situaci a potřeboval jsem někomu přivolat pomoc - byl jsem v šoku a za žádnou cenu jsem si nebyl schopen vzpomenout které ze tří čísel mám volat - samozřejmě jsem vytočil hasiče a ti mi řekli, že mám volat jine. Kdyby už tehdy byla 112, hasiči by mne přímo spojili a nemusel bych volat znovu.

Za třetí - záleží na tom jak je systém vybudován. Například v Moravskoslezském (Ostravském) kraji už několik let jdou všechny linky (150,155,158,112) do jednoho operačního střediska, kde sedí u telefonů hasiči, zdravotníci i policisté pohromadě. Když to jde v Ostravě, proč to nejde jinde????

0/0
18.7.2006 8:45

Januleum

Re: Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

Máš pravdu. Ale v Ostravě je podstatně méně operátorů než třeba v Praze. A najdi někde dostatečně velký prostor pro takové operační středisko pro Prahu. Jinak je to samozřejmě nejlepší řešení spojit všechny složky IZS do jednoho střediska.

0/0
18.7.2006 9:44

Deleter

Re: Re: Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

Dostatečně velký prostor? Si děláte prdel, ne?

0/0
18.7.2006 9:58

Januleum

Re: Re: Re: Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

To si nedělám. Ukažte mi vhodný dostatečně velký prostor pro min. 5 lidí ze 112, 5 ze HZS, dalších určitě 10 ze ZZS a 15 z PČR. A to tak aby byli v jedný místnosti a mohli dobře fungovat.

0/0
18.7.2006 10:34

Deleter

Re: Re: Re: Re: Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

To jakože v Praze se nenajde kancelář pro 35 lidí? Hm. hm.

0/0
18.7.2006 10:43

Januleum

Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomene si někdo na číslo v krizi?

Píšu vhodný prostor. Nejde nacpat operační středisko takhle důležitých orgánů jen tak někam. Tohle středisko totiž musí fungovat i když bude např. chemický poplach nebo válka apod. Původní plán byl, že tísňová linka bude jako protiatomový kryt. A to fakt neni tak jednoduchý něco takovýho vytvořit.

0/0
18.7.2006 10:48

King4

Linka 112

Také s ní mám dobré i špatné zkušenosti. Těch dobrých polsední dobou přibývá. Osobně bych se přikláněl k tomu ať na této lince sedí proškolené spjovatelky a po 2 větách ať každého přepojí kam třeba ( na hasiče, doktory, .... ).  >- 

0/0
18.7.2006 7:40

Januleum

Re: Linka 112

Oni se hovory přepojují, ale jen ty, které to skutečně vyžadují. Například zranění, požár atd. Např. vloupání do auta není třeba přepojovat, pokud už zloděj na místě neni. 

0/0
18.7.2006 7:43

RAT

???

K čemu je zdravotníkům počet mrtvých? Neměli by se spíše zajímat o počty zraněných, případně jejich vážnost. Nechci se dotknout pozůstalých, ale mrtví mají, narozdíl od zraněných, času dost.

Myslím, že řidiči by trvalo déle než tři minuty oběhnout všechny cestující (i když jich bylo, bohudík, jen 13) a zjistit kolik z nich je po smrti. Nehledě na to, že to číslo se asi měnilo, a všichni, nejen řidič, byli v šoku. Přijde  mi to jen jako výmluva na neschopnost vyjet aspoň s 1 sanitkou dříve a vymlouvat se (pojistit si tak své korýtko u 155) na IZS.

0/0
18.7.2006 7:26

rychloslimejs

Re: ???

s tim musim souhlasit. Mne zarazi reci o tom, ze nevedeli, v jakem smeru to bylo. Vzdyt to byla naprosto nedulezita informace, stejne musela jet sanita z Prahy pruhem na Hradec a ty z okolnich mest pruhem na Prahu. A jestlize mam info, ze nekde, a vim docela presne kde, boural bus, tak tam proste poslu bez odkladu 3 sanity a cekam na dalsi info a snazim se dovolat ridici, ale pomoc mam uz na ceste. Prece nebudu se sanitama  v garazi cekat na info o poctu mrtvych. Je to cele postavene na hlavu...

0/0
18.7.2006 8:28

rabukate

Re: Re: ???

pravda....R^ bohuzel smutna...

0/0
18.7.2006 8:31

Qingdao

Re: Re: ???

Sanita z Prahy musela jet pruhem na Hradec??? To snad ne, to by byla na cestě asi ještě dneska .... Ty asi nebudeš z Prahy?

0/0
18.7.2006 8:43

Correction

Re: ???

Kdo kromě lékaře bezchybně pozná, že je člověk, považovaný za mrtvého, skutečně mrtvý?

0/0
18.7.2006 8:38

hodasa

Re: Pěkná hovadina cos napsal!

Je vidět že nevíš vůbec nic o práci zdravotníků. :-/ Než napíšeš takovou hovadinu, měl bys alespoň vědět o čem mluvíš! Právě to kolik je zraněných ( příp. mrtvých) rozhoduje o tom kolik se na místo pošle záchranek a to že tam jsou i mrtvý mluví o vážnosti situace ( tím neobviňuji řidiče a jeho psychický šok, myslím to ve všeobecné rovině). Právě to je stěžejní věc pro správnost vyslání záchranářů. Pro tebe je 13 zraněných snad málo?!? To, že ti to přijde jako výmluva na neschopnst vyjet aspoň s jednou sanitou dříve..Představuiješ si to jak Hurvínek válku. 

Číslo 112 je leda tak dobré pro cizince. Češi by měli v případě nemoci, zranění či ohrožení života volat právě č. 155, protože jde často o drahocené minuty které se díky neustálým přepojováním z č. 112 ztrácejí a pak může být pozdě..Možná někdo z těch lidí mohl teď žít..6 minut je příliš velká prodleva. Záchranná služba je ale nevinná.

0/0
19.7.2006 15:23

zimni

A co automatický konfernční hovor

Když to funguje jinnde v Evropě i jinde na světě, tak by to mohlo při současné technologické výbavě komunikačních sítí v česku fungovat také - čtěte prosím příbalové letáky českých operátorů a můžete k tomu dostat i automatickou lokalizaci volajícího pomocí GPS.

Každá instituce v česku si jenom mastí kapsu a nepřemýšlí. Kolik to už stálo milionů?

 

0/0
18.7.2006 0:40

hasmen

Re: A co automatický konfernční hovor

Zkus si zavolat v pohraničí 112 a uvidíš,kdo přijede dřív ;-)

0/0
18.7.2006 0:42

zimni

Re: Re: A co automatický konfernční hovor

To nevím, kdo? Tuším, že záchranka z Německa a pohřebáci z česka a TV NOVA. Nebo je to vtip?

0/0
18.7.2006 0:57

hasmen

Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

Ne,to není vtip :-) To,že si po nehodě ještě zašprechtíš bych zrovna neviděl jako výhodu IZS ...

0/0
18.7.2006 1:00

zimni

Re: Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

IZS je možná dobrá myšlenka, ale jak vidíme, ještě to v praxi nefunguje. Než to začne tak bych raději volal 155 a v regionu - mám uložené přímé číslo na stanoviště záchranky (od kamošů).

0/0
18.7.2006 1:39

zimni

Re: Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

Jednou jsem musel volat 112 v Itálii, ve městě San Bendetto del Tronto, za dvě minuty přiběl doktor a za tři minuty sestra - oba pěšky se záchranným vybavením. Oni pracují ve svých ordinacích a slouží pohotovost. Sanitku, kterou odvolala sestra na pokyn doktora, protože šlo pouze o šok z horka, jsem už v dáli slyšel. Všechno dobře dopadlo, zaplatil jsem na místě 58 Euro a život šel dál. Sloužící doktor, sestra i sanitka byli z různého místa, přesto je linka 112 dokázala najít a vyslat. Když se chce, tak to jde. Neznámá slečna z Vysočiny mi pak ještě několik nocí děkovala.

0/0
18.7.2006 2:12

Januleum

Re: Re: Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

U nás linka 112 nikoho nevysílá. Pouze odesílá informace na všechny potřebné složky!

0/0
18.7.2006 7:39

Axlboy

Re: Re: Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

a kolikrát za noc byla ochotna poděkovat? ;-P

0/0
18.7.2006 7:42

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co automatický konfernční hovor

..to dzentlas nezverejnuje..;-P

0/0
18.7.2006 8:15

nepl

112

Linka 112 by měla zůstat, ale lidé by se měli naučit, že je určena hlavně pro cizince (neznají 150,158,155). Každý normální Čech volá 155 atd. Pokud ne, nemůže se divit, že se mu pomoct nedostane tak brzy jak by měla.......

0/0
17.7.2006 22:59

hasmen

Re: 112

Tak příklad - voláš z MB 150,ozve se ti Kladno... Při 112 ?No co asi? ;-)

0/0
17.7.2006 23:01

Bagoun

Kamarádka bourala před 14 dny

jeli jsme za ní a tak jsme zavolali 112. Stalo se to u Pardubic a dovolal jsem se do Ostravy !!!!! Než si to předali a dorazili, tak uplynulo 32min. Je to zrůdnost. Určitě si na tom systému namastilo kapsu desítky firem a výsledek ???? Posuďte sami.

Připomínám, že se tam váleli 2 lidi v krvi. Výsledek byl - otřesy mozku a jeden zlomenej obratel pravděpodobně zralej na trvalé následky....

0/0
17.7.2006 22:24

cejkis

Re: Kamarádka bourala před 14 dny

musí se to předělat z ústředny na velící centrum !!!!!!

0/0
17.7.2006 22:33

cejkis

pro diskutující

Ikdyž třeba 112 nefunguje jak by měla, nemůžete tvrdit, že v této zemi když budete mít problém se nikam nedovoláte. Nikdy se mi nestalo, že bych se nedovolal nějaké tísňové linky,kde by mi pomohli a to ikdyž jsem jel v noci po dálnici a uviděl neosvětlené auto a zavolal 158, tak mě přepojili na vedoucího daného úseku, který mi poděkoval a poslal tam vůz s označením.

0/0
17.7.2006 22:20

wolf80

Re: pro diskutující

Tady ale jde o to, ze ma byt funkcni spolecna linka s mezinarodne vzitym oznacenim 112.  Jendou se na to vynalozily prostredky, tak snad by to melo byt funkcni a prinosne. Jako svedek nehody zavolam na jedno cislo a automaticky prijedou hlavne hasici na vyprostovani a zachranka. Policajty vzal das... Jedno zavolani a muzu se venovat zranenym. V krizovych situacich neni cas vyvolavat 2-3 cisla a rikat pokazde ten samy pribeh. Proste dovolam se na 112 a tam ze me vytahnout vsechny potrebne informace a sami poslou hasice, zachranku a policii... Copak je v 21.stoleti az takovy problem s komunikaci, ze by se nedokazaly domluvit 3 subjekty na spolecnem systemu?

0/0
17.7.2006 22:53

wolf80

Re: Re: pro diskutující

Jeden operator, kteremu bych se dovolal by zmobilizoval nejblizsi volne hasice, nejblizsi sanitku apod...

0/0
17.7.2006 22:55

C2H5OH

Re: Re: pro diskutující

Myslíš to dobře, ale i předtím než se nalily nesmyslné stamiliony do 112 bylo smozřejmostí, že stačilo zavolat jen jedno z nouzových čísel a jeho dipečink předal informaci na ostatní dvě složky. Právě proto aby ses mohl věnovat zraněným na místě máš lepší vytočit rovnou 155 a okamžitě hovoříš s kvalifikovanou sestrou, která krom toho, že o nehodě vyrozumí Policii ČR a hasiče s Tebou po celou dobu bude komunikovat a povede Tě při první pomoci postiženým. Takhle ten systém fungoval spoustu let. Centra 112 jsou nesmyslně vyhozené peníze daňových poplatníků, které mohly být do záchranného systému investovány mnohem smysluplněji.

0/0
18.7.2006 6:41

cejkis

velící centrum vs. ústředna

Když by na lince 112 bylo operační centrum, kde by seděli zástupci všech složek IZS a nefungovalo by to jako ústředna, tak by k podobným spožděním nedocházelo.

Měl jsem za to, že tato linka takto funguje...bohužel

0/0
17.7.2006 22:16

mlada_fronta

Re: velící centrum vs. ústředna

Presne, cejkis, presne !!! a za tohle by meli nest zodpovednost vrcholovi pohlavari IZS, protoze trestuhodne nevyuzivaji technicke moznosti, ktere jim mobilni telekomunikace davaji - tohle se klidne muze opakovat znovu a muze to bejt mnohem horsi (treba tam bude mnohem vic ranenych, nebo se jim to jejich "integrovany" handrkovani mezi vsemi jejich dispecinky protahne na jeste dyl ...) !!!

0/0
17.7.2006 22:24

cejkis

Re: Re: velící centrum vs. ústředna

a hlavně není co řešit, všechny armády přecházejí na společná velící centra, můžou použít armádní systém ČR a prostě ho okopírovat a použít pro civilní účely. Jak píšeš, technologie je, způsob práce také, peníze pokud jsme schopni živit tolik center jsou určitě také...

0/0
17.7.2006 22:30

Austin_cz

Spatne zkusenosti se 112

Moje osobni zkusenosti s linkou 112 jsou velmi negativni. Pri dvou hovorech s nimi behem posledniho cca dvou let mi vubec nepomohli. Jen mi rekli, at si zavolam na 155, resp. na 158. Prijde mi to jako naprosto zbytecna sluzba...

0/0
17.7.2006 21:54

mlada_fronta

Re: Spatne zkusenosti se 112

to je ale zpusobeno jen a pouze spatnou organizaci IZS

0/0
17.7.2006 22:04

mlada_fronta

Re: Re: Spatne zkusenosti se 112

... respektive jejich jesitnou ignoraci 112, viz muj prispevek nize

0/0
17.7.2006 22:07

Kqubi

Jen me zarazi,ze se tu stale probira jen telefonat ridice..

U Nazidel{nebo jak se to jmenuje] se to stalov noci a i prez tento fakt byli zachranari zahrnuti volanim o pomoc..to mi nerikejte,ze kdyz pojedete kolem takhle zdevastovanyho autobusu,tak nebudete okamzite volat - je jedno jestli fizly,zachranku a nebo 112!!Tak jak to,ze se vyhodnocuje jen volani ridice?Neverim,ze nemeli vic hovoru..jestli ne,tak je to o to smutnejsi..!!

0/0
17.7.2006 21:48

bart.as

112

Ja bych tu 112ku tak uplne nezavrhoval,bohuzel je to jeden z dukazu,ze i ze sebelepsiho napadu se u nas vyrobi naprostej "kripl" ...

0/0
17.7.2006 21:37

aklika

Re: 112

z Náměšťstka nad Oslavou - se na 112 dovoláte klidně do Plzně, tam vůbec neví kde daná lokalita leží, přepojí vás pracně a 155 do Jihlavy (krajské město Náměště), pak se teprve domluvíte a přijede sanitka z Třebíče .( :( :( ZLATÁ 155!!!

0/0
17.7.2006 21:48

mlada_fronta

Re: Re: 112

Ale za to muzou ciste nasi integrovani zachranari, kteri vubec nepochopili, k cemu je 112 vlastne dobra, resp. jsou na ni odzacatku (rozumej zavedeni GSM v CR) dost nepochopitelne citlivi - hasici, policajti a zachranka se nechce jesitne vzdat svych 15? - to je najaka integrace tohleto ??? Ja jsem si do dneska nezapamatoval, kterou 15? koho volam a ani si to zapamatovat nechci - chci jedinej dispecink, kterej kdyz prijde emergency call tak ze mne vytaha vsechno co potrebuje a pak kona, jak nejlip umi a za pouziti vseho, co ma k dispozici. A ne ze si mne budou prepojovat od hasicu na zachranku a vobracene !!! Vono tech par minut, za kterej by prijeli do tech Zdib driv, muze treba znamenat, ze nekterej z tech nestastniku moh' bejt nazivu ...

PS: zjistit odkud kdo vola v sitich GSM neni zas takovej proble ...  btw, kdyz to jde na 155, pro by to nefungovalo i na 112 

0/0
17.7.2006 22:02

mlada_fronta

112 je mnohem lepsi nez 150, 155, 158, ...

A. 112 je system funkcni ve vsech sitich GSM

B. 112 jde z jakehokoliv GSM mobilu vytocit nejen z vybitou/nezaplacenou SIM-kartou, ale dokonce i z GSM-mobilu ve kterem zadna SIM-karta neni (zkuste si to vsichni)

Ti, kdo kritizuji cislo 112 pouze nevedi, ze designeri standardu GSM kdysi davno vybrali tohle cislo prave pro ucely emergency calls. A nasi zachranarsti bosove by se tomu meli prizpusobit. Howg.

PS: mozna uz to tady nekdo psal, necet' jsem vsechno dozadu ...

0/0
17.7.2006 21:31

(gbd)

Re: 112 je mnohem lepsi nez 150, 155, 158, ...

No, já už jsem na "černý listině", protože můj mobil umí vytočit 112 pouhým opětovným tisknutím 4 tlačítek v rohu - třeba v kapse. A není nad to, když se z batohu začne dost hlasitě ozývat rozladěný hasič a dožaduje se, ať okamžitě zavěsím a nezneužívám nouzovou linku...

0/0
17.7.2006 22:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.