Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na silnicích ubylo už před bodovým systémem

Počet mrtvých se na českých silnicích snížil ještě před zavedením bodového systému. Za prvních šest měsíců roku 2006 zahynulo při nehodách 433 lidí, nejméně od roku 1990. V roce 2003 to přitom bylo 608 a o rok později 512 mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruger

Celoroční svícení je jednou z mála věcí, která je v pořádku.

0/0
17.7.2006 11:44

pinguinone

Re: Celoroční svícení je jednou z mála věcí, která je v pořádku.

.. dodavam : pro blbe a nesvepravne...:-/

0/0
17.7.2006 12:53

ZdendaB

Re: Re: Celoroční svícení je jednou z mála věcí, která je v pořádku.

Ne pro každého co nemá místo hlavy meloun! Samozřejmě, že škrťáky co si nechaj kvuli koruně vrtat koleno ten haliř na dva km drásá!

0/0
17.7.2006 14:38

pinguinone

Re: Re: Re: Celoroční svícení je jednou z mála věcí, která je v pořádku.

..vypocet mas blbe..;-P

0/0
17.7.2006 14:47

bmichal.cz

Michal

Zdravím, musím říct, že u nového silničního zákona nesouhlasím s celoročním svícením. Že jsou auta lépe vidět? Kdo od 7 hod do 19 hod nevidí nesvítící auto ten by měl zahodit řidičák a pořídit si bílou hůl... Mimochodem na www.silnicnizakon.cz je celkem zajímavá diskuze na toto téma a celkem dost zajímavých věcí. M.

0/0
15.7.2006 10:44

O.N.S.P.

Re: Michal

Jsi hloupý, hloupý, hloupý.. s Tvými 10 tis. najetými kilometry se ovšem nedivím, řidičskou zkušenost teprve sbíráš a bude Ti to ještě dlouho trvat. Jsi hloupý, hloupý, hloupý.. ale jednou na to přijdeš.

0/0
15.7.2006 19:53

Chufev

Re: Michal

PROČ SVÍTIT CELÝ ROK 1.Řidič periferním viděním dříve spatří protijedoucí nebo odbočující vozidla. 2.Osvícená auta jsou lépe vidět v oslňujícím slunečním světle. 3. Neosvětlené auto "zmizí" v koloně osvícených aut. 4. Osvícený vůz je lépe vidět při střídání světla a stínu například v lesích. 5. Řidič lépe pozná, jak je od něj vozidlo vzdáleno, jestli auto jede, nebo stojí. 6. Auto s rozsvícenými světly je lépe vidět v jednotvárné krajině

0/0
15.7.2006 22:21

mattoni

Re: Michal

Proti celodennímu svícení nic nemám. Svítil jsem i předtím a nečiní mi to problém ani teď. Problém vidím v tom, že se z tohoto stal lehce vymahatelný zdroj příjmů. Zatímco dříve byla povinnost svítit za snížené viditelnosti, málokdy jste narazili na policajta, který by za dešťě nebo za soumraku kontroloval svícení. Teď se zejména měštští strážníci můžou přetrhnout. Ono je to taky to nejsložitější, co zvládnou a co odpovídá jejich signální soustavě (svítí-nesvítí). Komu se nestalo, že se někdy rozjel bez rozsvícení. Stačilo, aby na vás protijedoucí bliknul a seplo vám, že je někde chyba. Teď stojí za rohem MPík a je to za body. Grrr.  

0/0
17.7.2006 6:32

Ruger

Re: Re: Michal

R^R^R^To s tou signální soustavou je fakt dobrý!:-D

0/0
17.7.2006 12:49

pinguinone

Re: Re: Michal

..co chodci a cykliste..:-/

0/0
17.7.2006 12:53

jsiii

Re: Michal

No, to je teda ale pekna volovina. Auta jsou lepe videt. Nebo chces tvrdit, ze jsou videt hure? Ted sem jel do Nemecka, kde jak magori nesviti ani kdyz prsi. Dneska teda svitilo slunicko, ale kdyz jedes na dlouhy rovny silnici, kde je misty stin, tak se v nem nesvitici auta ztrati tak, ze proste videt nejsou. Jo, auta sou videt, kdyz nesviti, ale to sou i v noci. Kdyz sviti, tak sou proste videt za vsech okolnosti LEPE. To s tim vracenim ridicaku a bilou holi je trapne, primitivni a uz se to tady objevuje aspon po milionte.

0/0
17.7.2006 10:57

demon3

Re: Re: Michal

Trapný jsi spíš ty, o tom že jsou auta za určitých podmínek líp vidět se nikdo nepře, jenže na silnici se nepohybují jen auta. Jen tak mimochodem, že bych někdy přehlédl auto tak jak popisuješ, se mi nikdy nestalo. Měl by jsi ten řidičák fakt odevzdat, nejsi nebezpečný jen sobě !

0/0
17.7.2006 11:33

svitil

Hlavním důvod nové vyhlášky.

>-:-/ Jel jsem do Brna po dálnici. Slovo dálnice má hodně daleko od této komunikace.Doslova přískokama  pojíždění v kolonách,200 km trvalo 6 hodin.Po celou dobu jsem svítil nevím na co a na koho to svícení mne stálo 1 litr benzínu 32 kč protože jsem prosvítil 1 kwh.Celostátně se takto plní státní kasa to je hlavní důvod proč se u nás  musí povině svítit.Většina západních států tuto zhovadilost nemá.

0/0
15.7.2006 9:11

Velho

Re: Hlavním důvod nové vyhlášky.

Je to otázka volby kdy vyjet! Jel jsem z Brna do Lovosic (letos 5.7.), také po dálnici která jistě není kvalitní. Cesta mi trvala 2,75 hodiny (5:10 - 7:55), svítil jsem a nemám pocit, že zbytečně (svítím již třetí rok bez pocitu finanční újmy). O zhovadilostech bych mluvil zejména ve spojitosti s chováním některých řidičů!

0/0
15.7.2006 9:36

Isbjoerna

Re: Většina západních států SVITI :-)

Nejen, ze se tam sviti pres den, ale i pokuty za nesviceni jsou tam velmi vysoke - Norwegen: 180 €.

0/0
15.7.2006 9:46

demon3

Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

Áááááá odbornice.... Tak jmenuj a chci západní státy, ne žádnou skandinávii !!!

0/0
15.7.2006 20:16

Hajný-lesa pán

Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

Rakousko, Madarsko, Estonsko, Lotyššsko, Slovinsko, Chorvatsko, Dánsko, Makedonie, Rusko. Sice nejsou všechny na západ od nás, ale Skandinávie to není :-P

0/0
15.7.2006 20:50

demon3

Re: Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

Hmm dobrej fórek... Chtěl jsem záp.Evropu, takže jen Rakušáci, co ty už všechno nevymysleli !!! A než to zase zrušíme budou zbytečně umírat další lidi...

0/0
15.7.2006 21:38

jsiii

Re: Re: Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

Chytremu napovez, blbeho kopni... ale to by clovek musel dost lidi z tyhle diskuze ukopat k smrti. Jenom doufam, ze nikoho z vas panu ridicu nepotkam na silnici.

0/0
17.7.2006 11:02

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

No nápodobně... Bohužel už to začalo a počet mrtvých cyklistů a chodců prudce stoupá ! To je totiž ten vedlejší produkt tohoto nesmyslu. 

0/0
17.7.2006 11:29

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

R^

0/0
17.7.2006 12:52

Isbjoerna

Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

Nejsem odbornici, jen ridim auto - POUZE na Zapade. Svetlo pres den je povinnosti (PKW, LKW) napriklad Dänemark, Island, Italien (mimo mesto), Norwegen, Österreich, Portugal (ne vsude, jen vybrane oblasti), Schweden.

Deutschland, Frankreich, Schweiz maji DOPORUCENI svitit pres den (dobrovolne sviceni); v pripade, ze je pres den snizena viditelnost (dest, mlha, huste mraky) a ridic nema svetlo, dostane ridic pokutu a trestne body.

P.S. Skandinavien PATRI k Zapadu Europy (oproti Ostblocku). :-P

0/0
15.7.2006 22:55

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Většina západních států SVITI :-)

.. severske staty svikti jaksi z jinych duvodu , ono existuje neco jako polarni den a polarni noc... jenze to se menevzdelanym spatne vysvetluje...:-/

0/0
17.7.2006 12:56

Hajný-lesa pán

Re: Hlavním důvod nové vyhlášky.

Za 6 hod prosvítit 1 litr benzínu, to zřejmě svítíte loučemi ;-D

0/0
15.7.2006 20:51

jsiii

Re: Re: Hlavním důvod nové vyhlášky.

:-D:-DR^R^R^VV

0/0
17.7.2006 11:04

demon3

Re: Hlavním důvod nové vyhlášky.

Pravda je taková, že nejen většina, ale drtivá většina !

0/0
15.7.2006 21:40

convict

kazda statiska se dela po roce zavedeni, problem je v tom ze policije nikdy neuzna sve chyby!

bodovy system nepracuje snad ve vsech zemich co ja uz pres 5 let, ale policije stale trva na jejim setrvani! Proste neni snace na zmeny i kdyz jsou spravne.R^

0/0
15.7.2006 6:41

babacek

Až si ten kdo dělá

tyto předčastné statistiky uvědomí kolik pirátů silnic se v této době nachází mimo území republiky tak budou ta čísla jiná.Hodnotit takovou věc lze až s odstupem času.

0/0
15.7.2006 6:35

danax

ubývá mladých

a blbých řidičů, jelikož se nám nějak neroděj, a ti staří se stále zdokonalují nebo vymírají, body nebody..... až jednou nebudou žádní mladí řidiči, bude všude nejvíce řidičů středního věku , bude téměř po bouračkách.... jo a ta technika je také stále chytřejší... jednou bude řídit úplně místo nás, blbejch bodkovanejch řidičů....

0/0
14.7.2006 19:42

lulin29

uzzz

A je to tady.Body jsou na hovn..

0/0
14.7.2006 17:55

rychloslimejs

Re: uzzz

nikoli, jestli jsi dobre cetl, nehod pribyva, ubyva mrtvych. Ale za to nemohou body ci ohleduplnejsi ridicim ale lepsi a bezpecnejsi auta. Jestli jsou body k necemu, ukaze az dlouhodobejsi statistika minimalne par mesicu...

0/0
14.7.2006 18:56

RadecekH

S tou statistikou se to ma tak

Letos byla kruta zima, trvala dlouho, lide byli zalezli a moc nejezdili. Kdyz uz museli vyjet, tak jeli opatrne, protoze to klouzalo.

0/0
14.7.2006 17:51

danax

Re: S tou statistikou se to ma tak

to si taky pamatuju.... ze začátku;-) června:-D

0/0
14.7.2006 19:43

hariprasad

Řekl bych, že jde o psychologický efekt

Je možné, že se řidiči povědomě na nový zákon připravovali tím, že někteří začali víc dodržovat předpisy už předtím, než museli. Reklamních šotů , aby to takhle fungovlo, bylo docela dost. Pokud tahle vláda nic dobrého neudělala, tak bodový systém je jednoznačně (i přes veškeré nedostatky) pozitivní. Je zajímavé, že i přes odpor těch, kteří jakékoli zákony v tomto sněru odmítají, se ho podařilo prosadit: Paroubek, Topolánek a spol. Asi situace na silnicích už byla opravdu hodně špatná. Kolik nás ještě musí zemřít, než se začneme řídit pravidly?

0/0
14.7.2006 16:49

danax

Re: Řekl bych, že jde o psychologický efekt

souhlasím, já jsem se taky připravovala..... před půlnocí jsem pravidelně sledovala hodinky.... teda pardon... dopravní situaci:-/.... a padla půlnoc a odložila jsem telefon od ucha a nohu z plynu........ tipuji, že ostatní taky... sláva psychologům

0/0
14.7.2006 19:46

Velho

Re: Řekl bych, že jde o psychologický efekt

Poměrně solidní názor! Já jsem se také připravoval na nový silniční zákon cca dva - tři měsíce, ubufo to jistě pouze paroduje. Ne že bych předtím jezdil jako čuně, ale např. kde byla 60ka a šlo o okruh jsem často jel do 80ti, dnes tam jedu těch 60 a ani mi to nevadí! 

0/0
15.7.2006 9:42

tmf

Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Něco ze statistik v roce 1995 bylo o 25% aut méně ale o 13% bouraček více a o 8% mrtvých více než v roce 2004 Takže stále omílaný argument, že to bylo kvůli vysokému počtu mrtvých neobstojí a třeba neustále zdražování pojistek také nevychází dobře. Ale smaozřejmě dobrý každý život který bude uchráněn, ale ať nám politici neplácají nesmysly.

0/0
14.7.2006 16:15

dislektik

Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

to víš někteří jim to baští

0/0
14.7.2006 16:17

tmf

Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Jo jen pro nevěřící doplním odkaz http://www.cdv.cz/rocenka2004/rocenka/htm_cz/index.htm

Jo a % jsem počítal z hlavy, tak jsem se možná malinko spletl.

0/0
14.7.2006 16:20

ToddBertuzzi

Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

V tvém případě by jeden mrtvý navíc neuškodil R^

0/0
14.7.2006 16:18

Novakbob111

proc vy cesi jste tak hned agresivni

pane jo :) Zapnete si svetla a mlhovky a hura na silnice

0/0
14.7.2006 16:20

tmf

Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

tak jsem tě trošku nepochopil, v čem máš problém když tu jen konstatuji statistikou podložená fakta

0/0
14.7.2006 16:21

ToddBertuzzi

Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Blbej zákon bejvá hlavně pro prasiče. :-P

0/0
14.7.2006 16:27

JanictooN

Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Klid, co se týče příspěvků ToddaBertuzziho, platí na 100% přísloví o srážce s blbcem.

0/0
14.7.2006 16:27

ToddBertuzzi

Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Ano. Srážím se tu výhradně s blbci R^

0/0
14.7.2006 16:29

JanictooN

Re: Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Jasně ty jsi přeci jednička. R^

0/0
14.7.2006 16:29

ToddBertuzzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

To každopádně R^

0/0
14.7.2006 16:32

hormon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Ano. Tvá inteligentní argumentace nás všechny přesvědčila jak hluboce jsme se ve svých názorech mýlili. Odteť již budeme se vším co řekneš ty nepo pan Šimonovský jenom souhlasit.

0/0
14.7.2006 16:37

ToddBertuzzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

Když sleduju tvůj pravopis , tak si říkám , že máš štěstí , že testy v autoškole se dělají jen kroužkováním a , b , c ..:-P

0/0
14.7.2006 16:39

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mrtvých ubývá již dlouhá léta i bez blbého zákona !!!

tě musel tata valit řemenem

0/0
14.7.2006 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.