Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael po náletech odřízl Libanon od světa

Izrael pokračuje v rozsáhlé vojenské operaci v Libanonu. Během noci jeho letouny bombardovaly desítky cílů, zemřelo 36 civilistů. Během dne zablokoval vzdušný prostor i přístavy. Mimo provoz je bejrútské letiště. Češi jsou podle úřadů v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mtis

...

18:47

Hizballáh odpálil na 20 měst v severním Izraeli několik raket typu kaťuša, přičemž byl jeden člověk zabit a dalších 42 zraněno. Čtyřicetiletá žena zrovna popíjela kafe na balkónu svého apartmá, když začaly dopadat rakety. "Byl to přímý zásah. Na místě byla mrtvá," řekl soused Danny Pinkus, 27, který je ubytován o pět pater výše ve stejné budově.

0/0
13.7.2006 19:33

dislektik

co dodat

IZRAEL-ARMY R^R^VV

0/0
13.7.2006 17:33

Milan44

Re: co dodat

souhlas alespoň někdo s tou verbeží zatočí

0/0
13.7.2006 19:28

Ondratej

Re: co dodat

souhlas, moc jim držím palce!R^

0/0
13.7.2006 20:47

roy_batty

Re: co dodat

R^R^R^V

0/0
13.7.2006 21:31

wessan83

to Modrostrak

fakt si myslis, ze nekdo dokaze napr. ovladat kurzy men? ... jediny kdo to dela ve velkem je wto, aby predchazela hospodarskym krizim, ale vyzaduje to takove financni zdroje, ktere nejsou snadno alokovatelne ani pro vsechny clenske staty dohromady ... jinak se kurzy men ridi nabidkou/poptavkou

jinak tehle konspiracnich teorii se da vymyslet neomezene a to ze se nekde sesla nejaka bohatsi skupinka lidi neni niceho dukaz

0/0
13.7.2006 17:13

Modrostrak

Re: to Modrostrak

Ne primo kurzy men, ale udalosti, ktere je "poslou" na cas jasnym smerem. A po nejake dobe zase opacnym. A temito udalostmi se da vyvolat poptavka nebo nabidka.

Jinak by nikdy Amerika nemohla profinancovavat svuj obrovsky stale stoupajici deficit. Kazdy soudnejsi investor by prchl. Prave ale jistota, ze nikdo nedopusti "zatim" dalsi 1929, drzi investory u stolu s jejich investicema.

Podle vsech poucek, by davno uz musel tamni "errar" zbankrotovat. Totalni krach "novych ekonomik" take probehl "hladce". Co to muze znamenat pro budoucnost, kdy uz nepujde "kouzlit", neni schopen predpovedet nikdo na zemekouli.

To, ze se pan Zantovsky najednou ukazal na webu iDNes v chatu, take nemuze byt nahoda. Tyhle vsehny kroky jsou vzdy koordinovany. Stejne tak ve valce o Kosovo nakonec NATO priznalo, ze utok se pripravoval uz pul roku do predu kvuli koordinaci. Doprovodne tanecky okolo byly jenom "pastva pro oci". Etc. etc.

Vzdy si vzpomenu na prepadeni radia v Gliwicich:-)))

0/0
13.7.2006 17:24

wessan83

Re: Re: to Modrostrak

tohle je podle me uplne jedno a nema cenu to resit ... ted za me 8 let stejne rozhodovala vlada s niz se absolutne neztotoznuju (protoze jeji mandat je stejne zajisten mnozstvim volicum, kteri ani nerozumi zakladnim ekonomickym pojmum a jejimi hlavnimi esy jsou zavist, lakota a hloupost) a to jestli jeste nekdo vladne nad nima je mi uplne jedno a kdo sledoval udalosti poslednich let, tak vi, ze nasi zemi ocividne lobbbyste ridi z velke casti

ad konspirace, toho je fakt hodne a nic z toho neni absolutne duveryhodne: napr. oranizace sv. jana, templari, zide, nebo dokonce mimozemstane ... takze bych je bral s rezervou

0/0
13.7.2006 17:32

Modrostrak

Re: Re: Re: to Modrostrak

Z tu vladu na jejim zacatku bych nedal petak. Vlada "PROFESSORA" skoncila upadkem a "muzi z lidu" to meli zachranit:-(((

Ale ouha, dneska je Cesko, krome Slovinska, na jasne spicce pelotonu EX-COM zemi (a to ve Slovinsku donedavna vladli JEN A POUZE od 1989 tamni posktkomuniste). Klesa nezamestanost, v zadluzeni jsme na nejakem 6-8 miste odzadu, investori se sem jen hrnou a koruna tvrdne, ale export a jeho prebytek pritom uctyhodne roste. A my bychom se pod vlivem think tanku, financovanych ze zatajovanych zdroju meli znovu stat laboratori, jako za vlady "PROFESSORA STATNIHO EXDEFRAUDANTA A UPADKARE A GURUA TUNBELARU" nebo jako donedavna Slovensko, co se misto "zazracnych teoretickych reforem" stalo misto toho po Polsku chudobincem EU?

Mas pravdu, ze duverychodne je maloco, ale trendy se daji odpozorovat a jen blb by si ze dvou vlaku vybral ten, co ho zase proveze nad propasti.

0/0
13.7.2006 17:46

wessan83

Re: Re: Re: Re: to Modrostrak

no jak jsem rikal je to hlavne na lidi, co o ekonomice moc nevedi ... nicmene kdyz se podivate co vlada udelala pro podnikani (krome danovych ulev pro zahranicni investory) tak musite uznat, ze vlada neni ten, kdo ekonomiku tahne (kdyztak mi uvedte konkretni zakony, ktere podnikum pomahaji), ale jsou to podnikatele a diky bohu za ne, ze i pres to co jim vlada provadi (napr zakonik prace, administrativa, povina komunikace se statistickym uradem apod.) dokazi bojovat

historicky jsme byli vzdy podstatne vepredu pred vsemi ostatnimi zememi tohoto bloku, takze tohle neni zasluha teto vlady (to plati uz pres sto let)

ad slovensko: slovensko bylo vzdy chudobincem a reformy otocili smerovani a nezamestnanost tam klesna napriklad z 20% na 15%, vybrali o 39% vic na dani z prijmu i pres jeji snizeni apod. ... navic nezapomente, ze slovensko melo meciarismus, ktery ho prakticky predtim odrovnal!

0/0
13.7.2006 18:03

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: to Modrostrak

Tahle vlada natahla (zatim) velke investory. Co to znamena pro zemi je snad nasnade: mistni mali a stredni maji komu dodavat. Pokud uspeji doma, vezmou je na milost jako subdodavatele i dalsi velci v zahranici. Mistni zamestnanci velkych i tech strednich a malych maji JEN DIKY TOMU, po Klausovych tunelech, praci, o kterou predtim prisli. Utraceji v regionech, kde ziji a necestuji za praci do ciziny, kde by i cast vydelku utratili. Necekal jsem, ze to bude mit tak blahodarny efekt na zamestnanost, korunu, export a finance. Zpocatku jsem to take videl skepticky. Tuhy zakonik prace udrzel socialni smir a pritom je spousta exporteru vysoce konkurenceschopna, coz potrvezuje i kurz koruny/prebytek exportu. Financaky a statistiku povazuju za velky problem, ale neda se zacit jen od tohohle.  Za Klause nas kvuli chybejicim pobidkam investori jen obchazeli a domaci nas vsechny pres banky a dane tunelovali. Slovensko povazuju za zemi s budoucnosti, ale ted notne socialne zmassakrovanou.Jinak souh

0/0
13.7.2006 18:14

wessan83

Re: Re: Re: Re: to Modrostrak

ad trendy: v zapadni eu je trend totalni stagnace a zaostavani za usa, na cssd kritizovanem vychode je velky rust ... tak ktery trend si vyberete? nebo si taky pletete trend a stav?

jinak takova "laborator" byla sveho casu i velmi chude irsko a ouha zivotni uroven je na spickove urovni ... ono zustavat u starych "overenych" principu proste nemusi byt nejlepsi ... kde bychom byli, kdyby se neskusil laboratorne zmenit feudalismus apod. ... kazda drive neudelana zmena je pokus, ale nekdo ho udelat musi a v podani irska to tehdy byla zdrcujici vyhoda oproti ostatnim zemim, ktere tehdy budovaly v evrope soucasny socialismus

0/0
13.7.2006 18:10

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: to Modrostrak

Ono je vsechno dost iluzorni: to, co je udajne v Americe "zdrave" tj. rust, je podepreny zejm. obrovskym schodkem jak financi, tak obchodu, drzeny z velke casti zbrojni vyrobou (zalezi na zaludku cloveka), roli dollaru, od nehoz se ted hodne zemi, nejen diky EURU pomalu odvraci, malou setrnosti k energeticke narocnosti (ignorace Kyota), drancovanim Alasky (ropa, plyn, etc.). Vubec necitim Evropu nejak pokleklou proti Americe - viz. kurz Eura v poslednich cca 5 letech! Ba prave naopak - s rostouci jiz prichazejici ropnou krizi a ustupu od dollaru ve svete se role mohou velice rychle (behem mesicu) vymenit.

Irsku se zadarilo, to je pravda. Otazkou je, odkud startovalo a na kolik prispela vyjimecna poloha a bilingualita obyvatelstva? Nejvetsi podil chudoby ma pres to, ze je jinak 2. nejbohatsi v Evrope, ve stare EU 15% prave Irsko. Je to pres 15%. CR ma 8%. Slovensko 20%. Co to muze znamenat pro budoucnost, tezko ted spekulovat, ale neni to typicky stat blahobytu, jako napr. Dansko.

0/0
13.7.2006 18:22

Modrostrak

OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Vlivný think-tank, napojený na rodinu Rockefellerů, politickou a ekonomickou elitu západního světa, globální lobbistická skupina s půlstoletou tradicí, ovládající prostřednictvím svých členů kursy měn, vývoj ekonomik i ceny ropy, se ve dnech 8. - 11. června setkala v ottawském hotelu Brookstreet, aby tentokráte diskutovala vývoj cen na globálních ropných trzích, směřování venezuelského ropného průmyslu pod vedením levicového prezidenta Hugo Chaveze a dopady potenciální vojenské akce USA proti Íránu. I někteří rozumnější komentátoři skupiny, která má jinak mnoho fanatických odpůrců, tvrdí, že vždy přísně utajená až konspirativní setkání skupiny Bilderberg ustanovují ekonomický a politický program pro mnohé hlavní hráče průmyslového světa bez jakéhokoliv veřejného dohledu nebo odpovědnosti.  Setkání střežilo bývalé výsadkářské komando SAS, dnes privátní služba Globe Risk Holdings pod velením Alana Bella...

0/0
13.7.2006 15:48

Modrostrak

Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Odsuzují Bilderberg jako elitářský a příliš mlčenlivý klub, nazývají jej protidemokratickým shromážděním "vysokých kněží globalizace".

Název skupiny vznikl podle jména hotelu v Holandsku, kde se skupina sešla na pozvání Denise Healeye, Josepha Retingera, Davida Rockefellera a prince Bernharda v roce 1954. Záměrem mělo být spojit vlády a ekonomiky v Evropě a severní Americe uprostřed studené války. Od doby založení těchto setkání Biderbergskou organizaci mainstreamová média celého světa až na vyjímky tvrdě ignorují. Čtyřdílný televizní pořad "Tajní vládci světa" vysílala v Británii komerční stancie Channel Four od 4. května 2001, občas o skupině Bilderberg napíše BBC nebo jiná liberální média.

0/0
13.7.2006 15:49

Modrostrak

Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Mezi pozvanými hosty pro tento rok je premiér Stephen Harper, Henry Kissinger, holandská královna Beatrix, guvernér státu New Yorku George Pataki, dále hlavní šéf firmy Coca-Cola, Credit Suisse, Royal Bank of Canada, Indigo books CEO Heather Reisman , Robert Pritchard z TorStar Corp., několik dalších tiskových magnátů a ministři Španělska a Řecka.

Jestliže se podíváme do minulosti Bilderbergské skupiny, najdeme zde vlivové osoby z celého světa, s důrazem na politické elity a silné hráče v ropném průmyslu a bankovnictví. Seznam hostů každoročních setkání Bilderbergské skupiny typicky uvádí jména ministr obrany USA Donald Rumsfeld; bývalý ministr obrany Paul Wolfowitz; Henry Kissinger , který skupinu pomohl založit ; americký senátor J. William Fulbright; ministr v Trumanově vládě Dean Acheson; 

0/0
13.7.2006 15:49

Modrostrak

Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

podsekretář prezidenta Johnsona George Ball; Nelson Rockefeller ; David Rockefeller - Chase Manhattan Bank ; Kennedyho státní tajemník Dean Rusk; Gerald Ford; princ Philip; Lord Louis Mountbatten; CEO Monsanto Robert Shapiro; Robert S. Mcnamara; Margaret Thatcherová; Lester Pearson; Helmut Schmidt; bývalý kanadský ministr obrany Donald S. Macdonald; Henry Ford III; bývalý ředitel CIA generál Walter Bedell Smith; generál Alexander Haig; Michael Dukakis; Bill Clinton; viceprezident Dan Quayle; Conrad Black; Raymond A.J. Chretien; Stephane Dion; Preston Manning; Frank Mckenna; kanadský ministr financí Paul Martin; Stephen Harper (vůdce opozice v 2003, dnes konzervativní kanadský premiér), George Soros - Soros Fund Management , reportér CBS Dan Rather Fameux, prezident BP Peter Sutherland, Wolfgang Schäuble - CDU, ředitel španělské mediální skupiny PRISA (El Pais) Juan Luis Cebrián, premiér Finska Paavo Lipponen 

0/0
13.7.2006 15:50

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Několik kanadských politických osobností mělo přednášku v Bilderbergské skupině, včetně předsedů vlády Pierra Trudeaua a Jeana Chretiena, Premiér Stephen Harper se účastnil 2003 konference ve Versailles ve Francii. Českými hosty této vlivové skupiny byli politolog Pehe, velvyslanec Karel Kovanda a senátor Michael Žantovský.

Kanada naposledy hostila konferenci v letech 1993 Chateau Montebello v provincii Quebec a v roce 1996, kdy účastníky pozvalo vydavatelství Conrad Black do rekreacční oblasti Montebello na sever od Toronta.

0/0
13.7.2006 15:51

Klidné monstrum

Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Dobrý, ale takhle dlouhé to nikdo číst nebude

0/0
13.7.2006 15:55

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Unika mi, proc to sem pisete. Jednak to kazdy zhruba vi a podrobnosti i daleko vic zajimavych informaci si kazdy zajemce muze precist na Internetu.?Rv

0/0
13.7.2006 16:12

molim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Zajímavé, že se ptáte pod tímto textem. Připadá vám zbytečnější než úchylnosti a rasistické hrubosti, kterými se to tu jinak jen hemží? Ty snad obohacují debatu víc? 8-o

0/0
13.7.2006 16:16

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Ubohe rasisticke hrubosti a utoky jsou pod "rozlisovaci urovni" slusnych lidi. Hlupaci tady budou vzdy, s tim nic nenadelate. :-P

0/0
13.7.2006 16:57

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Ber to jako annotaci. Nektera temata nebo odkazy to potrebuji. Nektera jsou natolik chronicky znama, ze by slo o noseni drivi do lesa.

Muzes mi priznat, zda kritizujes i rasisticke a xenofobni vylevy na forech nebo jenom fakta, ktera Ti nejsou po chuti?

0/0
13.7.2006 16:27

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Samozrejme kritizuji, co povazuji za nemoralni. Kazdy chorobny vykrik samozrejme nikoli.

Pokud vim, byla posledni konference nedavno v Ottave (neni tedy pravda, co uvadite o hostitelsvi Kanady). Na ni ani pan Pehe, ani Zantovsky nebyli (podle seznamu ucastniku, jedine, ze by tam byli neprihlaseni, napr. nahodou).

0/0
13.7.2006 16:52

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Pardon, jeste dodatek: Letosni konference se nezucastnil ani pan Kovanda.

:-)

0/0
13.7.2006 17:02

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

At se propadnu do materske skolky, jestli Ottawa neni hlavnim mestem Kanady na brezich stejnojmenne reky.

V textu na samem konci stoji: Premiér Stephen Harper se účastnil 2003 konference ve Versailles ve Francii. Českými hosty této vlivové skupiny byli politolog Pehe, velvyslanec Karel Kovanda a senátor Michael Žantovský.

Neznamena to tedy, ze se nutne museli zucastnit te posledni. Z kontextu to mohlo byt prave na te v roce 2003.

Dulezite je, aby si lide uvedomili, ze jejich osudy a zivoty v zadnem pripade neridi zastupitelska demokracie, ale pouze lobbiste, kteri pracuji na zakazku a za prostredky od clenu skupin typu Bilderberg.

Pak by mozna sprostaren a vulgarit na zdejsich webech ubylo a kazdy by se mohl zamyslet nad svym pristim osudem a lepe se na neho pripravit.

0/0
13.7.2006 17:13

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

P.S.: Nasel jsem potvrzenou ucast:

ZANTOVSKY MICHAEL    Czechoslovakia 1999

Bilderberg Group. Meeting Participants. 1999 Bilderberg Group. Meeting Participants. June 3-6, 1999 in Portugal.

0/0
13.7.2006 17:17

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

CZKovanda, Karel - Head of Mission of the Czech Republic to NATO and the WEU

Participants UK 1998

0/0
13.7.2006 17:26

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Ottawa samozrejme lezi v Kanade, vy jste ovsem tvrdil "Kanada naposledy hostila konferenci v letech 1993 Chateau Montebello v provincii Quebec a v roce 1996", coz prave vzhledem v letosni konferenci v Ottave evidentne neni pravda, nebot ji naposledy hostila prave letos.

Nevyvracel jsem vase tvrzeni, ze se panove kdysi v minulosti nejake konference zucastnili, pouze jsem poznamenal, ze letos tam nikdo z nich nebyl, aby nevznikl mylny dojem o jejich trvalem "spiklenectvi". ;-)

0/0
13.7.2006 22:44

Ahaman

Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

zajímavé, uvěřitelné R^R^

0/0
13.7.2006 16:59

confederate

Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Zase dalsi zidovska konspirace?

Jeste nezapomen kratce pohovorit o"Protocols of elders of Zion"

C.

0/0
13.7.2006 16:02

molim

Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Klasická reakce. Konkrétní, ověřitelná jména a data, ale nehodí se do krámu, takže je smeteme coby konspiraci. :-/

0/0
13.7.2006 16:04

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

...ale v tom to snad není.

0/0
13.7.2006 16:23

Ahaman

Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

ale je:-)

0/0
13.7.2006 16:57

erdoes2

Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

S tou pravdivosti a overitelnosti bych byl opatrnejsi. Neni pravda, co prispevek tvrdi o hostitelstvi kanady, podobne letosni schuze se nezucastnil nikdo z ceskych panu, ktere prispevek uvadi. Dost dobre nevim, o co autorovi jde (nechci-li mu podsouvat podezrele umysly).. ;-)

0/0
13.7.2006 17:15

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Ottawa je hlavni mesto Kanady a reka, na ktere lezi.

Zantovsky Portugalsko 1999

Kovanda UK 1998

0/0
13.7.2006 17:56

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Vase tvrzeni "Kanada naposledy hostila konferenci v letech 1993 Chateau Montebello v provincii Quebec a v roce 1996" vzhledem k posledni letosni konferenci v Ottave evidentne neni pravda, nebot ji naposledy hostila prave letos.

Nevyvracel jsem vase tvrzeni, ze se panove kdysi v minulosti nejake konference zucastnili, pouze jsem poznamenal, ze letos tam nikdo z nich nebyl, aby nevznikl mylny dojem o jejich trvalem "spiklenectvi". (Omlouvam se za opakovani, poznamka patri spravne spis sem.) ;-)

0/0
13.7.2006 22:51

erdoes2

Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Podobnych "think-tanku" je vic, osobne je povazuji za velmi potrebne a prospesne. :-)

0/0
13.7.2006 17:24

Modrostrak

Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Veřejný zájem vs. stranické think tanky

Když se dnes elity pustí do podobných témat, pak výhradně ze stranických pozic, které diskusi přímo ovlivňují. Téměř všechny instituty a think tanky založené v posledních třiceti letech jsou výrazně ideologické. Je to zčásti důsledkem snahy amerických konzervativců o vytvoření jakéhosi „antiestablishmentu". Místo, aby vytvořili nezávislejší instituci, rozhodli se konzervativci zakládat instituce prosazující jejich vlastní stranickou linii. Konzervativní akce nevyhnutelně vyvolala liberální protiakci, a tak se politický svět Washingtonu ještě víc polarizoval. Odborníci většiny institucí zabývajících se dnes politikou a politologií (samozřejmě, že existují výjimky) jsou voleni díky svým názorům a nikoli odbornosti a přesně vědí, jaké závěry se od nich očekávají. Ne, že by je snad k určitým názorům někdo přímo tlačil, dobře však chápou, že tyto je kruhy nenajaly jako nezávisle uvažující intelektuály.

0/0
13.7.2006 17:29

Modrostrak

Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Vemte šanci Modré

I další skupina českých myšlenkových trustů vznikla z potřeby bojovat z opozice se středním proudem. Pád ODS a nástup sociálních demokratů k moci koncem 90. let minulého století zplodil postupně hned tři pravicové think tanky založené jednotlivými osobnostmi nejsilnější opoziční strany: v různých koutech centra Prahy jsou tak rozesety Centrum pro ekonomiku a politiku Václava Klause, CEVRO Ivana Langera a eStat Mirka Topolánka - všechny v podobně neosobních, bíle vymalovaných kancelářích, všechny s iniciativním mladým mužem v čele.

Dnes již díky svému radikálnímu euroskeptismu téměř legendární Centrum vedené Petrem Machem se s CEVRO, v jehož cele stojí Ladislav Mrklas, docela dobře doplňuje. To první se - podle česko-anglického žargonu svého ředitele - zaměřuje především na "elitní jádro opinion leaders a opinion makers", pro které pořádá semináře a vydává brožury s názvy jako Rovná daň, Daňová konkurence nebo Krach evropské ústavy.

0/0
13.7.2006 17:32

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Spíše na vzdělávání zaměřené CEVRO se naopak prostřednictvím jednorázových školení, seminářů a přednášek snaží pronikat i mimo Prahu, vyškolit stranické kádry a "zkultivovat" českou pravicovou politickou scénu. Zatímco cílem klausovského Centra je abstraktní "podpora myšlenek ekonomické svobody jednotlivce a obhajoba principu státní suverenity", šéf CEVRO doufá, že se mu podaří na českou politickou scénu vnést pojetí, které zná z analýz předvolebních kampaní ve vyspělejším zahraničí. "Britští labouristi vítězí tak, že něco konkrétního slíbí a po pěti letech se dá jednoduše zkontrolovat, jestli to splnili nebo ne," říká Mrklas s dodatkem, že tento zdánlivě samozřejmý postup je českým politikům, jak on je zná, stále na hony vzdálený. To je podle něj ostatně poznat i na současném stranickém programu ODS Modrá šance. "Tam právě náš vliv vidět není," drbe se kysele za uchem ředitel CEVRO,

0/0
13.7.2006 17:33

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

"Modrá šance je naopak z velké části spíš projevem toho, čemu já říkám stará politika - příliš užvaněná, málo konkrétní. Některé části jsou vlastně jenom takové proklamace." Do podrobnějšího rozboru se však ředitel Mrklas veřejně pouštět nechce - na to je jeho think tank k nejsilnější pravicové straně přece jenom příliš loajální.

Jako "takové plácnutí" se ostatně na programu ODS před sedmi lety vynořila i ještě donedávna vlajková loď předvolebního programu strany, rovná daň. Tak na to alespoň vzpomíná Petr Mach, podle nějž "to nejspíš Klaus, který pořád čte newslettery amerických think tanků, viděl v nějakém bulletinu".

0/0
13.7.2006 17:33

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Původní nápad v podobě krátké zmínky v předvolebním programu ODS tedy ještě s českými stranickými mozkovnami nic společného neměl, k rozvíjení vypůjčené myšlenky se však obě mozková centra hrdě hlásí, i když každé s jiným úkolem: Centrum provedlo teoretické výpočty a dodalo argumentační střelivo špičkovým politikům strany, kteří myšlenku hájí v televizních debatách, zatímco CEVRO si vzalo na starost prosazení myšlenky uvnitř ODS. "Šlo nám o to prosadit celou věc pod povrch pražské stranické smetánky. A nemyslete si, že to bylo jednoduché, většina o tom neměla na začátku ani páru," popisuje svůj podíl na programovém trháku občanské pravice Ladislav Mrklas.

Oba malé think tanky - CEP má tři stálé zaměstnance, CEVRO se může pochlubit čtyřmi a ještě dvěma na poloviční úvazek - trvají na své finanční nezávislosti na rodné straně.

0/0
13.7.2006 17:34

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Žijí prý z darů soukromníků i zahraničních nadací, příspěvků předplatitelů, mizivého výnosu publikační činnosti a třeba také úroků z nakoupených obligací. Náklady jdou do milionů korun, oba šéfové však zatím nepocítili potřebu své chlebodárce prozradit. "S některými máme dohodu, že je zveřejňovat nebudeme," říká po chvíli mlčení zjevně zaskočený ředitel CEVRO a šéf Centra volí podobná slova: "Někteří dárci by si to snad ani nepřáli, třeba nechtějí, aby se vědělo, že jsou bohatí, nebo prostě nechtějí být spojováni s ODS, co já vím." Ale oba šéfové tuší, že něco není úplně v pořádku: vždyť jakápak nezávislost a důvěryhodnost, když nic nelze ověřit. "No tak já si umím představit, že to v budoucnosti uveřejňovat budeme," říká Petr Mach.

0/0
13.7.2006 17:34

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

TOHLE BY SE MELO OPAKOVAT DONEKONECNA? NEKONECNA, NEKONECNA:

Žijí prý z darů soukromníků i zahraničních nadací, příspěvků předplatitelů, mizivého výnosu publikační činnosti a třeba také úroků z nakoupených obligací. Náklady jdou do milionů korun, oba šéfové však zatím nepocítili potřebu své chlebodárce prozradit. "S některými máme dohodu, že je zveřejňovat nebudeme," říká po chvíli mlčení zjevně zaskočený ředitel CEVRO a šéf Centra volí podobná slova: "Někteří dárci by si to snad ani nepřáli, třeba nechtějí, aby se vědělo, že jsou bohatí, nebo prostě nechtějí být spojováni s ODS, co já vím." Ale oba šéfové tuší, že něco není úplně v pořádku: vždyť jakápak nezávislost a důvěryhodnost, když nic nelze ověřit. "No tak já si umím představit, že to v budoucnosti uveřejňovat budeme," říká Petr Mach.

JE TO PRIPRAVA NA NOVE TUNELY? TUNELY, TUNELY, TUNELY

0/0
13.7.2006 17:37

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Mluvil jsem o svetovych "think-tanks", nikoli o nejakych prazskych minifirmach, jimz vy pocitate zamestnance a pidite se po jejich prijmech. ;-)

0/0
13.7.2006 17:49

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Ale vzdyt je to vzajemne propojene. Jeden bez druheho ani ranu, v kazde zemi je emissar a ten si vytvori nebo na sebe pripoji mistni think tank.

Proto putuje Toopolanek stale do Londyna, i kdyz mu doma doslova hori koudel u p*dele. A citi vetsi oporu tam, nezli u obcanu, co ho volili. Proto dava carte blanche Zakladnam s raketami proti Severni Korey, ktera nema potencial ani prestrelit Himalaye. Vsechno je obchod a duletite je:

1.Uhadnout (co muzu nabidnout/zaprodat)

2. Vyhovet

3. Prezit (v tomto pripade ziskat podporu/oporu)

0/0
13.7.2006 18:01

orkrist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

A třeba Litva tu rovnou daň vyčetla kde?;-DRv

0/0
13.7.2006 19:58

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA: Hezký den, pane Žantovský. Jste členem společnosti Bilderberg?

Modrostraku, myslim, ze byste udelal lepe, kdybyste si v klidu uzival duchodu a zapomnel na zakuklene spiklence, kteri vas strasi "na kazdem rohu". Urcite by to prospelo vasemu VV i dusevnimu zdravi i pohode. :-)

0/0
13.7.2006 22:35

convict

kde se ztratil Dezo conka a Zwerg?

?;-(

0/0
13.7.2006 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.