Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ombudsman: Děti unesla z Argentiny matka

Děti Marcely Krajníkové měly zůstat i po rozchodu rodičů v Argentině, vyplývá z šetření kanceláře ombudsmana. Únosu se tak podle mezinárodního práva dopustila matka, když se přestěhovala s dětmi do Česka bez souhlasu otce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pinguinone

13. 7. 2006 13:09
.. Madlo...

Četls Bibli? jak to bylo s Šalamounem a dvěma matkami jednoho dítěte?  ...sice pozde ,ale prece..R^

0 0
možnosti

_m-

13. 7. 2006 13:13
Re: .. Madlo...

;-)

0 0
možnosti

jacin

12. 7. 2006 21:01
zajímalo by mne...

zda jsou děti občany Argentiny či Čech....

0 0
možnosti

_m-

13. 7. 2006 8:38
Re: zajímalo by mne...

údajně oboje.

0 0
možnosti

lolek77

12. 7. 2006 18:19
Ombudsman jen potvrdil, co bylo dostatečně zřejmé.

Když jsem viděl co natočila ČT lituji, že není  privatizována. Tak tendenční pořad lze vidět jen na  veřejnoneprávní  TV.

0 0
možnosti

dislektik

12. 7. 2006 18:14
NO A JAKO CO ŽE JE UNESLA

???

0 0
možnosti

bryta

12. 7. 2006 17:33
Matka je možná divná, ale otec taky

Abych to nějak uzavřela: Neschvaluji jak postup matky („únos“ z Agrentiny, zhoršování traumat dcery při exekuci hysterickým chováním a opětovným únosem), tak otce. Je to děs, když se dítě stane nástrojem vydírání a trestání bývalého partnera. Nevěřím na týranou matku, ale ani na ublíženého milujícího otce. Ženská před 5 lety řešila osobní problém cestou nejmenšího odporu – sbalila děti a šla. Chlap jí to vrátil takhle. O paní K. si myslím své (nic moc pozitivního), ale alespoň trochu rozumím jejím pohnutkám. Nechápu chování pana otce. Promiňte, ale pokud své děti opravdu tak moc miluje, jak tu všichni tvrdíte, nemůže takovou exekuci, jaká proběhla, vůbec připustit. Já nevím jak vy, ale já bych rozhodně své děti podobnému zážitku nevystavila – a to ani za okolností, že bych je už v životě neměla vidět.

0 0
možnosti

svarak z krabicoveho vina

12. 7. 2006 17:43
Re: Matka je možná divná, ale otec taky

Už toho mám taky dost, ale to jsou prostě kecy, ke kterým se ještě vyjádřím:

1. Otec podal žádost o vydání dětí UŽ PŘED LETY. Nemůže za to, že se to tady tak dlouho táhlo. To je vina matky, ne jeho.

2. Jak mohl otec ovlivnit technický způsob, jakým naše úřady vrátily děti domů? Můžeš mi to nějak vysvětlit? V tom je naprosto nevinně.

0 0
možnosti

svarak z krabicoveho vina

12. 7. 2006 16:58
Něco malého pro _m a podobné týpky:

Zpráva o činnosti Úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí v roce 2005

Jako ústřední orgán podle Úmluvy o občanskoprávních aspektech mezinárodních únosů dětí (Haag, 25.10.1980, vyhláška č. 34/1998 Sb.) řeší Úřad také případy protiprávních přemístění nebo zadržení dětí a styku rodičů s dětmi. Úřad postoupil v roce 2005 do ciziny ve třech případech (USA, Velká Británie a Francie) žádosti o návrat dětí.

Za stejné období obdržel z ciziny 16 žádostí o návrat dítěte a dvě žádosti ze SRN o zabezpečení práva styku s dětmi. I v roce 2005 převážná část dětí byla neoprávněně přemístěna nebo zadržena matkami.

Z tří případů žádostí postoupených do ciziny byly dva vyřešeny tamními orgány ve velmi krátké době, kdy děti z Velké Británie a Francie byly navráceny do České republiky do šesti měsíců, v případě žádosti o návrat z USA řízení dosud nebylo skončeno.

0 0
možnosti

svarak z krabicoveho vina

12. 7. 2006 16:58
Re: Něco malého pro _m a podobné týpky:

Ve věcech návratu dětí do ciziny se ve čtyřech případech podařilo dosáhnout dobrovolného návratu, ve třech případech byl návrh na návrat vzat zpět, ve dvou případech osoby, které se domáhaly návratu, ještě před rozhodnutím soudu přijely do České republiky a děti si odvezly samy a sedm případů dosud není vyřešeno. V některých z těchto sedmi případů „únosci“, většinou matky dětí, řízení o návrat komplikují (např. tím, že se s dětmi skrývají, takže v řízení dochází k průtahům a v konečném důsledku jsou poškozovány zájmy dětí).

0 0
možnosti

petrucciani

12. 7. 2006 16:37
Pro Bryta

O zadnou deportaci deti se nejednalo, ale o dokonale medialne sehrane divadlo na city divaku, kde slzy tekly prodem a ucet se plnil penezy, ze je ublizovano nevinne matce, detem, a ze to ted budou tezce nest, kdyz sve pravo uplatnil jejich otec, ac se zapomnelo, ze matka je protipravne naoplatku unesla z Argentiny do CR, a odloucila je od otce, od prostredi kde se narodili, aniz by vyckala na soudni rozhodnuti komu peci o deti sveri. Prohrala po pravu, a on jen sve pravo zacal naplnovat. Deti nevidel bezmala 4 roky, nejaka dlouha dovolena. Ze se soudy tahnou, to neni problem toho otce, ale vycuranost matky, ktera s tim pocitala a byla presvedcena, ze ac soud rozhodne jak rozhodne, tak deti zustanou s ni. Je spravne, ze na to poukazuje Motejl, ze si tady narod pravo vzdy vylozi po svem, ale beda, kdyby se neco podobneho stalo nasemu otci a manzelka mu unesla deti do sve vlasti. Najednou by pro nas narod stejny hrdina, jako matka unoskyne.

0 0
možnosti

_m-

12. 7. 2006 16:39
Re: Pro Bryta

1) 5 let

2) zatím nic nevyhrál, soud o svěření do péče ještě neproběhl (ale rozhodně má větší šance než matka)

3) že se soudy táhnou není ani věc otce ani vyčůranost matky, ale bordel.

0 0
možnosti

svarak z krabicoveho vina

12. 7. 2006 16:30
Něco pro _m

Jak se ti líbí tohle, děvče:

"Haagská úmluva je široce přijímaná ve světě a obecně jsou s ní i v zahraničí dobré zkušenosti. Je asi nutné připomínat, že úmluva platí oboustranně. I k nám byly v případě, že zde měly takzvané obvyklé bydliště, vraceny děti ze zahraničí, a to i otcům a často i poměrně malé děti," podotýká Markéta Nováková, zástupkyně ředitele Úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí.

"Laická veřejnost pokládá často za samozřejmé, že dítě zpravidla po rozvodu připadne matce. Ale oba rodiče mají stejná práva na své děti, žádným právním předpisem není dáno, že by měly automaticky nárok matky," dodává Nováková.

0 0
možnosti

_m-

12. 7. 2006 16:36
Re: Něco pro _m

Už asi 3x jsem tu psala, že vrácení dětí jako takové je v pořádku - v pořádku není tento konkrétní případ kdy se 5 let moc nedělo a potom se udělala huráakce a děti byly doslova odvlečeny (kluk z tábora, takže se ani nemohl rozloučit a vzít si něco z domu a je jistě přesvědčen, že matka s tím souhlasila) bez jediného známého člověka do naprosto cizího prostředí. Je to něco, co si ani nedovedu představit, a v jejich psychice bude jako únos rozhodně vnímána spíš tahle akce, nežý příjezd do ČR. Jenomže cokoli psát člověku, který nechápe význam psaného slova je opravud házení perel...............hrachu na zeď. Co si o tob ě myslím už jsem ti napsala, takže si užívej ten pocit blaha jaks mi to nandal - já jdu domů za svými ..............řekněme dětmi.

0 0
možnosti

Larrax

12. 7. 2006 16:26
Je to smuný případ

a nejvíce to odnášejí ta děcka, ale faktem je, že kdyby to udělal chlap, tak je veřejné mínění proti němu a nikdo nepochybuje o tom, že dítě unesl, ale když to udělá máma, tak se tváříme, že je všechno v pořádku. Sám jsme otec a nesouhlasím s názorem, že matka je něco víc a má na děti větší právo, než otec. Je to diskriminace mnohem závažnější než nějaké srovnávání platů.

0 0
možnosti

_m-

12. 7. 2006 16:29
Re: Je to smuný případ

Máš pravdu - a bylo by záhodno, aby o ní začali chlapi mluvit. Jenže zatím je pořád nějak víc těch, co je děti nezajímají ani v manželství, natož po jeho rozpadu ( a když už tak jenom jako bič na bejvalku) - a dokud ti slušní nezačnou slušně ale hlasitě řvát tak s tím asi nikdo nic dělat nebude.

0 0
možnosti

Finrod Felagund

12. 7. 2006 16:18
Občanství

Protože se dohadujete, zda lze, nebo nelze mít dvojí občanství, tak přispěju drobnou připomínkou. Je to možné a dvojí občanství (CZ/DE) mají v měřítku větším než malém ;) obyvatelé Hlučínska, kteří mají německé předky. Mají české i německé občanství a nemají s tím problém.

0 0
možnosti

pinguinone

12. 7. 2006 16:19
Re: Občanství

.. ovsem neni to legalni...;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...