Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bursíkův ekologický dům může škodit zdraví

Historický dům v centru Prahy si podle nejpřísnějších ekologických norem zrekonstruoval šéf Strany zelených Martin Bursík. Trámy konzervoval včelím voskem, v místnostech položil parkety a rozvody má z mědi. Přesto u něj experti naměřili škodlivé látky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mikesak

Kdy už Arnika přestane strašit!!!

Vážení a milí. Všechny látky zde uvedené bychom nalezli ve všech možných typech prostředí v naší milé zemčce i jinde v Evropě a po celém světě. Kdo znáte Paracelsa, tak víte že všechny látky na světě jsou txické a závisí pouze na dávce!!! Nikde není uvedeno jaké množství těchto látek bylo na inkriminovaných místech nalezeno a proto nemůžete napsat článek, který spojuje ekologickou rekonstrukci domu s naměřenými hodnotami uvedených látek.

Osobně mám špatné zkušenosti s Arnikou. Především s jejich neprofesionálním přístupem (pracuji také v oboru), který je odrazem jejich horlivosti a nutosti prostrkávat do médií co nejvíce svých článků. Více článků=více peněz od sponzorů. Kvanitita jde na úkor kvality.

Na závěr bych chtěl udělat takové sumárum. tento článek je naprosto nesmyslný a pro slabší jedince může být důvodem k panice,že je všechno špatně!

Děkuji za reakce Ondřej Mikeš

0/0
11.7.2006 17:50

zuzanečka

Re: Kdy už Arnika přestane strašit!!!

Jo, ten tvůj příspěvek zní rozumně. R^

0/0
11.7.2006 21:35

drevak_patlak

Re: Kdy už Arnika přestane strašit!!!

Máte pravdu, na druhou stranu pravdu má i Arnika. Je prostě holý fakt, že látky typu ftaláty, bromované zpomalovače hoření apod. jsou prakticky všude kolem nás, i přesto, že je znám jejich toxický účinek. Kolem nás je ale i mnoho jiných látek, kde ani toxicitu přesně neznáme. Legislativa je v tomto pozadu. EU sice  připravuje tzv. systém REACH, který pro všecny velkoobjemově vyráběné a dovážené látky vyžaduje mj. znalost toxicity, ale ten ještě hned nebude a navíc se mu mohutně brání chemické firmy.

Toxický účinek látky závisí na koncentraci a době působení, čili i zdánlivě neškodná koncentrace může při dlouhodobém působení škodit. Je proto potřeba tyto škodlivé látky v maximální míře nahrazovat šetrnějšími alternativami.

0/0
12.7.2006 0:47

roba21

včely

Kdyby si každý napouštěl trámy včelím voskem, tak nevím nevím jak by to ty chudinky včely zvládly. :-P

0/0
11.7.2006 15:57

zdevy

no jo

ekologicky, draze a stejně nahovno:-D

0/0
11.7.2006 15:40

vymrzovac

rozvody z mědi?

...pokud má z mědi i rozvody pitné vody,tak zřejmě nečetl,za jakých podmínek byla měď pro tyto účely hlavním hygienikem schválena......;-D;-D;-D není tak dlouho,co mi to nabízela firma,a dokonce na vyžádání sehnali jakési schválení hygienika.bylo v něm psáno,že každé ráno je nutno odtočit vodu z trubek;-D;-D;-D

0/0
11.7.2006 14:25

Deleter

Re: rozvody z mědi?

Každej dneska přece ví, že na vodu vždy bylo nejlepší olovo.

0/0
11.7.2006 15:11

babacek

Re: Re: rozvody z mědi?

;-D;-D;-D

0/0
11.7.2006 15:37

Gustaf Hušák

Re: Re: Re: rozvody z mědi?

No von to má vykoumaný. Vnitřkem trubek mu jde voda a po obvodu elektrika ;-D;-D Prostě ekologickej efektivní dům ;-D

0/0
11.7.2006 15:39

babacek

Re: Re: Re: Re: rozvody z mědi?

No a to celé je vedeno uvnitř plynové roury aby to bylo pěkně pohromadě.;-D

0/0
11.7.2006 16:04

belgian chocolate

a nahoře je to upevněno vodiči

0/0
11.7.2006 20:37

monarchista

Re: rozvody z mědi?

;-D

0/0
11.7.2006 16:14

fel_low

Cizí termity ovládám jako suterén.

Nejsem chemik, ale... nechtěl někdo napsat polychlorované bifenyly, případně polychromované bifenyly? Nebo snad polybromované difenylestery?

0/0
11.7.2006 13:04

Jirka-Praha

Re: Cizí termity ovládám jako suterén.

pochromovany fenyly:-)

0/0
11.7.2006 13:19

ilna

Re: Re: Cizí termity ovládám jako suterén.

pochromované feliny

0/0
11.7.2006 21:19

Co s prachama?

Aby nakonec

z polychromovaných difenilů nebyly

polychlorované bifenyly. ?

0/0
11.7.2006 13:02

LimonadovyJoe

Předčasné volby a většinový systém

a tadle polobolševická rádobystrana zmizí z politické scény.

0/0
11.7.2006 12:55

roy_batty

Re: Předčasné volby a většinový systém

která? ODS?

0/0
11.7.2006 14:27

Tom Hejduk

Pravopis

co jsou to fenily - snad fenyly?

0/0
11.7.2006 12:45

old fashioned Vince III...

Re: Pravopis

...fenily jsou starší, zapomnětlivý fenky;-D;-D

0/0
11.7.2006 12:54

fel_low

Re: Re: Pravopis

;-DR^;-D Latinsky: Canis Alzheimrii

0/0
11.7.2006 13:05

molim

Re: Re: Pravopis

R^;-D

0/0
11.7.2006 15:40

inzinierbula

Re: Pravopis

Troufám si tvrdit, že "polybromované difenily" jsou ve skutečnosti "polychlorované bifenyly" - PCB. Ale to jsou jen takové detaily. Panu ekologickému Bursíkovi bych navíc poradil, aby se místo nesmyslů typu impregnace trámů včelím voskem nebo útlum JE zabýval čistotou našich povrchových vod a zajel se třeba podívat, jak se do jinak čisté Otavy nad Sušicí a pod Sušicí vypouštějí splašky bez jakéhokoliv přečištění. Co takhle realizovat program "Čističku OV do každé vesnice" s podporou EU? Vždyť ty splašky od nás tam stejně všechny skončí.

0/0
11.7.2006 13:08

molim

Re: Re: Pravopis

Jooo, až ty vesnice Bursík zprivatizuje, budou taky čistý a ekologický ...

0/0
11.7.2006 15:39

belgian chocolate

vesnice privatizuje Pávek

máš v tom bordel

0/0
11.7.2006 20:39

Mikesak

Re: Re: Pravopis

máš velmi malé znalosti chemie. Polybromované látky jsou náhražkem již zakzaných PCB. jejich přítomnost v prosředí není vůbec překvapující. viz moje reakce

0/0
11.7.2006 17:42

alibu

Bursíku,

ty jsi sympaťák... Já být ženská, tak jsi můj.

0/0
11.7.2006 12:35

fel_low

Re: Bursíku,

A co kdyby byl ženská Bursík? ;-P

0/0
11.7.2006 13:06

belgian chocolate

já myslela, že je

nakonec ještě bude ženská i ten jacques, ne?

0/0
11.7.2006 20:40

Jirka-Praha

VOKURKA

0/0
11.7.2006 12:29

ten.radi

to je škleb

ten Bursík ....... Nucený úsměv

0/0
11.7.2006 12:26

Gustaf Hušák

Re: to je škleb

Takhle dementně se šklebil kamarád Čurda, když ho moje dvě kámošky přistihly, jak si to dělal u piva v hospodě pod stolem.;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.7.2006 13:53

farous

Re: Re: to je škleb

A pomohly mu?

0/0
11.7.2006 15:05

Gustaf Hušák

Re: Re: Re: to je škleb

Ne, ten vůl se začal stydět....;-D

0/0
11.7.2006 15:37

babacek

Re: Re: to je škleb

To máš kvalitní kámoše.;-D

0/0
11.7.2006 15:41

Gustaf Hušák

Re: Re: Re: to je škleb

A proč myslíš, že mu říkáme Čurda ... ;-D;-D;-D

0/0
11.7.2006 16:28

babacek

Re: Re: Re: Re: to je škleb

Jak mu říkáte je irelevantní když napíšeš,že je to tvůj kamarád .:-)

0/0
12.7.2006 6:00

Gustaf Hušák

Re: Re: Re: Re: Re: to je škleb

Kámoš je to dobrej, dobný mouky má každej.;-D

0/0
12.7.2006 8:54

Gustaf Hušák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to je škleb

mouchy

0/0
12.7.2006 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.