Diskuze

Válečník, který prohrál mír a stal se vyvrhelem

Knihy i filmy jsou plné napravených hříšníků - lidé mají rádi postavy padlých hrdinů, kteří se obrátili na správnou cestu. U Šamila Basajeva to bylo naopak, a z jeho příběhu proto nikdo hollywoodský trhák neudělá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

FridolinSp

12. 7. 2006 16:24
Rusové si v Čečensku nepočínali jako demokrati

ale to neomlouvá teroristy. Rusko není demokracie, Sovětský Svaz jí taky nebyl. Ale jestli někdo myslí, že země s islámským režimem jsou demokracie, tak at se tam odstěhuje.

Za totality tu byl vopruz, v určitých období pár lidí popravili a dost jich pozavírali. Ale není to srovnatelné s tím, když v nějaké zemi vládne tvrdý islámský režim. Míra nesvobody je daleko horší.

Dudajev by sovětský generál, který myslím sloužil v Afghánistánu. Tj sloužil bolševikovi, bojoval proti muslimům. Pak chtěl pro svou zemi samostatnost. Nebyl tam jako řadový voják, ale jako generál. Těmhle lidem nejde o nějakou svobodu, jedině o moc.

0 0
možnosti

bikshit

12. 7. 2006 10:00
Kdo není vinen, ať hodí kamenem?

Před několika lety mi jeden známý novinář vyprávěl, že mluvil s jedním Čečencem, kterému ruští vojáci prostřelili obě kolena, a pak před jeho očima znásilnili a poté zabili jeho manželku. Nakonec vytáhli z domu jeho osmiletého syna, polili ho naftou a zapálili. Myslíte, že Basajev je horší, nežli Putin nebo Jelcin, kteří tyto zvěrstva nařídili (nebo třebas jen mlčky tolerovali). Basajevovy metody samozřejmě neschvaluji, ale dnes už dokážu pochopit jeho pohnutky, které ho k takovýn činům vedly.

0 0
možnosti

jajaja00

12. 7. 2006 10:07
Re: Kdo není vinen, ať hodí kamenem?

Souhlas. Když pominu 1968, tak se stačí pamětníků zeptat na 1945. To tady neprováděli ani Němci......

0 0
možnosti

--Raswan--

11. 7. 2006 18:22
No jo hrdinný muslimský bojovník ....

Udělat teroristický útok na školu plnou děcek a vzít je jako rukojmí může opravdu udělat jen muslimské hovado...

0 0
možnosti

PAVEL5

11. 7. 2006 19:21
Re: No jo hrdinný muslimský bojovník ....

máš naprostou pravdu, je to hovado a naprosto stejné jako ten, který nařídí vyvraždit kompletní národ.

0 0
možnosti

jajaja00

11. 7. 2006 8:45
po obsazení školy zahynuly stovky lidí, převážně malých dětí.

Dál to nebudu číst. Je tam někde uvedeno, že ty děti zmasakrovala hrdinná Rudá armáda při útoku na tu školu ?

0 0
možnosti

Zachvat

11. 7. 2006 9:09
Re: po obsazení školy zahynuly stovky lidí, převážně malých dětí.

To je škoda, žes to nečetl. Je tam taky, že tu školu udělali Rusáci sami jako provokaci. Protože terorismus neexisuje.

0 0
možnosti

molim

11. 7. 2006 8:36
Prostě některý typy

potřebují být kverulantskými a bojujícími Robiny Hoody za každou cenu, a běda jim i okolí, když ztratí "společného nepřítele" ...

0 0
možnosti

molim

11. 7. 2006 8:37
Re: Prostě některý typy

PS

Dost takových, kopajících "statečně"  do zdechliny nepřevlečených  komunistů, vidíme i u nás....

0 0
možnosti

Prubojny

11. 7. 2006 8:32
Cha cha

Čečensko je díra, kde v "době míru" byla taková zločinnost, že Chánov je proti tomu oáza míru a dobroty.:-D V čečně byl zločinec každý, od civilistů podřezávajících krky turistů, po státem organizované únosy.

Rusáky nemusím, ale žumpa jako čečna, ta se zkrátka rozbombadovat musela.:-)R^

Jinak než kalachem se tam civilizace dostat nemohla a mít v té oblasti muslimský svinčík, který si dal za úkol šířit Islám do okolních zemí - to není otázka nějaké mezinárodní právní pohádky, to je otázka zdravého rozumu, že taková pakárna se musí vyřídit jednou pro vždy.:-)

0 0
možnosti

sdv

11. 7. 2006 8:47
Re: Cha cha

nedělám si iluze o Čečensku, ale myslím,že se to dá (dalo) řešit i civilizovanějším způsobem a ne bombardováním rovnajícímu se píchnutí do vosího hnízda... ale OSN a podobný ústavy nemají zájem, Rusko si to vyřeší samo svými "metodami", bez novinářů, pak mají takovéhle následky. ...inu středověk neskončil, byť z hlediska "zdravého rozumu" to vlastně rusi dělají správně.. 8-o

0 0
možnosti

sdv

11. 7. 2006 7:20
..

děkujeme za předžvýkaný názor na tohodle chlápka ... naše vnoučata se třeba jednou dozví jak to v Čečensku bylo a je doopravdy.... ...teď jsem si vzpomněl na film Statečné srdce... ... nevidím žádný zásadní rozdíl mezi Basajevem a Wallacem... ;-P ... prozatím to musíme brát tak, že historii píšou vítězové ...

0 0
možnosti