- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pořádný článek o této zajímavé stavbě najdete zde:
http://www.wired.com/wired/archive/14.07/chinarail.html
Jsou tam také fotografie a nákresy.
Ať žije pančeláma, vůdce všech buddhistů světa. Co je komu do nějakého dalajlámy.
Nechci ti do toho kecat , ale myslím, že se v tom vyznáš jak koza v petrželi
..kdyby se jednou rusko spojilo s čínou (sibiř, nerosty, přes tibet do číny), vytvořili by superstát. Pod Tibetem by třeba prokopali tunel a s ruskejma surovinama a s asijskou mravenčí pracovitostí vytvořili něco, čemu nikdo nebude moci konkurovat :-)). Zatím je to sci-fi, ale jednou :-))) ...
Kdyby měla bába kule, tak je to dědek.
že tam etničtí Číňané nemigrovali autobusy nebo letadly .
A není to náhodou věc místních, jestli chtějí nebo nechtějí žít nadále ve středověku?
Je vidět, že o historii a kultuře Tibetu nic nevíš!
..ale to, že tam za Dalajlámy vládl tuhý středověk, kdy se vězńům usekávali ruce a nohy je pravda, to není propaganda Číny. Taktéž tibetské náboženství není jednotné, jednotlivé náboženské sekty se mezi sebou ještě v minulých staletích vraždili, byl tam klasický politický boj o moc.O tom, že "převtělení" lámové se občas vybírali losem místo aby se vyhledávali podle jeich pridel , nebo je schvaloval čínský císař o tom se také moc nemluví...
opravuju pridel - pravidel ...
mno... Trať je spíše jak z minulého století. Mohou tam jezdit pouze dieselové lokomotivy a hned tři, aby to vůbec vyjely.
plácáš něco čemu vůbec, ale vůbec nerozumíš
to je sice pěkné, že ve vozech je udržován atmosférický tlak, aby cestující nepostihla výšková nemoc. Jenom by mě zajímalo, když do toho vlaku přistoupí v Pekingu (což až tak vysoko nad hladinou moře nebude) a po 48 hodinách vystoupí ve víc jak 4000m, jak to s ním zamává :)