Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínu s Tibetem spojila nejvýše položená trať

Čína zahájila provoz na nejvýše položené železniční trati světa, která spojí Tibet se zbytkem čínského území. Trasa je dlouhá 1142 kilometrů. Protne zasněženou tibetskou náhorní plošinu, známou jako "střecha světa". Spojuje čínské město Golmud s tibetskou metropolí Lhasou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roba21

Pořádný článek

Pořádný článek o této zajímavé stavbě najdete zde:

http://www.wired.com/wired/archive/14.07/chinarail.html

Jsou tam také fotografie a nákresy.

0/0
2.7.2006 13:54

Pavel Sudoplatov

Pančeláma

Ať žije pančeláma, vůdce všech buddhistů světa. Co je komu do nějakého dalajlámy.;-D

0/0
2.7.2006 9:49

Klidné monstrum

Re: Pančeláma

Nechci ti do toho kecat , ale myslím, že se v tom vyznáš jak koza v petrželi :-D

0/0
2.7.2006 10:02

Pavelpod22

Kdyby jsou chyby :-) ?

..kdyby se jednou rusko spojilo s čínou (sibiř, nerosty, přes tibet do číny), vytvořili by superstát. Pod Tibetem by třeba prokopali tunel a s ruskejma surovinama a s asijskou mravenčí pracovitostí vytvořili něco, čemu nikdo nebude moci konkurovat :-)). Zatím je to sci-fi, ale jednou :-))) ...

0/0
2.7.2006 9:49

Pavel Sudoplatov

Re: Kdyby jsou chyby :-) ?

Kdyby měla bába kule, tak je to dědek.

0/0
2.7.2006 9:50

Deleter

Zajímavé je,

že tam etničtí Číňané nemigrovali autobusy nebo letadly ;-D.

A není to náhodou věc místních, jestli chtějí nebo nechtějí žít nadále ve středověku?

0/0
1.7.2006 22:40

carodejnice

Re: Zajímavé je,

Je vidět, že o historii a kultuře Tibetu nic nevíš!

0/0
3.7.2006 11:10

Klidné monstrum

Tibet si všichni idealizují

..ale to, že tam za Dalajlámy vládl tuhý středověk, kdy se vězńům usekávali ruce a nohy je pravda, to není propaganda Číny. Taktéž tibetské náboženství není jednotné, jednotlivé náboženské sekty se mezi sebou ještě v minulých staletích vraždili, byl tam klasický politický boj o moc.O tom, že "převtělení" lámové se občas vybírali losem místo aby se vyhledávali podle jeich pridel , nebo je schvaloval čínský císař o tom se také moc nemluví...

0/0
1.7.2006 22:37

Klidné monstrum

Re: Tibet si všichni idealizují

opravuju pridel - pravidel ...

0/0
1.7.2006 22:37

luko5

Nejvýše položená trať

mno... Trať je spíše jak z minulého století. Mohou tam jezdit pouze dieselové lokomotivy a hned tři, aby to vůbec vyjely.

0/0
1.7.2006 20:28

agent 006

Re: Nejvýše položená trať

plácáš něco čemu vůbec, ale vůbec nerozumíš!!(Y)

0/0
1.7.2006 22:10

Majkyho_pupik

Re: Nejvýše položená trať

mas nejake jine reseni pro trat ve vysce cca 4000m.nad morem?:-D

0/0
2.7.2006 14:01

MychalB

přetlakové vozy

to je sice pěkné, že ve vozech je udržován atmosférický tlak, aby cestující nepostihla výšková nemoc. Jenom by mě zajímalo, když do toho vlaku přistoupí v Pekingu (což až tak vysoko nad hladinou moře nebude) a po 48 hodinách vystoupí ve víc jak 4000m, jak to s ním zamává :)

0/0
1.7.2006 17:48

j@ck

Re: přetlakové vozy

lhasa je výšce 3600 mnm

0/0
1.7.2006 18:04

cbx

Re: přetlakové vozy

to jenom umocní pocit, že už jsou jinde :)

0/0
1.7.2006 18:05

jste normalni?

SVOBODU TIBETU!!!!

0/0
1.7.2006 16:52

jste normalni?

SVOBODU TIBETU!!!!!!!

0/0
1.7.2006 16:51

vohorelej_ strom

Hlavne

aby se z toho nekdo nepos...

0/0
1.7.2006 16:42

JelenoviPivoNelej

Re: Hlavne

prrrrrrrrrrrrrrrrrd splouchVV

0/0
1.7.2006 19:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.