Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Hradci Králové dostal trestný bod i policista

Policisté v Hradci Králové museli dát jeden z prvních trestných bodů kolegovi. Nachytali ho při dopolední kontrole v centru města. Byl sice mimo službu, ale nesvítil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrs.k

proc svitit 24 hodin denne

Muze mi nekdo vysvetlit, co to ma za smysl svitit 24 hodin denne. Takova vec se v zadne jine zemi na svete nedeje.

0/0
3.7.2006 20:22

máří magdalena

Re: proc svitit 24 hodin denne

vidět a být viděn,tos ještě neslyšel,co ?

0/0
3.7.2006 20:40

Hajný-lesa pán

Re: proc svitit 24 hodin denne

Celodenní svícení za jízdy přes den je povinné v

Dánsku, Estonsku, Finsku, Chorvatsku, na Islandu, v Lotyšsku, Maďarsku,

Makedonii, Norsku, Rusku, Slovinsku a ve Švédsku.

0/0
3.7.2006 20:44

formic

Re: Re: proc svitit 24 hodin denne

Dokonce i v Rakousku!!!

0/0
3.7.2006 22:09

Pavook

Re: proc svitit 24 hodin denne

Divas se nekdy do zpetnyho zrcatka? Sledujes, co se kolem tebe deje, kdyz jedes? Asi ne, co? Jinak by jsi nenapsal takovy prispevek... 

0/0
3.7.2006 22:17

mrs.k

Re: proc svitit 24 hodin denne

Celodeni osviceni nesnizi pocet nehod na nasich silnicich. Vsichni jsme inteligenti, zodpovedni a rozumni ridici s ohledem na druhe, abychom si uvedomili, ze kdyz je snizena viditelnost  je nutno svitit . Nepotrebujeme met zakony,  ktere nas povazuji za imbecile.

0/0
4.7.2006 0:59

don čičo

Re: Re: proc svitit 24 hodin denne

když tě tak čtu, tak na toho imbecila ani ty zákony opravdu nepotřebuješ..

0/0
4.7.2006 1:31

Kviiik

Re: Re: proc svitit 24 hodin denne

To vypada na cloveka, co toho jeste moc nenaridil...

0/0
4.7.2006 5:10

marzena

Re: Re: Re: proc svitit 24 hodin denne

taky to vypada na imbecila.. clovek s prumernou inteligenci by nenapsal takovou pitomost, ze "vsichni jsme inteligentni a vime, kdy si rozsvitit". Staci se podivat - nevime! Je dobre, ze je to povinne, myslim, ze pouhy jeden bod za nesviceni je malo, daval bych osobne dva.

btw: A to bych mel byt nas**any, protoze jsem vcera zapomnel zhasnout ;-(8-o;-)

0/0
4.7.2006 12:04

hardcore

Re: Re: proc svitit 24 hodin denne

Ale nekteri ridici imbecili jsou bohuzel. To, ze ty mozna chapes spravne zasady je dobre, ale jezdi i mene inteligewnci vybaveni lide.  Sviceni mi nevadi. Jsou tam jine diry. A ty mne se*ou

0/0
4.7.2006 12:10

doktor_bota

Re: proc svitit 24 hodin denne

Až tak za deset let získáš řidičák a pokud se ti první roky podaří zůstat živý a řidičem, pochopíš.

0/0
29.7.2006 18:03

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

PRO MĚ JE ZAJÍMAVÉ TO, ŽE ZA VLÁDY PAROUBKA

byl navržen, schválen a vstoupil v platnost zákon o bodovém systému a teď Paroubek (Y)(Y) říká, že je špatný, je třeba jeho novelizace atd. Tak mi vysvětlete, co dělal celé dlouhé měsíce před tím?

0/0
3.7.2006 18:12

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

Re: PRO MĚ JE ZAJÍMAVÉ TO, ŽE ZA VLÁDY PAROUBKA

On chudák ani netušil, že takový návrh zákona prošel sněmovnou a 1.7. začne platit? Když se začala veřejnost ozývat, že takhle to není o.k., hned otočil a mluví o nutnosti rychlé novely!!8-o To si asi dělá z lidí srandu, nee?

0/0
3.7.2006 18:12

památkář

Re: Re: PRO MĚ JE ZAJÍMAVÉ TO, ŽE ZA VLÁDY PAROUBKA

Ale tušil to dobře, jenže jako každý populista ví, že teď je dobře se od zákona distancovat a získat další bodíky k oblbování lidí genialitou svojí a své strany!!!

0/0
4.7.2006 7:38

marzena

Re: Re: Re: PRO MĚ JE ZAJÍMAVÉ TO, ŽE ZA VLÁDY PAROUBKA

presne tak a bohuzel vsichni 120-káři z českého venkova, co jsou zvyklí jezdit do hospody autem, mu to žerou ;-€ Je to pekne vychc.. hajz...

0/0
4.7.2006 12:06

Kviiik

anketa

Prosim, zkuste v reakcich na tenhle prispevek hlasovat o dvou otazkach:

1. Bojite se, ze v souvislosti se zprisnenymi predpisy prijdete o RP?

2. V Minneapolis v USA byl tento tyden potrestan "ridic" travni sekacky (malotraktor), ktery byl pod vlivem. Ze sveho pozemku vyjel a jal se cestovat po verejne komunikaci a zadarmo sekal (skoro v bezvedomi) i pozemky sousedum. Trest? Prozatim sel sedet a krome pokuty pravdepodobne prijde o ridicak.

Povazujete takovy postih za primereny? Pokud ne, da se to nazvat "buzeraci" ze strany policie? A jaky trest by byl podle vas adekvatni?

0/0
3.7.2006 6:00

Kviiik

Re: anketa

1. Ne

2. Ano

0/0
3.7.2006 6:01

convict

Re: Re: anketa

odebrat papiry na miste!R^

0/0
3.7.2006 6:09

Kviiik

Re: Re: Re: anketa

Libi se mi to vezeni - jsi ozralej a chovas se nebezpecne, tak pujdes na par dni do chladku kde nemuzes nikomu ublizit a kde snad vystrizlivis.

0/0
3.7.2006 7:00

xBaHnO

Re: Re: Re: Re: anketa

To je IMHO uzasna vec kterou bych rad videl i Cechach - kratky(max 14dni)vezeni za zavazne prestupky/nezavazne trestne ciny -vozralej si rozbil vylohu? zaplatis skodu a letos si si vybral dovolenou...

0/0
4.7.2006 14:16

Alfie

Re: anketa

1. ANO

Rychlost nebyla nikdy můj problém, přesto vím, že to lze naprosto dokonale ohlídat jen tak, že budu jezdit 10km/h POD limitem a neustále sledovat tachometr je velmi stresující.

Dále už se připravuju na udání od číhajících MP poblíž přechodů, kde si zapíšou každého řidiče, co nezastavil před přechodem, jakmile spatřil (byť na poslední chvíli chodce v jeho blízkosti. V zalidněném centru města opravdu žně.

2. ANO,

pakliže "ožralý" znamenalo skutečně ožralý a ne po jednom americkém pivu. Skutečně ožralý na silnici ohrožoval životy ostatních, byť jel na sekačce (možná tím spíš). 

0/0
3.7.2006 13:06

Kviiik

Re: Re: anketa

2.3 promile, tusim.

Nekdo by treba mohl rict, ze sekacka je pomerne bezpecna (to je pravda) a pomala, takze tezko rict, zda ohrozoval zivoty... ;-)

0/0
4.7.2006 5:16

marzena

Re: anketa

1) absolutne ne

2) asi ano

0/0
4.7.2006 12:07

doktor_bota

Re: anketa

Ano, protože chybovat je lidské. Nový zákon to nepřipouští.

Ano, opilec má problém řídit svoje nohy, v žádném případě nesmí ovládat nic, co předpokládá rozumné reakce.

0/0
29.7.2006 18:06

Babul

To asi nebude pravda...

Pokud přestupek udělal policajt, nemůže být řešen na místě jiným policajtem, ale na základě jeho oznámení až jeho nadřízeným s kádrovou pravomocí. A mnohdy jsou za to větší flastry, než v civilu. A body se připisují, až odbor dopravy pověřené obce nebo města dostane pravomocné rozhodnutí o přestupku. Takže celý článek je bublina, ostatně jako vždy. Čekám na Komárka a Steigerwalda, až se do toho opřou. Ti jsou totiž největší znalci všeho.

0/0
2.7.2006 14:42

fanka

Re: To asi nebude pravda...

hlavně prý dnes Paroubek řekl že budou uvažovat "O AMNESTII, ZMĚNĚ, NEBOCO??" - píšou na Centrumu :)

0/0
2.7.2006 15:06

convict

Re: Re: To asi nebude pravda...

to neni politicka zalezitost, ale dopravnho ministerstva a pojistoven.R^

0/0
3.7.2006 5:42

convict

Re: To asi nebude pravda...

Nemas pravdu, vsude se to bere a jako civilni prestupek a to i vladnimu sluzebniku dabla! Ani se te nepta na zamestnani. Proste ti naskvari pokudu a padluj, ten den jeste jdes do kompa aby se to zasejvovalo. Zadny vetsi nebo mensi  kadrove jednani ztoho nehrozi, jen pokud jde o alkohol.R^

0/0
3.7.2006 5:41

Thorough

Re: Re: To asi nebude pravda...

Pokud prislusnik ozbrojenych sil nebo ozbrojeneho sboru (policajt, vojak, bachar) spacha prestupek a ma byt potrestan, tak ma byt rizeni o prestupku prosetreno a bez prodleni a potrestani predano k vyreseni sluzebnimu funkcionari, ktery ma nad hrisnikem kazenskou pravomoc, ten ho potresta.

0/0
3.7.2006 9:37

formic

Re: To asi nebude pravda...

Pokud jsem si článek dobře přečetl, tak řidič ještě než byl řešen přestupek vytáhl služební odznak s tím, že je policista. Mají pravdu ti, jež zde napsali, že by měl být sepsáno "Odevzdání věci" a protokol odeslán k řešení jeho služebního funkcionáře.

Podle mě ti strážníci neznají zákon o přestupcích, nebo je celý článek smyšlený.:-/

0/0
3.7.2006 22:15

oprudil

Klaus dělá machra , jak každý zákon pečlivě studuje !!

Podepsal ale tenhle neskutečný paskvil , tuhle novelu , ve které jsou věci, odporující zdravému rozumu !!

0/0
2.7.2006 10:03

EDV_Entwickler

Re: Klaus dělá machra , jak každý zákon pečlivě studuje !!

Doufal, že to paskvil není, když je to výplod Paroubkovy vlády.;-D

0/0
2.7.2006 12:51

old fashioned Vince III...

Sodomková,

vysvětlete prosím, kde se do ŘP připisují body. Bude to zajímavé;-)

0/0
2.7.2006 9:33

Ccecil

Celkem souhlasím s přísným postihem

Nicméně byl bych raději, kdyby se spíše než překročení rychlosti o sporné 2 km více stíhala nebezpečná jízda. Tedy stav, kdy někdo, byť jede 50 udělá myšku, najíždí na auto, vynucuje si přednost a podobně. To je zdrojem nehod.

A co se týče té rychlosti, doufám, že stejně rychle zmizí ty nesmyslné značky omezení na místech, kde je to nesmyslné.

0/0
2.7.2006 7:46

Ccecil

Nejhorší je

Nejhorší je to neustálé sledování tachometru, jestli náhodou nejedu o 2 km rychleji. Hodně to odvádí pozornost od samotného řízení. Tady myslím, že je to hodně kontraproduktivní. A body za svícení je idiocie. Jsme lidi a ne stroje a každý může zapomenout....

0/0
2.7.2006 7:30

dislektik

Re: Nejhorší je

první nesouhlasím druhé ano dát body za to že někdo nesvítí no ale co je proti tomu odebrání ŘP za postavení se na místo pro invalidy když samy postižení si myslí že je to blbost!!

0/0
2.7.2006 7:32

Ccecil

Re: Re: Nejhorší je

Já normálně na tachometr nekoukám. Jedu 50, jsem na tu rychlost zvyklý. Občas jsem ji překontroloval a když byla rafika o kousek výš, tak jsem prostě ubral. Teď ale mnohem častěji koukám na tachometr a to mne odvádí od sledování dopravního provozu. Řidičák mám 25 let. Nikdy jsem neboural.

0/0
2.7.2006 7:41

dislektik

Re: Re: Re: Nejhorší je

ale nevidím v tom problém to kouknutí občas na tachometr je když to přeženu 1 sekunda a pokud člověk dodrží bezpečnou vzdálenost není problém.jinak musíš dál dělat vše proto abys dalších 25 let jezdil bez nehodyR^

0/0
2.7.2006 7:52

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Nejhorší je

Není problém občas kouknout na tachometr. Problém, je, že přidáš o 2-23 km,  koukneš, srovnáš, ale máš to tam, pokud hošani sedí právě na tom fleku, kde ti to trochu ujelo. Takže koukáš na tachometr 5x častěji, než dříve.

Apropó, jednou jsem dostal v Praze pokutu za to, že jsem odbočil na zákazu odbočení. Přiznávám, že schválně. Dostal jsem se totiž do značkové pasti, ze které nebylo úniku bez porušení pravidel. Zmetci to znali. Nedali mi bloček a vyinkasovali 300 do vlastní kapsy. Děsím se toho, co bude nyní.

0/0
2.7.2006 8:05

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Nejhorší je

2-3 samozřejmě

0/0
2.7.2006 8:06

Babul

Re: Re: Re: Re: Re: Nejhorší je

A komu jsi to nabonzoval, mimo toho, že s tím machruješ tady v anonymní diskuzi?

0/0
2.7.2006 12:42

marzena

Re: Re: Re: Re: Re: Nejhorší je

tvrdim, ze neexistuje znackova past. Odevsud se da dostat bez poruseni pravidel, ale samozrejme nekdy ne zadoucim smerem..

0/0
4.7.2006 12:10

xBaHnO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejhorší je

Prinejmensim teoreticky ano - zakaz otaceni v jedosmerce a o 100m dal zakaz vjezdu. Nebo jenom zakaz vjezdu uprostred dalnice:-P

0/0
4.7.2006 14:21

tomb26

Re: Nejhorší je

není náhodou,jen čirou náhodou že se rychlost musí překročit o 30 - 40 km v hodině  aby to bylo na body???;-)

0/0
2.7.2006 21:15

Alfie

Re: Re: Nejhorší je

Právěže není, je to jen odstupňované "malé překročení = méně bodů", "větší překročení = více bodů".

Minimální překročení za pokutu bez odebrání bodů mají, rozumně, v Německu..

0/0
3.7.2006 13:10

Bob35

Občanská neposlušnost

Chce to občanskou neposlušnost: vidíte něco nedopravního? - okamžitě volejte na zdarma linku 156 - můžete si vymýšlet sprejery, žebrající cikáňata na křižovatkách, odložené tašky, cokoliv.

Pište a telefonujte poslancům a jakýmkoliv úřadům - chtějte vyjádření, blokujte policejní auta pomalou jízdou. Pište stížnosti na policii - třeba vymyšlené - doporučeně a třeba s vymyšlenou adresou - ať mají něco jiného na práci.

Pokud chcete být aktivnější, tak dokumentujte nedodržování předpisů policií. Případně barevné spreje a vteřinové lepidlo na policejní auta.

Tento zákon není pro lidi, ale proti lidem. Pokud zákon nedodržuje 95 % lidí - a to nedodržuje - alespoň 55 ve městě jezdí všichni, tak je to prostě špatný zákon, protože není pro nás, pro občany tohoto státu - je pro imunitní poslance a pro policii.

0/0
2.7.2006 1:05

dislektik

Re: Občanská neposlušnost

sis pšouknul a toto je výsledek

0/0
2.7.2006 7:20

Babul

Re: Občanská neposlušnost

Máš plnou pravdu, bobečku. Já se řítím k dopravní nehodě předepsanou rychlostí do 50 km v hod., řádně připoután, vyzdoben reflexní vestou, maják a sirénu raději nezapínám, abych nevyplašil ty pomaleji reagující majitele řidičských oprávnění a vozidel. U nehody se zatím hromadí vozidla, která nemohou projet atd, prostě systém se zahltí. Aspoň ty budeš mít pocit dobře vykonané práce, neposlušný občane. Ale já na rozdíl od tebe to mám od hodiny, ne od kusu.

0/0
2.7.2006 12:49

graygray

Re: Re: Občanská neposlušnost

Mno,to co jste napsal je hezky pokus o ironii.Pokud jede cajzl k nehode,je povinnen zapnout majacek i sirenu,jinak nikdo nevi kam jede. Druha strana je,coz bohuzel v Praze probiha zcela bezne,ze cajzli vyuzivaji majacky a sireny i k tomu, ze se jim nechce cekat jako ostatnim majitelum ridicskych opravneni a vozidel ve fronte.A co si budem povidat,kdo by odolal,kdyz ma tu moc a funkci? Cajzli jsou v cechach bohuzel temer nedotknutelni, a rekl bych tak trochu stat ve state.Je to bohuzel take dano zakony, jez tady funguji jeste z doby rude barvy, byt s nejakymi novelizacemi. Svevolne pouzivani vystraznych prvku na cajzlaute je svevole,ale bohuzel se to neda klasifikovat ani jako "zneuziti pravomoci atd.".Vymluva se vzdycky najde a kamosi cajzli to dosvedci ze ;-)Z toho duvodu bych Obcanskou neposlusnost uvital.To je totiz v teto zemi asi tak jedine reseni jak blba co dostal funkci usmernit.

0/0
29.7.2006 17:14

graygray

Re: Re: Občanská neposlušnost

A obcanska neposlusnost neni o tom, branit organum statni moci v plneni jejich zakonem dane funkce. Prectete si Gandhiho nebo esej pana Henry Davida Thoreaua,ktery tento termin poprve pouzil.Je to konani,ktere nerespektuje zakony,jez jsou v rozporu s moralnimi zasadami cloveka,pripadne v rozporu se zdravym rozumem.Bylo by nerozumne brzdit cajzla,kdyz jede k nehode a ma zapnute vystrazne prvky vozidla.Je rozumne brzdit ho,kdyz je zkusenost s timto organem takova,ze je ciste represivni a jeste k tomu temer nepostizitelny. Takze ano,obcanska neposlusnost je na miste,pokud se jedna o napravu aparatu,ktery sam zakony nerespektuje a vsechny legalni ci zakonne prostredky zklamaly.Uprimne,nikdo nema cas na to sledovat a protokolovat vsechny prestupky statnich organu,pac holt za neco se jidlo koupit musi a praci za nas taky nikdo neudela.

0/0
29.7.2006 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.