Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Plzni přišel první řidič o body, jel o 8 km/h víc

Nový bodový systém, který platí od půlnoci, má svoji první "oběť". Městská policie v Plzni začala měřit na Nepomucké ulici, kde je předepsaná rychlost 50 kilometrů v hodině. První řidič, kterého zastavili, jel 58.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slepy_s_berlemi

Já bych ten zákon ještě zpřísnil

O jeden paragraf. Každý řidič každého půl roku se zúčastní pitvy řidiče (nebo oběti), který nedodržel zákon... A bylo by po kdákání o přísnosti zákona...

0/0
8.7.2006 14:12

zvo

Urcite tolerance tachometru a samotneho mereni, se musi zapocitat.

Predepsana rychlost + 10% + urcita tolerance, jestli se nemylym 3km/hod, je rychlost, ktera by se mela tolerovat bez postihu. Jezdim v nemecku jiz od roku 67 a zatim neziskal ani jeden bod, nebo pokutu za zvysenou rychlost. Jsem si vsak jist, ze se rychlost tam take kontroluje.

Zda se, ze udrzet licenci v CR bude velmi obtizne. Bezhlave a neprofesionalne z jednoho extremu do druheho, situaci samozrejmne nezlepsi.

0/0
7.7.2006 0:17

bukin

vědí někteří lidé co to znamená "nejvyšší povolená rychlost"

Pro ty, kteří nepřemýšlejí uvádím, že pojem "nejvyšší povolená rychlost" znamená, že můžete jet nominální rychlostí nebo rychlostí menší, ale  v žádném případě rychlostí větší. Jestliže tedy někdo jede na 50 rychlostí 58, tak zcela správně dostal pokutu a trestné body. Kromě toho např. rozdíl ve zranění při srážce chodce v rychlosti 50 je poloviční než v rychlosti 60. Takže jen tak dál.

0/0
4.7.2006 11:42

Isbjoerna

Re: vědí někteří lidé, co to znamená odpovednost?

Inu, je to smutne, ale diskuse ukazuje, ze mnozi cesti ridici nejsou s to pohlednout behem jizdy na tacho a soucasne sledovat deni na silnici. Stejne tak se mnozi cesti ridici vidi jako obeti systemu :-/ a vubec nechapou, ze pri prestupku povolene rychlosti jsou pouze ONI protagonisty a viniky, ne zakon, ne policista, ale on sam - ridic.

0/0
4.7.2006 11:48

Ruger

Asi není smysliplné pihnit se v jedné detailní podmínce, kterou definuje

vyhláška. Pravda je, že ani radary , ani tachometry nejsou adjustované na přesné měření a chybovost deset procent je korektní a uznávaná dopraváky jako standardní. Dát někomu pokutu za 52-53 km/h je skutečně šikana. Ale to jsme zabředli do detailů. Problém této normy je ten, že není konzistentní, nemá edukační ani preventivní charakter a akcentuje pouze represivní nástroje. Navíc iracionálně. Asi nikdo soudný nemá nic proti drakonickým trestům za alkohol, velké překročení rychlosti, agresivní styl jízdy(bez ohledu na rychlost) a nedávání přednosti v jízdě  vozidlům, či chodcům. Je ale přihlouplé, když je systém nastaven tak, aby i ze slušného řidiče, který  hodně jezdí udělal za pár let chodce. Zároveň chybí motivační nástroje (německo - školení provinilců, která se platí a umazávají se za ně body), chybí alternativní pádné tresty - např. Veřejné práce, co by asi dělal člověk, nucený odsedět natvrdo pár dní, nebo sbírat v parku svého bydliště psí hovínka(USA)?    

0/0
4.7.2006 13:43

kubas_86

Udělejte změny !!

já bych zavedl na dálnici neomezenou rychlost .... mimo obec tak 160 a v obci do tech 70 to je fér ne ?myslim že tydle rychlosti co sou platej už víc než 40 let a že doba de kupředu a když se všechno furt zrychluje tak nevim proč doprava se furt zpomaluje :)

0/0
4.7.2006 11:06

doktor_bota

Re: Udělejte změny !!

Všechno zrychluje, to máš pravdu, ale lidi jsou stále stejně křehcí, jako před čtyřiceti lety, takže smlůla.

0/0
4.7.2006 11:16

MireQ

Silniční zákon

Zákon byl potřeba, ale je špatný. Je spousta mist kde je omezena rrychlost a neni tam zadna oprava komunikace ani jiny problem. Dale je zbytecne mit 30 kolem skoly kdyz je vikend a nikdo tam neni, muze se to omezit jako to maji autobusy od po - pa a je hotovo. dalsi vec je absolutne neekonomicka jizda. Vcera jsem jel podel vltavske kaspady. Kyzdych 100 metru zmena rychlosti od 30 do 90 km/h. Pak okolo me prolitne cernej medved ve 150 a je mu to uplne jedno, proste na to ma a body ho nezajimaj, protoze je uplati.

0/0
3.7.2006 15:47

Mar__tanka

?

nevím. co pořád máte s tím kontrolováním tachometru....neudržíte nohu v jedné pozici????

tak sem tam juknu na tacháč, tak jako třeba do zrcátka a když na něm uvidím např. 47 tak už prostě nohu zastavím, když z kopce uvolním, když do kopce přidám, je to tak těžké, tak neskonale těžké?

0/0
3.7.2006 15:17

aesim21

Re: ?

ty si asi zenska, vid? ;-D tvuj prispevek vylozene ukazuje, ze jsi za volantem jako doma, a ze mas v noze presne nastavenou pruzinu, ktera pri najeti na hrbol nepovoli ani o kousek. Z vlastni zkusenosti, myslim si, ze mam nohu ve stale stejne poloze, za 30 sec zjistim, ze jedu o neco ryhleji a za dalsich 30 sec jedu jeste rychleji. Ze nedokazeme drzet nohu stale ve stejne pozici je celkem logicke, nejsme roboti a vetsina aut na nasich silnicich tempomat porad jeste nema. Ale vy asi mate tempomat v noze koukam, taky bych to bral, ale ne vsechny nas buh tak hezky obdaril. 8-o

0/0
3.7.2006 15:36

Roumen

Pouceni...

Nejzdete 57, ale 69. ;-P

0/0
3.7.2006 14:28

aesim21

Re: Pouceni...

presne tak R^

0/0
3.7.2006 15:36

louis_nerad

Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

... ale tvrdit že je správné trestat někoho kdo jede 57 km/h je nesmysl. Se zmíněnou konstrukční vadou tachometru je opravdu těžké někdy tu padesátku (byť neúmyslně nepřekročit). Navíc jsou tu další problémy - tam kde jsou vesnice nalepeny za sebou jedna za druhou bych měl pořád koukat na tachometr?? Není snad lepší spíš koukat na silnici? A to nemluvím o těch úsecích, kde je 30 km/h jen kvůli pár značkám na okraji silnice (oprava krajnice) a kde o víkendu stejně nikdo nedělá. Další stupiditou je omezení rychlosti u škol na 40 km/h i o víkendech. Škola prázdná, tak proč tam nejsou ve večerních hodinách výjimky??

0/0
3.7.2006 13:20

Andee

Re: Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

Pokud mu změřili 57kmh, tak musel mít na tachometru tak 65... a nebo ho má špatně seřízený, ale to je jeho problém. Každopádně pokud se má jet 50, je tolerovatelné dejme tomu do 55, ale rozhodně ne víc. Neříkám, že se mi nestane, že jedu rychleji, ale když za to dostanu pokutu, budu nadávat maximálně sobě...

0/0
3.7.2006 14:24

aesim21

Re: Re: Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

Pokud mu změřili 57kmh, tak musel mít na tachometru tak 65... ??... kdes tuhle zhovadilost vyhrabal?

0/0
3.7.2006 15:38

Andee

Re: Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

Pokud mu změřili 58, musel mít na tachometru aspoň 65... to je jedna věc a druhá - povolená je padesátka, tak nevim, proč tolerovat téměř 20% překročení rychlosti. Neříkám, že se mi to taky nestane, ale můžu za to vynadat tak leda sobě...

0/0
3.7.2006 14:26

Andee

Re: Re: Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

Nějak to blbne, tak jsem to napsal znova...

0/0
3.7.2006 14:26

aesim21

Re: Re: Nikdo přece neříká že se nemají dodržovat předpisy ...

takze kdyz je tam 30 a ty pojedes 35, tak si taky v haji, proc tolerovat 20%, vid? ;-O

0/0
3.7.2006 15:39

gesslish

souhlas se zákonem

půjdu tady asi proti proudu. Je dobře, že policie to bere takhle zkrátka. Nechápu, co je divného na tom, že za 57 km/h někdo dostane pokutu a body dolů! Prostě měl jet 50 a hotovo! Když v práci musím něco udělat do pondělí, tak těžko můžu počítat s tím, že ukecám šéfa do úterý! Zvykněme si na to dodržovat předpisy přesně i na silnici. Zajeďte se podívat do Skandinávie, mimo obec 90, v obci 50 jedou prostě všichni, nikdo nikoho nepředjíždí, nikdo nic nehrotí, prostě pohoda! Podívejte se na jejich statistiku nehodovosti. Já tady chci taky takovej klid! A nevidím cestu jak jinak to český řidiče naučit než tvrdou represí! Jen tak dál...

0/0
3.7.2006 11:50

chilis

já na severu byl a tak jak to píšeš, tak to tam taky nefunguje!! je to tam klidnější to jo, ale ne tak jak píšeš! tohle je represe jak za komančů. fuj, hnus

0/0
3.7.2006 12:28

Vodnik3

Re: souhlas se zákonem

co k tomu rict... na severu rozhodne neni takovy provoz - pri desetinasobne rozloze tam zije destina lidi jak u nas a navic to nejsou tranzitni zeme... Navic tam neexistuje neco takoveho jako u nas, ze mas znacku obce a 2 kilometry nic. tam kdyz je omezeni rychlosti, tak je to ve skutecne obydlenych oblastech... A tento rozdil je tak zasadni, ze i mne nove predpisy vadi...

0/0
3.7.2006 13:11

Andee

Re: Re: souhlas se zákonem

To je zajímavý, že třeba v Norsku maj mimo obec 80, to by se místní závodníci už úplně po....(Y)

0/0
3.7.2006 14:14

artN

rozum prosím

Proboha lidi uvědomte si, že ten zákon je na hlavu postavený. Dělá z občana přistiženého při banálním přestupku z nepozornosti, kdy nikoho ani neomezil, natož ohrozil a nikomu se nic nestalo, normálně kriminálníka, přičemž trest za neúmyslnou kravinu na silnici převyšuje trest za krádež v obchodě !!! To vám snad připadá normální ? A pro ty kydaly co pořád blábolí o rychlosti a brzdné dráze připomínám, že brzdná dráha v reálu závisí na rychlosti reakce řidiče (v praxi nezměřitelné), na hmotnosti vozu, jeho rychlosti (hybnosti), povrchu vozovky, gumách apod., jen hlupec si může myslet, že naložený kamion zastaví na stejné dráze jako sporťák byť jedou stejnou rychlostí. Proto by policie měla používat krom radaru a předpisů taky mozek, což zejména u MP je skoro vyloučené. Mě tedy bude vadit jen z principu, že s bídou vyučený zedník bude rozhodovat o tom, zda-li přijdu nebo nepřijdu o řidičák.

0/0
3.7.2006 11:27

B@dBoy

Chyba tachometru

Tachometr v autě je pouze orientační s konstrukční vadou +/- 10%. Tohle by si měli pání z městské policie uvědomit, než dají někomu pokutu a bodíky za např. za 53 km/h!!! ;-O

0/0
3.7.2006 11:05

Effenberg

Fízlovský stát

Fízl fízl,má v prdeli dízl :-(( :-( jsme buzerácký policejní stát...btw jak budou jezdit lidi mimo obec,aby dohnali ztratu...to bude masakr ;-€

0/0
3.7.2006 10:50

anglicka_slanina

Re: Fízlovský stát

Jak pises. Kazdy vydrzi jet pomalu maximalne par minut, pak mu o to vic rupne v bedne a rozpali to na 150. Na slovensku to vyresili, ze zavedli znovu 60. A cigosi-decka muzou jezdit na kole bez helmy. To pak clovek prejede hranice a rika si SVOBODAAAAA!!! Ale jinak slovaky moc rad nemam.

0/0
3.7.2006 10:56

Ruger

Změnil jsem názor, zákon je měkký!

navrhuji

 za jízdu sice v normě , ale s odhodlaným výrazem ve tváři - KASTRACE, za  překročení rychlosti o 5% - BIČOVÁN9, Víšší porušení - OBĚŠENÍ, za alkohol - veřejná poprava, za dopravní nehodu - víkend s premiérem RaJ.

0/0
3.7.2006 10:01

Ruger

To bylk od soudruha z RAJe

skvělý nápad prosadit tuto normu!

Špatný zákon, špatně rozdané pravomoci. Dopraváci státní policie jsou normální lidé, jsou schopní používat mozek. Nechápu ale pravomoci předané městským strážníkům, když už nic , neměli by mít pravomoc odebírat body.

Fascinuje mne, že nevzdělaní (a nevzdělavatelní) jedinci  ,povětšinou pouze špatně vyučení, líní a neschopní dělat jakoukoliv smysluplnou práci dnes rozhodují o osudech spoluobčanů....(Y)(Y)

0/0
3.7.2006 9:57

Bonelord

zamindrakovany pitomci s vyucnim listem.

Doufam, ze soucasti novely bude odebrani podobnych pravomoci mestske policii. Pokutovat za rychlost 58 km/h, zmerenou radarem, ktery ma presnost +/- 10 km/h a obsluhuje ho clovek, ktery se vyucil zednikem, nebot byl uplne nejhloupejsi z cele tridy je nesmysl.;-P

0/0
3.7.2006 9:41

vymrzovac

městský kreténi....

....maj novou hračku.Dopraváci vědí,že přesnost tachometrů je mizerná,tak gentlemantsky ponechávají 10km na toleranci tacháků. Městští zamindrákovaní policajti nám teď ukážou,jakou mají moc v tomto státě!Rv

0/0
3.7.2006 7:29

abysser

No jel jsem...

... z Orlicych hor do Brna po svitavske silnici, kde se pokazde v patek a v nedeli tvori silena kolona a dnes vubec... Poprve za poslednich 10 let... Vsichni jeli jak priposrani a nedojzideli ty pomalejsi... Takze jsem spokojen :-)

0/0
3.7.2006 0:00

abysser

Re: No jel jsem...

jak priposrani = 90 mimo obec a tak to ma bejt R^

0/0
3.7.2006 0:01

kubas_86

Peklo

je to strašný se všude plazit ted to este slo ale pockejte zejtra to vyleze kazdej trouba co ma placku a pude stopovat auto ktery jede 54 na 50ce kdyby radsi hlidali uchylaky v parku Rv

0/0
2.7.2006 23:52

jistar

30

Nejvíc mě vadí třicítky dlouhé 3 km chtělo se mi vystrčit nohu z okýnka a číst si noviny připadá mě že můžu tlačit ale pak jsem to vymyslel jel jsem celou trasu na jedničku to je kraválu at si taky něco užijou okolo a už jsem přesvědčil pár kamarádú z nákladákú budou to praktikovat taky a taková tatra umí nadělat kraválu a smradu kdyby se přidalo vic lidí jak by třicítky hezky rychle rušili (Y)

0/0
2.7.2006 23:26

Antiperle

411 je

špatnej zákon to je snad jasný, může mít dočasný pozitivní efekt než se

projeví naplno jeho prokorupční drajf. Ale samozřejmě, že bodový systém

a větší represe má v našich krajích taky místo...

0/0
2.7.2006 22:58

Antiperle

Re: 411 je

Problém je myšlení

"teď konečně ty podnikatelé potažmo tuneláři dostanou ve svých drahých

a silných autech na prde*. No nedostanou. Je jasné, že největší hrozbou

je ožralý buran ve votuňený káře...A toho 411 dostane statisticky jenom

málokdy ...

0/0
2.7.2006 23:00

zdeseny obcan

Trest smrti pro darebaka

Ja pozaduji trest smrti pro lumpa ktery na rovince jel o 8 kilometru rychleji. Majetek pozustaleho rozdelte mezi statecne policisty kteri nasadili zivot a kriminalnika odhalili.

Predstavte si jak takovy dobytek asi ridi pred skolou, v hustem provozu nebo na krizovatce. Uz jen podle ksichtu na obrazku se jedna o rodileho zlocince. Nez riskovat tak je lepsi lumpa exemplarne potrestat aby si i ostatni darebaci (vy vsichni!!!) nadelali do trenek.

0/0
2.7.2006 21:36

zdeseny obcan

Dalsi taky

A toho lumpa co jel 57 obesit taky. To ze 12 let predstiral ze neni vrah tim ze se nedopustil zadneho prestupku je zlomyslnost ktera mu jen pritizi. Urcite aspon trhal moucham kridylka. Slava nasi cacke policii ktera chrani detske zivoty pred temito zlotrilci.

0/0
2.7.2006 21:45

Babul

Re: Dalsi taky

Zděšený občane Ladislave Hruško, ještě sem napiš svou adresu a telefon. Ona totiž nejhorší smrt je z vyvalení.

0/0
2.7.2006 23:19

HU11

ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

a kostlivce vyhoďte !!!!Sám premiér tím není nadšen a tak ti co přišli o ŘP budou omilostěni. Kolikrát, když to valím tou 200, tak mi nebudou polocisti omezovat !!!! Na majáček nemám nárok škoda RvRv

0/0
2.7.2006 17:32

dislektik

Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

Š 105 jede 200 km/h??8-o

0/0
2.7.2006 19:26

Gabidos

Re: Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

Jsou i jiná auta, než ta, co máte ve stodole.

0/0
2.7.2006 19:42

dislektik

Re: Re: Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

stodolu nemám!!a pak pán má dlouhé vedení že ano

0/0
2.7.2006 19:48

Gabidos

Re: Re: Re: Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

mám co chceš a jsem co chceš

0/0
2.7.2006 19:52

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

já nechci nic žiju v dostatku a bud čím chceš být

0/0
2.7.2006 20:08

HU11

Re: Re: Re: Re: ZRUŠTE BODOVÝ SYSTÉM

Disletik = zedník a příslušník městké polcie. Je to vůl jak má vypadat;-€;-€;-€Rv

0/0
3.7.2006 10:12

ToddBertuzzi

Nějak si nevzpomínám

že bych si za tento víkend  početl o dvou až pěti smrtelných nehodách vzniklých rychlou jízdou nebo předjížděním ... tak jak bývalo zvykem dříve. :-P

0/0
2.7.2006 15:04

dislektik

ted se dělají body a ne nehody

!!

0/0
2.7.2006 15:13

Babul

Re: ted se dělají body a ne nehody

Čau Dislektiku, jak jde život?

0/0
2.7.2006 15:29

dislektik

v pohodě zatím bez bodu

R^;-)

0/0
2.7.2006 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.