Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koalice řeší krach, podle Paroubka si ho zasloužila

Rodící se vládní koalice už musí řešit první selhání. Pro volbu Miroslavy Němcové do čela Sněmovny nezískala ani všech sto hlasů svých poslanců. Vedení stran to mrzí, podle šéfa ČSSD Paroubka si ale koalice takovou lekci zasloužila. Očekávám od nich vstřícnější přístup, vzkázal Paroubek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Strasak

:o)

Někomu jde hodně o to, aby měl Topolánek problémy. Samozřejmě Paroubkovi, ale ten v tomhle prsty nemá. že by nějaká krysa v ODS ?

0/0
30.6.2006 11:45

pommpo

Re: :o)

V tom včerejším hlasování bych souhlasně s p.Topolánkem i p.Němcovou spatřoval spíše stranické nebo osobní vyřizování účtů s jednou z těchto osob. Se zvolením kandidáta v tomto kole nepočítala pravděpodobně ani sama ODS. Stejně tak ale nepočítala s tímto výsledkem. Vyjádření jednotného postupu pravé koalice dostalo do dalších kol vážnou trhlinu.

0/0
30.6.2006 12:29

pommpo

Na cestě k předčasným volbám.

Koalice dosavadním postupem připomíná příbuzenské společenství rozdělující si dědictví neznaje testamentu. Budoucnost vlády a už to tu bylo po volbách nesčíselněkrát opakováno nestojí na vítězné straně, ale na celkovém poměru hlasů na pravo a levo od středu a nebo na poměru hlasů stran schopných koalici utvořit a nebo v rámci podobných programů spolu hlasovat. Rodící se koalice se ale tváří, že tento problém neexistuje a spoléhá buď na samovolné vyřešení a nebo na zákulisní jednání. Tento první koaliční krach je pouze prvním výsledkem tohoto jednání. Lidově se tomu říká vystavení účtu bez hostinského. Hlasy zleva typu - "Na jednání jsme připraveni, ale není o ně vážný zájem" - koalici logicky poškozují. Pokud v tomto chaotickém postupu chce koalice pokračovat, tak jsou opakované volby nejlepším řešením.Před volbami tvrdě prosazovaná politika a základní kámen volební politiky-s KSČM se nejedná - působí v této chvíli vůči vlastním voličům ze strany p.Němcové přinejmenším korytářsky. 

0/0
30.6.2006 11:26

Loubik1

Předčasné volby

jsou nejčistčím krokem z tohoto handrkování.... Je smutné, že koalice neměla daný hlas... na druhé straně to dokazuje, že volba je tajná demokratická a bez zásahu vedení jednotlivých stran.... Což mi příjde jako vhodnější, než-li kontrola neodevzdaných lístků... to je fakt hustá bída v myšlení i vedení.... :-P

0/0
30.6.2006 10:31

IAMAD

Já si myslím..

..že v tom má prsty Cyril Svoboda....

0/0
30.6.2006 10:31

paxxtor4u

Předčasné volby.

¨Toto hlasování jasně deklarovalo nesmyslnost jakékoliv rozumné domluvy napříč politický spektrem a to je teprve začátek.Vůbec nepochybuji,že až dojde ke schvalování vlády tak ta neprojde a sestavováním budou pověřováni různí další lidé.V zájmu nás všech je rozumná varianta vyhlášení předčasných voleb a ukončení takovéto nestability.

0/0
30.6.2006 10:26

Manciny

Re: Předčasné volby.

Hloupí voliči budou chodit k volbám tak dlouho, dokud nezvolí tak, že se to politikům bude líbit ;-D

0/0
30.6.2006 11:37

strycek_Pompo

Nezdržujte to

a vyhlašte nový volby, jinak se reforem nedočkáme

0/0
30.6.2006 10:01

Manciny

a

Je to jasné jak facka. 2 zelení nedali hlasy. Zelení jsou všude na světě levice, jen u nás pod taktovkou bývalého ódeesáka Bursíka jsou v kvazikoalici s ODS, to je jako oheň a voda..Klaun má taky strach pověřit k sestavování vlády Paroubka, protože on by získal podporu nejen od komoušů ale i od někoho ze Zelených, takže by mu to nakonec fungovalo ;-P 

0/0
30.6.2006 9:59

jezecek2005

Re: a

K zeleným v Česku: Je zde rozdíl mezi členskou základnou a voličskou základnou. Členové této strany jsou stejně jako kdekoli jinde v Evropě až na výjímky (Bursík) ekologističtí levicoví fanatici, kterým je přirozeně bližší paroubkovská ČSSD (b), resp. KSČM. Převážná většina voličů (cca 3/4) jsou ale bývalí voliči US, resp. ODA, kterým je nějaká ekologie zcela ukradená a kteří rozhodně nejsou levicoví. Takže shrnuto: pokud by se Zelení přidali ke KSČSSD, zůstane jim podpora jen tvrdého jádra 2-3%, pokud zůstanou v pravostředovém svazku, podpora vyšší než 5% jim zůstane, lze ale čekat vnitrostranické spory.

0/0
30.6.2006 10:11

strycek_Pompo

Re: Re: a

Myslím, že v příštích volbách to voličům, kteří hledají liberální alternativu ODS, dojde, a místo SZ se do parlamentu dostane SNK-ED.

0/0
30.6.2006 10:16

Podloženej Paroubek

Re: Re: Re: a

nezačínej zas, zas pudou hlasy do kanálu!

0/0
30.6.2006 11:16

Manciny

Re: Re: a

Tak s tímhle vysvětlením souhlasím. Je to pak ale pěknej paskvil.

0/0
30.6.2006 11:34

Podloženej Paroubek

je třeba to stále opakovat

Jan Kavan, byl členem KSČ, přesné období nezjištěno, styky s StB; Zdeněk Škromach, 1982 - 1989 člen KSČ; Jiří Rusnok, 1988 - 1989 byl kandidátem KSČ; Jaroslav Tvrdík, 1988 - 1989 byl kandidátem KSČ; Eduard Zeman, 1966 - 1970 člen KSČ; Jaromír Schling, 1981 - 1989 člen KSČ; Michal Kraus, 1984 1991 člen KSČ; Jiří Václavek, 1964 - 1968 člen KSČ; František Strnad, 1984 - 1989 člen KSČ; Miroslav Svoboda, 1985 - 1989 člen KSČ; Pavel Dostál, 1962 - 1969 člen KSČ; Karel Šplíchal, 1983 - 1989 člen KSČ; Miloslav Vlček, 1983 - 1989 člen KSČ Petr Ibl, 1984 - 89členKSČ; Miloš Melčák, byl člen KSČ, přesné období nezjištěno;

0/0
30.6.2006 9:45

Podloženej Paroubek

Re: je třeba to stále opakovat

Josef Smýkal, byl členem KSČ, přesné období nezjištěno Jan Mládek, 1987 1989 člen KSČ Jaroslav Palas, 1980 - 1990 člen KSČ; Milada Emmerová, 1966 - 1969 členka KSČ; Antonín Sýkora, 1983 - 1989 člen KSČ; Rudolf Tomíček, 1967 - 1990 člen KSČ; Hana Šedivá, 1979 1990 členka KSČ; Vladimír Laštůvka 1966 - 1969 byl v KSČ; Josef Kubinyi - do roku 1990 člen KSČ; Robert Kopecký, 1981 - 1989 člen KSČ; Alfréd Michalík, do roku 1990 člen KSČ; Oldřich Němec, 1976 - 1990 člen KSČ; Ladislav Skopal, 1983 - 1989 člen KSČ

0/0
30.6.2006 9:46

opportunity

Re: Re: je třeba to stále opakovat

Kde máš Tlustého?

0/0
30.6.2006 10:09

Podloženej Paroubek

Re: Re: Re: je třeba to stále opakovat

tak pokračuj.....

0/0
30.6.2006 11:16

Ivano

Re: je třeba to stále opakovat

A co má být?  Všichni, kteří  jsme zde žili po celou dobu to víme  a nerozhazuje nás to.

0/0
30.6.2006 10:00

10sparta

Pryč s Pablbem

Účet vlády Jiřího Paroubka končí vysokým spropitným. Na posledních schůzích stihl kabinet rozdělit několik miliard korun.RvRvRv

0/0
30.6.2006 9:30

vena.m

Re: Pryč s Pablbem

Pokud myslíš nákup styerů, tak to byla dlouho plánovaná akce. Moc se proti ní neřvalo (víc se řvalo proti gripenům). Ale dle mého jsou tyhle vozidla potřeba. Tedy pokud budou používané i pro potřeby ochrany obyvatel před povodněmi a při povodních a jiných pohromách .. a pokud se naše armáda trochu transformuje a bude pomáhat požárníkům při živel. pohromách rychleji než dosud ...

0/0
30.6.2006 9:34

pommpo

Re: Re: Pryč s Pablbem

Velmi rozumný a logikou podložený názor.

0/0
30.6.2006 11:03

LarryHagmann

100 hlasů ?

Neznám pravidla hlasování, ale může si Němcová dávat hlas sama sobě ? Pak bych se tomu menšímu počtu zas tak moc nedivil

0/0
30.6.2006 9:09

vena.m

Re: 100 hlasů ?

Může ...

0/0
30.6.2006 9:31

Jen Aby

pro mě je to jasný

Paroubek nasadil korupci nejtěžšího kalibru a uplatil jednoho darmožrouta, který se nechal zvolit za někoho z těch 3 stran ... nakonec přes různé ČEZy, Státní konsolidační agentury, privatizace (Orlen apod.) a investiční pobídky typu Hyundai (= mrhání penězi daňových poplatníků) má na také uplácení zdrojů tolik, že se nám to tom ani nesnilo

0/0
30.6.2006 9:08

Adam Pollo

Re: pro mě je to jasný

100:100 mu stačilo, to by byly peníze vyhozené z okna ... ta volba byla o ničem, Němcová prostě nemohla projít. To bylo jasné v okamžiku, kdy ČSSD popřela princip tajné volby. Za této situace bych nevylučoval ani záměrný a dohodnutý hlas "proti" od koalice... otvírá to další prostor a dává příležitost Paroubkovi se ještě více znemožnit ( ano, jde to ) různými prohlášeními. Už na tom začal pracovat, šibal jeden.

0/0
30.6.2006 9:25

Jen Aby

Re: Re: pro mě je to jasný

no, důvod podle mě byl .. teď můžou vyřvávat, že koalice není jednotná a že nemůže vládnout .. a v podstatě mají pravdu, když se nechal někdo podmazat hned při prvním hlasování Rv

0/0
30.6.2006 9:28

Adam Pollo

Re: Re: Re: pro mě je to jasný

ano, to vyřvávat může a nejspíš bude - vždyť píšu o tom, jak se ještě víc ztrapní ;-D Zrovna tak může říkat "to my na levici stojíme v nerozborné jednotě, a pokud ne, zajistíme to i neústavním způsobem, přísnou kontrolou hlasů jednotlivých poslanců, jakkoliv. Takže my vládnout můžeme, a budeme, tvrdou dělnickou pěstí".

0/0
30.6.2006 9:37

vena.m

Re: pro mě je to jasný

V podstatě to může být i o tom, že Němcovou nechce jeden konkrétní člověk .. ale taky to ukazuje slabost celé koalice .. ODS bude muset hodně, ale opravdu hodně ustupovat, ačkoliv vyhrála volby ...

0/0
30.6.2006 9:29

Destroyer7

Re: pro mě je to jasný

A má ještě kam ustupovat? A je to rozumné? Už nyní je zásadní chybou zastavit jadernou energetiku, přání to SZ. A polovičaté daňové reformy budou mít možná horší dopad, než kdyby všechno zůstalo při starém.

0/0
30.6.2006 9:45

Mak1

Doufám, že budou nové volby

i kdyby občané dali hlas socicialistům. Protože než bezzubá koalice s ekoteroristy tak to radši budu dál nadávat na komunisty. Stejně by za tohoto stavu ODS nemohla dělat pravicovou politiku:-(

0/0
30.6.2006 9:07

Dring1

Důležitý post

je ten post předsedy sněmovny. Proč? Rysuje se totiž následující plán. Bude-li zvolen někdo ze soc.-dem za předsedu sněmovny bez dohody o vládě, padnou s jistotou oba Topolánkovy pokusy o vládu. Pak bude pověřen Paroubek, který vytvoří jednobarevný kabinet s nějakým odborníkem na živ. prostředí, do programu dá něco z programu zelených a půjde před sněmovnu. Pokud ho zelení nepodpoří, je to jejich konec v předčasných volbách. Budou jím obviněni, že jim nejde o program zelených, ale že jsou zakuklenci ODS. Pokud to bude takto postaveno, bude velmi těžké tu vládu alespoň netolerovat. Pak už je vláda prakticky neodvolatelná. Drobnými postupnými krůčky se odsunou nepohodlní lidé v různých radách a na ministerstvech (pokud tam ještě jsou ) a nahradí se lidmi navrženými KSČM, o vyšetření kauz Kubiceho zprávy ani nemluvím.

Uvidíme co se stane,až soc-dem nasadí do volby svého člověka. 101proti není 101pro. A kontrola hlasů je nemožná, pokud nechcou zpochybnit tajnou volbu jako takovou.

0/0
30.6.2006 8:54

Adam Pollo

Re: Důležitý post

Plně souhlasím s první a poslední částí. Úvaha o "konci zelených" v případě vývoje jaký popisujete, je ale podle mne mylná. Jednak se lidé neřídí při volbě neřídí programem té které strany ( většina z nich ho ani nečte ), jednak - a to hlavně - i úbytek hlasů zelených by nejspíš v předčasných volbách znamenal přírůstek počtu mandátů ( samozřejmě za předpokladu že by zůstal zachován volební systém a že by překročili 5% ). Navíc, pokud by se Paroubek v předvolebním boji vymezil ostře proti další politické straně, už by jednoznačně deklaroval, že chce vládnout buď sám nebo výhradně s komunisty. To by část slušnějších voličů socdem ( trochu naivně věřím, že stále ještě existují ) nemusela skousnout.

Proto odhaduji, že pokud by získali křeslo předsedy PS, budou mít širší záběr do řad stávající koalice : nabídka křesla pro velkého Cyrila "v zájmu kontinuity naší proevropské politiky", možná nějaké ústupky církvi ... plus ty zelené prvky programu.

0/0
30.6.2006 9:17

jezecek2005

Re: Důležitý post

Se zelenými to není přesné: Je zde rozdíl mezi členskou základnou a voličskou základnou. Členové této strany jsou až na výjímky (Bursík) ekologističtí levicoví fanatici, kterým je přirozeně bližší paroubkovská ČSSD (b), resp. KSČM. Převážná většina voličů (cca 3/4) jsou ale bývalí voliči US, resp. ODA, kterým je nějaká ekologie zcela ukradená a kteří rozhodně nejsou levicoví. Takže shrnuto: pokud by se Zelení přidali ke KSČSSD, zůstane jim podpora jen tvrdého jádra 2-3%, pokud zůstanou v pravostředovém svazku, podpora vyšší než 5% jim zůstane, lze ale čekat vnitrostranické spory.    

0/0
30.6.2006 9:20

xluke

Radeji opozice

nez se pospinit spolupraci s neokomunistickou stranou (cti cssd).

0/0
30.6.2006 8:47

chejava

Topolánek je amatér!

A také jim do smrti bude!

0/0
30.6.2006 7:35

pleoner

Re: Topolánek je amatér!

Když považuješ za profesionalitu Paroubkovo buranství a hulvátství, tak věřím, že tomu tak opravdu bude.

0/0
30.6.2006 8:04

rykenzo

Re: Re: Topolánek je amatér!

amatére;-D;-D

0/0
30.6.2006 8:29

Destroyer7

Re: Topolánek je amatér!

R^

0/0
30.6.2006 9:47

čombák

Ti dva na fotce vypadaj,

jako kdyby do lavice nožíkem vyrývali jména zrádců ....;-D

0/0
30.6.2006 7:27

airwar

Zkouška demokracie

V podstatě je to taky zkouška demokracie, koalice umožnila svým poslancům hlasovat dle uvážení - výsledek je že jeden hlasoval proti.

ČSSD svým poslancům ani hlasovat neumožnila.

0/0
30.6.2006 6:55

Gabidos

Re: Zkouška demokracie

ČSSD se zdržela hlasování, to jenom pro pořádek.

0/0
30.6.2006 7:02

phi

Re: Re: Zkouška demokracie

vedení čssd se rozhodlo, že bude lepší své poslance k hlasování nepustit :)

0/0
30.6.2006 8:33

MychalB

Re: Re: Zkouška demokracie

předvedls přímo učebnicový příklad alibismu. Něco lepšího neumíš?

0/0
30.6.2006 9:07

Andula555

A pytlíček na blitíčko si vemte s sebou

:-(

0/0
30.6.2006 6:53

behrman

Nulová šance

Za povšimnutí jistě stojí i fakt, že nulovětoleranční ODS před druhým hlasováním přišla s prosíkem o vypárování nemocného Patery. Pro připomenutí, žebrající o vyrovnané šance, ODS je tou stranou, která v minulém volebním období v důležitých hlasováních uznala, že párování je zbytečnost. Uvidíme jak se projeví charakter ODS při nějakém příštím hlasování, kdy o párování požádá ČSSD.

0/0
30.6.2006 6:39

čombák

Re: Nulová šance

je zajímavé, že už neplatilo "dobrozdání modrých felčarů" (psaných asi na demonstraci proti Rathovi), že Paterovi prospěje pobyt mimo nemocnici...!;-D

P.S.: Patery jako člověka je mi líto bez jakýchkoliv dalších poznámek!R^:-)

Modrejm ptáků však tenhle "volební úspěch" přeji!;-P

0/0
30.6.2006 7:30

aquabella

Re: Re: Nulová šance

:-):-):-)

0/0
30.6.2006 8:51

babacek

Podle Paroubka si ho zasloužila.

Paní Němcová i když prohrála nevřískala nesmysly jako Paroubek když byly vyhlášeny výsledky voleb.Ostatně nesmysly plácá neustále,to již je dané komunistickou rétorikou které se vzorně vyučil.

0/0
30.6.2006 5:50

behrman

Re: Podle Paroubka si ho zasloužila.

Ein Volk, Ein ODSS, Eïn Tupolanek

0/0
30.6.2006 6:58

babacek

Re: Re: Podle Paroubka si ho zasloužila.

No comment.

0/0
30.6.2006 7:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.