Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitel autobusu: Všechno jsme zvládli, až na ten konec

Když jeho kolega narazil s autobusem do stromu, řidič Josef Holub ze Slavonic spal hned vedle něj na předním sedadle. "Ozvala se rána a my byli mezi stromy," popsal MF DNES okamžiky po nehodě Holub, kterému autobus patří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik

NEJLÉPE TO MAJÍ ZAŘÍZENÉ V POLSKU KDYŽ CHCE JET ŠKOLA DA VÝLET AUTOBUSEM

MUSÍ PŘIVOLAT POLICII TA ZKONTROLUJE ŘIDIČE TECHNICKÝ STAV AUTOBUSU A PAK SE MŮŽE VYRAZIT!!!!!!

0/0
29.6.2006 15:35

Smil

Re: NEJLÉPE TO MAJÍ ZAŘÍZENÉ V POLSKU KDYŽ CHCE JET ŠKOLA DA VÝLET AUTOBUSEM

a platí se tam zlotem!

0/0
29.6.2006 15:54

dislektik

Re: Re: NEJLÉPE TO MAJÍ ZAŘÍZENÉ V POLSKU KDYŽ CHCE JET ŠKOLA DA VÝLET AUTOBUSEM

docela solidní názor8-o

0/0
29.6.2006 16:01

Bendolinsr

Re: Re: Re: NEJLÉPE TO MAJÍ ZAŘÍZENÉ V POLSKU KDYŽ CHCE JET ŠKOLA DA VÝLET AUTOBUSEM

... názor je to síce solídny, až výborný, keby,....

Keby priatelia Poliaci nemali BEZKONKURENČNE najvyšší počet nehôd v Európe na 1 km ciest (+ ich obľúbený alkohol, minule na ČT 1 uviedli počet 200 zadržaných preukazov denne pre alkohol). Ale ešte raz, áno, myšlienka dobrá ...

0/0
1.7.2006 9:56

dajasada

To je zajímavé,

že vždycky havarujou zkušení řidiči nebo zkušení piloti 8-o8-o8-o

0/0
29.6.2006 12:28

Midnight_Knight

Re: To je zajímavé,

Zajímavější je,že ať jde o jakékoli téma,vždycky se najdou lidi(většinou porád ty samý),který věděj naprosto přesně,jak měly věci bejt správně..Jediný,co mi neni jasný,proč tito mudří mužové a ženy místo tady neseděj už dávno v parlamentu,vládě,na hradě..:-)))

0/0
29.6.2006 12:58

grit

Re: Re: To je zajímavé,

Krásný příspěvek ;-)R^R^R^

0/0
29.6.2006 13:02

dajasada

Re: Re: To je zajímavé,

Prootže je tam ti blbější nechtěj pustit;-);-);-)

0/0
29.6.2006 13:03

Tomach

Re: To je zajímavé,

No nevim, nastesti v tomhle clanku nikde nic o zkusenem ridici nebylo - nebo mi to uniklo. Ale ono spojeni 22 lety zkuseny ridic autobusu je asi tak stejne jako 5ti lety pametnik :)

0/0
29.6.2006 14:23

chassis hunter

Re: Re: To je zajímavé,

ty jses trosku mimo...Ridicak na kamion muzes ziskat uz v 18ti,kdyz do 22ti dodam,vychazi mi 4 roky praxe...Autobus muzu ridit od 21,s tim ze musim mit min.1 rok praxe prave s kamionem...Jestli ten kluk jezdil od 18ti tak mel podle zakona!!dostatek praxe a tudiz byl zpusobily k tomu,aby ridil autobus...To,ze selhal lidsky faktor,uz je vec druha...

BTW:Zajimalo by me co by jsi rikal,pokud by toho ridice postihla treba srdecni slabost???Ze na to ve 22ti nemel pravo????

0/0
29.6.2006 14:41

dislektik

Re: Re: Re: To je zajímavé,

ve 21 letech si ten řidičák na autobus můžeš začít dělat!!od 18 let si můžeš udělat řidičák skupiny B a až pak skupinu C !!

0/0
29.6.2006 19:31

Tomach

Re: Re: Re: To je zajímavé,

Precti si muj prvni prispevek - jasne tam pisu ze pokud se jednalo o zdravotni selhani nebo mu tam neco vlitlo tak je to holt nestesti. Pokud ale usnul tak je to jeho vina. Ze v CR posadej 18ti lety deti za kamion je vec jina, ale v tom kocourkove me uz nic neprekvapi....

0/0
30.6.2006 0:11

Hugo Ventil

Nějak mi to neštymuje

Říká, že jel přes celé Maďarsko až na slovenské hranice, pak šel spát a měli se vystřídat na slovensko českých. Ale z Bratislavy do Břeclavi je to asi 80 km. A jak tam někdo psal, že je u dálnice stromořadí - ty stromy na daném místě jsou hodně mladé, spíš než o náraz do stromu šlo o náraz do země (na tom místě je takový lehký zářez do terénu). A nakonec maj "štěstí", že ten mladej neusnul o 500 m dřív, protože by to napral do mostního pilíře...

0/0
29.6.2006 10:42

Usmolená štětina

Tvrdě potrestat!

Zkušený řidič autobusu. 22 let...Jděte do háje. Tvrdě potrestat pořadatele zájezdu i autodopravce. Tomu 14letému klučinovi, to ale život nevrátí. Měl ho celý krásný před sebou...;-(

0/0
29.6.2006 10:14

cali_mike

Re: Tvrdě potrestat!

Zkušenost nemůžeš posuzovat věkem ale v tomhle případě počtem najetých km...

Je možný že neměl tolik najeto ale nikde není psáno jestli náhodou neměl víc odježděno než starší..

Ale věk bych neodsuzoval

0/0
29.6.2006 10:17

5alfa

Re: Re: Tvrdě potrestat!

No možná to o věku je. V některých zemích dostaneš autobus do pařátů, až máš něco odježděno s náklaďákem a na nákladák Tě pustí po praxi s osobákem. Nutná praxe býva 1-3 roky. Vozit lidi není sranda.

0/0
29.6.2006 10:58

WildBoy

Re: Re: Re: Tvrdě potrestat!

Souhlas! Tuším že i u nás dřív platilo že pro získání řidičáku na autobus musela být určitá praxe na náklaďáku

0/0
29.6.2006 11:17

cali_mike

Re: Re: Re: Re: Tvrdě potrestat!

Jo s tou praxí souhlasim ale vždyť nikdo z nás neví jestli už od 18 nejezdil avií nebo něčim menšim a pak kamionem...

0/0
29.6.2006 11:21

Warťan

Najatí řidiči

Ty školy měly v první řadě objednat zavedeného dopravce, který pošle 2 zkušené a vyježděné řidiče a ne malou firmičku, jejíž majitel si musí někoho na delší cesty najímat. Nevím, jak to bylo s praxí, ale pokud mu bylo 22 let, tak s autobusy toho tolik zas odjeto neměl, aby si rozumný dopravce troufl poslat ho do zahraničí i jako druhého řidiče. Ve velkých firmách se v tomhle věku jezdí město, poté meziměsto a ti nejlepší bez nehod za čas můžou přejít na zájezdovou dopravu. To je víceméně záruka, že člověk bude dobře vědět, jak se jeho organismus chová a podle toho pojede. Také být dobře seznámený s autobusem je na dlouhé cesty nutnost, to tady sotva bylo a jízda s neznámým autobusem je víc unavující, než zdyž je řidič "doma". Tragédie, které se dalo předejít, kdyby menší dopravci měli jenom zkušené a trvale zaměstnané řidiče s psychotesty a nmuseli najímat někoho z kamionu, nebo Avie, kdo má řidičák na autobus, od jízdy k jízdě...

0/0
29.6.2006 9:47

cali_mike

Re: Najatí řidiči

Promiň ale co si napsal je kravina

0/0
29.6.2006 9:50

Deleter

Re: Re: Najatí řidiči

Jo? A proč?

0/0
29.6.2006 10:03

2Mac7

Re: Re: Najatí řidiči

no já myslím,že zas tak úplná kravina to není

0/0
29.6.2006 10:03

cali_mike

Re: Re: Re: Najatí řidiči

vědět jak se jeho organismus chová...jak je pak možný že někdy sem unavenej po 150 km a někdy nejsem ani po 300 km??

0/0
29.6.2006 10:09

cali_mike

Re: Re: Re: Najatí řidiči

A navíc jak může vědět že zkušený řidič nemůže dostat mikrospánek kterej mimo jiné nemusí přijít pouze při únavě?

0/0
29.6.2006 10:15

5alfa

Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

To jo to mohl, stejnak jako starší řidič MOHL dostat infarkt a nebo by zešílel z toho, že jeho 30 letá dcera bude v sobotu uzavírat reg.partnerství  a volil by smrt systémem KamikadzeR^.

Ale neřešíme, co se mohlo stát (případně) zkušenějšímu řidiči, kterej danej autobus má v ruce a zná jeho chování jako své boty.   Řešíme, co se stalo mladému řidiči, kterej je pravděpodobně různě najímán, takže nejspíš konkrétní autobus neznal...  To co tu někdo naznačuje může být jedna z příčin. Možná to tak není, a mladík byl zkušený řidič, krerej měl najeto moc a znal u uměl řídit kdejaký autobus.   

Ale rozhodně není kravina, že pokud je mladý mohl mít málo praxe a pokud je různě najímán, mohl jet i s "neznámým" busem...

0/0
29.6.2006 11:10

cali_mike

Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

V tomhle s tebou naprosto souhlasím R^

0/0
29.6.2006 11:15

Tomach

Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Zkusenej ridic pokud neni magor tak unavu pozna a zastavi. Pokud nepozna tak neni zkusenej ridic. Mluvim z vlastni zkusenosti (peknejch par set tisic najezdino mam)

0/0
29.6.2006 11:51

cali_mike

Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Ješt jednou a pomalu...příčinou mikrospánku nemusí být únava

0/0
29.6.2006 13:08

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Tak pro Tebe take pomalu - pricinou mikrospanku je unava, at uz fyzicka (nedostatek spanku, horko, alkohol a pod) tak psychicka (jednotvarny teren a pod). Je to unava. A da se mu predejit. Kdyz mi neveris dej si to do googlu a precti si o tom neco. A vsimni si ze vsude se pise ze cas kolem druhe-treti rano je nejhorsi. A jestli jsi nekdy sam jel 1200km streku pres noc tak bys to mozna mohl vedet sam.  

0/0
29.6.2006 14:30

cali_mike

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

S tím časem souhlasim plně..s mikrospánkem tak napůl.. Jak si napsal že jednotvarný terén může být příčinou tak to je pravda ale tam nejde o únavu které jde předejít..již několikrát sem byl svědkem kdy řidič byl v pohodě, odpočatý a z ničeho nic po padesáti kilometrech mikrospánek..stačí jen na necelou vteřinu a ani se ti nemusí zavírat oči..asi takhle..

0/0
29.6.2006 15:16

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Me nemusis poucovat o tom co je mikrospanek, dle Tvych prispevku to znam asi lip nez ty. Ale pokud vidim ze na mne mikroospanek jde a mam za sebou 40 lidi tak zastavim a necham se vystridat. Pokracovat dal ve 3 v noci s plnym autobusem pokud na mne jde mikrospanek je hazardovani hodne prave jen tech nacti-letych...

0/0
30.6.2006 0:14

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Příčina mikrospánku JE únava, nebo dlouhodobý stres. V skutečnosti je to ale hlavně ubohá výmluva většiny řidičů s narušeným dopravním charakterem, kteří mikrospánek neviděli ani z rychlíku a jenom mikrospánkově ladili rádio, nebo zapalovali cigaretu... To se zjistí při následném psychologickém vyšetření. Pokud to byl např. epileptik, vyléčený alkoholik apod. mohl být ke krátkodobým výpadkům náchylnější, ale CO POTOM DĚLAL ZA VOLANTEM? A jsme zase u toho... Zkušený řidič ví, kde je jeho hranice, jak si má topit, jak má hospodařit se spánkem, že má poslouchat rádio, nebo když ho začnou pálit oči apod. tak s tím prásknout k motorestu a spát!

0/0
29.6.2006 19:29

_m-

Re: Re: Najatí řidiči

Myslíš?????????????? není.

0/0
29.6.2006 10:08

doktor_bota

Re: Re: Re: Najatí řidiči

Řekl bych, že to tentokrát Warťan netrefil, prostě mikrospánek může na dlouhých trasách přijít, ať jezdíš rok, nebo půl století.

0/0
29.6.2006 11:01

Tomach

Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

samozrejme ze muze prijit na kohokoliv. Ale prave v tom by mel byt rozdil mezi mladym a zkuseny ridicem. Zkuseny vcas pozna priznaky a zastavi, nezkusenej tahne dal...

0/0
29.6.2006 14:32

cali_mike

Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

8-o8-o zkušený pozná že za pět minut na něj dorazí mikrospánek tak radši zastaví...  :-D:-D a po pauze (která byla třeba půl hoďky) najede 50 km a ejhle mikrospánek.. 8-o8-o nebo mi řekneš že to není možný?

0/0
29.6.2006 15:39

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najatí řidiči

Ja to poznam, nevim jak kdo jinej, ale ja po osobni zkusenosti s mikrospankem moc dobre vim kdy je cas na to zastavit a dat si pauzu.

0/0
30.6.2006 0:18

5alfa

Re: Re: Najatí řidiči

Co je na tom za kravinu?

0/0
29.6.2006 11:00

geroc

Re: Najatí řidiči

Plně souhlasím, takhle to fungovalo za starých časů a myslím si že to bylo dobře.Děsí mně 20 letí řidiči 40 tunových kamionů a autobusů.

0/0
29.6.2006 11:06

Jirmat

Re: Najatí řidiči

velice rozumný náhled.Bohužel ne všichni mají podobný názor a výsledkem jsou podobné tragédie.Ano před revolucí to bylo právě takto a havárií bylo podstatně méně.

0/0
29.6.2006 11:19

cali_mike

Re: Re: Najatí řidiči

Podstatně méně bylo i provozu...

0/0
29.6.2006 11:22

JindraLovo

Stromy

Jen mě trochu zaráží, že v blízkosti dálnice bylo nějaká stromořadí... Docela mě to překvapilo, v čechách jsem se s tím ještě nesetkal.

0/0
29.6.2006 9:23

Deleter

Re: Stromy

Tak jako dálnice to moc nevypadá a je to normální les... :-/

0/0
29.6.2006 9:28

petyo

Re: Stromy

Ale, to asi moc často po dálnici nejezdíš. Už na Vysočině na D1 projíždíš lesy a když vyletíš z dálnice směrem dolů, tak jsi ve stromech.

0/0
29.6.2006 9:28

2Mac7

Re: Re: Stromy

takhle blízko myslím nejsou , nebo kde ano ?  

0/0
29.6.2006 9:33

Sew11

je to smutný ale stane se

kdo jel v kuse víc jak 4 hodiny tak asi tuší, že mikrospánek fakt není problém dostat,

ostatní budou nadávat na zákony, řidiče a pod. - tak do toho

0/0
29.6.2006 7:59

terminal

Re: je to smutný ale stane se

Jo, proto asi ty povinné přestávky jsou. Ale co mám známé u kamioňáků, tak kde kdo švindluje se záznamem, jen aby přijel včas naložit další várku. Za tenhle "morální stav" profesionálních řidičů mají také dost velkou vinu majitelé přepravních firem.

0/0
29.6.2006 8:17

Jen Aby

Re: Re: je to smutný ale stane se

tak přesně tenhle alibismus jsem očekával ... majitelé přepravních firem - naštěstí k nim nepatřím, ale některé znám - se smekají jako o život, aby se vůbec nějak uživili, protože cenový a termínový diktát nadnárodních monopolů mnohdy zde instalovaných za peníze daňových poplatníků ve formě investičních pobídek. Ti jsou zase tlačeni prodejními řetězci a řetězce zase námi všemi - spotřebiteli - ke kterým vážený pane také patříte. Takže ve zkratce - i Vy můžete za tenhle "morální stav" víc, než majitelé dopravních firem.

0/0
29.6.2006 8:23

KarlaEgon

Re: Re: Re: je to smutný ale stane se

nevim proc se rozcilujete, vdyt ma pravdu. Osobne znam nekolik majitelu spedicnich firem a dopravcu. A delaji to bohuzel tak. Proste to odskace ten ridic.

0/0
29.6.2006 8:32

5alfa

Re: Re: Re: je to smutný ale stane se

Možná může za tento stav pokud chce v Tescu mít čerstvé rohlíkyR^, ale rozhodně ne VÍC než majitelé dopravních firem a nebo řidiči :-D:-D:-D

0/0
29.6.2006 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.