Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Slovensku boural český autobus, zemřel 14letý hoch

Na Slovensku havaroval v noci autobus s 45 českými dětmi. Zemřel 14letý chlapec, který vyletěl oknem. Nikdo další nebyl zraněn. Dvaadvacetiletý řidič zřejmě usnul. Žáci pražského gymnázia, které shodou okolností vede syn prezidenta Václav Klaus mladší, se vraceli z Černé Hory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_porganka_

co jsme to za lidi?

Jasne, kazdyho zajima CO je to za skolu ze si muze dovolit nechat jet deti do Cerny Hory...

Ze slo jen o jeden zivot je sice "potesujici", ale co my, jeho kamaradi? Pro nas to neni jeden zivot z tisice. A co jeho rodice? Pustili ho na skolu v prirode, testili se az se vrati...a nikdo se jim uz nevratil.

V porovnani s timhle je financni situace skoly malicherna.

0/0
1.7.2006 18:27

LenkaApollo

autobus

Škola neměla souhlasit s přidělením tak mladého řidiče .22 let je příliš málo na získání zkušenostipro zahraniční cesty.VVV 

0/0
29.6.2006 16:32

JindraLovo

Stromy

Jen mě trochu zaráží, že v blízkosti dálnice bylo nějaká stromořadí... Docela mě to překvapilo, v čechách jsem se s tím ještě nesetkal.

0/0
29.6.2006 9:24

jinutalka

tragédie

v tom autobuse byl můj kamarád...

0/0
28.6.2006 21:14

porganka

Re: tragédie

já tam měla kamarádů... a už je jich o jednoho míň;-(

0/0
29.6.2006 13:22

dislektik

inteligentní od pana ředitele

8-o

0/0
28.6.2006 16:44

dislektik

no řidič má postaráno

chtěl být nejlepší a půjde do basy měl raději začínat někde v lomu na TATROVCE a pak až mu bude 30 se stát autobusákem. já jsem profesí řidič jezdím 14 let a dodnes bych za volant autobusu nesedl!!

0/0
28.6.2006 16:36

koga

Jak to je možné

Dle zpráv autobus není poškozený, pokračoval s jiným řidičem do čech, větve snad vyrazily pár okének vzady a ten kluk vypadl. To snad musel sedět na opěradle, či co, to je úplně nepochopitelné

0/0
28.6.2006 15:28

sigenius

Re: Jak to je možné

jakmile viděl, že je okno vysklené, vyskočil...

0/0
28.6.2006 15:41

Midnight_Knight

Re: Re: Jak to je možné

Vyskocil..nebo vypadl..neni az tak podstatne.Prisel pritom o zivot,tak bych rekl,ze spise,nez resit ridicuv vek by bylo dobre se zamyslet,JAK k tomu 'vypadnuti' vlastne doslo...

0/0
28.6.2006 15:48

porganka

Re: Jak to je možné

ne neni prostě setrvačnost...

0/0
29.6.2006 13:24

pupack

praxe?..

kecy o praxi miluju...myslite snad ze kdyby bylo ridici misto 22 treba 37 ze nemuze usnout?....lidsky telo je holt jenom lidsky telo..;-O!!

0/0
28.6.2006 15:25

sigenius

Re: praxe?..

Jenže když to chceš brát takhle, také nemáš pravdu. Statistika prokázala, že vě věku 22 řidiči častěji havarují, než v 37. Je jedno, na čem všem to závisí. Já nevím, třeba i na tom, že ve 22 se chodí chlastat 3x do týdne, ve věku 37 jen jednou...:-D

0/0
28.6.2006 15:38

Midnight_Knight

Re: praxe?..

Konecne jeden rozumnej clovek..:-)Behem necelyho roku 3 havarie autobusu-viz clanek,to si jako vsichni ti kritici myslej,ze v kazdym z nich sedel mladej kluk..?..;-)

0/0
28.6.2006 15:39

dislektik

Re: Re: praxe?..

to že je mladý to přeci nikomu nevadí jenže papíry na autobus můžeš dělat až v 21 letech!!a můžu ti říct že je velký rozdíl mezi řidičem v 18 letech 22 letech 30 letech 40 letech už jen pro jejich zkušenost a vyježděnost!!ovšem usnout za volantem může každý jenže ve 22 letech jsem si říkal MLADEJ TO ZMÁKNU naštestí ano.

0/0
28.6.2006 16:31

ntarka

Re: praxe?..

souhlas, já znám dokonce jednoho "frajera" - 56 let, VŠ, 2 tituly před jménem a jeden titul za jménem,  když se vloni (tedy v 55 letech!) zhruba touto dobou vrátil z dovolené v Chorvatsku, tak pronesl hrdě: "JÁ JSEM SPAL JEN 2 A PŮL HODINY, KDYŽ JSEM JEL TAM..." a koukal na mě s evidentním očekáváním,  jestli dost oceňuju, jaký je frajer. P.S. A vím, že nikde cestou nepřespal.

0/0
28.6.2006 15:48

Mr.Kef

Re: Re: praxe?..

Takových frajerů jezdí po silnici spousta. Další jsou.."Dal jsem jich deset a dojel to těch 20 kiláků v pohodě". Nebo.. " Z Prahy do Brna to dělám za hodinu.."

0/0
28.6.2006 16:19

MaBla

Re: praxe?..

Samozřejmě, že 22-ti letý má prachmálo zkušeností na to aby vozil autobus plný dětí. A pokud se někdo odvolává na zákony, že mu to přece "zákony EU dovolují, tak co", tak trefil (aniž o tom ví) hlavičku na hřebíček. Možná bude zapotřebí zase začít myslet hlavou než se spoléhat na blbé a nelogické zákony. To, co současné zákonodárství (jak ČR tak EU) postrádá je zdravý rozum. Normální, selský rozum. Když má někdo vézt autobus dětí několikset kilometrů, nesvěřím to nezkušenému zajíci ale spíš člověku který má zkušenosti a mnohem lépe odhadne, jaké jsou jeho možnosti.

0/0
28.6.2006 17:30

dislektik

Re: Re: praxe?..

R^R^R^

0/0
28.6.2006 17:32

don čičo

22 - málo nebo hodně?

já se zeptám jinak - dobrá, v 22 má málo zkušeností, nesmí tudíž jezdit s autobusem....pak bude mít 23, 24, 25 - to už by snad i šlo - ale kuwa, vždyť on nemá zkušenosti?! vždyť on od 22 do 24 vůbec autobusen nejezdil...

0/0
28.6.2006 14:48

_m-

Re: 22 - málo nebo hodně?

Když šel můj brácha jezdit autobusy musel mít praxi (nepamatuju si jak dlouhou, ale dýl než rok to bylo) na náklaďáku - jelikož na vojně jezdil s cisternou (hasičskou) tak mu to započítali.

0/0
28.6.2006 15:16

dislektik

Re: Re: 22 - málo nebo hodně?

za komunistů a pár let po nich byla nutná praxe na nákladním voze nad 7,5 tuny 2 roky jak pro vleky,návěsi tak autobusy

0/0
28.6.2006 16:38

sigenius

Re: 22 - málo nebo hodně?

zkušenosti by měl nabrat za volantu kamiónů

0/0
28.6.2006 15:34

MMO345

Re: Re: 22 - málo nebo hodně?

Kamionem totiž nikoho nezabiješ. Nebo sned ano ? Hrome! Co teď?

0/0
1.7.2006 18:43

Mr.Kef

Re: 22 - málo nebo hodně?

Věk je relativní. Když kluk na motorce, kterou dostane k 18tým narozeninám vletí do stojících lidí na zastávce, když zkušenosti sbírající řidič kamiónu zaspí  a našije to do stojícího autobusu dětí, když starší řidič autobusu dostane infarkt a vyklopí lidi do škarpy... není to o zkušenostech o věku ale o tom, že všechny dopravní prostředky mohou zabíjet nehledě na to, kdo je řídí

0/0
28.6.2006 16:11

Qesospi Cobigan

Redakce dokonce střídá ilustrační fota...

Asi nám chce ukázat, co všechno má ve fotobance...:-). Zvláštní, člověk by řekl, že v 21. století může dorazit na těch 300km za půl dne nějaká skutečná fotka...

0/0
28.6.2006 14:14

Kvestural Romtok

Re: Redakce dokonce střídá ilustrační fota...

No, podle mě to záleží hlavně na policajtech, jak rychle to dodaj. No, ale teď už koukám, že tam asi bude ten skutečnej autobus.8-o

0/0
28.6.2006 14:47

kája1970

po dnešku bych se mírně zamyslel

a řekl bych, že ten 14 letýhoch si šachy se synem prezidenta už asi nezahraje

0/0
28.6.2006 14:02

Kvestural Romtok

Re: po dnešku bych se mírně zamyslel

No vidíš, tak ani konexe na známý lidi mu nepomohly ;-(Rv

0/0
28.6.2006 15:12

MMO345

Re: Re: po dnešku bych se mírně zamyslel

Nebuďte zlí !

0/0
1.7.2006 18:46

_m-

Znal jsem ho osobně, hrával jsem s ním šachy, byl členem šachového klubu," řekl iDNES.cz ředitel školy Václav Klaus.

a má bejt? Především to byl člověk a něčí dítě - tyhle novinářské pindy mě dokážou vytočit do ruda;-€

0/0
28.6.2006 13:02

babacek

22 letý řidič autobusu.

Tedy mladíček bez slušné praxe řídí hromadnou dopravu.No bravo zákonům.

0/0
28.6.2006 12:58

mirrin.07

Re: 22 letý řidič autobusu.

podle mezinárodní dohody AETR musí mít řidič mezinárodní autobusové dopravy 21 let, mít platné profesní osvědčení a rok praxe s autobudsem nebo náklaďákem. To platí mezinárodně, takže v tom nevidím problém....

0/0
28.6.2006 13:03

rykenzo

Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

jestli si přesvědčen o tom, že rok praxe pro řízení autobusu a náklaďáku stačí, tak prosim

0/0
28.6.2006 13:40

cali_mike

Re: Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

Prosím o upřesnění od kdy by teda podle tebe měl řídit autobus a kde by měl tu praxi vzít..děkuji

0/0
28.6.2006 13:41

rykenzo

Re: Re: Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

rozhodně bych ho nedával do autobusu s děckama loseřeRv

0/0
28.6.2006 14:57

don čičo

Re: Re: Re: Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

pamatuješ si, jak boural ten dvoupatrovej autobus??? tam ale neřídil mladej kluk, že???

kuw kde je chyba, že by né ve věku řidiče?? 8-o

0/0
28.6.2006 15:04

Hagrid23

Re: Re: Re: Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

Ty jo lidi jako ty mě dostavají. Odborníci na vše co v novinách napíšou. Hele proč rovnou neřídíš republiku? Věř mi, že ten zákon napsal nějaký odborník. Omg

0/0
28.6.2006 15:26

rykenzo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

Tys tam nebyl, nevíš nic. já též. vo co Ti jako jde hm? podle Vás prostě rozdíl v mladým klukovi a 40-letým chlapovi není. hahaha dovol, abych se zasmálRv

0/0
28.6.2006 16:05

babacek

Re: Re: 22 letý řidič autobusu.

Rok praxe.Tak to je tedy zkušenost na prd.;-(

0/0
28.6.2006 15:40

MaBla

Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

Jak může, proboha řídit autobus plný dětí dvaadvacetiletý zobák????;-€

0/0
28.6.2006 12:57

QuuQ

Re: Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

No podle zákonů, který platěj v celý EU! Nevidím důvod, proč by nemohl...

0/0
28.6.2006 13:10

cali_mike

Re: Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

To ho má řídit padesátiletej co dostane infarkt?? Fakt nechápu ty debili co pořád mají něco s věkem..

0/0
28.6.2006 13:20

Bariq

Re: Re: Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

To bude asi tím, že starší řidič má oproti takovému mladíčkovi za prvé zkušenosti a za druhé větší míru zodpovědnosti.

0/0
28.6.2006 14:22

cali_mike

Re: Re: Re: Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

a za třetí zpomalený reakce a za čtvrtý je dříve unaven :-P

0/0
28.6.2006 14:29

rykenzo

Re: Re: Re: Re: Ještě chybělo napsat "zkušený dvaadvacetiletý..."

aha, takže mladej podle Tebe jednoznačně vede. dobrá úvaha;-O

0/0
28.6.2006 14:59

Deleter

A to nebyly v buse pásy?

0/0
28.6.2006 12:35

martas_1.8T

Re: A to nebyly v buse pásy?

Myslim, ze v buse standartne nebejvaj... mozna v nejakejch lepsich, ale ne v Oase.

0/0
28.6.2006 12:38

Zkazius Catrix

Re: Re: A to nebyly v buse pásy?

Vždyť Oasy se vyráběly ještě za komančů, jezdí jich minimum a moc vábně nevypadají... tam nějaké pásy (a vzadu) rozhodně nehrozí. A i kdyby tam byly, kolik cestujících by je použilo? Vždyť podle průzkumů jezdí mimo obce bez kšírů snad třetina lidí a to je v autech... V autobuse bude uvázaných, počítám, maximálně pět z těch cca 40 - 50, co se tam vejdou. Tuhle jsem jel do zahraničí a byl jsem uvázanej snad sám... Dnes už autobusy lecos vydrží (pokud člověk sedí uprostřed a v uličce - jinam si raději po zkušenostech ani nesedám) a největší nebezpečí hrozí právě při vypadnutí oknem (a případném zválcování vrakem autobusu). Chudák kluk, určitě spal a neměl nejmenší šanci. Přitom, pokud to zase není překlep, tak škoda na autobusu je zanedbatelná (i když u tak staré šunky... kdoví).

0/0
28.6.2006 13:07

rychloslimejs

Re: Re: Re: A to nebyly v buse pásy?

mate naprostou pravdu. OASY jsou dosti stare, ale hlavne konstrukcne spatne delane, poddimenzovane. A s pasy je to presne tak, nedavno jsem jel na zajezd s busem, kde byly pasy vsude. Byl jsem jediny pripoutany "exot".

0/0
28.6.2006 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.