Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V chudinských čtvrtích žije přes miliardu lidí

Organizaci spojených národů znepokojil rostoucí počet lidí, kteří žijí v těch nejnuznějších podmínkách v chudinských čtvrtích měst. Takzvané slumy již obývá více než miliarda lidí, tedy každý šestý člověk. Pokud se trend nezmění, může jich být do patnácti let o půl miliardy víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celtic

soudruzi z ODS tvrdí....

že ČR je chudá a zadlužená země...tedy je to i o nás...:-)

0/0
24.6.2006 17:20

estonia

Doporučuju žit několik let v

cizí zemi. Pak získáte naprosto jiné(většinou zaujaté, senzacechtivé) informace o ČR... :-/

0/0
24.6.2006 17:16

estonia

V mag. Týdnu taky vyšel článek

o jednom dokumentu, který běžel na ORF. Bylo to o rasismu v ČR. Prý se tam pořad opakovali záběry se "skinhedy" a komentáře "dokreslovaly katastrofální situaci českých romu". V týdnu se psalo, že ta reportáž působila tak, jako kdyby Češi nedělali nic jiného, než demonstrovali...

0/0
24.6.2006 17:12

estonia

Já bych tomu tak nevěřil.

Jsem napůl Srb a jednou jsem si přečet "zajimavý" článek o Bělehradě v Týdnu. Jediná fotka zachycovala nějaké nádraží(přirovnal bych to Hl. nádraží v Praze). Nemá smysl porovnávat skutečnost s propagandou... Nutno podotknout, že jsem v Bělehradě byl mnohokrát...

 

0/0
24.6.2006 17:07

miciangora

no já nervím.

ale ty opravdu chudý lidi toho můžou nejmíň. Můžou se ztrhat a není jim to na nic.Ti nevědí, jestli se vůbec dožijí zítřka.Chybí jim všecko..ale hlavně vzdělání. bez vzdělání z bídy nevybřednou, i kdyby makali dvacet hodin denně, mají jen podřadnou práci, která je sotva uživí.Je to zoufalství a naprostá beznaděj a ne každej je silná osobnost, kterou potíže zocelují. Většina rezignuje.

0/0
23.6.2006 18:34

Beranal

Re: no já nervím.

Chybí jim vzdělání, toť otázka, u nás má každý právo na vzdělání ale jak vidím tak jsou tady skupiny obyvatelstva které to vzdělání prakticky odmítají, jejich způsob života bez vzdělání jim vyhovuje.

Řekl bych že to nejsou naše problémy to jsou problémy těch jejich elit, např. z Jihoafrické republiky bělochy prakticky vyhnali a teď jim snad ti vyhnaní budou financovat ten jejich bordel, korupci, zločinnost a chudobu.

0/0
23.6.2006 21:22

miciangora

Re: Re: no já nervím.

žel bohu, k tomu budou muset sami časem dojít, ale zatím oni neviděj žádnou cestu jak z toho ven, hledají tu snadnou a tou je kriminalita..ale časem jaksi nebude koho okrádat a taky o co, zatím je pořád kde brát, ale brzy nebude a v některých zemích už není.Patrně to jinak nebude a nevyhnou se tomu, ale budou muset projít stejně bolestnou cestou, jakou prošla například Evropa.Pokud mezi nimi nevyroste někdo zodpovědný a osvícený, kdo jim ukáže cestu vzdělání a sebezdokonalování, ale pochybuju...jedny jsota cesta je pomalá a dlouhá a nikdo neví, kam poivede.u ve středověku, jiný ještě ve starověku....

0/0
23.6.2006 21:57

Quasimodo-uzivatel kosmodisku

Docela

mě dostaly některé názory níže např.:,,Mají se více snažit a méně ..." V takové Indii je to trochu o něčem jiném. Tam rolník maká o 8 hodin denně déle než český snaživec a stejně pomalu chcípá hlady...

0/0
23.6.2006 18:01

hovnoval-

Re: Docela

cesky zemedelec se totiz vubec nemusi snazit. dostava dotace. at je uroda mala, velka nebo vubec zadna, zemedelec je v pohode, penize dostane. cesti zemedelci si porad stezuji, bud je v lete horko, v zime zima, moc prsi, malo prsi, je sucho, brouci sezerou urodu, nebo zas je malo jinych brouku atd.....      cesky zemedelec nevi, co je to prace..

0/0
23.6.2006 18:14

Quasimodo-uzivatel kosmodisku

Re: Re: Docela

ono to určitě tak jednoduché není. Navíc stěžuje si hlavně TV NOVA, která tyhle stupidní zprávy o zemědělcích vysílá

0/0
23.6.2006 18:18

hovnoval-

Re: Re: Re: Docela

to, ze obrovske dotace dostavaji, je fakt. stat od nich take odkupuje neprodane produkty. je to vyhodna forma podnikani..

0/0
23.6.2006 18:30

holkazdaleka

Re: Docela

A co EU? Zaplati zemedelcum za to, ze nechaji sve pozemky neobdelane. Napr. olivove haje ve Spanelsku.

0/0
23.6.2006 18:37

holkazdaleka

Kazdy se musi sam snazit

V africkych a jihoamerickych statech, ktere vyvazeji potraviny, atd. (m.j. i do CR), jsou tyto produkty vyrabeny v zemedelskych “fabrikach”, kde jsou domorodci pouhymi nadeniky. Nebo spise modernimi otroky. Bez kouska pole, bez vzdelani, bez budoucnosti. A kdyz onemocni nebo zestarnou, tak ztrati praci. Jak se maji tedy snazit?

0/0
23.6.2006 17:32

Tomach

Re: Kazdy se musi sam snazit

Treba tak jako se snazili otroci v evrope.Pokud vim dnes uz v Evrope otroky nemame. Nahanet tyto lidi do fabrik je zhuvarilost. Je to vnucovani civilizace do naroda ktery na to ma jeste par desitek/stovek let cas.

Ale alespon jsi uz blize problemu. Problem se nevyresi tim ze se jim bude posilat jidlo.Problem se vyresi tim ze se zmeni podminky tak aby kdyz chce pracovat aby si vydelal. Ale i tak budou rozdily. Jsou na svete zeme kde makas a zijes v chudobe, kde makas a zijes si standardne, a kde makas a zijes si nadstandardne.Rozdily byly jsou a budou. Jakpak se asi nemci divali na cechacky co po revoluci objizdeli nemecke skladky a brali vse co nemcouri vyhodili? A pritom si troufnu rict ze si cesi tenkrat zas nepripadali jak nejakej nejvetsi powl. I kdyz nas tak nemci videli, kdyz cechacky videli radovat se nad jejich odpadem (dokonce tak ze nam ho ted-asi v ramci humanitarni pomoci-dobrovolne dovazeji )

0/0
23.6.2006 17:41

holkazdaleka

Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Ano, ale jak je videt, tyto zeme se vyvijeji presne opacne. Ze svobodnych lidi delaji tyto konzerny otroky. A kdo jsou tyto konzerny? BELOSI, "Kapitalisti".

uuuuh, pan Marx by ze me mel radost.

;-)

0/0
23.6.2006 17:46

Tomach

Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

To nevim kdo to je. Ale znova - ano, pokud to tak je, pak je problem v tom. A nevyresi se tim ze se tam bude posilat jidlo a doktori. Vyresi se tim ze se sjedna poradek.

Co se belochu tyce - ja jsem vzdy zastaval nazor ze by jsme se nemeli (pokud to neni nezbytne nutne) michat do cizich narodu.

0/0
23.6.2006 17:52

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

ale uz sme se zamichali a tu miliardu chudych ve slumech mame tak trochu na svedomi vis..

0/0
23.6.2006 17:53

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Ale to ja presne kritizuju, nemeli jsme se do toho michat. A kdyz uz tak to ted jeste nezhorsovat. A humanitarni pomoci to jenom zhrosime - je to pokracovani toho co jsme tam uz provedli. A neresi to problem. Nema smysl delat neco co prinasi dalsi problemy a neresi podsatu problemu

0/0
23.6.2006 18:18

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

opravdu tvrzeni ze humanitarni pomoci jen vse zhorsujeme je proste neco naprosto nehoraznyho a podle me ho nemuze vyplodit psychicky normalni jedinec..Rv

0/0
23.6.2006 18:20

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Ty nevis kdo je KARL MARX ?????!!

0/0
23.6.2006 17:53

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Jezisi neeee... Reagoval jsem na to "A kdo jsou tyto konzerny?". Neboj Marxe, Engelse i jejich slavny Kapital znam az moc dobre...

0/0
23.6.2006 18:07

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Koncim. Jeste mi prosim te rekno, kolik je ti let? 13?

0/0
23.6.2006 17:55

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

podle prispevku bych to odhadoval na 12,5:-)

0/0
23.6.2006 17:57

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

To je mozna tak tvuj vek. Zatim jsi fakta bral jen jako moje vyplody a sam tvrdis neco o cem nemas ani tuseni. Ja alespon pisu neco co vim bud z vlastni zkusenosti (hodne jsem cestoval, ziju v cizine) nebo zprostredkovane z vypraveni (znam hodne lidi z ruznych narodu - zejmena asie a indie) 

0/0
23.6.2006 18:12

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

tak to ti zavidim,ja sem nikde nebyl a nikoho kdo by nekde byl ani neznam:-D

0/0
23.6.2006 18:14

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Tak uz znas a kdyz budes chtit neco vedet o Au, ci kulture Asiatu nebo polynesanu, aborigincu ci lidi z torres island staci se zeptat ;-)

Dobrou noc, koncim

0/0
23.6.2006 18:29

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

jasne,dle tvych prispevku jasny odbornik na zivot v mene civilizovanych zemich:-D

0/0
23.6.2006 18:39

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Jeste jednou, na marxe jsem nereagoval. Vek mam krapet vetsi, bohuzel. Tak na pul ceste do duchodu ;-)(doufam!)

0/0
23.6.2006 18:09

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Ten duchod Ti z celeho srdce preji. :-) At si ho dlouho muzes ve zdravi uzivat. :-) Ale, nezlob se, s tim michanim bilych at uz jak nebo ne, jses vedle. V mnoha zeich se domorodcum vede spatne, prave proto, ze se tam bili michali (ale ti spatni bili). A treba proto se ti hodni bili zase musi michat, aby to vyzehlili. I kdyz pochybuji, ze se jim to podari.

0/0
23.6.2006 18:16

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Ale budiz. Nicmene at se resi problem, zatimco soucasnou humanitarni pomoci se problem naopak prohlubuje.

Dalsi veci je ze opravdu se nemuzou mit vsichni stejne. Lidi v CR jsou na tom urcite hur nez lidi treba ve svycarsku, nebo v USA. Nicmene urcite by spousta lidi nechtela zit stylem USA a je stastna tak jak je. Nesmime zapominat na to ze Ti lide maji opravdu i jinou mentalitu a neni vzdy jednoduche ji porozumet. A je velice nebezpecne davat podobnym naorodum neco zadarmo, to produkuje vice skody nez uzitku...

No, u me uz je casne rano, jdu na kute. Hezky zbytek dne

0/0
23.6.2006 18:26

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

Aha, klokan.

0/0
23.6.2006 18:30

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy se musi sam snazit

ano,i tak by se to dalo rict:-)

0/0
23.6.2006 18:42

tajemník z létajicího ostrova

Chudinské čtvrti

Všichni nemohou žít v dostatku. K tomu nestačí zdroje planety. !

0/0
23.6.2006 14:06

Deleter

Re: Chudinské čtvrti

Dostatek je silně relativní pojem.

0/0
23.6.2006 14:26

holkazdaleka

Re: Chudinské čtvrti

Ale stacily by. Jen se podivej na nas, bilou rasu. Jsme cim dal tim tlustejsi, jidlo je pro nas sport, zabava a ne nutnost. Kdyby kazdy bily tlustoch poslal tretinu sveho krmu do Afriky, vydelali by na tom dva. Bily byl zustal zdravy a cerny by nemusel umrit hlady. :-)

0/0
23.6.2006 16:43

hovnoval-

Re: Re: Chudinské čtvrti

to je velice nerozumny nazor, co pises. v africe by se lide hlavne meli sami snazit, aby meli dostatek. Ne jen cekat na nejakou pomoc, a pripadne nadavat na bohatsi zeme. To, ze africke zeme by se mohli sami uzivit, je pravda. Zajimave totiz je, ze nekolik zemi tam prosperuje celkem dobre.( Nebo spis prosperovalo dobre...do te doby, nez vyhodili z vedeni belochy.. dobry priklad je napriklad zimbabwe..:-)).

Humanitarni pomoc je samozrejme na miste, v pripade ruznych katastrof atd.. ale zakladni obzivu si musi zaridit kazdy sam. neni mozne vsechny problemy svadet na to, ze belosi se maji lip, ze jine zeme jsou bohate, a tim cernosi trpi. neni to tak.

0/0
23.6.2006 16:51

Tomach

Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Neda se nez souhlasit. Ale vypda to ze jsou tu - jako asi vsude - dva druhy lidi. Jedni - co jsou pro to aby se kazdy snazil a podle toho mel, a druzi co cekaji co dostanou od jinych a beda kdyz ma jeden vic nez druhy.

Samozrejme v pripade katastrof je humanitarni pomoc na miste.

0/0
23.6.2006 17:03

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Svet se deli jen na dva max tri druhy lidi:

1. By chteli vlastnit sami cely svet a vladnout vsem zbyvajicim lidem.

2. By chteli vse, co je na svete, naprosto rovnostarsky, bez ohledu na cokoliv, rozdelit.

3. Jsou chvili na prvni lodce a chvili na druhe.

NEJDE DOST DOBRE ZUSTAT "NEKDE UPROSTRED":-( Rv

0/0
23.6.2006 17:09

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Hm... ja bych se radil do kategorie:

- chce mit tolik kolik si zaslouzi svoji praci a nechce se o sve namahave vydelane prostredky delit s nekym komu se pracovat nechce. Je ochoten prispivat na potrebne (invalida, telesne postizeny,... proste nekdo kdo by pracoval kdyby mohl ale ne vlastni vinou nemuze).

0/0
23.6.2006 17:18

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Tvuj postoj je velice vstricny pro Evropu, ale v rozvojovem svete "proste nekdo kdo by pracoval kdyby mohl ale ne vlastni vinou nemuze" sedi skoro na 95% tamniho obyvatelstva. Castecne vinou prirody a castecne i vinou nasi "severanske" hrabivosti a nenasytnosti po energii a zdrojich. Kdysi pry byl PRIROZENY rozdil na planete mezi nejchudsimi a nejbohatsimi oblastmi tak max. 1:3. Od doby kolonizace a "objevu" se to dramaticky zlomilo do dnesni podoby. CO S TIM?

0/0
23.6.2006 17:25

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

no s tema 95% to byl trochu ulet ne?nemusi to byt jen dilem prirody a dilem tim ze se nam jejich chudoba docela hodi,ale i tim ze slaby ekonomiky africkych a jihoamerickych statu nejsou schopny generovat dostatek pracovnich prilezitosti. anebo kolik je z ty miliardy ve slumech je z chudinskych ctvrti USA, Evropy atd.. je to i o gramotnosti atd..

0/0
23.6.2006 17:30

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Zkus si vypnout klima a comp a ve vedru jako byly ty nedavne produkovat se stejnou kvalitou a malou chybovosti svoji beznou praci. Uvidis ten rozdil. K tomu popijej vodu z Vltavy nebo Labe nebo Moravy a v lednicku vypinej na min. 12 hodin denne ze zasuvky a stravuj se z jejiho obsahu. Ja se pak rad prijdu podivat, jak svetove konkurenceschopne Tve vykony v te pokusne kondici budou a kdo o ne kde bude mit zajem a kdo s Tebou sve "produkty" za Tve ferove smeni.

0/0
23.6.2006 17:34

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

vubec nechapu co to ma spolecnyho z mou reakci na tvuj prispevek ale presto, ty myslis ze vedro nejak ovlivnuje kvalitu prace?myslis to vazne?takze chudaci australani produkuji samy smejd, stejne tak z jihu USA bych si taky nic nekoupil...:-D

0/0
23.6.2006 17:42

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Kazda vyroba zavisla na presnosti a diky tomu konkurenceschopna s velkou pridanou hodnotou (leky, pristroje, IT ...) je zavisla na stabilnim mikroklimatu.

Cim vyssi pridana hodnota, tim vyssi smenny kurz produktu a tudiz vic zbyva prostredku na rozvoj, mzdy, socialni a vzdelavaci podporu zamestnancu atd.

Neznam produkci v Cine nebo nekde jinde, ktera je uspesna se sofistikovanymi produkty a neni klimatizovana.

O Austalii nebo Jihu USA ani nemluve...

0/0
23.6.2006 17:49

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

musim se priznat ze vam moc nerozumim. jsou vyroby ktere jiste zvladne vyrabet tovarna jen s vetraky,nemyslim si ze by chudsi staty sveta byly zakladnou svetove vyroby IT ci leku,tedy provozu jez vyzaduji opravdu nadstandartni podminky

0/0
23.6.2006 17:55

Modrostrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Ona vyroba cehokoliv je zavisla dnes zejmena na presnosti a kvalite. Doslo to tak daleko, ze zahranicni investori klimatizuji kazdou svoji vyrobu v tretim svete a tim likviduji mistni "konkurenci". Svym domorodym zamestnancum daji max. tolik "odmeny", ktera jim dovoli prezit do dalsiho dne a vubec nemaji z ceho financovat sve vzdelavani a rozvoj nebo vzdelavani svych deti.

Pokud nevis, co znamena pridana hodnota u zbozi, tezko muzes pochopit, co rozdeluje svet na bohaty sever a chudy jih.

0/0
23.6.2006 18:01

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

co znamena pridana hodnota u zbozi vim,ale v pochopeni vasich prispevku mi to nijak nepomaha..:-)rek bych ze ti co praci maji u vetsich ci zahranicnich firem se maji na jejich pomery relativne slusne a mohou tedy zabezpecit vzdelani svych deti,ale lidi z vylozene zemedelskych oblasti a lidi bez prace z mest,jsou na tom samozrejme mnohem hure

0/0
23.6.2006 18:06

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

A jak se ma nekdo snazit, kdyz nema kousek pole, neni nic vyucen (a i kdyby byl tak neni prace)? Ty jenom hezky mluvis, ale o situaci ve Slum's nemas potuchy. :-/

0/0
23.6.2006 17:16

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

Mozna mas pravdu a ve slumech ziji lide co jsou zhavi makat od rana do vecera, nastartovat rano presne v 7 a skoncit treba v 6 vecer. Ale co vim z povidani cloveka co tam byl a co vim sam napriklad o lidech z ostrovu v south pacific tak jejich mentalita takova neni. Je jina. Nechteji pracovat. Jsou nejstastnejsi kdy nemusi cely den nic delat, jednou za cas chytit rybu nebo nejaky zvire, maximalne tak jeste nejake to ovoce posbirat a eventualne prodat na trhu - jednou za cas. Nesnaseji a nechapou nas zivotni styl. Proc mame hodinky, proc musime kazdy den nekam dojizdet a kazdy den pracovat od - do. A jsou tak stastni. A kde ta rovnovaha zustala nenarusena (napriklad na tech ostrovech) tak tam to funguje. Jakmile jim ale zacnes davat zadarmo jidlo a lecit je (hlavne deti) pak se rovnovaha porusi. Vic populace, min zvirat na lov, musis vic lovit, to se ti nechce,.... A nakonec vis ze nekdo prijde a nakrmi te, tak proc se starat....

0/0
23.6.2006 17:31

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudinské čtvrti

O slumech presne nevim, ale mentalitu techto lidi trosku znam. Je to o jinem zivotnim stylu. Pro nas asi tak nepochopitelnem jako pro ne nas uspechany nalinkovany...

0/0
23.6.2006 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.