Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seriál o Bílině změnil pohled lidí na vraždu

Měsíc a půl vycházely na iDNES texty věnované brutální vraždě 17leté Kamily Čentákové, kterou spáchali tři její kamarádi z Bíliny. Seriál se snažil poodhalit pozadí hrůzného činu a neskončit jen rozsudkem nad vrahy. Vývoj reakcí čtenářů potvrdil, že má smysl hledat poučení i z brutální vraždy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anemik

Obnoveni trestu smrti

Mel by byt znovu obnoven trest smrti, urcite by ho pozadoval kazdy z vas komu zabiji nekoho blizkeho, (pochybuji ze by nekoho z pozustalych napadlo "hmm no mel jsem ho rad, ale 12 let by vtrahovi mohlo stacit") Kazdy by se chtel mstit, jak muze mit nekdo pravo urcit za smrt vaseho blizkeho nejaky smesny trest jako např 9 roku a podobne... Je to smutne. Pochybuji ze by se nejaky odpurce trestu smrti po zabiti blizkeho cloveka spokojil s vetou "Stejne uz mu to zivot nevrati a vrahovi tech 12 roku bude stacit!"

0/0
28.7.2006 17:21

Anemik

Re: Obnoveni trestu smrti

Hlavne je to zneucteni mrtveho, ze jeho zivot je bezcenejsi nez zivot nejakeho vraha. A Pozustali ? tem zustane navzdy bolest a mohou akorat bezmocne odpocitavat dny kdy propusti vraha jejich blizkeho. Vubec nejlepsi by byly stredoveke tresty... krades prijdes u roku, zabijis budes zabit...

0/0
28.7.2006 17:31

spek007

poděkování

děkuji autorům za zveřejnění seriálu , poukázal hlavně na to jek blízko je "normální" člověk nečemu tak hroznému jako je vražda , v dějinách lidstva se vraždilo vždy a z různých důvodů ale niní se lidé dostávají do období temna , zla a netolerance je to znát všude v médiích ,na silnicích , i v obyčejném životě (dnes když se na lidi usmíváte minimálně půlka se hned bojí že je okradete nebo tak něco) . Obrátit tento nastolený směr společnosti lze jen láskou, tolerancí a porozumněním. Stoprocentně to asi nikdy nepůjde ale hezké je se o to aspoň snažit . Každý má v sobě dobro i zlo jde o to co převažuje. takže eště jednou díky. Myslím že váš počin sice poukazuje na nesmírné zlo  ale v konečném důsledku by měl donutit člověka PŘEMÝŠLET nad dobrem v každém z nás. Přeji pěkný den OndraV

0/0
4.7.2006 12:19

mrozik

Nekupovat tu knihu ani noviny které to tisknou

Podle toho jak je omlouvána fantazie těchto zrůd, lze omluvit i hromadné vrahy - Hitlera, Stalina atd. ti také měli fantazii a Hitler dokonce předurčení prozřetelnosti. Je třeba trestat a nejen vrahy, ale i jejich rodiče, třeba tím, že je společnost vyloučí ze svého středu !!

0/0
19.6.2006 14:10

Klidné monstrum

Re: Nekupovat tu knihu ani noviny které to tisknou

Ti vrazi mají málo lásky, takže naopak, umilovat, ošukat k smrti dobrovlolnicmei z E55 :-)

0/0
19.6.2006 14:19

sekretarka1

Re: Re: Nekupovat tu knihu ani noviny které to tisknou

!

0/0
21.6.2006 8:00

ADukla

Budoucnost...

Ten clanek (i serial) je asi dobry. Ja se chci pozastavit nad necim jinym. Proc se vsichni ti starsi lide boji budoucnosti? Vzdyt tady nebudou a budoucnost je nase. A taky nevidim tak velky problem ve vrazde. Ano, kdyz je chladnokrevna a zabijeme cloveka, ktery nam neublizil, tak to se nema. Ale kdyz je vrazda ze zoufalstvi, nebo kdyz jina moznost neni a zabijeme parchanta (co nas okrade), tak co!? Vzdyt jenom preskupime molekuly (maso, voda, ...) na neco jineho (prach, trochu krve...). Z prirody telo je a tak se tam vrati. Vesmir se prece nezrouti a o parchanta min, nic vic v tom nevidim.

0/0
19.6.2006 14:08

Fanthom007

Re: Budoucnost...

Jak prosim vypada ta molekula masa ? A podle tebe je vrazda ze zoufalstvi (zarlivost,pokryti dluhu apod.) v poradku ? Jsi asi z jiny planety a nejspis by nejake to preskupeni molekul pomohlo hlavne tvemu mozku.

0/0
19.6.2006 14:16

ADukla

Re: Re: Budoucnost...

Odres si kousicek masa, dej to pod mikroskop a uvidis - jenom par chemickejch sloucenin. Nic vic. Zadna duse, jenom hlina v jine barve.

0/0
19.6.2006 17:17

mojo

Re: Re: Re: Budoucnost...

Hmmm...tak ty jsi taky libezny kotatko.

Je ti 16 nebo uz dokonce 17...? "Hlina v jine barve..." Napis si to prosim te do denicku a pak se na to podivej tak za 15-20 let, cos tady zplodil za moudra. 

0/0
19.6.2006 20:09

obc

hodne mi ten serial dal

konecne jsem pochopil svou osobnost a konecne jsem pripraven TO UDELAT....ceka mne totiz spravedlivy trest, dosud jsem si myslel ze budu zavrzenihodna osoba, takhle se ale stanu znamym ....... dalsi informace ocekavejte zitra v 19:15 na TV NOVA

0/0
19.6.2006 13:14

Sarisska

Re: hodne mi ten serial dal

Tahle hlaska ma byt asi vtipna....nicmene se obavam, ze pokud by se nasel byt jen jeden jediny takovy kteremu by zverejneni tehle brutalni vrazdy (zejmena pak deniku vraha) dodalo kuraz k necemu podobnemu - tak je to katastrofa...Bohuzel, takovyhle veci se dely, deji a asi i dit budou...nezbejva nez doufat, ze "mne se to nestane". Chaba utecha - ja vim, ale jak to chcete proboha zaridit aby se "nikomu nic nestalo?". Co treba ten chlapecek co tak zahadne vypadl z vlaku? To je ci chyba??? Kazdopadne je mi zle z tech 17ti letejch deti ktery jsou schopny neco takovyho udelat a ani toho nelitovat...Chudaci rodice ty Kamily a i rodice tech vrahu...

0/0
20.6.2006 17:28

Fanthom007

hnusnej kseft a vyznam zadny !

Kritika "miniserialu" upadala diky tomu,ze hodne lidi se vyrvalo na zacatku a dale uz to nemelo smysl,protoze autor si stejne pujde za svym bez ohledu na nazory ctenaru. Je to jako u dopravni nehody,cloveku se z pohledu na krev zveda kybl,ale stejne pribrzdi aby se na to podival. Tohle samozrejme autor vedel a proto ten serial na pokracovani a nakonec knizka. Snazit se ze sprosteho vraha delat vraha romantika je humus. Jenze spousta lidi na to zrejme skocila. Slo jen o priziveni se na neci tragedii a o hnusnej kseft ,ktery se schovava za jakousi psychologickou analyzu! Pro spolecnost to nemelo vubec zadny prinos Rv

0/0
19.6.2006 12:58

gogomi

Re: hnusnej kseft a vyznam zadny !

RvRvRvje to odporný, takhle se přiživovat - je to MRCHOŽROUT!!!!!

0/0
27.6.2006 23:59

KoKamil

Omlouvani vrahu

Nejsem o moc starsi nez tito vyrostci. Zvlaste v obdobi puberty jsem stravil stovky hodin sledovanim akcnich filmu, ve kterych tekla krev proudem, stovky hodin jsem hral krvave akcni hry. A vysledek? Zabil jsem nekoho? Promyslel jsem neci vrazdu se svymi kamarady? Ne, a ani oni se mnou.

Jak jsem z tohoto clanku pochopil, jsem tedy patrne "vadny" a mel bych se lecit. Nechapu jak je to mozne. Delal jsem preci to co tito chudacci? A mozna ze bych mel o dost vic duvodu nekoho zavrazdit. Mohl by mi tento slovutny psycholog rict, kde se stala chyba? Opravdu jsem nikdy nemel nutkani nekoho zavrazdit. Jeste k tomu tak zbabele a zakerne. 

Mozna to bude tim, ze jako vetsina ostatnich lidi nejsem posuk. Ale chapu ze je zajimavejsi hledat chybu v systemu a snazit se omluvit jejich neomluvitelne a a vysvetlit jejich nevysvetlitelne chovani. To by pak nebylo o cem psat, cim lidi fascinovat.

0/0
19.6.2006 12:34

KoKamil

Re: Omlouvani vrahu

Je mi neskutecne lito zavrazdene a jejich pribuznych. Nevim jaky trest dostali ti smejdi, ale rekl bych ze nic moc. Zivot ji to nevrati, ale z techhle radoby psychologickych kecu je mi vazne na bliti...

0/0
19.6.2006 12:35

Mik8

přiživování se na vraždě

Ne, nemělo to smysl a bylo to zrůdné přiživování se na tragédii - podobně odporné jako samotná vražda. Je to tak, i kdybyste si to na závěr pochválili tisíckrát. ;-O

0/0
19.6.2006 12:03

arnost-ek

Re: přiživování se na vraždě

Souhlas.

0/0
19.6.2006 12:10

DaveMitch

Re: přiživování se na vraždě

Souhlas

0/0
19.6.2006 12:24

valentinuska

Re: přiživování se na vraždě

Takže bychom o tom raději neměli mluvit a dělat, že se vlastně nic nestalo? To bychom se vrátili o pár let zpátky ... Myslím, že je dobré, aby všichni věděli, že se takové věci dějí a příště se jim snažili předejít!

0/0
23.6.2006 14:37

teflon

Re: Re: přiživování se na vraždě

souhlasim, kdyz se o tom nebude mluvit muze se to zacit stavat castejsi. Bohuzel cin uz se neda vzit zpatky, ale muze to pomoct spouste cinu zabranit, protoze si nekdo zacne vsimat chovani ostatnich...

0/0
23.6.2006 15:43

Pan_Ptakopysk

Nikoli podlý vrah, alébrž mladík s duší básníka!

"Místo objetí jsem jí přiložil levou ruku na ústa a pravou na zátylek. 

Pomalu, jako ve zpomaleném filmu jsem ji strhl na zem. Stín lampy jí tančil po obličeji."

Tak tohle prý řekl ten vrah. Tedy aspoň dle autora toho vysoce  záslužného a objektivního článku.

0/0
19.6.2006 11:54

msindel

Měli bychom se k těm vrahům hlásit, nepřiletěli z Marsu.

Nejsem schopen přečíst všechny články, a tak jen doufám, že neopakuji něco, co již někdo napsal. Reakce čtenářů ve stylu "ty kreatury" navozují pocit, že málokdo si uvědomuje, že jednání těchto lidí je produktem stavu dnešní společnosti. Respektive je špičkou ledovce, který se trochu vynořil. Autor článku by měl jít dál - měl by zjistit, jak vrazi žili. Zda se o ně a jejich kamarády zajímali jejich rodiče, zda pařili hry, zda se orientovali v reálném světě, nebo žili jen ve virtuálním a tak dále. Možná bychom našli něco, co mají tito lidé společné i s našimi dětmi.  Pak bychom možná pochopili podstatu toho ledovce: vraždit jich bude pár, více jich nikdy nikomu nepomůže, ještě více se nikdy nebude zajímat o nic, než o sebe, velká většina z nich se přestane zajímat o své rodiče, až jim nebudou užiteční a prakticky všichni nic nepředají svým dětem, protože nebudou mít co. A ledovec se zase o kousek víc povynoří...

0/0
19.6.2006 11:40

molim

Re: Měli bychom se k těm vrahům hlásit, nepřiletěli z Marsu.

Ne že bych si dělal iluze o stavu dnešní společnosti, nicméně hnusné a hnusnější vraždy se odehrávají co svět světem stojí, že....

0/0
19.6.2006 14:05

vtech

mluvit/nemluvit?

Je to rozporuplne. Na jedne strane by se ve fungujici obcanske spolecnosti takoveto hruzy diskutovat mely. Strkat hlavu do pisku a delat, ze "to se u nas nemuze stat", nebo jeste lepe "ja se staram o svy" neni reseni. To delal bolsevik 40 let a zmizely brutalni vrazdy? Ne! Na druhou stranu je mi lito pribuznych, ze se jim to stale pripomina. I kdyz, pro ne uz to asi horsi byt nemuze.

0/0
19.6.2006 11:30

RM70

Uvaha

Mysli si nekdo, ze pan redaktor by napsal naprosto stejny "nezaujaty a objektivni" clanek na pokracovani v pripade, ze se by jednalo o brutalni vrazdu jeho dcery? Naprosto nevim, proc bych mel pochopit mladeho brutalniho vraha, ktery si zaslouzi provaz. Bohuzel.

0/0
19.6.2006 10:57

etg

Re: Uvaha

souhlas. Stejne to nicemu nepomuze, jenze to by pseudohumanisti nemeli co delat Rv

0/0
19.6.2006 11:25

risco

Re: Uvaha

Musime pochopit co ho k tomu vedlo. Ne proto, aby ho naše pochopení ospravedlnilo, ale proto, že tento čin měl nějaký začátek, který předcházel samotnému činu. Když pochopímě proč se to stalo můžeme účinněji bojovat proti dalším takovým případům. Musíme se dívat okolo, vnímat, a ne se zavřít do ulity. Když budeme vnímaví ke svým dětem, můžeme vypozorovat případné změny v chování a reagovat.

0/0
19.6.2006 11:28

molim

A ti

psychologové, co se okolo toho motají, by taky povětšinou zasloužili hezký malý uzavřený pokojíček s výhledem na zahradu mezi ploty....

0/0
19.6.2006 9:12

celoush

Re: A ti

tak nám popiš, jak teda vypadá ten tvůj pokojíček :-P

0/0
19.6.2006 10:05

Usama ibn Munkiz

Článek nemá praktický význam

No a já jsem čekal aspoň nějakej návod na to, co má pachatel brutální vraždy dělat po činu aby zmátl orgány činné v trestním řízení a nepřišli na něj.

0/0
19.6.2006 8:53

Qesospi Cobigan

Nechápu proč se iDnes chlubí tím...

jak umí manipulovat veřejným míněním.

0/0
19.6.2006 8:51

celoush

Re: Nechápu proč se iDnes chlubí tím...

No právě jste se pochlubil svou ... hloupostí :-)

0/0
19.6.2006 10:00

sigenius

proč asi ubývalo zhnusených reakcí

Podle mého osobního názoru odmítavých reakcí ubývalo proto, že lisem stačilo přečtení prvního dílu, po kterém toho měli dost. Dále se nezúčastnili, aby se nerozčilovali.

0/0
19.6.2006 8:50

Mik8

Re: proč asi ubývalo zhnusených reakcí

Přesně tak.

0/0
19.6.2006 12:05

georgesco

Re: proč asi ubývalo zhnusených reakcí

Jsem jeden z těch, co po přečtení prvního dílu neměl sílu na další. Nejsem žádná slečinka, ale co je moc, to je moc. Úplně mi stačil první díl na to, abych se utvrdil v názoru, že vrazi jsou pošahaný kreatury, kteří patří za mříže na doživotí!!

0/0
19.6.2006 14:00

MelSi

lidi,kteří

to v sobě mají a jsou schopni vraždit,tady nikdy nebudou sedět a číst,pro ně je blbost cokoliv číst,natož noviny a vsadím se,že plno puberťáků se ještě smála,dneska jsou kluci,ale i holky (ne všichni pochopitelně) hodně tvrdí, necitelní,vidím kolem sebe,když jdu s kočárkem a kolikrát mám strach projít kolem skupinky kluků:-(

0/0
19.6.2006 8:15

aleale

odmítavých

reakci ubyvalo proto, protoze ty co tim byli zhnuseny, tak uz to necetli. mezi ne sem patril i ja.

ptam se: proc to bylo na pokracovane a ne jeden clanek najednou? odpoved: aby to pritahlo co nejvic lidi a co nejcastejc... Rv (Y)

0/0
19.6.2006 8:06

Kvestural Romtok

Re: odmítavých

No, já jsem četl několik studií o tom, kolik minut je čtenář ochoten strávit čtením jednoho článku na internetu. Proto si myslím, že to rozdělili. Je to opravdu hafo úchylného textu. Jsem ale rád, že to vzniklo. Člověk pozná i to, co se děje v hlavách podřadných lidí.

0/0
19.6.2006 8:09

aleale

Re: Re: odmítavých

kdyz je clanek kvalitni sem ochotnej ho cist treba hodinu, takze podle me to tim nebude. urcite je dobra diskuze o vsem co se na tomhle svete deje, ale z toho jednoho clanku, myslim ze to byl ten prvni, se mu dalo az moc prostoru jako normalnimu cloveku. tzn. vzdato hodne povrchne: ted kazdej kluk co si bude psat denicek a do nej psat basnicky bude podezrelej z budouci vrazdy?

proste ho popisovali jako normalni cloveka a tim ho zlidstili. a on neni lidskej ani trochu...

myslis ze to stejny by meli udelat se strakou? melo by se davat takovy mnozstvi prostoru k vyjadreni vrahum a daviantum v mediich? a jenom kvuli ctivosti? ja rikam ne...

0/0
19.6.2006 8:18

Kvestural Romtok

Re: Re: Re: odmítavých

Můj názor je, že se kolem toho vyrábí přílišná paranoia. To si myslíš, že potencionální vrahové vysedávají na netu a čtou to? Nebo že by se tím nechali inspirovat. To je stejně scestné, jako když se ještě před nedávnem svalovala vina za vraždy na násilné počítačové hry. Nemyslím sí, že by toto mohlo někoho ovlivnit nebo ho dovést k vraždě.

A navíc. tady nejde o to ho "zlidštit". Myslím, že zde šlo autorovi o to, ukázat všem, jak vypadá vrahova duše. Což se povedlo.

0/0
19.6.2006 8:22

aleale

Re: Re: Re: Re: odmítavých

jo, vyrabi se okolo toho prilisna paranoia a medialni humbuk kterej dovrsila serie clanku ktera udelala z prochazky neco jinyho nez je. samo ze ty potencialni vrahove muzou tohle sedet a klidne se timhle mohli nechat inspirovat. nikdy nevis na jakou akci kdo pouzije reakci. nedavno, myslim ze v americe nebo v nemecku, nekdo nekde vystrilel rodinu s tim ze si to pak vylouduje - ovlivneni nasilnosti ve hrach...

podle prvniho clanku sen napoznal vraha, ale normalniho dospivajiciho kluka. takze v mych ocich ukazal normalniho kluka co zabil. o to slo? mam zabit aby o me napsal taky?

0/0
19.6.2006 8:37

celoush

Re: Re: Re: Re: Re: odmítavých

šlo o to, abyste trochu nad tím vším zapřemýšlel, což se vám jak vidět evidentně nepodařilo Rv

0/0
19.6.2006 10:02

aJFa

to teď budou

na yHojte vycházet příspěvky popisující diskusi ke každému článku? 8-o to si to jako neumíme přečíst sami, kdo co v chatech píše ?(Y)

0/0
19.6.2006 7:42

Glumik1

Re: to teď budou

... napsala LAMA

0/0
19.6.2006 8:06

Kvestural Romtok

Re: to teď budou

Ano!

Nebo jakou na tento příspěvek čekáš odpověď, troubo? ;-D

0/0
19.6.2006 8:07

Ludek_II

Osobne si myslim..

.. pan redaktor "Rejpu se v cizich osobnich vecech" je stejne nebezpecne individuum jako ti primitivni vrazi.Rv

0/0
19.6.2006 6:45

gurt

-

koukám, že MF začala chválit sama sebe... bravo!!! ale docela by mě zajímalo, jaký by se objevily reakce, kdyby tenhle speciál vyšel normálně tiskem......

0/0
19.6.2006 6:18

Heralik

Re: -

Vždyt tam píšou, že redaktor napsal i knížku... si ji kup.

0/0
19.6.2006 7:09

prafotr Morava

›››››››››››› ™

Jediný co by mělo smysl je oběsit ty šmejdy na struně od klavíru.

0/0
19.6.2006 5:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.