- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=661&Itemid=44" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=661&Itemid=44
http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=649&Itemid=44" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=649&Itemid=44
ti jsou svatí To nikomu nevadí
Nevím, kdo je vinen. Celé to je tragedie. To pro začátek.
Ale 1) jsem na vlastní oci viděl, jak před par lety tramvaj schválně najela do hasičského auta - a vím, že vinu dala policie tramvajákovi. A nehodu, kdy tramvaják schválně do někoho naboural jsem viděl ještě jednu.
2) koukněte na záběry kamery. Auta z Ječné stojí, ač mají zelenou.
3) jak rychle tam jezdí tramvaje? Jak rychle jela tato tramvaj, že odhodila docela velkou dodávku o pěkných pár metrů. Někdo tu psal, že tramvaj nezastaví na pár metrech. Ano to je pravda. Ale všichni i tramvaje musí jezdit tak rychle aby mohli bezpečně zastavit. Kdo z I.P.Pavlova dolů někdy tramvají jel, ví, jak rychle tam jezdí.
Takže čí je to vina, to nechte na vyšetřovatelích. Naštěstí pro obě strany je to na kamerách. Ty jsou objektivní. Takže neodsuzujte někoho, když nevíte, jak to bylo.
co meleš s nesmysly... podívej se na video , -nahoře v poklidu vjíždí na zelenou auto od Karlova nám. do křižovatky... na semafotu je vidět že svítí horní světlo .....podívej se pořádně než něco napíšeš...
Nezlob se na mě, ale jsou-li tramvajákovi sraženy peníze za nezaviněnou nehodu, tak by tím DPMB šlápl do pěkně velkého ... víš co myslím. Pokud by se takový řidič obrátil na soud, tak vyhraje na 200%, protože ho zaměstnavatel nemůže trestat za něco, co neudělal. Budeš se divit, ale tramvajáci opravdu schválně nebourají. Na jednoho řidiče připadá na rok 1,1 nehody a jen každá osmá je zaviněná. Vše se odvíjí od toho, že tramvaj prostě nezabrzdí na fleku a 50 metrů pro ni není žádná vzdálenost. Neměl bych to říkat, protože tím ohrožuji svého kamaráda, ale jednou mi při nějaké manipulačce pozdě večer tramvaj půjčil na dvě stanice a můžu ti říct, že bych za tím sedět nechtěl. Brzdy na houby, setrvačnost ohromná, nemožnost nikam uhnout... Vůbec mu tu fachu nezávidím.
Za nehodami stojí v drtivé většině řidiči OA, kteří prostě nevědí, kolik metrů tramvaj potřebuje na zastavení. Navíc z videa je patrné, že hasič do křižovatky vletěl, byť s majákem na červenou, takže na 99% je vina jeho.
O vině hasiče - řidiče spor není. Mě šlo jenom o to, že "tramvajáci nebourají schválně" - no a podle mě alespoň jeden ano.
Jinak osobní hodnocení není nároková složka platu (taky se zhusta nevyplácí k dovolené). To znamená, že její vyplacení závisí na výkonu zaměstnance, kde může být stanoveno dbát zvýšené pozornosti na určitých kritických místech. Řidiči tramvaje to tam znají na 110%, řidiči OA třeba ne. Cílem DP je spokojený cestující.
Dám ti pár příkladů: OA a tramvaj stojí na červenou, auta budou obočovat vlevo přes koleje, ale protože tramvaj od nich dělí široký chodník, tak to ne každému dojde. a) rozjedou se společně a tramvaj vrazí čelně do boku auta = vina OA, ovšem postih tramvajáka. b) rozjedou se společně a auto vrazí do boku tramvaje = vina OA, bez postihu c) tramvaj dojíždí do křižovatky a napálí auto = vina OA, postih tramvajáka.
Prostě od doby, kdy jsem zaslechl o uplatňování takového postupu, nehod na těch pár vybraných místech silně ubylo.
nechceš věřit tomu, že tramvajáci občas bourají schválně, tedy že nezabrání nehodě, ačkoliv by mohli (neohrozili by cestující)?
V Brně zavedli takovou fintu: kdo nabourá v místech častých nehod, má prachy dolů vina nevina. A jak jich najednou ubylo! Kdo to zná jsou to odbočování z Husovy na Pekařskou, příjezd z Veveří na Českou, Mendlák a podobně.
A co to dokazuje ? Že tam teď tramvajáci jezdí jak připo.... myslí za řidiče OA a dávají přednost i těm komu nemusí ještě víc než obvykle ?
Zaráží mě jiná věc. Každý výjezd hasičů pod majákem je doprovázen zastavením dopravy z velínu v celém okolí. V Sokolské se rozvítí červená světla a z Ječné nepustí semafory auta ani tramvaje. Vše nasvědčuje tomu, že jízda s majákem byla neoprávněná a zbytečná.
Řidič tramvaje nemohl nehodě zabránit. K zastavení potřeboval minimálně 40 metrů. Na tu vzdálenost nemohli být hasiči za rohem ani vidět.
Je mi líto, ale vše svědčí proti řidiči hasičského vozu.
. Petr:
pokud se podíváte na video ,na pravé straně vjíždí do křižovatky os.auto na zelenou - to znamená jediné velín hasičů nezabezpečil bezpečný výjezd
Bohužel tak akorát vše nasvědčuje tomu, že se pleteš. Hasiči nejsou soukromá záchranka, aby si jezdili na majáky, kdy chtějí, bez ohledu na platnou legislativu. A už vůbec, aby si ze základny vyjeli jen tak a někam si jeli. Pokud nebyla křižovatka přepnutá tak, jak měla být, došlo buď k poruše nebo opomenutí operačního střediska. Pokud nevyjízděla jednotka z HS1 jako taková, ale jen vůz OZPP, mohlo dojít k tomuto nedopatření. A řidič na to mohl spoléhat, omyl zjistil asi až příliš pozdě. Bohužel, viníkem nehody je dle zákona on, leda by se prokázalo, že tramvaj jela na STŮJ, což by se už ale jistě proláklo. Zda je nějaká spoluvina na straně řidiče tramvaje, je věc znaleckých posudků, minimálně na spoluvinu bych to viděl - v horku měl nejspíš pootevřené okénko a sirénu musel slyšet už při výjezdu ze stanice na I.P.Pavlova.
Realita je ale krutá, ať se nám to zdá jakkoliv nespravedlivé. Viník je pravděpodobně naprosto zřejmý.
Viděl sem ted záznam, takový vjezd do křižovatky se hodnotí - a to následovně - stát tam moje přítelkyně nebo někdo známý tak si najdu toho řidiče, uříznu mu nohy a vyvraždím celou jeho rodinu....
pro tramvajáky platí samozřejmě naprosto totéž, jezdíte jako hovada záměrně, zákon vás prefuruje tak musí vzít zákon do rukou vaše oběti...
Většina řidičů tramvaje si zřejmě myslí,že když zvoní tak zároveň i brzdí.Bohužel pravda to není.
Tak nevim jakou tramvaj řídíš, ale pravda to samozřejmě je !!!
Prostě je potřeba si uvědomit, že lidi jsou různí a pravdu zde mají skoro všechny přízpěvky se zásadním (ne sprostým) názorem.
Jsou mezi tramvajáky řidiči slušní, ale sám jsem zažil jako svědek schválné neodvrácení havárie, nabourání tramvaje do auta. Někteří si opravdu totiž říkají "počkej já tě naučím nevjíždět na koleje". A ta traverza vepředu dává moc.
Ale zapnutá houkačka ještě neznamená, že řidič požárního vozu nebo i sanity nemusí uvažovat. Naopak by měl počítat s nejhorším. On ho každý nemusí slyšet nebo vidět, v Praze je hladina hluku vysoká a rozjíždějící se tramvaj hučí jako turbína.
Pokud ten úsek znáš tak víš ,že je vcelku přehledný.A tak přehlédnout auto z výstražným majáčkem může jen slepec.Pevně věřím,že vinu nese především řidič tramvaje tak jako nedávno o pár stanic níže kdy zavinil smrt řidič tramvaje číslo 22.
Chtel bych jen dodat, ze v cele Zapadni Evrope nese odpovednost ridic zachraneho vozidla, kdyz vjizdi do krizovatky na cervenou a nebo kdyz jiny ucastnik provozu ktery mel prednost nemohl vedet ze se mu zasahove vozidlo tu prednost bere. Zadna absolutni prednost zasahovych vozidel neexistuje. Jestli mela tramvaj zelenou tak mi vysvetlete jam mohl jeji ridic videt zasahove vozidlo za rohem. Normalne zasahove vozidlo pribrzdi, presvedci se ze vsichni se vzdavaji svych prednosti a jede dal, a na vlastni nebezpeci.
chodci taky nemají absolutní přednost a spousta si ji vynutí tím že vejde na vozovku. (takove chodce objíždím co nejtěsněji to jde)
že řidiči kolejových vozidel v Praze si myslí,že koleje položené na zemi jim dávají právo i v případě,že mohou zastavit,zrychlovat a bourat do vozidel které se jim připletou na "jejich koleje".Po Praze již koluje fáma,že dokonce si dělají firemní soutěž,kolik jich ulový.Za civilní auto 1bod,za taxi 2body.Nechci domyslet kolik dostane tento lovec za hasiče.A na závěr rada pro tramvajáky.Méně zvoňte a více brzděte.Pokud to tak budete dělat ubude těchto šíleností o 50 %.
v první řadě by si měli řidiči uvědomit kdy můžou vjíždět na tramvajový pás