- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
takhle zavádějící článek jsem už dlouho nečetl.
Tak bych řekl, že spíše než stav železnic za nehody můžou řidiči, kteří buď nerespektují výstražné znamení a nebo se ani pořádně nerozhlédnou.
Tedy více zavádějící nadpis článku jsem již dlouho neviděl. Jak je možné posuzovat bezpečnost železnic podle počtu nehod zaviněných řidiči nerespektujícími signalizaci na přejezdech, nebo podle počtu sebevrahů na kolejích. (Podle této logiky by Nuselský most bylo zřejmě nutno považovat za extremně nebezpečný a uvažovat o jeho zavření) Kolik lidí bylo zraněno, nebo dokonce zemřelo při provozu samotném ?
Pokud je mi známo, zmíněná statistika pouze uvádí počet nehod, a neodvozuje z toho celkovou bezpečnost železnic.
Novináři, styďte se!! (Pokud to vůbec umíte)
Sebevrazi jsou ze statistik vyloučeni, viz článek. Nicméně i tak s Vámi souhlasím, hodnotit nebezpečnost železnice podle počtu blbů, kteří vlezou/vjedou pod vlak je úplný nesmysl. A vztahovat toto číslo na přepravní výkony (tedy tunokilometry resp. osobokilometry) je ještě větší ptákovina. Zajímalo by mě, jestli jsou tyto závěry opsány z Eurostatu nebo jestli je učinil autor článku na základě různých statistických ukazatelů.
Hóštice, nezastavujem máme zpoždění, jede se furt, vystoupíte si až ve Volyni....
Jen hrozba konkurence má podstatný vliv na zvyšování poměru kvalita/cena. I kdyby byl ministrem dopravy a ředitelem ČD děd vševěd, nedokáže zařídit to, co konkurence bez deformujících státních dotací. ČD za to nemůžou, může za to STÁT, tedy především zákonodárci.
Myslíš tu neviditelnou ruku trhu?
chtělo by ty nehody nějak přepočítat na hlavu a na km kolejí... U nás jezdí totiž vlaky na takových tratích, kde by ve Francii či Německu nevedly ani prašné cesty... Pochopitelně je pak nehod více.
Železniční přejezdy bez závor jsou asi největší problém. Světelná signalizace za špatných podmínek (protislunko) může být nerozeznatelná, a nechápu, proč se zrušila dřív obvyklá souběžná zvuková signalizace. Je hodně přejezdů, kde je možné zahlédnout vlak až v okamžiku, kdy auto na přejezd vjede. Teprve po smrtelné nehodě na jednom přejezdu železničáři stříhali křoví, které bránilo ve výhledu.
Nedávno jsem v Anglii šel po polní cestě přes železniční přejezd. Byl tam z obou stran drátěný plot s vrátky, malý semafor a instrukce, co má dělat chodec, cyklista, člověk s koněm. S takovým vybavením musí být nehod na přejezdech o 95% míň.
Tím neomlouvám hovada, která jezdí úmyslně na "červenou" pod heslem "Tentokrát to vyjde".
Uznávám, že některé přejezdy jsou nebezpené, Ale s tím sluníčkem nemáte tak docela pravdu. Pokud na nesvítí žádná signalizace, tak je řidič povinen se na přejezdu chovat jako kdyby kdyby byl nechráněný. To znamená, že se před přejezdem přesvědčí, jestli nejede vlak. Přitom si snad už nelze nevšimnout, že je v provozu výstražné zařízení.
do usmrcených započítali i oběti na přejezdech. takže díky hova... za volantem trpí ČD. Kolik asi zemřelo zemřelo pasažéru ČD za posledních 5 let 3?
Za posledních 5 let to byli pasažéři 2, slovy dva, oba zahynuli předloni při srážce motoráků u Bavorova. Předchozí nehoda s obětmi z řad cestujících ve vlaku sahá tuším až do roku 1998, ale hlavu za to úplně nedám a hledat se mi to teď nechce. Pár nehod s pár zraněnými takybylo, ale všichni přežili. Jinak bylo v minulých 5ti letech i několik nehod, při kterých zahynul strojvedoucí popř. jiný zaměstnanec dráhy. A nebyly to jen lidi od ČD, ale např. i strojvedoucí Unipetrolu (loni u Mostu).
Docela objektivní srovnání.....jak může někdo srovnávat absolutní čísla? Řekl bych, že v Německu, Polsku nebo Lucembursku jsou "trošku" jiné situace.....počet obyvatel, hustota železniční sítě, počet vypravených vlaků.....
Tohle jsou jenom nic neříkající čísla.
Co čekáte od "statitistiky", která do bezpečnosti započítává i lidi sražené na kolejích.
Chápal bych statistiku o početu mrvých a zraněných cestujících na přepravené osobokilometry, statistiku poracovníchů úrazů na dráze i statistiku mrtvích a raněných lidí, kteří sice přišli k úrazu v souvislosti s dráhou, ale vlastní chybou a nejsou ani zaměstnaci a ni cestující. Ale míchat všechno dohromady, může jen blbec.
kteří svojí neodpovědností vstoupili nebo vjeli na koleje a smetl je vlak zřejmě tvoří u nás největší procento.