Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus rozmlátilo krupobití, přistál jen zázrakem

O mimořádném štěstí mohou hovořit cestující jihokorejského airbusu, který dokázala posádka přivést bezpečně na přistávací plochu. Mimořádně silné krupobití totiž připravilo stroj o radar a rozbilo i čelní okna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B/W

Přistávat v bouřce?

"Kdyz musis pristavat" - co je to za hloupost? Pri kazdem letu musi mit pilot zalozni letiste i dostatek paliva, aby se na nej bezpecne dostal. "Muset" pristat v bource? To by musela byt hodne velika smula. Samozrejme, ze pilot na radaru bourku vidi. Proletet bourkou je na jeho zodpovednosti, delat by to ale nemel. A kdo si myslite, ze jste nekdy pristavali v bource..., neverte tomu. Turbulence jeste neznamena, ze proletevate bourkou. Jen nezodpovedny pilot pristava v bource a myslim, ze budoucnost by mel jasnou...

0/0
12.6.2006 8:22

hedgehog_V

Re: Přistávat v bouřce?

Ty jsi ten článek nečetl? nepřístával v bouřce pouze prolétal bouřkou. A pokud vím já tak kvůli každý bouřce se přece letová dráha nemění. To že třeba nevině vyhlížející bouřka může obsahovat "obří" kroupy je smolík.

0/0
12.6.2006 8:46

captain cook

Re: Přistávat v bouřce?

Vim co je bouirka a co je jen turbulence. Napr kdyz jsme pristavali ve Vidni, blesky jsme videli a byli jsme posledni letadlo dolu nez zavreli Schwechat kvuli bource. My museli zustat v letadle na plose a nikdo nesmel ven do autobusu, dokud nedali all clear.

0/0
12.6.2006 9:10

Majkyho_pupik

Re: Přistávat v bouřce?

za 1. neslo o pristani v bource ale o let v bource.za 2. pokud nekdo tvrdi ze se letadlo behem letu vzdy muze bource vyhnout je blazen,staci se parkrat proletet nad Karibikem.

0/0
12.6.2006 9:50

B/W

Re: Re: Přistávat v bouřce?

Reagoval jsem na ty nesmysly o přistávání v bouřce. A samozřejmě, že bouřky se oblétávají... Ale koukám, tady je více kolegů pilotů... :))

0/0
12.6.2006 10:11

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Přistávat v bouřce?

samozrejme ze se obletavaji pokud to jde,ale ne vzdy je to mozne

0/0
12.6.2006 11:28

Pilat

pouzitelni pro dalsi pentagon atack

;-D;-D;-D proste borci

0/0
11.6.2006 23:38

captain cook

bourka

Byl jsem v letadlech, ktera pristavala v bource. Treba v Kodani se SAS a ve Vidni s Tyrolean. Pekne to houpalo a drzeli jsme se zuby nehty. Piloti predvidaji skutecnost pocasi podle predpovedi, na to jsou trenovani. Co ale je PRESNE ceka, dozvi se az na miste az v tom leti. Pocasi take neni porad stejne, predpoved se meni podle situace a nekdy se pocasi zmeni tak rapidne, ze predpoved zaostava za skutecnosti.

0/0
11.6.2006 22:19

barbudo

Můj pes říká, že tohle nebyly kroupy jako lentilky ...

... tyhle byly aspoň jako tenisáky ...

0/0
11.6.2006 18:01

dislektik

Re: Můj pes říká, že tohle nebyly kroupy jako lentilky ...

tenisák?to měly Čeští fotbalisti trénink;-D;-D

0/0
11.6.2006 18:05

pajlot

Airbus rozmlátilo krupobití, přistál jen zázrakem

Viem, ze niektori mate zmatok z takeho rezolutneho nazoru, ale piloti Ariany naozaj zlyhali. Je to takto jednoduche. Ak mi niekto vyargumentuje, ze to bolo inak, tak sa vam vsetkym ospravedlnim za mudrovanie a pilotom do Juznej korei napisem list v korejcine.

0/0
11.6.2006 15:51

doktor_bota

Re: Airbus rozmlátilo krupobití, přistál jen zázrakem

A na základě čeho se domníváš, že o krupobití dopředu věděli? Máš snad zprávy ŘLP, ze kterých je to patrné? Fotky z kokpitu před vletem do krupobití, na kterých je jasně vidět, do čeho letadlo vlétá?

Zatím tady jen pořád dokolečka meleš totéž, tedy že počasí lze předpovědět na 100%. Docházím k závěru, že jsi hlupák, bohužel.

0/0
11.6.2006 17:20

dukeprvni

Airbus rozmlátilo krupobití, přistál jen zázrakem

pilot je absolutni, bezkonkurencni borecR^R^R^R^R^R^R^

0/0
11.6.2006 13:43

dislektik

Re: Airbus rozmlátilo krupobití, přistál jen zázrakem

přesně tak R^R^R^

0/0
11.6.2006 17:40

mosulský machredž

o/o

pajlot to holt tady vsem vykreslil jak to je a vsechny lamy se sem ihned sletly jako srsni chranit korejske soudruhy za kazdou cenu bez znalosti zakladnich faktu - tipoval bych to na mocnou komunitu paroubackovych ovecek hajicich " jedinou bozi pravdu" az do roztrhani tela

p.s. - doufam, ze piloti po vysetrovani vyletí jak namazany blesk a budou ridit maximalne praskovaci letadlo :-P:-DR^ 

0/0
11.6.2006 12:46

doktor_bota

Re: o/o

A tys v tom letadle seděl? Nebo jsi zařídil ty kroupy?;-P

0/0
11.6.2006 13:40

goober

Re: o/o

Pleteš si Jižní Koreu se Severní ;-D

0/0
11.6.2006 16:47

captain cook

Re: soudruzi piloti???

Macharadzo, Jihokorejci by se ti pekne podekovali, ze je nazyvas soudruhy. A co to ma spolecneho s Paroubkem?? On ridil to letadlo duchem nebo co???? Nebo sis ten clanek jen prelitnul, ctes Korea a hned vidis rude? Nevis snad jaky je rozdil mezi Jizni a severni Koreou? Zagoogluj si.;-P prosim te.

Tohle letadlo patrilo do te Jizni. :-P

0/0
11.6.2006 22:07

_Ufon_

To by se Paroubkovi nestalo

:-/

0/0
11.6.2006 10:44

babacek

To bylo štěstí v neštěstí.

R^

0/0
11.6.2006 6:51

pajlot

Poklonu pilotum ?!

Jedno zo zakladnych pravidiel lietania je nikdy nevletiet do burkoveho oblaku alebo letiet pod nim, pretoze sa v nom okrem inych nebezpecenstiev nachadzaju aj krupy, ktore nikde inde len tak volne poletovat nedajtete. Takze pani piloti z Asiany vleteli vedome do burky, cim ohrozili zivoty vsetkych lidi na palube. Miesto obdivu a uznania si zasluzia pravi opak. Z normalnej leteckej spolocnosti, ktora dba na becpecnost, by ich okamzite prepustili, tak ako sa to pred par rokmi stalo za podobny incident v Air France. Tak len tolko som chcel, aby sme si spravili jasno, ked uz media a hovorcovia do vas hustia nezmysly.[]

0/0
10.6.2006 23:47

uran235

Re: Poklonu pilotum ?!

A ty jsi zreme sezral Salamounovo ho**o, ze to tak dobre vis, nebo jsi tam byl????

0/0
11.6.2006 0:24

pajlot

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Ano a mozno aj ty. Bolo to na zakladnej skole a ucili sme sa tam o pocasi...

0/0
11.6.2006 0:48

uran235

Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Aha, ty jsi chodil na zakladni skolu. Tak to pardon, to jsi jiste tedy odbornik na leteckou prepravu, meteorologii a pilotovani Airbusu. Ja uz budu priste zticha.

0/0
11.6.2006 12:30

abc

Re: Poklonu pilotum ?!

Podle vseho se tato nehoda bude samozrejme vysetrovat a pokud se dojde k pochybeni pilotu tak je asi prpusti. To je v Koreji uplne stejne jako ve Francii.

0/0
11.6.2006 2:27

Thyronx1

Re: Poklonu pilotum ?!

Kdyz musis pristavat, do bourkoveho mraku vletet proste musis. Za dalsi: Kdyz nemaji piloti sanci bourkovou oblast obletet (leti ve vyskovem i smerovem koridoru) tak horni vrstvy bourkovych mraku proletet opet musi.

Sam jsem nekolikrat pristaval do bourky primo nad Ruzyni a sranda to neni. Normalni turbulence zkuseny pilot zvlada perfektne. Nad Koloradem jsme se jednou propadli nad bourkou o 300 metru a mohu te ujistit ze se pomodlil kazdy na palube letadla. Letadlo pada jak cihla kdyz chytne klesajici proudy.

Takto znicene letadlo je vylozene po hodne tezkem krupobiti. Intenzitu a velikost krup vsak  nepozna ani radar, ani predpoved pocasi.

0/0
11.6.2006 5:12

fulsen

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Ahoj..vypadáš,že víš, o čem mluvíš..chtěl bych se tě zeptat na jinou věc, s tímto nesouvisející..jde někde na internetu najít letové dráhy z místa A do místa B?...nad jakými městy letadla nejvíce v tomto směru letí...nad kterými státy..děkuji za odpověď..

0/0
11.6.2006 6:48

regazzi

Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Ujištuju tě, že thyronx nikdy neví, o čem mluví. Jestli tady na diskuzích jsi častěji, už víš, že to je vychcxxxx emigrant, ktery je v americe na podpore, obcas dela nejake fušky a jinak visí na netu a všem tady radí, co maj dělat, koho volit, jaký mobil koupit, jak klítaj letadla a tak. Prostě Ferda mravenec a mistr hmatů CtrlC a CtrlV;-D;-D;-D

0/0
11.6.2006 8:45

doktor_bota

Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Mám pocit, že tyhle údaje jsou v USA tajné. Vyřiď Achmedovi, že má smůlu.;-P;-)

0/0
11.6.2006 8:49

fulsen

Re: Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Ale mě nezajímají údaje v USA:)..prostě mě jenom zajímá kudy se tak létá..poletím na delší trať, tak chci vědět, co tak bude podemnou:)jen tak ze zvědavosti..Achmed v tom mimořádně prsty nemá:)..a to jsem nevěděl, že v USA je tolik lidí na podpoře a obtěžují:)..to víš..nechodím tady tak často:)..ale díky za info:)))

0/0
11.6.2006 11:22

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Nevím, jestli je Thyronx na dávkách, ale vím, že je to sprostý, namachrovaný blbec, který nevynechá jedinou příležitost, aby si neplivl na Čechy.

Jinak co se týče leteckých tras, poptal bych se na letišti, někdo to sakra vědět musí, ne?;-)

0/0
11.6.2006 14:09

Majkyho_pupik

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

nikdy sem si nevymslel ze se toho dockam,ale poprvy s tebou musim souhlasit!R^jak si nekdo tady muze dovolit kritizovat piloty ktery v podstate zachranili 200 lidi pred smrti?ani nejlepsi radar neni schopen vzdy odhadnout opravdovou intenzitu bourky popr. krup.nikdo by do takovyho marasmu nevletel dobrovolne,takze zrejme nemeli jinou volbu,ale asi jsou nekteri mistni prispevatele chytrejsi nez zkuseni piloti..Rv

0/0
11.6.2006 10:26

pajlot

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Pristavat do burkoveho mraku nikdy nemusis a ako som uz povedal nesmies. Sucastou predletovej pripravy je aktualna predpoved pocasia pre celu trat letu, pre cielove letisko, ale aj pre nahradne letiska. Nahradne letiska su tam prave aj pre tento pripad nevhodneho pocasia. Pre kazdu alternativu musim mat dostatok paliva + dalsiu rezervu. Toto je letecky zakon, ktory som si nevymyslel. Dalej nikdy nemusis dodrziavat ziadny koridor ak mas pred sebou burkovy oblak. Jednoducho riadiaceho, ktory ta ma na radare, poziadas o obletenie takehoto pocasia a je to. Ak si v oblasti, kde radarove pokrytie neexistuje, tak mu len oznamis svoj zamer. Podla zakona ma konecnu zodpovednost vzdy kapitan lietadla a jeho rozhodnutie je konecne. Co sa tyka radaru, ten ti velmi dobre oznaci prinajmensom zaciatok priestoru s velkym odrazom, teda mesto, kde je velka intenzita zrazok. A tam nemas co hladat.

0/0
11.6.2006 12:14

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

jinymi slovy,zadnemu letadlu nikde na svete se jiz nikdy nemuze stat ze by vletelo do spatneho pocasi..to je ten blabol ktery se nam tady snazis sdelit?ach jo..Rv

0/0
11.6.2006 13:56

pajlot

Re: Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

zadnemu letadlu nikde na svete se jiz nikdy nemuze stat ze by vletelo do spatneho pocasi.." Neviem, kde si to vycital(a), ze to tvrdim?

A potom, spatne pocasi a krupobiti su predsa dve veci... Na spatne pocasi je lietadlo konstruovane. Na krupy nie.

0/0
11.6.2006 17:11

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

takze bourky a kroupy spolu nesouvisi?zacinam mit obavu o tve dusevni zdravi..

0/0
11.6.2006 17:17

doktor_bota

Re: Poklonu pilotum ?!

Jasně, pinďo, ono má počasí vždy predikovatelný charakter, kroupy padají kolmo shora dolů a nad nimi je ošklivý černý mrak. A deset kilometr předním jsou malé červené mráčky ve tvaru značky "Zákaz vjezdu". :-/

Nechtěl bys ty piloty narazit na kůl?

0/0
11.6.2006 8:47

Antiperle

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

:-DR^

0/0
11.6.2006 12:20

pajlot

Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Ak sa dopravny pilot pozrie na fotografiu toho airbusu a dozvie sa, ze preletel krupobitim, tak mu je jasne, ze islo o vazne pochybenie posadky. Samozrejme, ze pocasie nedokazes predpovedat stopercentne, ale ty v konecnej faze neletis do predpovede ale do aktualneho pocasia, ktore vidis pred sebou a podla toho sa mas zariadit. Pilotovanie je narocne povolanie aj kvoly casu, ktore na rozhodnutie mas. Lietadlo nemozes jednoducho odstavit na krajnicu a v klude porozmyslat co dalej. Piloti z Asiany sa nespravne rozhodli, co sa moze stat kazdemu. Ale o tom tato profesia je, aby si sa nenechal zatlacit do situacie, ktoru uz nemas pod kontrolov. Vdaka pisanym pravidlam a skusenostiam za sto rokov existencie letectva tuto kontrolu mozes mat a vobec to neznamena, ze "porucime vetru".

0/0
11.6.2006 12:46

doktor_bota

Re: Re: Re: Poklonu pilotum ?!

Nejsem pilot ani pajlot, hada čůrat jsem taky neviděl, ale tolik o počasí vím, že dokáže těžce překvapit i odborníky. Proto zásadně nesoudím pouze na základě bulvárních informací - na rozdíl od tebe. Je možné, že piloti něco podělali, ale je úplně stejně možné, že průletu krupobitím nemohli zabránit. A za vyřešení situace jim rozhodně patří obdiv, vím, co udělá zakrytí výhledu s řidiči aut.

0/0
11.6.2006 13:39

skeblicka

Skladam poklonu pilotum!

R^

0/0
10.6.2006 21:17

komunisti_sou_svine

Tohle je taky dobrý :-))))))

20:56 - Na železničním přejezdu bez závor v Teplé na Karlovarsku se střetl jeep s osobním vlakem. Souprava po nárazu vykolejila. Při nehodě nebyl podle policie nikdo vážně zraněn. R^;-D

0/0
10.6.2006 21:01

skeblicka

Re: Tohle je taky dobrý :-))))))

A co jako, to ses trosku nekde jinde, ne?;-P

0/0
10.6.2006 21:18

nixxonvaldez

Re: Tohle je taky dobrý :-))))))

Ještě sem napsat něco o Palestině a kandidát na dalšího tajemníka z létajícího ostrova je na světě.

0/0
11.6.2006 3:08

babacek

Re: Re: Tohle je taky dobrý :-))))))

;-DR^

0/0
11.6.2006 6:52

mosulský machredž

oo

Někdo dole tam kváká a zjevně si plete okno s prasklinama, který je samozřejmě vcelku pouze poďobaný od uhrů, takže tam může táhnout leda tak hO/no 350 kmh - a mezi prasklinama jsou samozřejmě sem tam viditelné průzory přes sklo - ovšem je potřeba takovou událost šťavnatě podat - jediný jakýstakýs problém byl ten radar, ale spolknout, že piloti 100% neviděli vůbec nic a kam letí tomu můžou věřit tak leda paroubackovy ovečky - blabla vy rozbitý okna (Y) :-D

0/0
10.6.2006 20:45

petyo

Re: oo

Ve zprávách ten airbus ukazovali a pochybuji, že by přes ty přední okna bylo něco v té rychlosti vidět. Bezpečnostní fólie v takovém případě udělají z čirého skla sklo mléčné průsvitné, ale neprůhledné.

0/0
10.6.2006 21:01

komunisti_sou_svine

Pěkně upravenej airobus...

R^

0/0
10.6.2006 20:36

Johny Kukuc

Re: Pěkně upravenej airobus...

Nepovedeny tuning :-)

0/0
11.6.2006 9:52

neo22

PROFÍCI

Tak klobouk dolů.. jsou to fakt PÁR^NI piloti

0/0
10.6.2006 20:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.