Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení z Bíliny: jak mocná je fantazie

V dalším díle speciálu k bílinské vraždě přinášíme pohled psychologa na celý případ. Podle klinického psychologa Jeronýma Klimeše nelze jednoznačně říci, že byla trojice mladíků psychicky narušena již před vraždou. Podle něj jen nikdo včas nezastavil jejich fantazie o brutálním činu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rohatey

No to jsou neskutečné keci

pahumanistického dementa bez mozku, tedy prý ani patologické chování, ani zcela vadná výchova prý naprosto normální vývoj situace u naprosto normálních chlapců.

Tenhle pahumanistický pačlověk nechápe jedno nikoho normálního  s normální výchovou v normální rodině nelze dotlačit k takovémuto zabití člověka , to se dá nazvat jedině jako totálně psychopatická neúcta k životu. Normální člověk by se takto nenechal vyhecovat ani k zabití králíka.

Tyhle hochy pokud po odsedění trestu neumístí doživotně v ústavu tak to je zločin na dalších potenciálních obětech, tyhle bych pustil  snad  jedině vykastrované nikoliv chemicky ale skutečně nebo tak ve věku 70 let. :-©

0/0
23.10.2008 20:13

TJ@seznam

?

Stejně to i po přečtění článku nechápu. Snaží se nám vysvětlit, že to byl nátlak, žárlivost a k tomu všemu po hádce. No, ale i když jsem naštvaná, ať mě hecuje kdo chce, přece nejdu zabít někoho, koho údajně miluju!? A samozřejmě ani nikoho jinýho. Stejně jako nejdu upálit bezomovce, ukopat kočku nebo rozít výlohu v obchodě. To mi pořád nejde do hlavy. Zdá se mi, že se ho snaží spíše omluvit. To je můj názor.

0/0
23.10.2008 18:53

slv

Pěknej blábol ...

Tohoto "klinického psychologa" jsem viděl v TV v diskuzi k vraždě a i tento článek mi potbrdil to, co jsem diagnostikoval jemu tehdy. Nafoukaný blbec, který si udělal svůj názor a teď si do něj dosazuje a vytváří argumenty, aby mu to hrálo. Specialista na sexuální zločiny si může říkat, co chce, Jeroným to ví nejlépe.

Pochopitelně, že tam musí být významná chyba rodičů ve výchově a u Procházky patologická psychika. Chyba v komunikaci minimálně. Výchova k úctě k životu minimálně. To se ovšem nevytváří až po pubertě, ale odmala.

Souhlasit lze snad jen s tím, že Procházka a řada běžných lidí, kteří nikdy nikoho nezavraždí mohou mít společnou duševní odchylku, ale ti "běžní" to dokážou včas zastavit.

0/0
19.6.2006 6:29

PiBiAn

Re: Pěknej blábol ...

Jeronýma Klimeše znám osobně a dle mého názoru to žádný nafoukaný blbec není.

Notabene ve druhém a třetím odstavci Vašeho příspěvku tvrdíte v podstatě to samé, co on, tak nechápu, proč ho napadáte.

0/0
19.6.2006 14:00

slv

Re: Re: Pěknej blábol ...

Já Jeronýma posuzoval z TV a tam se tak choval, v článku prezentuje cosi obdobného.

Nedomnívám se, že tvrdí v článku, že tam musela být dost vážná chyba ve výchově, ale že vlastně mohli žít zcela v pořádku, chyba byla jen ta fantazie.

Celé to na mě působilo dojmem pokusu o jakousi omluvu typu, že jsme všichni hříšní a v podstatě se nám to může snadno stát také. Rodiče za to nemohou a ti "kluci" taky vlastně ne. Ta absurdita vraždy holky s kterou Procházka spal - kdy ji přidržel pusu aby ji ten druhý mohl pořádně praštit zůstala zcela mimo.

Proto to moje hodnocení.

0/0
19.6.2006 14:38

molim

Re: Re: Pěknej blábol ...

Taky ho znám osobně. Nafoukaný blbec to není, ale má svejch problémů dost, jako ostatně téměř každý psycholog.

0/0
19.6.2006 14:40

Klidné monstrum

Čemu se pořád divíte.

Já nevím, čemu se divíte, no tak jí zapíchli no, to je přece normální ne ?

To je prostě příroda a Darwinův přirozený výběr, silnější vyhrává...

0/0
13.6.2006 11:26

nonick

Hódně černý humor...Na Darwinově přirozeném výběru druhů

je nepřirozené právě to, že přežívá jen pár nejsilnějších, z těch nejsilnějších pak opět jen pár nejsilnějších, atd., atd.... takže se nám genofond jaksi neustále zužuje a zužuje a zužuje...už hezkých pár (miliónů?) let...a to nemluvím o kataklyzmatech, které Zemi v minulosti postihly...:-/

0/0
13.6.2006 12:12

jizulik

Re: Čemu se pořád divíte.

Počkej až něgdo kuchne tebe v rámci přežití silnějšího...............si fakt debil.........ne promin to urážím všechny debily, ty jsi vlastně neformulovatelné individium placající exkramenty pro touhu být zajímavý a protože to neumíš jinak než těma svejma kecamaRv(Y)

0/0
21.6.2006 12:27

nonick

Po každém zločinu následuje trest...

ne lidský (neboť vězení není trest v pravém slova smyslu - jde o NÁPRAVNÉ zařízení)... Vražda  (i na tyranu) JE zločinem... Každého z těch vrahů budou dřívě či později postupně rozežírat tak silné výčitky svědomí, že jediným (zdánlivým) východiskem se jim bude zdát  sebevražda, kterou by se však jejich bezvýchodný bludný kruh natrvalo uzavřel... S blížící se smrtí budou již výčitky tak nesnesitelné, že budou způsobovat (ač svou podstavou duchovní) vpravdě fyzické utrpení... Tak hrůzný čin nejde již napravit a jen případné odpuštění blízkých oběti může (snad) zmírnit utrpení vrahů, kterému budou svým vlastním svědomím vystaveni už za svého života...

0/0
13.6.2006 8:56

osvetitel

Re: Po každém zločinu následuje trest...

Zalezi natom jak "jemnocitne" jsou zalozeni ze?!Kdyby to svedomi o kterem pises meli,tak by v prvni rade takhle vrazdit  nedokazali!Kdyby mel kazdy cekat nato,az nejake surove vrahy zacne rozezirat svedomi,tak by se asi nacekal!Pokud vrazdi pro potechu z vlastni iniciativi , tak opravdu nevim, jestli jim ty "vycitky svedomi" budou cinit takove utrpeni"Myslis ze ti co mucili politicke vezne a popravovali ,trpi tez to "fyzicke utrpeni"?a ty vycitky svedomi?

0/0
13.6.2006 10:56

osvetitel

Re: Re: Po každém zločinu následuje trest...

Ps.Nejlepsi je nechat kazdou lidskou "hyenu "spokojene dozit a doufat ze po smrti budou potrestani ze?

0/0
13.6.2006 10:58

nonick

Re: Re: Re: Po každém zločinu následuje trest...

Také jsem si myslel něco podobného jako TY...ale věř mi, že nikdo z nich už nikdy nebude spokojeně dožívat. Pro člověka, který nikdy nic takového neprožil je to nepochopitelné (protože není možné tento pocit navodit "jako"), ale existuje dostatek důkazů, které tento fakt potvrzují...a to i u lidí, o kterých by člověk řekl: ten snad žádné svědomí nemá... 

0/0
13.6.2006 11:23

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Po každém zločinu následuje trest...

Hmm jenomze pokud das podobnym zjevum volnou ruku,tak pak uz muze byt pro ty druhe pozde,a to ze mozna budou nekdy ty "zjevy" trpet vycitky svedomi,je mala utecha! Hlavne kvuli nim nebudou uz nikdy spokojene dozivat ti pribuzni tech obeti!

0/0
18.6.2006 10:14

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Po každém zločinu následuje trest...

Volnou ruku? To ani náhodou - trest za takovou vraždu: izolace od lidské společnosti v doživotním žaláři... "Trest" smrti totiž není trestem v pravém slova smyslu: za prvé - mnoho lidí (včetně zločinců)sebevraždu volí dobrovolně jako zdánlivé východisko ze své situace...(mimochodem - mnohdy je k té sebevraždě doženou právě výčitky svědomí, takže si zkus představit jakou intenzitu utrpení mohou výčitky svědomí přinést, když člověk raději volí svou vlastní smrt...) a za druhé - vykonavatel trestu smrti se sám stává vrahem... Máš pravdu, že blízcí oběti už nikdy nebudou spokojeně žít, ale na jejich pocitu bolesti ze ztráty milovaného člověka by se nic nezměnilo, ani kdyby ty vrahy někdo rozsekal na tisíc kousků... Spravedlnost je jen jedna - v soudních síních ji však budeme hledat marně...

0/0
19.6.2006 9:18

RodoDendron

To mysli ten psycholog vazne?

Zaujalo me v tom "dile", ze bychom meli kontrolovat mysleni svych deti a nabadani k moralce... Broji pan psycholog taky proti poctu zabitych v TV? Pokud ne proc? Dožadovani se "moralky" je jenom krucek od dosazeni jejich "jedine spravnych" vykladacu k moci... Abych nebyl jenom kriticky, to dokreslovani si vlastnosti imaginarni osobe postizenym krasne funguje take u zamilovani, viry v Boha a podobnych "rozum zatemnujicich" radovanek. Jsme jenom lidi, tak se nechejme zit...:-)

0/0
12.6.2006 18:08

Ludwar

.

viděl jsem dokument o té vraždě a domnívám se, že kuba nemá ani jednu jedinou psychickou vadu. je to naprosto normální člověk. ta vražda, to je něco, co možná napadne každého, ale nikdo to neprovede. oni byli popití a byli v nesprávný moment na nesprávném místě. nechci je obhajovat, to ne. ale prostě si nemyslím, že to jsou masoví vrazi, kteří jsou nepoučitelní, nebo nějací psychičtí devianti. myslím si, že to jou úplně normální kluci, kteří toho litují, už by to nikdy neudělali, ale prostě se stalo.......

0/0
11.6.2006 10:54

osvetitel

Re: .

8-oTakova vrazda,je neco co mozna napadne kazdeho?Tim myslis v CR?8-oChce se me blit!Ps.Tva vira vto co by udelali nebo ne, pozdejc, kdyby se nato neprislo je obdivuhodna!:-/Jak uklidnujici ze to nejsou "masovi" vrazi ale ze se omezili na jednu obet!RvOno by jim to stou "masou" mozna tak dobre nevyslo,jako z bezbrannou holkou ze?Nedelas jim nahodou tem smradum pravnika?

0/0
11.6.2006 11:47

Tesik

Re: .

Ano, masoví vrazi to opravdu nejsou, to vše co píšeš, říkal v článku i psycholog, tak nic nového... Jen envím, co jsi ty chtěl tím příspěvkem jaksi NAVÍC říct? Ne snad, že by ty chudinky měli pustit ???:-/

0/0
12.6.2006 9:21

KVITKO78

..

sice sem moc nepochopil tu pasáz, ze kdyby nedošlo k vrazdě, ze šlapání po hrudníku a sebrání kalhotek je vlastně legrace, ale budiz, nemůzu chápat všechno, ale k té výchově ve světě či u nás, na vlastní kůzi sem zazil děti v anglii jako aupair a další zajímavosti je mozný sledovat v poradech o výměnách manzelek či chůvy v akci.., sice tyhle porady nesleduji s pravidelností, spíš se k nim priletu pri prepínání programů, ale některý pasáze sou opravdu zajímavé, kdz vidím v jakém prostredí ty děcka vyrůstají, tak je na místě polozit otázku co z nich vyroste..

0/0
11.6.2006 4:53

osvetitel

<><><>

Na takove fantasie je ucinny lek!Pracovat  az se znich bude "kourit" a potom budou radi kdyz si budou moci v dobe volna odpocinout a na nejake fantasie,nebudou mit cas!;-)Doufam ze jim to tak zaridi v tom kriminale !

0/0
10.6.2006 21:32

chobotel

Sloníci, do¨toho !!!!!!!!

R^!!R^!!R^!!VV

0/0
10.6.2006 21:19

da_rd_a

Re: Sloníci, do¨toho !!!!!!!!

Ty si fakt fotbalovej pablb, nevadi ti, ze holku umlatili a zabili 8-o dulezity je pro tebe kdo a jak dokopne kam micudu8-o

0/0
10.6.2006 22:29

anezik

parta

Docela by mě zajímal názor členů bývalé party z Karlova náměstí na článek pana Klimeše. Jestli oni pociťují vinu za smrt Kamily a jaké jsou dnes jejich postoje k takovým činům.

0/0
10.6.2006 9:21

herdekflek

odpad

Ti tři hošani, to je normální sociální odpad. Bohužel takových hovad asi není málo. Tímhle se jen projevili jako vlci, živočichové, šelmy, všechno jiné, jen ne lidi.

Jediné, čeho by měli dosáhnout, až prozřou, co učinili tomu nebohému děvčeti, je kajícná sebevražda každého z nich. Z hlediska morálního sami ztratili právo na život, ale z jejich vlastního, vnitřního pohledu (jsou ho ale schopni?).

Je mi té holky, jejích rodičů hrozně líto. Nenaplněný život, jen proto, že někdo chtěl okusit pocit zavraždění, nemůže už snad být nic zvrácenějšího.

0/0
9.6.2006 21:07

wostrey

Re: odpad

cetl (a pochopil) jsi vubec ten clanek?>-

0/0
9.6.2006 22:28

CarolinaC

Re: Re: odpad

Já jsem ho četla a je to rádoby intelektuální slátanina.

0/0
10.6.2006 10:15

herdekflek

Re: Re: odpad

Četla a pochopila a za svým si stojím.

0/0
17.6.2006 13:47

Dandy02

Hovada.

Doživotí nebo pověsit. Tohle kdyby udělali někomu z mé rodiny tak je už po nich. Nebo bych si je ze těch pár let až vylezou pěkně vychutnal.

0/0
9.6.2006 15:18

kkti

chvalim

Moc pekny clanek, takovych clanku by melo byt vice. Rodice svych deti se muzou trosku poucit a mozna se budou snazit o trochu lepsi vychovu. Clanek taky pekne ukazuje, ze nic neni cernobile, jak zde hodne diskutujicich prezentuje.

0/0
9.6.2006 13:25

HonyOs

Re: chvalim

R^ souhlas

0/0
9.6.2006 14:48

Fantic

...

Reci o vzpoure proti systemu, generacni vzdor apod. by mohly budit zdani, ze ti kluci jsou de facto obeti, ktera byla ke svymu cinu nejak/nekym/necim dotlacena... tak to ale neni!!! Jen je neomlouvejme!!! Nezaslouzi si to, i kdyby toho do nejdelsi smrti litovali (v coz doufam)!!!

0/0
9.6.2006 0:41

opportunity

Re: ...

Souhlas! Nevím jak v jiných rodinách, ale v naší se dětem o morálních zásadách něco říká!

0/0
10.6.2006 22:35

Charis

Morálka?

Nesvádějme takové jevy na politiku ani na sociální prostředí - to si nikdo nevybírá. Nedělejme z takových parchantů oběti systému. Takové je potřeba exemplárně trestat, protože zamordovat někoho jen tak z plezíru, to je vrchol zvrhlosti. Nemá smysl o tom jakkoliv dále filozofovat, ale hledat způsoby aby si podobní chcípáci už nikdy nic podobného nedovolili.

0/0
8.6.2006 12:47

Kapitan_John_H_Miller

!!!

Dost za tohle můžou nemorální a bezpáteřní vlády ODS z 90-tých let. V té době ti kluci vyrustali a formoval se jim charakter!

Teď to bude zpět a zase za pár let budeme sklízet "plody"!

0/0
8.6.2006 11:55

iuos

hmm

a nemůžou za to komunisti, když za jejich vlády vyrostli rodiče těch kluků?  A nemůže za to masaryk, když za něj vyrostli rodiče rodčů co vychovali ty kluky?

blbečku

0/0
8.6.2006 11:58

Deleter

Re: hmm

je to v.l. Rv

0/0
8.6.2006 12:02

gahan75

Re: !!!

ale, kapitán John opět zvrací? 8-o

0/0
8.6.2006 13:33

Dandy02

Re: !!!

Ty seš fakt idiot. :-/

0/0
9.6.2006 15:07

Yaroukh

Re: Re: !!!

souhlasim; ten bozi kreten tomu snad fakt veri

0/0
10.6.2006 20:19

2424

Re: !!!

No jo,, komunisti ještě nevymřeli 8-o

0/0
21.6.2006 21:44

cihon

pekne napsane

Myslim, ze je to pekne tvrde ale presne rozebrano. Sam mam podobnou zkusenost(vrazda ze zarlivosti v rodine) a musim rict, ze opravdu ta psychicka rana opravdova bloest prichazi az pozdeji, za to asi nikdy neodejde. Fiktivni postavy, tu si asi predstavoval jakub v svoji hlave taky, v realu se ale chovala jinak, zeny by si to meli uvedomit, kdyz nekoho takto odmitaji, i kdyz na druhou stranu, co maji vlastne delat?

0/0
8.6.2006 11:32

assco

Re: pekne napsane

Vražda ze žárlivosti je vražda v afektu, to se nedá srovnat

0/0
8.6.2006 12:00

Deleter

Re: Re: pekne napsane

Takže podle vás je každý chladnokrevný vrah, dá-li se to tak napsat, deviantní?

0/0
8.6.2006 12:04

iuos

hmm

no, vzhledem k tomu, že lidstvo si vymyslelo jakou si svojí morálku a svoje pravidla hry (která se ne vždyc ztotožňují s přírodními zákony), tak se asi dá říct, že ten, kdo ta pravidal poruší (není normální někoho zabít), tak asi jo, asi je každý vrah deviantní. Někdy mi přijde, že ti kluci se jakoby vzepřeli matrixu (pardon, za to přirovnání), ale připadá mi, že ti kluci to udělali proto, že prostě chtěli vědět jaký to je (což oni nezapírají), oni se vzepřeli systému morálky, který tu je.... vlastně to může mít dost fatální následky

0/0
8.6.2006 12:09

assco

Re: hmm

Prosím Vás, už z úcty k té mrtvé, nedělejte z toho protest mladší generace proti zažitým pravidlům

0/0
8.6.2006 12:12

iuos

hmm

ale ti kluci to tak vyprávěli - že chtěli vědět jaký to je - zabít někoho....

a netahej sem úctu k mrtvé - diskuze se už dávno posunula jinam a nevšiml jsem si, že by tu někdo (což je dost divný stav na idnes) tu holčinu nějak zneuctíval

0/0
8.6.2006 12:14

assco

Re: hmm

To není útok, ale konstatování. Budeme-li zbabělou vraždu rozpitvávat tak dlouho, až budeme říkat, že to ti kluci udělali, protože si mysleli, že to je Matrix (to je nadnesené) tak si budeme říkat, že se nevraždí kvůli strachu z trestu. Já doufám, že tak to není.

0/0
8.6.2006 12:20

iuos

hmm

ten "můj" matrix bylo jenom obrazný přirovnání. Jinak asi souhlasím s tebou. Nakonec v tom budeme hledat bůhvíco - stejně jako kritici a pitvači různých uměleckých děl (a autoři přitom prostě jenom potřebujou prachy na chalst a děvky, tak něco napíšou/namalujou) ;-)

0/0
8.6.2006 12:29

wildge

Re: Re: hmm

Doufas marne. Kdyby nebyl za vrazdu trest, vrazdilo by se mnohem vic. Rozhodne by se pocet lidi nemohl pocitat na miliardy, jestli bychom tu vubec byli. Lidsky mozek je temer dokonala zbran.

0/0
10.6.2006 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.