Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Takový pěkný den s kanály veřejnoprávní televize

Veřejnoprávní televize zahajuje volební den zprávami. Ty vysílají oba kanály – celoplošný i digitální. Je tu první výzkum najaté agentury. Sice trochu skřípe, že tazatelům odmítlo odpovědět 40 procent dotázaných, nicméně agentura tvrdí, že se s tím počítá. Výsledky se prý budou lišit už jen maximálně o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

imagi

PŘESNÉ!!

Měl jsem z toho tentýž dojem. Hrůza a běs. Už se těším na radostný jingle, jak ČT rychle a objektivně informuje!

0/0
9.6.2006 6:59

Dr. Fe1

Konečně si toho novináři všimli !!! Děkuji autorce za článek-

Vysílání ČT bylo naprosto amatérské a totálně zpackané. Za celý den volebního vysílání jsem se nedozvěděl jakým systémem se rozdělují mandáty !!! Stejně tak aktuální stav rozdělení mandátů se začal zmiňovat až večer, jen  jako okrajová záležitost 8-o, opět bez vysvětlujících poznámek !!!  Stejně tak ty průběžné výsledky, dlouho ČT vůbec nezajímaly, stále jen omílali výsledky průzkumu SCaC ....... Byl to totální propadák a profesionální selhání režiséra volebního vysílání Rv

0/0
8.6.2006 14:11

Usmolená štětina

Rychlíci

Kdyby takhle sprasili TV Nova a Titelbach, zvaný mrkající Mozart, fotbalový přenos, média by je rozcupovala. iDnes konečně na propadák Kavčích Hor zareagoval. Ve středu. Britské listy to měly už v neděli.  

0/0
8.6.2006 11:36

kolacek

když jsem se konečně probojoval na stránky ČSÚ....

...tak jsem si volby teprve řádně vychutnal. Ano, televize úplně selhala.

Sledovat na stránce ČSÚ v přímém přenosu, jak se ODS odpoledne zespoda blíží k výsledku SocDem, když ve zhruba 53% sečtených okrsků se výsledek srovnal a pak ODS už jen zvyšovala náskok, to byl opravdu nervák.

Po Paroubkově "Levice má 101" jsem velmi nervózně čekal, kdy už bude zpracovaný poslední okrsek, zatímco jsem ouškem poslouchal, jestli venku už nerachotěj tanky. Pak ještě krátkou chvíli trvalo finální spočítání mandátů. A když se objevil výsledek 100:100, tak jsem zařval radostí. Ta hrůza z Paroubkova vystoupení byla taková, že mi takový ubohý výsledek stačil k radosti.

Televize? Měl jsem ji zapnutou a občas na ni kouknul, ale nuda nuda šeď šeď.Rv

0/0
8.6.2006 7:15

ruleta_

hm

Ja bych s komentarem souhlasil, ale dovolil bych si poznamku.  Veta -  

"Probojuje se na přetížené stránky statistického úřadu a vidí, že realita je o dost jiná. Skutečné výsledky rozhodně neodpovídají televiznímu výzkumu."

je nesmysl. Ten "exklusivni" odhad (moderatorka to rekla snad tisickrat) je odhad vysledku a ne odhad treba po secteni 5,10,30% okrsku, jak jsme to mohli videt na webu CSU. Nevim kdy presne TV presla z odhadu na bannery co se dole pohybovaly, ale myslim, ze to bylo kolem 70% sectenych okrsku. Mimochodem z meho laickeho hlediska ten prvni i ten opraveny odhad byl docela presny.

0/0
7.6.2006 13:51

Dr. Fe1

Re: hm

Řeč je o tom že TV průběžné výsledky ze začátku vůbec neukazovala ....... takže člověk sledující pouze TV žil v iluzi že ODS 38, ČSSD 30 procent ...... a ono zatím bylo v tu dobu dávno známo, že podle průběžných výsledků je všechno jinak. A ČT nic ...... o tom je řeč.

0/0
8.6.2006 14:14

PIM

Náměty k volebnímu zpravodajství pro ČT

Z pravodajství neodpovídalo na 2 základní otázky:

1. Na co se ještě čeká? To je potřeba řešit v době, kdy už zbývá menší množství okrsků vysláním (krajských) radaktorů na dotčená předávací místa a zde získaním alespoň časové prognózy z kuolárních informací. To lze i bez ovlivňování komise a byl na to čas v řádu hodin.

2. Jaké je ještě možno očekávat změny v rozdělení mandátů? To si představuji publikováním tabulek s pořadím podílů hlasů v krajích (viz např. http://www.volby.cz/pls/ps2006/ps532?xjazyk=CZ&xkraj=1) ovšem z průběžných výsledků (alternativně z extrapolace na odhadovaný celkový počet hlasů se zachováním aktuálního poměru stran). Tabulky by hlavně měly pokračovat i několika dalšími řádky za mezním počtem mandátů pro kraj, aby bylo vidět, kde ještě je šance na změnu a kde už ne.

Drobnou připomínku bych ještě měl k zveřejňování procent stran pod 0,1% - tam by bylo lepší ukazovat výsledek na alespoň 1 platnou číslici.

0/0
7.6.2006 13:38

René, já a Rudolf

skvely komentar!

Jsem rad, ze jsem u sobotnich volebnich zprav netrpel sam... Ceska televize byla naprosto uboha a neaktualni... zatimco na netu uz byly skutecne prubezne vysledky, CT "upresnovala svuj pruzkum";-(... ale nelze se divit, zaplatila nekolik milionu za pruzkum,ktery je "aktualni" (= zajimavy) tak maximalne hodinu... musela ho tedy divakum cpat co nejdyl to slo, aby se jim ta investice vyplatila...:-(

Vrcholem byly grafy koho voli muzi a zeny... prekvapive vsechny strany mely stejny podil muzu a zen (+- 1%).

0/0
7.6.2006 12:53

Kleki Petra

Ano, ano. Byl to vrchol trapnosti a neprofesionality.

Trpěl jsem za  Marcelu Augustovou, která v tom, chuděra, sehrála z donucení hlavní roli. Nepřipravenost, neumětelství, a k dovršení neštěstí TELEVIZNÍ REPORTÉT. KTERÝ VE TŘECH VSTUPECH PO SOBĚ NEPOCHOPÍ, ŽE PŘI KLADENÍ OTÝZKY SI MUSÍ PRDNOUT MIKROFON PŘED OTVOR V HLAVĚ!!! Asi si nebyl jistý, před který. 

0/0
7.6.2006 11:58

Usmolená štětina

Re: Ano, ano. Byl to vrchol trapnosti a neprofesionality.

Byli trapní i v čele s přemistrovanou Augustovou. Ale dovedeš si představit, jak by volby uváděla Luci Borhyová s Karlem Vořechem?

0/0
8.6.2006 11:40

Sporadany_obcan

Milá paní nebo slečno Terezo Boehmová,

R^ skvělý postřeh, hlavně přesně popsané!!!

Už tady v diskusích dlouho píšu, aby se zrušila tzv. veřejnoprávnost médií, zprivatizovat ČT je jediná cesta!!

Velmi podobnou historku byste totiž mohla psát každý den. Nejvíce frustrující je např. dívat se na zprávy na ČT ráno. To se musím vždy opětovně dívat na hodinky a kalendář, protože zde zaručeně vidíme shodné zprávy, které proběhly předchozí den večer, NIC nového. Hlavně, že máme ČT24 a platíme stále vyšší koncesionářské poplatky. RvRv Rv

0/0
7.6.2006 11:01

ant.

Re: Milá paní nebo slečno Terezo Boehmová,

..co dodat...R^R^R^

0/0
7.6.2006 15:17

Reaper88

Re: Re: Milá paní nebo slečno Terezo Boehmová,

Co dodat? Předně to, že by mě zajímalo jak, by pomohla privatizace ČT? Vám nestačí Nova a Prima, to chcete mít další televizi, kde je během filmu 5x reklama, kde je zpravodajství silně nacionalistický, neobjektivní a amatérský (ať už přímo noviny nebo sport)? A to ani neberu to, že privatizací by se z ČT vytratila spousta programů, vysílalo by se to, co je populární, co vynáší hodně peněz.

Dnes by chtěl každý po vzoru ODS s nemocnicemi privatizovat snad všechno, co jde, ale málokdy slyším pádné důvody proč. Nejspíše proto, že málokdo je schopný domyslet důsledky těchto kroků. Jinak ČT má u nás v republice suveréně nejlepší zpravodajství a podle mého nározu by jí už jenom v tomhle ohledu privatizace ublížila.

Na všem se dá najít chyba, ČT letos volby moc nevyšly, ale i to se stává.

0/0
8.6.2006 10:20

karel60

Re: Milá paní nebo slečno Terezo Boehmová,

Ono to na iDnes není lepší, když se chcete ráno v 7 hodin podívat co se událo v noci, bude poslední zpráva tak mezi 22-23 hodinou. V sobotu a neděli je to ještě horší. iDnes asi nemá noční službu a ráno se začíná kafíčkem.

0/0
8.6.2006 13:55

murjel

A v tom je právě problém, že veřejnoprávní televize

neslouží občanovi jak by měla. Níkdo z občanů nepoptával a nepoptává digitální vysílání televize a nechce ho, natož aby si kvůli výmyslu ČT musel kupovat nějaké další zařízení, či novou televizi. Předpokládá se, že veřejnoprávní televize bude informovat občana o dění v ČR a tedy i o volbách, ale v případě ČT tomu tak není. Za co tedy občan má platit ony nesmyslně vysoké příspěvky veřejnoprávní televizi, když za to nedostává službu, pro kterou byla veřejnoprávní televize zřízena? Pokud zruší normální vysílání a přejdou na digitální, tak přestanu platit a bude to, protože novou televizi kupovat nebudu a podle autorského zákona bych se dopustila přestupku, pokud ne rovnou trestného činu, kdybych signál přes setbox cpala do televize, protože podle nového zákona jakékoliv dekódování je přestupkem, ne-li rovnou trestným činem.

0/0
7.6.2006 10:25

inzinierbula

Vypadá to, jako něco nekalého

Pravda. taky bych uvítal více vysvětlujícíh informací (na které ČT nemá?). Jak to, že se nejdřív Paroubek holedbá, že "oni" mají 101 křesel v PS, vzápětí televize na "grafech" ukáže, že je to přesně naopak - 101 mají "soupeři". A nakonec: ejhle - je to plichta! To jsou věci! Přitom jednoduchým poměrným počtům podle získaných hlasů to příliš neodpovídá. Tak jak k tomu počtu mandátů vlastně kdo došel? Vysvětlení jsme se ale nedočkali. Náhoda? Elektorát rozdělený na dva přesně stejné tábory? Nebo si ty výsledky cucal někdo z prstu, aby se zavděčil? A přitom je metodika určení počtu mandátů docela zásadní otázka. Voliči věř a víra Tvá Tě uzdraví! Jinak by třeba vyšlo najevo, zač tenhle volební i celý politický systém stojí, když už po několikátých volbách neumožní sestavit funkceschopnou vládu.

0/0
7.6.2006 8:52

sdv

..

už vím proč se některým tv programům říká "kanál" ;-D;-D

0/0
7.6.2006 6:30

bufalobil

Hrůza

musím naprosto souhlasit.ČT byla naprosto tragická!!!!Každej kho mohl, tak sledoval net.Ale dostat se na stránky staťáku byla fuška, naštěstí se někteří dostali a komentovali na diskuzích.Ovšem nejvíc mě nasrali na ambasádách, kde 25 lístků sčítali 10 hodin;-€ To jsem fakt nepochopilRv Např. Kuvajt. Ovšem ČT byla opravdu neskutečně tragická takéRv

0/0
7.6.2006 0:36

MilanMilanMilan2

Jestli někdo volby

prohrál beze zbytku - a ještě hůř než komunisti - tak to byla ČT. Běs a děs.

0/0
6.6.2006 23:20

vasekpasek

Jo, tak s tím souhlasím

a to doslova... ČT byla naprosto zabržděná a viděl jsem to naprosto stejně, jako autorka článku. Byl to fakt trapas...

0/0
6.6.2006 22:49

Kapitan_John_H_Miller

Tereza Boehmová

Vás ten neśpěch ODS hodně bolí... (Y)

0/0
6.6.2006 19:59

Kapitan_John_H_Miller

Re: Tereza Boehmová

Vás ten neúspěch ODS hodně bolí... :-DR^

0/0
6.6.2006 19:59

orkrist

Re: Re: Tereza Boehmová

Nikdo se stebou nebaví, tak si musíš odpovídat sám, co, lopato?

0/0
6.6.2006 20:46

mufik32

Re: Re: Re: Tereza Boehmová

Nejak nechapu tvoji poznamku na autorku. Jak souvisi spatne zpravodajstvi CT a pocet hlasu ODS ve volbach. Navic ODS volby vyhrala, i kdyz bohuzel ne tak, jak by si treba nekdo pral. Jsi trochu mimo, vid...(Y)

0/0
7.6.2006 10:39

Lajtnant

Jsem rád, že nejsem sám,

kdo měl z výkonu ČT v den voleb velmi rozpačité pocity... Ani jednou za celý den nikdo nevysvětlil metodu přepočítání hlasů na mandáty a p. Augustová místo aby nějak objasnila, že se do poslední chvilky bojuje o rozhodující křeslo, tak počtrnácté opakovala monotónně, že ODS získala 35,4%, ČSSD 32,3%, třetí je KSČM... Nejkvalitnější pořad týkající se voleb vysílaly až v neděli večer Střepiny na Nově, což je pro veřejnoprávní TV velmi smutné vysvědčení. Souhlasím, že místo trapného studia a trapné moderátorky měli radši pustit bez komentáře průběh sčítání z teletextu. Rv

0/0
6.6.2006 19:38

NERATHRATHA

0/0
6.6.2006 18:54

Kapitan_John_H_Miller

Re: PETICE

Strč si jí do prdele!

0/0
6.6.2006 19:58

orkrist

Re: Re: PETICE

http://www.dostparoubka.cz/index.php

0/0
6.6.2006 20:47

fren440

Přesný

Stačilo tam dat odrazovku ze statistického úředu a mohli to rozpustit.

0/0
6.6.2006 18:46

fren440

Re: Přesný

Vrcholem byly mekoty a blekoty těch pozvaných politologů. Asi ve stylu nebude-li pršet nezmoknem.

0/0
6.6.2006 18:48

herdekflek

souhlasím

Celé to vysílání na ČT bylo stupidní, neprofesionální, agentura na jejich odhady byla absolutně k prdu. Solidní analytik by dokázal vytěžit z informací, které byly na webu k dispozici solidní předpoklady, neustále zpřesňované, dat bylo dost.

Hlídala jsem si to na webu, nechápala jsem tu kozu Augustovou, o čem tam plácá......

Ty grafy byly neuvěřitelné, ten pitomý zvuk mám ještě pořád v uších.

Amatéři z ČT.

0/0
6.6.2006 18:10

djrhedy

Re: souhlasím

no hlavně že se druhý den pochválili jak jsou skvělí v hlavních zprávách. Už je mi z nich k blití ...

0/0
6.6.2006 18:58

karel60

Re: Re: souhlasím

R^R^R^

0/0
8.6.2006 13:57

sageorg

Ano,.....

přesně tak nějak jsem to v den voleb cítil,po zapnutí TV!R^Za 100 kč měsíčně jsem se v den voleb dozvěděl pěkný kulový!

0/0
6.6.2006 17:44

killy

Ano! Nic dalšího není třeba dodávat....

0/0
6.6.2006 17:31

KellyBunda

a takhle je to u nás se fším

co je státní, řekla bych:-/

0/0
6.6.2006 17:09

Aieshy

Re: a takhle je to u nás se fším

Česká televize není státní. Je veřejnoprávní. Když řekneš na zkouškách z žurnalistiky, že je ČT státní TV, tak Tě vyrazí ;-)

0/0
7.6.2006 2:26

jste normalni?

a proto je treba CT zprivatizovat :-)))

0/0
6.6.2006 16:59

merťas

Teletext

Na obranu ČT bych aspoň dodal, že vysílala aktuální statistiky aspoň na teletextu. Teletext patrně mají na starost jiní zaměstanci než zpravodajství...:-/

0/0
6.6.2006 16:31

fren440

Re: Teletext

Mohli dat teletext místo vysílání.

0/0
6.6.2006 18:47

Mik8

výstižné

Pěkný komentář - přesně takto diletanské to bohužel bylo a veřejnoprávní televize opět selhala na celé čáře. ;-€:-/

0/0
6.6.2006 15:39

babacek

T.B.

Moc pěkně napsané a bohužel i pravdivé.Za to všechno veřejnoprávní TV platíme.

0/0
6.6.2006 14:53

qiiz

a pak si nedej ...

Ano, je smůla, že televize nedokáže aktuálně probliknou na údaje internetu a statistického úřadu. Mela by ušetřenou práci a moderovat se dá aktuální věc.

Ale to by chtělo trošku nového myšlení do starých hlav, které mají své jisté...

Článek = R^ :-D

0/0
6.6.2006 14:45

plk

Bohužel přesné

Mě hlavně omývali, když televize nebyla schopná spočítat (aspoň bez záruky) to podstatné - tedy mandáty. A dokonce redaktorka (jméno si bohužel nevybavuju, ale bývalá novačka) v komunistickém volebním štábu se ptala ve stylu "a myslíte si tedy, že je možné, že bude mít levice 101 hlasů"?!? Kde to jsme proboha? To je věc názoru? To přece musí mít solidní médium spočítané. Ale ne, pionýrská vlaštovka Augustová skutečně jen dokolečka poskakovala po těch barevných grafech...

0/0
6.6.2006 14:30

_m-

Re: Bohužel přesné

jen jestli ty si nepleteš Vlaštovku s TKM ;-P, ale jinak to fakt stálo za houby, akorát si nemyslím ,že to byla vina Augustové.

0/0
6.6.2006 15:44

BořekŠikula

Re: Bohužel přesné

Vzhledem k tomu, jak to bylo těsné, to asi opravdu nešlo spočítat přesně. MF ostatně dlouho tvrdila, že bude madnátů 101 pro levici, pak přidali odhad ČT - na který nakonec došlo. A ukazovat servery statistického úřadu taky moc nešlo, byly často přetížené. Ale možná by někoho uspokojilo, kdyby místo toho pustili raději telenovelu?

0/0
6.6.2006 15:58

strycek_Pompo

Radiožurnál

zase po celkem aktuálním volebním studiu pustil v nejkritičtější době, kdy se čekalo na přepočítání mandátů a Paroubek v hysterickým výlevu vyděsil tu soudnější část národa tvrzením, že má KSČSSD 101, hodinový Cesty víry. To jsem málem vyletěl z kůže.

0/0
6.6.2006 14:27

Vítěžslav Jandák Mgr.

Re: Radiožurnál

no to víš...Cesty víry i Páně (Puchejře) jsou nevyspytatelné....tak mají přednost před takovou pozemskou malicherností jako jsou volby notabene v nějaké banánové republice jako je Paroubov....

0/0
7.6.2006 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.