Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacient vysoudil za osud invalidy milion a rentu

Soud nařídil nemocnici ve Frýdku-Místku zaplatit přes milion korun poškozenému pacientovi Karlovi Martinákovi. Nemocnice je podle verdiktu odpovědná za to, že se z mladíka po operaci nosní přepážky stal invalida odkázaný na druhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Pro mne by bylo zadostiučiněním

kdyby se na tom odškodném přewdevším podíleli ty kteří tento stav pacienta zavinili.:-/

0/0
1.6.2006 13:58

lukinoo

v USA by dostal 100 mega

0/0
1.6.2006 12:52

pekelně masitý Higgsův boson

Kontrola co patnáct minut ...

... je v bezprostřední pooperační péči dost na h*vno :-/

0/0
1.6.2006 11:57

Pepa Nos1

Chudák...

...jsem přesvědčen, že nemocnici vede nějaký kretén z ODS. Pokud by ji vedl kdokoliv jiný, nestalo by se to.Rv

0/0
1.6.2006 11:22

Pepa Nos1

Re: Chudák...

To je tak, když se ze zdravotnictví dělá výdělečná firma. ODSáci by měli chcípnout - do jednoho.(Y)Rv

0/0
1.6.2006 11:23

slayee

Re: Re: Chudák...

ty jsi debil inteligencí voliče čssd!Dej si prášek a běž si lehnout už teď protože v sobotu jde ta vaše zločinecká organizace,říkající si čssd doprdele;-O

0/0
1.6.2006 11:28

babacek

Re: Re: Chudák...

Pepo máš pravdu!A navíc tím chtěli poškodit ČSSD a KSČM ve volbách.:-P;-D

0/0
1.6.2006 13:55

V2kt0r

Re: Chudák...

To se ti zdalo v deliriu, nebo jsi to slysel v televizi?

0/0
1.6.2006 11:35

demik

Re: Chudák...

pokud volby vyhrajou CSSD (coz se doufam uz nestane) a udelaji z toho neziskovky, tak te hezky po operaci, kde budes uspan ranou kladivem mezi oci a vyvezen na pooperacni tj. na chodnik pred nemocnici. Lidi neblbnete a zamyslete se, ze nemuze byt kvalitni zdravotnictvi zadarmo. Doby, kdy vsechno platil "hodny" stat jsou pryc a vlastne nikdy nic takoveho ani nebylo...

0/0
1.6.2006 12:02

simyr

pooperační péče

Soud přiřkl ,,OBJEKTIVNÍ ODPOVĚDNOST,,- to znamená, že osoba či firma svou činností /i správnou/ zapříčiní nějaký stav, t.j. není trestný čin, není zanedbání atd, ale musí se zaplatit škoda /náhrada/. nějaký jiný soud ale samozřemě může rozhodovat o trestném činu.

0/0
1.6.2006 11:13

peta89

Jakykoli takovyto podepsany papir je k nicemu!

Nebot se nemuzes vzdat svych prav drive, nez je nabydes (ziskas).. Tzn., ze jakykoli takovyto papir Ti je uplne k ...

Ale dobrej pokus :-)

!

0/0
1.6.2006 10:57

tyrael

Re: Jakykoli takovyto podepsany papir je k nicemu!

Tolik do toho nevidim,ale v cizine to funguje tak proc ne u nas? kdyz funguje informovany souhlas. A nejsem si jistej, ale ja podepsal u notare ze se vzdavam dedictvi ve prospech bratra a rodice jeste zijou a ja nic nezdedil. Tak nevim

0/0
1.6.2006 11:08

Ghort

Re: Jakykoli takovyto podepsany papir je k nicemu!

Tuvj pokud taky dobry, ale pravnicky je ten papir v poradku. Samozrejme se muzes a priori vzdat svych prav za presne definovanych podminek.

0/0
1.6.2006 11:08

simyr

Re: Jakykoli takovyto podepsany papir je k nicemu!

Tak to není, je to tzv. informovaný souhlas,,. pacient se nevzdává svých práv, ale podepisuje, že byl seznámen s operací, a že byl seznámen se všemi riziky. Hlavně /ale nejen to/ aby v případě komplikací nemohl říkat: kdybych to byl býval věděl, tak bych na operaci nechodil.,,

0/0
1.6.2006 11:19

slayee

lempli !!!

0/0
1.6.2006 10:44

tyrael

Narkoza!

V každé učebnici anesteziologie si na prvni nebo druhé straně můžete přečíst,že jeden člověk z tisice může mít při narkóze nepředvídatelné komplikace někdy končící smrtí,jindy nevratným poškozením mozku.Příčína těchto komplikací není známa a není v moci lékaře jakkoliv je ovlivnit nebo jim zabránit,protože se projeví až po podání anestetika a v tu chvíli se lékař může pouze pokusit zachranit pacientův život.Pokud se to vůbec podaří,stejně dochází k nevratnému poškození mozku hypoxii nebo edemem. Proto například v USA,ve Velké Britanii a chystá se k tomu i Německo dostavají apcienti před každou operací k podpisu papír ve kterém stvrzují že při idopatickém poškození mozku z důvodu špatné reakce na narkózu nebudou po lékaři ani nemocnici vyžadovat finační náhradu. Pokud nepodepíšou, nejsou operováni.!!

0/0
1.6.2006 10:44

Ghort

Re: Narkoza!

Nejsem sice lekar, ale vim, ze pred jakoukoliv operaci se standardne dela celkem dusledny rozbor krve a testy prave kvuli tomu, aby mohl anesteziolog namichat patricny dryjak... Tak jak to je? (no flame, just asking)

0/0
1.6.2006 11:06

tyrael

Re: Re: Narkoza!

To mate pravdu, jenze to z krve nepoznate, to totiz s krvi na 99% nesouvisi. K tomu otoku vetsinou dojde z neznamych duvodu-idiopaticky- proste nekomu se to stane a nekomu ne, muze to souviset s problemy s cevami,jenze taky nemusi, taky s tim jestli pacient prijde na operaci napiti, jestli mu spravne funguji ledviny..je toho strasne moc a nic neni jisteho.

0/0
1.6.2006 11:12

Ghort

Re: Re: Re: Narkoza!

Hm, tak dik, zena jde zitra pod kudlu, tak doufam, ze to anesteziolog nepokoni... 8-o:-/

0/0
1.6.2006 11:16

tyrael

Re: Re: Re: Re: Narkoza!

Snad vas uklidni ze se to stava opravdu velmi vyjimecne, bohuzel pro media je to vzdy vdecne tema.

0/0
1.6.2006 11:19

Ghort

Re: Re: Re: Re: Re: Narkoza!

Ale jo, ja to myslel trochu ironicky. Kdybych si mel pripoustet kazdou negativni moznost, staral by se o me uz davno doc. Chocholousek... Diky za podporu.

0/0
1.6.2006 11:50

_m-

Re: Narkoza!

...................Po operaci ho personál převezl na obyčejný pokoj, kde přestal dýchat, upadl do bezvědomí a vážně se mu poškodil mozek......................

0/0
1.6.2006 11:22

tyrael

Re: Re: Narkoza!

Samozrejme, jasna reakce na narkozu. Vite kolik je v kazde okresni nemocnici JIP luzek??? Kdyby mel po operaci nosni prepazky lezet na JIPce tak musi mit ta nemocnice 100 JIP luzek? A kdyby mela setra kontrolovat 24 hodin akzdeho po operaci??? Kolik by bylo potreba sester??? Kontroluje se kazdych 15 minut,bohuzel ted to nevyslo.

0/0
1.6.2006 11:25

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Re: Narkoza!

Už tvoje první věta hovoří o tom, že nejsi v prolematice dostatečně orientován ;-)

0/0
1.6.2006 13:46

tyrael

Re: Re: Re: Re: Narkoza!

Delam anesteziologa v Motole 4 roky :o)

0/0
1.6.2006 17:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.