Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrat dětí do Argentiny vyvolal povyk, ale byl legální

Soud v Ústí nad Labem nedávno potvrdil vrácení dětí české matky k otci do Argentiny. Obrázky zoufalé ženy vyvolaly zájem veřejnosti i státních orgánů. Podle některých došlo k porušení "práv dětí". Sněmovnou v úterý prošuměl návrh, aby se poslanci pozastavili nad mezinárodní Haagskou úmluvou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JohnUSA

Takze podle vas vsech, staci pripad

nalezite protahnout a je to! Na pet let utecu s detma do Brazilie a uz mi je nikdo nesebere, jsou na me prece zvykli. Nastesti alespon nekteri soudci v CR vidi dal nez do hospody.

0/0
14.2.2007 1:43

Beranal

Rozhodnutí soudu bylo správné a nutné

Tohle rozhodnutí soudu a jeho výkon je pro právo určitě prospěšné, ono když se to takhle medializovalo, tak si to ti další potenciální únosci rozmyslí a budou se snažit takovéhle záležitosti řešit legálně a ne únosem.

To "psychické trauma" těch dětí to je jenom hloupý pokřik, děti si takovéto záležitosti tak hrozně neberou, ty si určitě velmi rychle zvyknou zase na to původní bydliště. Mě osobně zemřela matka když mi bylo 6 let a na žádné trauma se nepamatuji, za měsíc jsem si na matku už ani nevzpomněl.

Jediná chyba je to 4 leté rozhodování soudu, takováhle záležitost má být vyřešena do 1/2 roku, potom by tady odpadnul i ten pokřik o tom údajném traumatu dětí

0/0
20.5.2006 16:44

leevin

Argentina

Tomu otci nejde vůbec o děti!!!A naše excelentní soudy opět předvedli svou tupost!!!A je tady další zajímavost-p.Novákovou jsem za celou dobu neslyšel ani jednou,že by se ptala dětí na jejich názor!!!A nejen jí ale celého soudního aparátu!Člověku je na blití z těhle ouřadů!!!Byla ste se podívat na ty děti p.Nováková?!A máte to vůbec v úmyslu?!At víme od vás co ste způsobila?!

0/0
20.5.2006 11:16

kasavaros

Re: Argentina

Tomu otci nejde vůbec o děti - to víte, nebo si to jen myslíte?

0/0
12.7.2006 18:26

leevin

návrat dětí do většší bídy

Návrat dětí do většší bídy než je tady!Jestli pak p.Markéta Nováková má dobré spaní?Viděl sem záběry redaktora čt1.v Argentině-zatažené okna děti bůhví kde zašité-a jen proto,že argentinskej tatík a jeho rodina nepřenesla přes srdce,že mu utekla žena s dětmi!EGO-to je ten motor,kterej rozhodl,co by si pomysleli rodina a sousedi?!

0/0
20.5.2006 11:10

JohnUSA

Re: návrat dětí do většší bídy

vetsi bida nez v podelanejch cechach jentak nekde byt nemuze, urcite ne v Argentine, je to chyba jen a jen cechu, ze to trvalo tak dloho, matku meli jeste zavrit!

0/0
14.2.2007 1:29

zbynek._s

Otcovství je stejně důležité jak mateřství

Můj názor je, že soudci v Ústí už mají  tolik másla na hlavě z procesu s panem Lubošem Paterou, že se museli, chtě nechtě, zachovat lidsky správně a uznat, že otcovství je stejně důležité s mateřství. Alespoň si to, myslí, na rozdíl od justičních pracovníků sociálfašistického státu,  všichni slušní lidé na světě.Takový názor  zastával i Tomáš G.Masaryk. Proto byl vtělen do mzn. úmluvy.Respektujte ho také doma na českých soudech a bude méně slz v televizi - taková  je skutečnost.

0/0
16.5.2006 17:01

murjel

Není vůbec podstatné, zda to odpovídalo našemu úplatnému

právu, kdy všichni znají realitu, kdy se právo již dávno rozvedlo se spravedlností. Podstatné je, že otec, i když věděl, kde jeho děti jsou, se nedokázal o ně starat celé čtyři roky a po čtyřech letech je násilím odveze z domova. Nejde tu o spor dvou dospělých lidí, ale o budoucnost dětí. Českému státu ukradl nějaký pochybný argentinec dva potenciální budoucí daňové poplatníky a odvezl je do prvního státu, který vyhlásil v podstatě státní krach.

0/0
14.5.2006 13:31

Merk

Re: Není vůbec podstatné, zda to odpovídalo našemu úplatnému

Ty seš ale totální zabedněné pako! JInak se ty Tvé zvratky ani nedají komentovat...

0/0
14.5.2006 16:34

leevin

Re: Re: Není vůbec podstatné, zda to odpovídalo našemu úplatnému

Merku_takových jako ty je plnej svět!Podej si ruce s našim soudním aparátem s tou ukrutně hloupou mašinerii!!!A příště než nejakou kravinu napíšeš tak se zeptej těch dětí!!!S kým a kde chcou žít-je to jejich život chytráku!!!

0/0
20.5.2006 11:22

JohnUSA

Re: Re: Re: Není vůbec podstatné, zda to odpovídalo našemu úplatnému

co to keces ty srac.i!! matka ty deti unesla, do mesice meli byt zpatky v argentine, kdyby byli ty ctyri roky s otcem tak by po matce ani nevzdychli, matku meli zavrit, skoro kazdej otec se dokaze o deti postarat lip nez matka

0/0
14.2.2007 1:35

zlato06

Mavrat deti vyvolala povyk

Vsude na svete staty haji zajmy svych obcanu. Jen jak to vypada Cesko dela vsechno jen pro cizince. Asi kdo lepe maze,ten lepe jede. Vetsina rozhodnuti se vsude resi v nejlepsim zajmu deti. Argentina je stale problematicka rozvojova zeme. Myslim si,ze detem by bylo lepe v Cesku s matkou. Haagske dohody se nedaji nijak uplatnit.Nejsou tudiz plne legalne pouzitelne. Clanek dava jen mylne a neuplne informace.

Jak ta zena pojede do Argentiny pro sve deti, kdo to zaplati a jak tam uplatni sve pravo je tedy zahadou. Kdo zaplati skody spachane na detech je take otazkou. Platil vubec otec vyzivne na deti a manzelku???Deti nejsou jen vecnym majetkem otce. Deti maji take pravo na nejlepsi peci moznou. Asi je chudak mama videla naposled.

0/0
13.5.2006 3:13

Merk

Re: Mavrat deti vyvolala povyk

Vrať se do ústavu, omezenče, a neopruzuj normální lidi svými chorými bludy. Díky.

0/0
14.5.2006 16:34

Johansson

Nelitujte tu ženu, litujte děti

Opravdu nechápu, proč všichni litujete tu ženu. V době, kdy sbalila Argentince a vdávala se do ciziny, jistě zářila štěstím, chlubila se tím na potkání, kamarádky jí záviděly, protože ona má CIZINCE kdežto na ně zbyl akorát Pepa nebo Franta z vedlejší vesnice, ona se učila španělsky o sto šest, všude troubila, jak se stěhuje do zámoří atd.:-/ Když poznala, jaký je tam doopravdy život (což jí předtím jistě řada lidí říkala, ale ona to nechtěla slyšet) tak si náhle vzpomněla, že je Češka...(Y) Chudáci děti ale, těch je mi opravdu líto. ;-(

0/0
12.5.2006 18:06

hovnoval-

Re: Nelitujte tu ženu, litujte děti

Argentina je krasna zeme, ekonomicky rozvinuta a v mnohem mnohem vice nez Cesko.

0/0
12.5.2006 21:46

miciangora

Re: Nelitujte tu ženu, litujte děti

no, zo si nevybereš, S mužským nikdy nevíš. Tvoje žena jistě zářila štěstím, když si tě brala a dala bych ruku do ohně zato, že už ji to dávno přešlo.;-D

0/0
13.5.2006 6:51

Dr No

Zrůdná zhovadilost úřadů

Všichni zůčastnění, především soudci, kteří se ohánějí právem a zákony a "právy" otce, či matky,jsou NELIDSKÁ BEZCITNÁ HOVADA, kterým je zcela lhostejný osud těch, o které především jde - samotných dětí. Nedovedu si představit sadističtější zacházení s malým dítětem než je odloučení od matky, vytržení z prostředí ve kterém se cíti doma a nucenou deportaci do zcela cizího a neznámého prostředí mezi zcela cizí lidi.

0/0
11.5.2006 22:05

hovnoval-

Re: Zrůdná zhovadilost úřadů

za to ale muze ta matka. ona je vytrhal z prostredi, ve kterem se citi doma. ona je unesla do cizi zeme. ted se deti vraci domu. a ne k zcela cizim lidem, ale ke svemu otci.

0/0
11.5.2006 22:06

zena_zdena

Re: Re: Zrůdná zhovadilost úřadů

 teď jí nezbyde nic jiného, než sbalit kufry a mazat do Argentiny ...

ale po 4 letech děti poslat zase zpět..to mi připadá fakt hodně drastické, děti by neměly být věc, která se dá rozhodnutím úřadu přemisťovat

0/0
12.5.2006 6:55

hovnoval-

Re: Re: Re: Zrůdná zhovadilost úřadů

mozna drasticke, ale dobre reseni. v argentine jim bude mnohem lip..R^

0/0
12.5.2006 21:48

hovnoval-

@@ to sarume

pises:

Nekde na zacatku tehle kauzi je napsano, ze otec snad zenu tyral. coz by me v Argentine neprekvapilo.

Vis vubec neco o Argentine? Opravdu si myslis, ze tyrani zen je tam zcela bezne?   Neni. Argentina je vyspela zeme, v nekterych vecech, treba zrovna pravech zen, je vyspelejsi nez Cesko.

0/0
11.5.2006 19:49

hovnoval-

to poslanec-termit

Proc si myslis, ze deti patri matce? rodice maji stejna prava. ona  je protipravne odvezla od otce. Zlocin provedla ona - unesla je pryc z jejich domova. Konecne se tedy vrati, kam patri - domu do Argentiny.

a proc si myslis, ze si nikdo nemuze vzit cizince? co je na tom spatneho? myslim, ze hloupa husa jses ty.

0/0
11.5.2006 19:43

zena_zdena

Re: to poslanec-termit

bylo to od ní dost nezodpovědné, měla se snažit řešit to už v Argentině, pokud ji opravdu ubližoval, určitě by se nějaká možnst našla..

0/0
12.5.2006 7:03

poslanec_termit

chudaci deti

Tak male deti patri ke sve matce, pokud je schopna se o ne starat. Rozhodnuti soudu je ZLOCIN.

Nektere zeny delaji obrovskou chybu, kdyz si berou cizince. Pritahuje je exotika, sex s exotem, ale to po par letech na vztah nestaci. Josu to hloupe husy.

0/0
11.5.2006 10:55

idnesKROKODYL

Re: chudaci deti

'Tak male deti patri ke sve matce' -  proc si to myslite ?

0/0
11.5.2006 11:22

pinguinone

Re: chudaci deti

.. nektere zakony budou holt zlocinne.. ;-D

0/0
11.5.2006 11:39

jjuras

Re: chudaci deti

Pletete tady páté přes deváté.

Mě je 55 let. V 6 letech mě soud přidělil otci a matce dal mou starší sestru.Spravedlivé co? Trpěl jsem jak pes, toužil jsem po mámě jak blázen. Ve 13 letech jsem sebral odvahu a utekl k mámě.Dodnes cítím tu bolest nad tou nespravedlností. Dítě není věc, dítě je ČLOVĚK a musí se samo rozhodnout , i kdyby si to každý druhý rok rozmyslelo.

0/0
11.5.2006 13:38

zena_zdena

Re: Re: chudaci deti

to vás se sestrou rozdělili? Jak to mohli vaši rodiče dopustit :-(

0/0
11.5.2006 13:53

jjuras

Re: Re: Re: chudaci deti

A to je právě to , o čem píši.Soud rozhodl spravedlivě. Každý měl 1 dítě.

Jak to mohli rodiče dopustit? Táta vysoudil mne a máma byla ráda že ubránila starší sestru. Já jsem taky plakal jako ty děti co museli do Argentiny. A nakonec jsem ve 13 utekl . Sebral jsem odvahu a nasedl do vlaku a ujel. Ale jak to uděláji ty děti v Argentíně , to nevím.Táta mne dával hodně k dědovi a babičce a ti byli moc hodní. Ale na tu bolest v hrudníku, když jsem toužil mo mámě nikdy nezapomenu.

0/0
11.5.2006 14:54

pinguinone

Re: Re: Re: Re: chudaci deti

soud nerozhodl spravedlive..:-/

0/0
11.5.2006 15:36

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: chudaci deti

naivně jsem se domnívala, že soudce by měl hlavně přihlížet k zájmům dítěte.. a hlavně, že se děti mohou vyjádřit k tomu, kde by chtěli žít

0/0
12.5.2006 6:51

kasavaros

Re: Re: Re: Re: Re: chudaci deti

Jen se mi zdá, že se tu dost zapomíná, že (aspoň tak jsem to pochopil) argentinský soud nepřiřkl děti otci ani matce, ale vydal předběžné rozhodnutí, dokud nerozhodně o tomto. Nevím, ono je to nějaké celé zamotané a možná se mýlím, ale tak jsem to alespň pochopil.

0/0
12.7.2006 18:33

Merk

Re: Re: chudaci deti

A tady si vybralo dítě? Tak, že ho ve dvou letech matka unesla?

0/0
11.5.2006 14:36

zena_zdena

Re: Re: Re: chudaci deti

v tomhle konkrétním případě mám pocit, že se s těmi dětmi jedná jak s kusem nábytku

0/0
11.5.2006 14:41

pinguinone

Re: Re: Re: Re: chudaci deti

..hur  , ,jako s otroky.. :-(

0/0
11.5.2006 15:38

jjuras

Re: Re: Re: chudaci deti

Mám pocit , že se tady rozebírá něco, co není rozebiratelné. Hovoříte o zákonném právu , o únosu, o pravdě a nepravdě.

Já reaguji svým příběhem na včerejší reportáž, kde děti byly dost velké, aby mohly vyjádřit svůj názor a touhu. Vy tu řešíte , co bylo před několika roky. Moje máma nás taky sebrala a odvedla od otce , ale já to dodnes nepovažuji za únos. To jsou keci .Bavte se o tom co dětí prožívají dnes.

0/0
11.5.2006 15:03

pinguinone

Re: Re: Re: Re: chudaci deti

.. takze , ta zenska je z obliga..8-o

0/0
11.5.2006 15:37

Merk

Re: Re: Re: Re: chudaci deti

Fajn. Takže unášet se smí. Vraždit se, prosím, taky smí? Samozřejmě v zájmu dobré věci, že. Možná by nám k tomu něco mohl říci strýček Pol Pot.

0/0
11.5.2006 18:02

petr_sleder

Re: chudaci deti

S druhou větou souhlasím, první věta je nesmysl. Práva mají oba rodiče stejná.

0/0
11.5.2006 15:30

René, já a Rudolf

cas na zmenu v CT

myslim, ze by v CT melo dojit k vyrazne obmene redaktoru nebo minimalne k jejich pravnimu dovzdelani... toto je jiz druha ostudna reportaz (prvni byla s vymahanim pokud od DP), kdy reporter projevil zcela elementarni neznalost pravniho posouzeni veci a dal radeji prednost bulvarnim klise...

P.S. Deti neodebira exekutor ale soudni vykonavatel (ka).

0/0
11.5.2006 9:19

Krak

Re: cas na zmenu v CT

P.P.S. Jakpak asi chápeš slovo exekuce?

0/0
12.5.2006 0:35

zena_zdena

muži - svěření dítěte

- pokud jsou partneři normální, dohodnou se na styku s dítětem (takže muž většinou přenechá výchovu dítěte matce a má možnost se s dětmi stýkat..to asi bude hlavní důvod, proč muži o svěření nežádají, jsou silnější a odloučení snáší lépe)

- bohužel se někdy stane, že pokud muž ženu opustí, třeba kvůli jiné ženě.., tak žena "matka" veme dítě jako rukojmí a brání otci ve styku s dítětem, někdy dokáže to dítě tak "zblbnout", že si myslí, že otec opustil i to dítě samé :-(..

0/0
11.5.2006 9:03

L.A.D

Re: muži - svěření dítěte

Přesně tohle jsem psal o pár příspěvků níže a to je ten důvod proč bych ani já o výhradní péči nežádal (samozřejmě že by se mohly vyskytnout i okolnosti za kterých bych to udělal).

0/0
11.5.2006 9:07

zena_zdena

Re: Re: muži - svěření dítěte

R^ no vidíš a právě tuhle vaši (mužskou) dobrou vůli si někdo vykládá jako nezájem o dítě

0/0
11.5.2006 9:10

L.A.D

Re: Re: Re: muži - svěření dítěte

Jestli se zájem o dítě projevuje tím, že o ně musím žádat do výhradní péče o tom nevím. Zájem o dítě je přece nutno projevovat trvale.

0/0
11.5.2006 9:15

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: muži - svěření dítěte

jo, to je i můj názor ;-)

0/0
11.5.2006 9:28

pinguinone

jsou silnější a odloučení snáší lépe

..si nemyslim..:-/

0/0
11.5.2006 9:09

zena_zdena

Re: jsou silnější a odloučení snáší lépe

že se jsou schopni dohodnout?

0/0
11.5.2006 9:10

pinguinone

Re: Re: jsou silnější a odloučení snáší lépe

..ze snasi odlouceni lepe ( vetsinou chodi do prace a tak ma min casu na to myslet ) ..  dohodnout se ma snahu vetsi.. zenska bere deti jako rukojmi..Chlap nechce byt za vola a platit alimenty bez kontaktu s ditetem... A nez byl akterem v lacine frasce radsi mavne rukou a jde.( dela dobre )  deti to zenske pak vrati v puberte i s uroky..

0/0
11.5.2006 9:22

zena_zdena

Re: Re: Re: jsou silnější a odloučení snáší lépe

no, to jsem taky už psala, ale máš pravdu, že takové "matce" se to časem vrátí, ovšem na dětech to zanechá bolavé rány

0/0
11.5.2006 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.