Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko slaví 61. výročí od konce 2. světové války

Na hoře Vítkov v Praze proběhne vzpomínková akce k 61. výročí osvobození Československa sovětským a americkým vojskem. Zúčastní se jí prezident. Ten také jmenuje nové armádní a policejní generály. Na žádost premiéra však kvůli kauze Kateřiny Jacques nepovýší policejního prezidenta Husáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orinka3

vadí mi,

že se začíná zamlčovat, jaké oběti přinesl při osvobozování naší republiky Sovětský svaz. Když si představím, že jsem malé dítě, tak bych z našich zpráv měla dojem, že o osvobození se zasloužili výhradně Američané. Je to až trapné a urážlivé pro ty, kdo paměť účelově neztratili. Chybí úcta k padlým...Rv

0/0
9.5.2006 10:07

doktor_bota

Re: vadí mi,

A z čeho tak soudíš? V žádném dokumentu z poslední doby informace o úloze SSSR za 2. sv. v. nechybí.

0/0
9.5.2006 10:11

orinka3

Re: Re: vadí mi,

no, posuzuju to např. podle složení televizního zpravodajství. Srovnej si, kolikrát byli vzpomínáni američtí osvoboditelé Plzně a kolikrát sovětští vojáci. Samozřejmě jsem se nedívala na TV od rána do večera, ale je to nepoměr. Film k osvobození byl - Vyšší princip, ale ten se týkal Heydrichiády. Májové hvězdy nebo epopej Osvobození jsou asi ideově závadné...

0/0
9.5.2006 10:28

krok_original

Hmm...

Zajímavá věc. Pro několik století dějin se používá označení "němci", jenom pro období 2.sv.v. se používají slova "nacisté" resp. "fašisté". Pozoruhodné.

0/0
9.5.2006 8:17

usnicka

...a co TV?

....a v TV nedávají žádný pěkný film z 2. sv. války, což mě štveRv Jakoby ani žádné výročí osvobození nebylo ... I na vesnicích a ve městech by do oslav osvobození měli být trošku zváni i civilní obyvatelé, ať si uvědomí, že není samozřejmé žít v míru!

0/0
9.5.2006 6:16

ansa2111

mejte uctu k Tem kdo zemrel za to abyste zili

Pri osvobozeni Ceskoslovenska zemrelo 140 000 sovetskych vojaku.

0/0
8.5.2006 23:43

zahorak1

Re: mejte uctu k Tem kdo zemrel za to abyste zili

Máš pravdu, aj keď veľa z tých obetí bolo zbytočných. Môj otec mi raz rozprával, bol ženistom, že na Dukle, keď dostali nejakú úlohu, skrývali sa za mŕtve - stuhnuté - tela - najmä kamarátov. Že to boli jatky. A ťažko sa s tým vyrovnávali, keď sa dozvedeli, že Rusi už boli pri Prešove, za podstatne nižších obetí. Ale i tak, aj z hľadiska Českej republiky, je chrapúnstvom oslavovať najmä Američanov za Plzeň, keď napr. sa zvádzali veľmi ťažké boje o Moravskú Ostravu! Ale v tom prezliekaní kabátov ste naši dobrí českí bratia umelci.:-(

0/0
9.5.2006 7:17

Babul

Re: Re: mejte uctu k Tem kdo zemrel za to abyste zili

R^ Plný souhlas, zvlášť sa poslední větou!!

0/0
9.5.2006 8:44

Thule

A zase překrucují dějiny

A komouši měli dnes rej-dostávali metáli a k tomu slušné sumičky,soudruzi generálové plesali a ti co to platí-občané drželi zobák.Většina českého národa plně a dobrovolně spolupracovala s něm.nár.sociality protože pochopili naději,jen některým vadil pořádek a požadavky na přesnost a pracovitost.

0/0
8.5.2006 23:02

minutos007

Re: A zase překrucují dějiny

Raději si zopakuj gramatiku, míst toho rozumování.

0/0
8.5.2006 23:37

javajava

Němci dorazili nácky

za pár roků po WW2; kdy my konečně zlikvidujeme komunisty ?

0/0
8.5.2006 22:06

nenápadně maskovaný Kei

Re: Němci dorazili nácky

Ne tak docela, šéfové Mengeleho si v pohodě dožili v akademii věd, vysocí náckové v Argentině... jak to bylo s Hitlerem se neví dodnes..

0/0
8.5.2006 22:07

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: Němci dorazili nácky

Hovno v Argentině, ale v USA! Je to smutný,a le je to tak!

0/0
8.5.2006 22:09

javajava

Re: Re: Re: Němci dorazili nácky

Hovno v USA - byl to Grebeníček starší po platsice xichtu !!

0/0
8.5.2006 22:12

javajava

Re: Re: Němci dorazili nácky

No - třeba je jenom betálně zašitej na Krásnoj Plóščadke v Moskvě pod Leninem (Y)

0/0
8.5.2006 22:10

barbudo

Re: Němci dorazili nácky

... pár roků po WTC a Buče američani furt nezlikvidovali ...

0/0
8.5.2006 22:21

Komunisti_do_plynu

Re: Re: Němci dorazili nácky

Potrefeny se ozval;-D

0/0
8.5.2006 22:41

barbudo

Re: Re: Re: Němci dorazili nácky

... já ani můj pes nemáme s Bučem ani jeho klanem nic, ale opravdu nic společného ...

0/0
8.5.2006 23:04

Komunisti_do_plynu

Re: Re: Re: Re: Němci dorazili nácky

Ale ty pomatence,reagoval jsi na prispevek,ktery mluvil o zniceni komunistu o Bushovi tam nebyla ani zminka.Proto ta moje reakce.Zkus obcas premyslet,vubec to neboli.

0/0
8.5.2006 23:34

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Němci dorazili nácky

... hele trubka a pindá o přemýšlení ...

... můj pes smíchy spadl s gauče ...

0/0
8.5.2006 23:38

Komunisti_do_plynu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Němci dorazili nácky

Hele to vzdy kdyz vam komousum dojdou argumenty,tak zacnete nadavat?8-o Jinak tveho psa je mi lito,musi mit s tebou tezky zivot;-(

0/0
8.5.2006 23:51

Kapitan_John_H_Miller

"Slunce 21. století"

Co tam dělal LTOčkový baron - soudruh profesor Václav Klaus?!?

0/0
8.5.2006 21:58

nenápadně maskovaný Kei

Re: "Slunce 21. století"

A co dělá na pohřbu generála a hrdiny to StBácký prase Roko?

0/0
8.5.2006 21:59

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: "Slunce 21. století"

Roko? To je kdo? Topolánek?!?

0/0
8.5.2006 22:05

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

Ty nevíš, kdo je to Roko? 8-o A víš, aspoň, kdo je jeho kolega Kato?

0/0
8.5.2006 22:05

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

Vím, že Klaus byl prófa!

0/0
8.5.2006 22:08

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

Měl by ses jít dovzdělat do spisů StB. Kato je soudruh Kavan, Roko soudruh Paroubek... smutné, že?

0/0
8.5.2006 22:16

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

...ano. Při troše snahy mohli i oni zamést ...

0/0
8.5.2006 22:25

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

Koukám taky víra v konspirativní teorie. Ani kdyby se spisy spálily, tak se to neututlá, pořád žijí ti, kdo je psali ;-P

0/0
8.5.2006 22:27

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Slunce 21. století"

... co by se tutlalo, nikoho to nezajímá ...

... jeden pražský primátor za ODS se třikrát doprošoval vstupu do KSČ a pro blbost ho nevzali. A tak na tom postavil kariéru ... a ještě chtěl být emeritním senátorem ...

... komik ...

0/0
8.5.2006 22:38

j@ck

Re: "Slunce 21. století"

sbíral pocty a rozdával podpisy houfu neodbytných fanynek.

0/0
8.5.2006 22:00

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: "Slunce 21. století"

Fajn, tak nechejte klást věnce třeba ty tupce z reality šou....:-/

0/0
8.5.2006 22:01

javajava

Re: "Slunce 21. století"

Už jsi zase vylezl z rekta Puchejře ?

0/0
8.5.2006 22:00

Kapitan_John_H_Miller

Re: Re: "Slunce 21. století"

Koukám, že ODSácký mrdky nikdy nespí...

0/0
8.5.2006 22:04

celtic

vítězství spojenců....

R^:-)>-

0/0
8.5.2006 21:58

nenápadně maskovaný Kei

Re: vítězství spojenců....

Kdes nechal Havla? ;-P

0/0
8.5.2006 22:01

javajava

Komunismus byla vždycky naděje

jenom pro póvl, který záviděl, nenáviděl a měl syndrom nedostatečnosti vlastního úsudku (Y)

0/0
8.5.2006 21:55

j@ck

Re: Komunismus byla vždycky naděje

to se javo hodně pleteš. zpočátku podporovali komunismus spíš různí intelektuálové mnohdy šlechického původu, například v carském rusku. dělníci samozřejmě také. prostě to byla reakce na neuspokojivý stav společnosti v období kapitalismu. dostuduj si historii. dnes na komunismus nadává každý osel a myslí si přitom, jak je strašně in.

0/0
8.5.2006 21:57

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Komunismus byla vždycky naděje

On ale zase není kapitalismus jako kapitalismus, že?

0/0
8.5.2006 21:59

j@ck

Re: Re: Re: Komunismus byla vždycky naděje

dneska už žádný kapitalismus není čistý, snad s výjimkou nějaké africké země. všechny moderní tzv.kapitalismy jsou říznuté velkou dávkou solidarity a přerozdělování. proto nechápu smysl pojmů jako socialismus, pravicovost, kapitalismus, volný trh. jsou jen jenom relativní a prázdné pojmy, které jen matou lidi.

0/0
8.5.2006 22:02

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: Komunismus byla vždycky naděje

Toho socialismu je víc, než by bylo v kapitalismu zdrávo, to máš pravdu. Taky netvrdím, že to, co je tu dnes, je nějaký kapitalismus. Na "pravicovost" máme s kolegama jednu jednoduchou definici: "dělej a budeš mít" (inverze je jasná - flákej se a chcípneš).

0/0
8.5.2006 22:05

javajava

Ještě tato degenerace

by moc ráda žila v komunismu (Y)

0/0
8.5.2006 21:37

nenápadně maskovaný Kei

...

Škoda jen, že většina našich hrdinů padla za války a kdo přežil, toho zlikvidovali komunisti. Jinak si nedovedu vysvětlit tu českou předpossranost a vlezdoprdelkysmus...:-(

Já za sebe děkuju naším letcům, legionářům a odbojářům za to, že mohu žít. Díky. R^

0/0
8.5.2006 21:36

j@ck

Re: ...

ale komunisti taky bojovali proti hitlerovi, ať se ti to líbí nebo ne, je to fakt.

0/0
8.5.2006 21:37

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: ...

popírám to snad?

0/0
8.5.2006 21:38

j@ck

Re: Re: Re: ...

ne, jenom jsi jim zapoměl poděkovat.

0/0
8.5.2006 21:39

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: ...

Spadají snad do řad tehdejších odbojářů, legionářů a letců? Já myslím že ano, že nebyli ničím víc...

0/0
8.5.2006 21:42

javajava

Re: Re: ...

Proti náckům bojovali taky agrárníci, lidovci, bezpartijní ... stajně tak jako proti komunistům bojovali nacionální socialisti, agrárníci, lidovci, bezpartijní - víme ?

0/0
8.5.2006 21:42

barbudo

Re: Re: Re: ...

... a Sokolové ...

0/0
8.5.2006 21:44

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: Re: ...

Prostě to byli hrdinové, co byli ochotni položit svůj život pro život nás, budoucích. Je jedno, kdo v co věřil, kdo co byl, důležité je to, co udělal.

Mnoho komunisů po 48 hódně rychle vystřízlivělo. Já se jim po přečtení mnoha knih ani nedivím, proč k tomu měli sklon, stát se komunisty. Západ je zradil, zachránila je Rudá armáda. Kdo tehdá tušil, co z toho vyleze? Kdo třeba v lágru nuceně nasazených?

0/0
8.5.2006 21:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.