Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurozatykač v ČR platí dál, rozhodl Ústavní soud

Ústavní soud odmítl vypustit eurozatykač z českého práva. Poslanci a senátoři za ODS si tribunálu stěžovali, že vydání českého občana ke stíhání do ciziny je protiústavní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zelenej Raul

Ústava

Takže opět jen u nás bude Ústava v rozporu se zákonem...

0/0
3.5.2006 17:41

Xaver01

Bezprecedentní výrok

"Jsou-li čeští občané účastníky výhod spojených se členstvím v Evropské unii, jsou tyto výhody spojeny s určitou odpovědností," to ale Ústavnímu soudu vůbec nepřísluší posuzovat. To není legitimní výrok ale zvůle.

0/0
3.5.2006 18:33

clowek

Re: Bezprecedentní výrok

souhlasim s tebou i s tim nad nami.. jen bych dodal ze by se mela zmenit ustava... neni dobre kdyz zakon je protiustavni... pak se to da vykladat dvojim zpusobem a muze se to zneuzit... jinak celkem chapu KSCSSD ze nechtej priznat ze zakon je protiustavni.. pac v tomto state je dost blbych lidi ktery to pochopi tak ze zakon se zrusi a nase zlocince si nechame doma a budeme je chranit... samozrejme ted se to zneuzije tak ze ODS chce chranit zlocince... a bude tu zase o par ejakulatu, teda JEKALU vic...

0/0
3.5.2006 18:42

Xaver01

Soudcovsk

0/0
3.5.2006 22:18

Xaver01

Soudcovský stát - autorita Ústavy dostala políček

Soudcovský stát je dost velká hrozba pro všechny strany. ČSSD taky nebude vládnout věčně. Jenže ono tady jde o to, že dnes jsou soudy v pozici, že když si vymyslí výrok, že 1+1=100, tak to tak bude. Ústavní právo je jedno z nejjednodušších disciplín, protože vychází z politické listiny, která má být v demokracii srozumitelná každému občanovi. A tam je skutečně řečeno zcela jasně a nekompromisně, že Čecha nelze vydat do zahraničí... Tohle je nebezpečné, když Ústava už není ani pro soudní soustavu autoritou. V USA by si svoji Ústavu takhle nikdy neznásilnili.

0/0
3.5.2006 22:23

loobosh

ICC

Supr.. tím se nám otevírá cesta k ratifikaci Statutu Mezinárodního trestního soudu.. i když pochybuju, že se to za vlády ODS stane (pozn. budu samozřejmě volit ODS, ale v tomto bodě s nimi nesouhlasím)

0/0
3.5.2006 16:49

clowek

Re: ICC

ono spis jde o to aby ustava nebyla v rozporu se zakonem... viz polsko.. tam to uznaly protiustavnim.. tam nezrusily zakon ale doporucily zmenu ustavy... to bych uvital taky zde.. jinak jsem tez volic ods..

0/0
3.5.2006 18:35

Roman Sa.

Proč sakra ODS

brání podvodníky a hajzlíky?To je vypuštěný paragraf o postihu za tunelování,tu proti eurozatykači,pořád stejná písnička,ochrana hajzlů a grázlů,jak typická ODS.Rv

0/0
3.5.2006 16:45

stanikgor

Re: Proč sakra ODS

Já se divím, že se divíš.Vždyť to je celý systém jejich programu- nakrást a být bez trestu.Už jsem o tom psal v jiné diskusi, že kdo si na jejich vládu trošku pamatuje a nezdílí stejné životní krédo jako oni, je už v životě nemůže volit.Ať tady všichni lejete špínu na ČSSD,přesto za její vlády se země vzamatovala po těch modrých sarančatech a největší chybou by bylo těm modráskům vrátit moc.

0/0
3.5.2006 17:00

petr524

Re: Re: Proč sakra ODS

Ano, například státní rozpočet, státní dluh a nezaměstnanost se "vzpamatovali" takovým zázračným způsobem, že se z toho nevzpamatujeme hodně dlouho.

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.5.2006 17:11

clowek

Re: Proč sakra ODS

ja myslim ze tu jde spis o to aby zakon nebyl v rosporu s ustavou... ono se to pak da zneuzivat... ustavni soud rozhodnutim nechapu... rusit urcite zakon nemel .. ale mel doporucit zmenu ustavy...

0/0
3.5.2006 18:33

Polemik

Zajímalo by mě, jestli by si někdo troufnul...

..požadovat k vydání některé americké pohlaváry zodpovědné za zvěrstva ve Vietnamu. Jestli se nemýlím, doma asi dostávají dodnes vlastenecké metály.

0/0
3.5.2006 15:14

Kleki Petra

Re: Zajímalo by mě, jestli by si někdo troufnul...

Co to sem motáš? On se na to vztahuje eurozatykač? A na Rusy v Afghánistánu, Argentince na Falklandách...?

0/0
3.5.2006 15:15

Polemik

Re: Zajímalo by mě, jestli by si někdo troufnul...

Sorry...to patřilo pod jiný článek:-D

0/0
3.5.2006 15:18

Ftipnejj

Re: Re: Zajímalo by mě, jestli by si někdo troufnul...

aha

0/0
3.5.2006 15:23

Ftipnejj

Re: Zajímalo by mě, jestli by si někdo troufnul...

tak to sem vubec nepochopil

0/0
3.5.2006 15:18

Kocourek69

Je mi to jasné

Je mi to jasné, proč se ODS brání, aby všelijací tuneláři a podobná havěť nebyla souzená u nezávislích soudů, ale u našich jim nakloněných soudců.

0/0
3.5.2006 15:06

jiekeren

Re: Je mi to jasné

Mluvíš o vážných věcech dítě a neumíš to ani správně napsat. Tvrdá a měkká i/y patří do základního vzdělání, takže se nediv, že tvůj (jinak dozajista informačně zajímavý a třeskutě břitký) příspěvek vyznívá pouze... směšně.

Měli pravdu, když ti říkali, abyses učil.

0/0
3.5.2006 15:08

Kocourek69

Re: Re: Je mi to jasné

Nezávislých. Tak hloupý nejsem. To je křiku a urážek pro jeden překlep. Nebo že by snaha odvést pozornost? 

0/0
3.5.2006 15:13

dukeprvni

Re: Re: Re: Je mi to jasné

proboha "odvest pozornost" od ceho? od te hovadiny cos tu splodil:-P(Y)

0/0
3.5.2006 15:17

Kocourek69

Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

Když jsem viděl, jak někteří členové ODS obhajovali trestnou činnost pana Železného, ředitele jim nakloněné celoplošné televize a poté (když přestal zpívat na jejich notu) se od něj zase odvrátili o 180°, tak mě nic jiného ani nenapadá.

0/0
3.5.2006 15:23

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

Máš tam nějakou botu. To tě táta Paroubek nepoučil, že názor se mění o 360°?

0/0
3.5.2006 15:32

Kocourek69

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

Bez komentáře. Komu není z hůry dáno...

0/0
3.5.2006 15:40

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

To napiš Jirkovi. On se tím oháněl v Otázkách speciál na adresu lidovců.;-D

0/0
3.5.2006 15:42

Kocourek69

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

To myslíš pravopisné chyby, či slovíčkaření, anebo Ti jde o jádro věci?

0/0
3.5.2006 15:46

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

Jádro věci je jasné, o něm nemá cenu diskutovat.

0/0
3.5.2006 15:48

Kocourek69

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mi to jasné

Máš recht. Je to jako házet hrách proti zdi.

0/0
3.5.2006 15:51

Kleki Petra

Re: Re: Re: Je mi to jasné

A od čeho jako? Nebo si myslíš, že za to tvé tunelování nějakého českého podniku bude někdo souzen v Německu? A možnost soudit kohokoli za cokoli, co je podle konkrétního zákonodárství konkrétní země světa trestné, ta tady i ve všech vyspělých státech byla vždycky. Takže pokud se Čech dopustil vraždy v Portugalsku, bude tady za ni odsouzen a orgány činné v trestním řízení mají povinnost jej stíhat. Platí to i pro případ, kdy vraždu v Portugalsku spáchá Portugalec a tady se bude skrývat. České soudy jej odsoudit mohou a musí, pokud nebude vydán do mateřské země.

0/0
3.5.2006 15:19

Ftipnejj

Ustavni soud

Nedavno se tu tvrdilo, ze ustavni soud ma pod palcem Klaus + ODS. Dnesni vyrok je dukazem, ze tomu tak neni. A to je dobre.

0/0
3.5.2006 15:05

genro

Re: Ustavni soud

ono taky to, co se tu tvrdí, není až tak směrodatné, že? ;-)

0/0
3.5.2006 15:06

Ftipnejj

Re: Re: Ustavni soud

tady se placa 5. pres 9. :-) ( vcetne me )

0/0
3.5.2006 15:08

genro

Re: Re: Re: Ustavni soud

já taky ani nečtu článek a hned se běžím pohádat ;-):-D:-D

0/0
3.5.2006 15:14

Ftipnejj

Re: Re: Re: Re: Ustavni soud

neni nad to se poradne pohadat ( ja osobne nejradeji se sockama )

0/0
3.5.2006 15:24

martin.p1

volby

Vážené  čtenařky a čtenaří

Vzhledem k blížícím se volbám, si vás dovoluji  tímto způsobem oslovit a požádat o vyplnění v odkazu přiloženého anonymního dotazníku, který se stane součástí mé diplomové práce.

Dále bych vás rád požádal (pokud by to bylo jen trochu možné) o přeposlání tohoto dotazníku i dalším osobám, které by chtěly tímto vstřícným krokem projevit dobrou vůli a napomoci při získávání informací pro mou diplomovou práci.předem děkuji za váš čas martin

http://kmlinux.fjfi.cvut.cz/~pausp1/html/volby/

   

0/0
3.5.2006 14:57

Bungo

vsechno spatne...

cl. 14 (4)  Každý  obcan má právo na svobodný vstup na území České republiky. Občan nemuže být nucen k opuštění své vlasti.

IMHO je eurozatykac jednoznacne protiustavni... I kdyz ho - bohuzel asi budeme muset vykladat v kontextu clanku 10 ustavy ktery hovori o tom, ze "stanoví-li  mezinárodní  smlouva  něco  jiného  než  zákon,  použije se mezinárodní smlouva." ;-(

0/0
3.5.2006 14:57

petr524

Re: vsechno spatne...

Dle mého názoru je rozdíl mezi zákonem a ústavním zákonem. Ústava hovoří o nadřazenosti mezinárodních smluv nad zákonem a nikoli nad ústavním zákonem. Ústavní zákon může být měněn pouze ústavou předepsaným způsobem, na rozdíl od zákona (tedy "normálního").

0/0
3.5.2006 15:13

Bungo

Re: Re: vsechno spatne...

Nemas pravdu. Ustavni zakon je take "zakon". Akorat vyssi pravni sily. To ale na to nema vliv.

To uz bychom se mohli prit, je-li zakonne opatreni senatu povazovano za zakon ci nikoliv...

0/0
3.5.2006 15:22

petr524

Re: Re: Re: vsechno spatne...

Podle mně nemáš pravdu Ty. Už kvůli tomu, že přijetí nebo změny zákona a ústavního zákona jsou odlišné. To by potom bylo možné obejít jakoukoliv část ústavy tím, že bych místo standardního postupu (schvalování 3/5 většinou), uzavřel smlouvu třeba se Slovenskem. Nebo bychom mohli uzavřít smlouvu s Kubou, že se nebudou konat volby a bude nám vládnout KSČSSD na věky věků a nikdy jinak (to je sice absurdní případ, ale na stejné logice).

0/0
3.5.2006 15:35

Bungo

Re: Re: Re: Re: vsechno spatne...

precti si cl. 9 (2) Ustavy.

Dale neni mozno mez. sml. menit ani rusit ustavni zakony ani jine normy, jen ma pred nimi mez sml. aplikacni prednost... A to i pred ustavnimi zakony...

0/0
3.5.2006 15:48

petr524

Re: Re: Re: Re: Re: vsechno spatne...

Tak ten odkaz jsem nepochopil. Ústava článek 9, odst. 2 říká: "Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná."

A podle Tebe stále platí ten stav přitažený za vlasy, který jsem popsal výše. Když uzavřeme mezinárodní smlouvu s Kubou, kde se zavážeme volit jednou za 20 let, bude to tedý mít přednost před 4letou lhůtou v ústavě?

0/0
4.5.2006 9:22

standik007

Re: vsechno spatne...

jak se dostanu k tomu judikatu? nema nekdo tuseni? diky

0/0
3.5.2006 16:15

Bungo

Vsechno spatne....

cl. 14 (4)  Každý  obcan má právo na svobodný vstup na území České republiky. Občan nemùže být nucen k opuštění své vlasti.

IMHO je eurozatykac jednoznacne protiustavni... I kdyz ho - bohuzel asi budeme muset vykladat v kontextu clanku 10 ustavy ktery hovori o tom, ze "stanoví-li  mezinárodní  smlouva  něco  jiného  než  zákon,  použije se mezinárodní smlouva." ;-(

0/0
3.5.2006 14:56

Nagash

Re: Vsechno spatne....

Jak píšu níže - občan dle trestního řádu může být nucen (tzn. je předán bez svého souhlasu) pouze k trestnímu stíhání bez možnosti vykonat v cizím státu trestn odnětí svobody, popř. ochranné léčení - je tedy takové předání k tr. stíhání nucení k opuštění vlasti? Co to je opuštění ? Je to prostě půlhodinová (rozuměj dočasná) vycházka nebo to musí mít jisté rysy permanence - nehádám se, spíš jen tak "nahlas" uvažuji

0/0
3.5.2006 15:00

genro

Re: Re: Vsechno spatne....

chlapče, máš to blbě. zkus si to ještě jednou nastudovat.

0/0
3.5.2006 15:01

Nagash

Re: Re: Re: Vsechno spatne....

Co je na tom blbě?

0/0
3.5.2006 15:03

incognita

Re: Re: Re: Vsechno spatne....

nemá to blbě,to je podstata eurozatykače

0/0
3.5.2006 15:03

Nagash

Re: Re: Re: Re: Vsechno spatne....

Děkuji, a co teda to "nucení k opuštění"?

0/0
3.5.2006 15:05

genro

Re: Re: Re: Re: Vsechno spatne....

ano, jen eurozatykače. stále mluví obecně, jako kdyby to bylo možné ve vztahu ke všem státům.

0/0
3.5.2006 15:07

Nagash

Re: Re: Re: Re: Re: Vsechno spatne....

Myslím, že tím, že jsem užil pojem předání, jsem se vyjádřil dostatečně jasně a konkrétně ...

0/0
3.5.2006 15:09

genro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vsechno spatne....

ještě jednou omluva. moje chyba.

0/0
3.5.2006 15:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.