Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VZP dostala rekordní pokutu za internetové knížky

Antimonopolní úřad potrestal Všeobecnou zdravotní pojišťovnou dvěma pokutami v celkové výši 800 tisíc za internetové zdravotní knížky. Pojišťovna nevypsala výběrové řízení a projekt zadala přímo společnosti IZIP. Tak vysoká pokuta za veřejnou zakázku dosud nepadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

BenedikteSpinozo,

píšeš, že nemáš čas surfovat po netu a vyplňovat nějakej IZIP.

Fajn.

A že čas vopruzovat na idnes máš.

0/0
22.11.2006 17:02

Pan Navratil

Re: BenedikteSpinozo,

Jéjda vono je to starý ani sem si nevšim.

0/0
22.11.2006 17:04

jarda_carda

Každá akce vyvolává reakci

Akce: včerejší prohra Ratha u soudu

Reakce: p. Pecina splnil stranický úkol

0/0
22.11.2006 16:51

habit

... názor níže důvěrně znám...

... nejen od účetních-důchodců, ortodoxních zastánců papírového účetnictví, ale třeba i od lékařů-důchodců, zastánců papírových forem - radši půl dne projířdějí role EKG záznamů a spoléhají spíš na instinkt, než aby se naučili používat novou techniku...

... tady je zajímavý komentář... http://neviditelnypes.zpravy.cz/urad-v-roli-slouhy-0np-/p_cirkus.asp?c=A060428_210711_p_cirkus_nef

0/0
30.4.2006 20:34

BenediktSpinoza

Mily habite

pokud se pri hodnceni EKG spolehas na to co pise pocitac, tak Buh bud milostiv tvym pacientum. Predpokladam, ze tvuj sef o tom nevi, jinak by s tebou urcite vyrazil dvere;-P

0/0
1.5.2006 12:51

BenediktSpinoza

BTW

mohu te ujistit, ze do lekarskeo duchodu mam jeste zatracene daleko a pocitac v kazdodenni praxi vyuzivam uz nejmene 15 let:-) takze si utri mliko na brade a bez si radeji precist neco o hodnoceni arytmii nez nekoho zabijes svym spolehanim na hodnoceni EKG pocitacem ;-P

0/0
1.5.2006 12:55

BenediktSpinoza

takze vazeni pani kolegove, mala anketa

kdo z vas tim systemem opracuje pripadne je ochoten pracovat. Za sebe prohlasuji, ze nemam cas ani chut surfovat na obrazovce v neprehlednych hromadach ukecanych zprav. List papiru preletnu ocima a behem par vterin vim vse podstatne, ostatni automaticky odfiltruji. Neni to nechuti k praci s pocitacem, delam s nim uz od zacatku 90. let kdy byly PP06, coz drtive vetsine zdejsich "expertu" asi nic nerika.  Takze ocekavam reakce lidi od fochu a k veci stylem ano/ne a proc. A strucne prosim,  jako kdyz vypisujete vymenak rucne bez moznosti Ctrl+C Ctrl+V ;-)

0/0
29.4.2006 19:14

doktor_bota

Re: takze vazeni pani kolegove, mala anketa

Ono to ani tak není pro pacoše, jako pro felčary, rozumbrado, aby například neaplikovali neslučitelné léky nebo postupy.

0/0
29.4.2006 19:29

BenediktSpinoza

K ankete byli vyzvani lekari

nikoli sevci;-)

0/0
29.4.2006 19:35

doktor_bota

Re: K ankete byli vyzvani lekari

Jsem bývalý patolog, sestra řadu let pracovala ve VZP, já v současné době působím v IT, Béďo. :-)

0/0
29.4.2006 19:36

BenediktSpinoza

Ani mnene to neprekvapuje

patolog ma na na hrabani se ve zbytecnych casu dost a dost, "pacient" pocka;-) To ze uz pracujete  mimo puvodni obor vas ovsem z ankety take ponekud diskvalifikuje, protoze na polozenou otazku nemuzete odpovedet. Nicmene byste nam mohl alespon sdelit, zda jste diky sve soucasne angazovanosti na poli IT primo zainteresovan v problematice zminovanych internetovych knizek;-P BTW: To osloveni Bedo a rozumbrado jse si zavedli s pitevnimi zrizenci? zdraham se uverit, ze jste tak oslovovali i klinicke kolegy, kteri se prichazeli na vlastni oci presvedcit jak dalece byli ((ne)uspesni pri svych lecebny opatrenich resp. vypisovani ohledaciho listu;-P

0/0
29.4.2006 19:52

doktor_bota

Re: Ani mnene to neprekvapuje

Přiznám se, že jsem tvůj první příspěvek nečetl pozorně a měl jsem tě za někoho, kdo se "vyzná v počítačích", takže sorry (za rozumbradu, Béďa nebyl myšlen ve zlém).

K věci: nemám s IZIP nic společného, jen díky praxi v IT vidím, jak se zavedení kvalitního IS projeví na výsledcích v jakémkoliv oboru, byť uživatelé kafrají a volají po znovuzavedení debilníčků. Ano, živí mě to, jsem subjektivní, ale moje firma by neexistovala, kdyby si naši klienti mysleli, že je to naprd. Zavedení IZIP vidím do budoucna jako nezbytné, sám jistě víš, že čím dál je lidské lékařství, tím hůř se v něm orientuje i pokud jde o pochopení záměrů kolegů, když ti to vypráví pacient.

0/0
29.4.2006 19:59

BenediktSpinoza

No ja se pane koego bavim s pacienty co mozna nejvice

coz je podle mne to hlavni co mne odlisuje od zverolekare a patologa. Cimz nechci tyto dva obory nijak shazovat. Ale na skole mne ucili, ze zhruba 80 % klinicke diagnozy (tedy diagnozy potrebne k lecbe) lze udelat na zaklade anamnezy a po letech praxe to mohu jen potvrdit. Ovsem anamneza nespociva v tom, ze si necham vyjmenovat jake diagnozy mu stanovili kolegove. I kdyz je tedy pravdou, ze na otazku "jake mate obtize" pacienti misto licenich svych obtizi zacnou. No umeni odebirat anamnezu snad ponechame stranou vzhledem k prevazne laickemu publiku. Snad jen tolik, ze zamery svych kolegu dokazu zhruba dohadnou diky zkusenosti prave podle anamnezy, pripadne strucne zpravy na vymenaku, vyjimecne je nutny kontrakt napr. telefonem. Na to IZIP skutecne nepotrebuji. ;-P

0/0
29.4.2006 20:17

BenediktSpinoza

BTW

Jinak vase tvrzeni, ze "IZIP je pro pacienty a ne pro felcary" (volne citovano) je opravdu pozoruhodne. nedokazu si predstavit, jak jinak by to mohlo pacientovi pomoci nez tim, ze to zjednodusi klinikovi (obvodakovi, ambulantnimu lekari) praci a pioskytne vice casu pro primy kontakt s pacientem. Takze by mne moc zajimal nazor toho, kdo nejakou pozitivni zkusenost ze sve klinicke (ambulantni) praxe s IZIP ma. A co se tyka vasi viry, ze by IZIP snad mohl vyzamneji omezit polypragmasii, tak se mohu jen usmat. :-) Bohuzel nemohu pokracovat v tehle zbytecne debate, je sobota vecer a mam pomerne nabity program. Takze snad nekdy priste:-)

0/0
29.4.2006 20:21

incisivus

Re: takze vazeni pani kolegove, mala anketa

Ano, unavovalo mě před chirurgickým zákrokem volat o informaci k předepsaným lékům (pacient většinou na dotaz odpoví- ráno beru jeden malý zelený a žlutý prášek, večer dva růžové). V tom je IZIP skvělý.

0/0
29.4.2006 21:37

BenediktSpinoza

Skutecne zajimave

poprve se stkavam s chirurgem (prinejmensim virtualnim), ktereho zajima co pacient bere a dokonce kvuli tomu jeste nekomu vola;-) Obvykle to resi interniste v ramci predoperacniho vysetreni, bez ktereho nikoho na operaci nevezmou pokud neni neodkladna, tedy alespon vsude tam, kde jsem zatim pracoval. I kdyz je pravdou, ze mnozi starsi pacienti si leky nepamatuji, tak je maji obvykle napsane nekde v penezence nebo na vymenaku od PL se kterym k vysetreni prijdou. Nadale jsem presvedcen, ze prave tento krajovy problem neni  nutne resit pres internet a za tak nehorazne penize.:-) 

0/0
30.4.2006 11:27

BenediktSpinoza

Skutecne racionalnim resenim polypragmasie

by bylo zvazit, ktere leky pacient skutecne dlouhodobe potrebuje a ktere mu jen otravuji zivot. Coz samozrejme neni lehke, ale rozhodne to nevyresi zadny pocitacovy system. To muze vyresit jen erudovany lekar s radnou davkou selskeho rozumu, ktery bude travit vetsinu doby kontaktu s pacientem jeho klinickym vysetrenim (tedy anamneza a fyzikalni vyserteni) doplnenym nejnutnejsimi laboratornimi a pristrojovymi vysetrenimi a rychlym prostudovanim strucnych a vystiznych zprav na vymenaku ci propousteci zprave a ne surfovanim po abundantni internetove dokumentaci:-)

0/0
30.4.2006 11:28

j@ck

Re: Skutecne racionalnim resenim polypragmasie

zcela s tebou souhlasím v tvém názoru na IZIP. taky jsem v něm zaregistrovaný, ale žádná data do něho nevnáším. papírové práce mám i bez toho dost, proč bych měl ještě navíc vkládat nějaké informace do IZIPU? kvůli modrým očím soudruha Cabrnocha? nevidím v něm žádný velký užitek pro svou práci, jen další zbytečnou přítěž.

0/0
30.4.2006 15:24

Pan Navratil

Re: Re: Skutecne racionalnim resenim polypragmasie

Připomínáte mi překladatele, který tvrdil, že jenom hlupák může používat k překládání počítač, protože on "měl vždy na stole rozloženo několik slovníků a nechápal, jak se tam může vejít několik počítačů"

Být tvým pacošem tak prchám.

0/0
22.11.2006 17:00

incisivus

Re: Skutecne zajimave

chirurgický zákrok v lokální anestesii s předoperačním vyšetřením od internisty?

0/0
30.4.2006 14:54

BenediktSpinoza

Na osetreni v lokale

potrebujes znat dopodrobna vsechny leky co pacient bere?

0/0
30.4.2006 15:33

j@ck

Re: Na osetreni v lokale

my k operaci v LA předoperační vyšetření vůbec nevyžadujeme, ani od obvoďáka. jen vezmeme odběry a natočíme EKG. k menším zákrokům stačí vyšetření od obvoďák, k větším zákrokům od internisty. pokud přijde někdo akutní, jako třeba trauma, tak pacienta sami nejprve přijmeme včetně anamnézy a pak ho posíláme internistům, ať nám dodělají předop. vyš. všechny léky není třeba znát, je třeba znát jen ty skutečně důležité, jako třeba warfarin.

0/0
30.4.2006 15:38

BenediktSpinoza

No ze potrebujes vedet o Warfarinu je bez debaty

ale to obvykle pacient vi ze bere "neco na krev" a pokud ma anamneze udaje napr stavu o hluboke flebotromboze pred pul rokem, tak ti dojde o co kraci. Kvuli tomu jsme nakonec studovali a ne kvuli tomu, abychom krmili pocitace daty a surfovali po netu.:-) Ostatne pokud sam pises, ze do IZIPu nehodlas prispivat tak tezko budes polehat na to ze ostatni kolegove to delaji a bude tam o pacientovi skutecne vse dulezite a podstatne:-) trochu to pripomina udajne Churlchillovo "Neverte statistice kterou jste si sami nezfalsovali" (ale pry je to jen Goebelsova pomluva :-D) Muj zaver: IZIP je kontraproduktivni vyhazovani penezRv

0/0
30.4.2006 15:53

j@ck

Re: No ze potrebujes vedet o Warfarinu je bez debaty

já s tvým závěrem souhlasím. sice občas existují situace, kdy bys mohl získat informace, ke kterým se jinak nedostaneš - například  havárka v noci, lidi nekomunikují, nikdo o nich nic neví atd. ale to jsou výjimky. pokud příjde krček, tak se většinou operuje až ráno a to je dost času zjistit léky až ráno od PL. IZIP jsou vyhozené miliardy, tunel na státní prachy, ze kterého se napakovali jistí soudruzi. je jedno, zda jde o soudruhy modré nebo červené. až mi někdo pořádně zaplatí čas, který strávím vkládáním dat do IZIPU, pak to začnu dělat, do té doby ne. na ambulancích na to už vůbec není čas. ty praskají ve švech a nemám pomalu čas se ani věnovat lidem pro samou administrativu, psaní zpráv atd.

0/0
30.4.2006 16:01

Pan Navratil

Re: Re: No ze potrebujes vedet o Warfarinu je bez debaty

Havárky v noci jsou výjimky? Člověče ty jsi větší pííp než jsem si myslel. No nakonec, levičák.

0/0
22.11.2006 17:01

j@ck

Re: Skutecne zajimave

tak tos asi nepracoval na tom správném místě. nám internisti ani neudělají předoperační vyšetření, pokud pacient už od nás není dokonale přijatý včetně FA. já chirurg jsem a o léky volám běžně obvoďákům, když například mám pomatenou babičku, která si zlomila krček a pomalu ani neví, kde je, natož aby znala své léky a nemoci.

0/0
30.4.2006 15:21

BenediktSpinoza

No pomateny babka se zlomenym krckem bude problem vzdy

to zadny IZIP nevyresi. Ale mimo traumatologii jsou na chirurgii vetsinou prijimani pacienti az v den vykonu ci den predtim uz s hotovym predoperacnim vysetrenim, nebo je to u vas jinak?

0/0
30.4.2006 15:38

j@ck

Re: No pomateny babka se zlomenym krckem bude problem vzdy

ne, je to tak. na plánované operace pacienti chodí už s hotových předoperačním vyšetřením od PL nebo internisty den předem. akutním příjmům děláme internu ve službě nebo na druhý den a pak jdou k operaci

0/0
30.4.2006 15:40

BenediktSpinoza

Takze standard

:-) proste to fungovalo i kdyz problemy byly, ale ty budou i s IZIPem, akorat to bude vic stat (prinejmensim)

0/0
30.4.2006 15:55

tahitan

VZP dostala rekordní pokutu za internetové knížky

Kdopak tu pokutu asi zaplatí ??? a co se tím docílí,budou levnější léky ?

0/0
29.4.2006 14:32

REKINM

co vy na-to

Vyšetřovací komise dala za pravdu Musílkové27.4.2006 Parlamentní vyšetřovací komise k VZP dospěla k závěrečné zprávě

0/0
29.4.2006 13:56

doktor_bota

Re: co vy na-to

Zdroj?

0/0
29.4.2006 14:38

_Ufon_

To tedka pokazdy kdyz neco vymyslim a budu to chtit nekomu prodat

tak budou poradat vyberove rizeni? Na druhou stranu se mi to zda nechutne predrazeny, to je ale klasika ve statni sprave. Za pitomej web si frajeri uctujou pres pul mega, za ty prachy by melo web 10 mamutich podniku, ale nejsou takovi volove aby za to platili takovej balik.

0/0
29.4.2006 0:37

baronfonlempl

A babo raď.

Podle mého názoru jsme všichni potencionální lumpové. Bezúhonní zůstanou vždy slabší a hloupější, protože se nedostanou k lizu. Toť vše. Jak jednoduché.

0/0
29.4.2006 0:02

lada45

Re: A babo raď.

Barone jseš z toho úplně v hajzlu, jako by si se chtěl oběsit. Prosím tě nedělej to, snad časem dostaneš rozum.

0/0
29.4.2006 0:06

baronfonlempl

Re: Re: A babo raď.

A proč bych se věšel. Já jsem byl u lizu celý život....

0/0
29.4.2006 0:09

lada45

Re: Re: Re: A babo raď.

Mě to připadá, jako by si byl znechucenej ze života, když řekneš, že všichni jsou lumpové. Jestli jsem to špatně pochopil, tak promiň.

0/0
29.4.2006 0:20

baronfonlempl

Re: Re: Re: Re: A babo raď.

Všichni jsme potencionální lumpové. Svět ovládá lumpárna, protože pravda a láska je krásná, ovšem slabá.

0/0
29.4.2006 0:23

J.P.Delon

Re: Re: Re: Re: Re: A babo raď.

Nejdůležitější heslo politika ČR:"Chceš se mít jak prase v žitě?Buď svině!

0/0
29.4.2006 0:29

baronfonlempl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A babo raď.

To se týká všech politiků na světě. Proč pouze v ČR?

0/0
29.4.2006 0:31

J.P.Delon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A babo raď.

to je asi pravda,ale já se dívám hlavně na ty naše.Můžu mít pro všechny zúčastněné jednu lehkou otázku?Jméno jednoho našeho politika o kterém můžete říct-je dobrej.Ne vynikající,stačí dobrej.Jedno jméno.

0/0
29.4.2006 0:38

sibidlo

Re: Re: Re: A babo raď.

Dóóófáám, že nebyla přesolenáááá?!?;-D

0/0
29.4.2006 0:34

baronfonlempl

Re: Re: Re: Re: A babo raď.

Pokus o Ftip za každou cenu, žé?

0/0
29.4.2006 0:36

Rommik

?????????????????????????????

Hmmmmm, to je divné , tolik akcí udělala ČSSD bez výběrového řízení a nic a najednou VZP a ODS . To je panečku náhoda.............

0/0
28.4.2006 23:49

lada45

Re: ?????????????????????????????

Jo,na to jsem zapoměl v předešlých příspěvcích upozornit.

0/0
28.4.2006 23:51

sibidlo

Re: ?????????????????????????????

chces li ODS bíti, vždy si klacek najdeš!

0/0
28.4.2006 23:54

Rommik

Re: Re: ?????????????????????????????

To jen svědčí o tom , jak moc socanská " politika " ovládá úřady !!! To je prostě HNUS

0/0
29.4.2006 0:03

pinklik1

Re: Re: Re: ?????????????????????????????

Je to super, že si to ta kráva Musílková taky slízne...:-D:-D:-DJeště nějak zabásnout Tupolánka a je to v suchu...

0/0
29.4.2006 0:24

pinklik1

Re: Re: ?????????????????????????????

Na     f.u.  .c . ..k. .i.n..gODS klacku netřeba hledati dlouho... Stejně jsou v té straně samí    č. u .. r.á...c.i, takže jsem rád, že konečně někdo půjde sedět.:-D:-D:-D

0/0
29.4.2006 0:23

papanikula

prevzato

Prosím, pošlete někdo skupinu tří středně inteligentních lidí a ti vám po 14 dnech pobytu v několika nemocnicích udělají zprávu , ze které musí vyjít, že s IZIPem v nemocnicích nikdo nepracuje a jsou to zbztečně vzhozené peníze.

Proti této zprávě si vyžádejte od p.Cabrnocha a Ouzkého seznam faktur které jim byly proplaceny a podklad za co ty platby byly.

Tyto podklady dejte nějakému nezávislému soudu ( samozřejmě ne v Česku) a bude jasno.

Pokud toto někdo neudělá, budou modří žvanilové po různých mediích i v těchto diskusích kecat a kecat a lhát a lhát .....

0/0
28.4.2006 22:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.