Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturitní otázka o hodné ČSSD je záhadou

Experti ministerstva školství chtěli po letošních maturantech, aby ve státních testech na jednu z otázek odpověděli, že jen ČSSD se stará i o lidi v nouzi. Jak na to přišli, je však záhadou. Ministerstvo se odvolává na učebnici, MF DNES ale zjistila, že se v ní nic takového nepíše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

melda

otázka neotázka

-kdo vybere pod záminkou fungování systému peníze od poplatníka (žádný velkopodnikatel, obyčejný tvrdě pracující a slušně vydělávající) a pak si kupuje hlasy menšin a okrádá mne stále více....

a) zlodej

b) cssd

odpověď a hodnocení a i b je správně!

0/0
1.5.2006 19:10

Kopřiva007

bradavice

Jak se jmenuje premier,ktery je nejen vulgarní buran,ale i opravdu trapný ošklivec?>-

0/0
1.5.2006 15:13

CuoreSportivo

Daně

Není pravdou, že prostřednictvím daní stát odčerpává nejbohatším. Prostřednictvím daní odčerpává všem, jak bohatým, tak chudým. Maturitní otázka je tedy lživá a propagandistická se silně totalitářským nádechem.

0/0
1.5.2006 14:51

CuoreSportivo

Důkaz zrůdnosti ČSSD

ČSSD je přímý pokračovatel totalitní KSČ. Takhle nenápadně začali bolševici v roce 46 až do došlo k puči v roce 48. Totalitní manýry všech socanů jsou nebezpečné pro tuto zemi.

0/0
1.5.2006 14:50

j@ck

Re: Důkaz zrůdnosti ČSSD

což tahle zkusit nějaký prášek? leze ti na mozek paranoidní schizofrenie

0/0
1.5.2006 14:54

CuoreSportivo

Re: Re: Důkaz zrůdnosti ČSSD

No nevím nevím. Nejprve Paroubek prohláší, že jeho poslání je mu dáno shůry (i jiné světoví diktátoři měli takováto prohlášení), pak se k tomu přidá zajímavá maturitní otázka. Jak dlouho budeme čekat?

0/0
1.5.2006 14:58

j@ck

Re: Re: Re: Důkaz zrůdnosti ČSSD

stejný pitomec jako je paroubek nám dělá prezidenta, nevím proč se vzrušovat právě kvůli žoržínovi

0/0
1.5.2006 15:06

Rebka

Re: Re: Re: Re: Důkaz zrůdnosti ČSSD

Pan Klaus je na rozdíl od s.Paroubka docela slušný chlapík.

0/0
1.5.2006 16:17

CuoreSportivo

Re: Re: Důkaz zrůdnosti ČSSD

Nemáš pravdu. Raději se zamysli nad chováním socanů.

0/0
1.5.2006 15:01

Marmeladeee

ODSOUZENÍ NOVINÁŘE PETRA CIBULKY NA PŘEDVOLEBNÍ POLITICKOU (A ŠPIONÁŽNÍ) OBJEDNÁVKU! Společné tiskové prohlášení VONS a Pravého Bloku!

ODSOUZENÍ NOVINÁŘE PETRA CIBULKY NA PŘEDVOLEBNÍ POLITICKOU (A ŠPIONÁŽNÍ) OBJEDNÁVKU! Společné tiskové prohlášení VONS a Pravého Bloku!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2006041001

0/0
1.5.2006 0:44

Marmeladeee

Kdo vydal Seznamy důstojníků a spolupracovníků StB?

Co kdyby byla u maturity otázka: Kdo vydal Seznamy důstojníků a spolupracovníků StB?

(Správná odpověď: Petr Cibulka)

To by se z toho ale naši ůelitní"  politici potento...Dobře víme, že taková "kacířská" otázka se nikdy do maturitních otázek, na rozdíl od té v článku rozebírané, nedostate.

0/0
1.5.2006 0:43

lopatol

To mi silne pripomina vtip...

z doby minule - Zamestnanci vyplnuji dotaznik. Otazka c. 1: Ktery politik je vam nejsympatictejsi? Otazka c.2: Proc zrovna Gustav Husak?

0/0
1.5.2006 0:28

pantalone

Maturitní otázka o hodné ČSSD je záhadou

Z této otázky je vidět, že jak se dostanou k moci, budou se chovat jako komunisté. Jediná nejlepší strana.

Návrh nové maturitní otázky: Která strana nejvíce dává peněz cikánum, aby dostala od nich nejvíce volebních hlasů.

Odpověď: ČSSD

:-/;-(

0/0
30.4.2006 11:50

merkbar

Česko je stát s dlouholetou a velmi nedobrou zkušeností s ideologickou indoktrinací

učebních osnov. Z tohoto úhlu pohledu by se, myslím, mělo nahlížet také na tvorbu maturitních otázek. Jinými slovy, Česko (žada občanů) je, díky své nedávné dějinné zkušenosti, možná dnes v některých ohledech trochu přecitlivělé.... A toto by se mělo respektovat snad i určitou přehnanou korektností, ale rozhodně by se důsledky plynoucí z této zkušenosti neměly zkoušet násilně lámat a odstraňovat.....

0/0
28.4.2006 22:31

Nemám rád komunisty

Nemám rád komunisty

Jo jo, ČSSD zvládá i zajímavější pecky než je otázka u maturit (tím to nechci zlehčovat) ... www.kscssd.cz

0/0
28.4.2006 22:01

Borgh

Trapas jako prdel.

Jestli ten autor testů nebyl záškodník najatý ODS;-P

0/0
28.4.2006 13:50

jgercen

Re: Trapas jako prdel.

Pochybuji, ČSSD má dost vlastních primitivních idiotů, např. Martina Starce, který rozesílal číslo na něž mají spolustraníci hlasovat pro Paroubka a místo toho posílal Gandalovičovo číslo. A ti socanští idioté samozřejmě hlasovali >-

0/0
30.4.2006 15:32

CuoreSportivo

Re: Trapas jako prdel.

Paroubek s Rathem by jistě prohlásili bez mrknutí oka, že za tím stojí ODS;-D

0/0
1.5.2006 14:54

Spionator

Re: Trapas jako prdel.

Byli to jejich sateliti !!!

0/0
1.5.2006 17:10

Performer

otázka i odpověď jsou v pořádku

ale tvrzení, že ten kdo nejvíc přerozděluje je hodný je úpně mimo a svědčí to jenom a pouze o míře levičáctví v ČR! Ukázalo se, že všichni jsou levičáci - novináři počínaje a ODS konče, protože všichni považují to přerozdělování v té otázce za coci kladného....a ČSSD jim pak podle správné odpověci vyšla jako nejhodnější.......

0/0
28.4.2006 13:00

Ulrich

Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Je pravda, že na otázce "treá politická strana má nejblíže k myšlence...?" není nic špatného. Odpověď je také správná. Ovšem s čím souhlasit nelze je indoktrinační uvozující věta otázky: "Úkolem státu je zabezpečit přijatelné existenční minimum pro nejchudší vrstvy". Jistěže naprostá většina obyvatel s touto větou souhlasí, ale není to žádná obecná objektivní pravda či nezrušitelný princip. Jde o ideologickou tezi a takovým by děti ve škole vystavovány být neměly.

0/0
28.4.2006 13:19

Kvestural Romtok

Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Maturanti nejsou děti. Je jim 19 někdy 20

0/0
28.4.2006 13:21

Ulrich

Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Budiž, ale nikdo by za peníze daňových poplatníků neměl být vystavován politické indoktrinaci. Vím, že se to děje i jinak, ale ve škole by to snad být nemuselo.

0/0
28.4.2006 13:25

stormhawk

Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

A zase dokola.. Kde se v testu píše, nebo kde je onen sebemenší náznak, že má jít o "objektivní pravdu či nezrušitelný princip"? Tohle si přece museli vymyslet redaktoři MFD nebo někteří čtenáři, kteří jsou rádi, že jim mohou přizvukovat! Jistě, že jde o ideologickou tezi. O žádné nezpochybnitelné pravdě přeci nikde nebyla řeč!  Pokud by v testu obdobná teze nebyla, jakpak by studenti mohli identifikovat stranu o níž jde a tedy uvést správnou odpověď, že jde o soc. dem.??? :-D 

0/0
28.4.2006 13:33

Ulrich

Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Otázka měla být formulvána takto: "Která z níže uvedených politických stran má nejblíže k myšlence, že úkolem státu je...". Tak, jak to bylo napsáno to ale ( a o tom bych se na tvém místě ani neodvažoval diskutovat, protože to tak prostě je ) vyznívá tak, že se jedná objektivně  a nezpochybnitelně o úkol státu.

0/0
28.4.2006 13:36

stormhawk

Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Nesouhlasím. Tak jak píšeš lze otázku formulovat taky, ale s tím rozdílem, že zde tento text pronáší zadavatel (autor) otázky.

Tady je to jinak. Jde o zformulování citace v podobě, jakou by např. pronesl zástupce dotyčné strany při představování svého programu - tedy přímo říká: "Úkolem státu je..." Začátek je již součástí textu a nelze jej od něj oddělit. ;-)

0/0
28.4.2006 13:47

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Dobře, ale pak ta otázka měla začít slovy: "Politik pronese větu:.....". Pokud je text otázky bez jakéhokoli úvodu zahájen tou větou, jde o nekorektní indoktrinaci. To tak prostě je. Nechápu, proč to nechceš uznat.

0/0
28.4.2006 13:51

stormhawk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Proč to nechci uznat? Dokud nebudu přesvědčen o opaku. Vysvětlím proč. U některých částí je v testu uvedeno zadání a v něm se píše jak je daná část sestavena. Tj. např.: Budou následovat úlohy, v nichž je dřív uvedena teze, z níž vzejde otázka na kterou student následně odpoví. To může být jedno z vysvětlení (občas to tak skutečně bývá). Já se přiznávám, že jsem originál testu neviděl (myslím, že ani nebyl otištěn) a divil bych se kdyby někdo ze zde diskutujících ano. Takže rozhodně bych nedělal tyhle závěry, že je text otázky bez jakéhokoliv úvodu (a koneckonců i kdyby byl, tak maturant má dost rozumu, aby pochopil, že tento text mu autor nepředkládá jako něco nevyvratitelného).

0/0
28.4.2006 14:03

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Všichni vycházíme z nějakých předpokladů, aniž bychom celý test viděli a mohli podrobit nějaké analýze. Nicméně trvám za sebe na tom, že ta otázka je prostě špatně formulována a pokud tvrzení v ní obsažená přijmeme jako přípustná, pak správná odpověď není označení strany, ale označení levicové politické orientace.

0/0
28.4.2006 14:09

stormhawk

Shrnutí (snad naposledy)

Otázka špatně formulována? To určitě ne. Možná některé z tezí nejsou zcela přesné a jednoznačné, ale slouží zde jako nástin konkrétního politického přesvědčení. Nejdříve je text, který představuje citaci idejí či programových východisek určité politické strany. Tento text ze své podstaty není a ani nemůže být neutrální (nikde ale zároveň není ani náznak, že by mohl představovat autorovo smýšlení). Pod tímto textem (ideovými tezemi) je otázka, kteráže z těchto čtyř stran má k uvedenému nejblíže? A z těchto 4 možností je to nejpravděpodobněji ČSSD.  Konec. Šmytec. A já zřejmě natvrdlý se ptám, v čem tedy ještě spočívá problém?

0/0
28.4.2006 14:23

Kleki Petra

Re: Shrnutí (snad naposledy)

Tak já nevím, ale myslím, že už jsem to popsal dost pregnantně, takže už se odmítám dál touto koninou zabývat. Podotýkám, že prezentuji jen svůj názor na věc, nikomu jej nenutím, jen chci napsat, že ani všechno to, cos tu napsal, na něm nic nezměnilo. Dál pokládám otázku za nepřesnou, vycházející z neprůkazného tvrzení a nabízející špatné a/nebo neúplné varianty odpovědi. Toť vše.

0/0
28.4.2006 14:28

CuoreSportivo

Re: Shrnutí (snad naposledy)

Naprosto souhlasím. Jen bych doplnil, že text je navíc lživý. Daně totiž neplatí jen bohatí, ale i chudí, a to jak v podobě přímých daní, tak daní nepřímých. To by si měl každý a zejména ten, kdo slepě věří socanům, uvědomit. Také by si měl uvědomit, že za vlády socanů bylo vše dramtikcy zdraženo. A dotklo se to nejvíce těch chudých. Například studenti by jistě mohli povyprávět,jak jim vzrostly ceny kojí, dopravy, stravy apod.

0/0
1.5.2006 14:57

Ulrich

Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Autor testu se vlastně za tu politickou tezi staví, protože ji vyslovuje stylem "je to tak". A v té souvislosti je důležité, že jde o maturitní test, který je formulován studentovi nadřazenou entitou, k níž je ten student zvyklý vzhlížet jako k autoritě a jejíž tvrzení byl naučen přijímat jako pravdu.

0/0
28.4.2006 13:44

stormhawk

Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Opět. Nepochopení zadání testu. Vysvětlení výše.

0/0
28.4.2006 13:49

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Ne ne. Já to chápu tak, jak je to logické a jak to chápe jistě i naprostá většina čtenářů a studentů. Bylo by načase, abys to uznal a nehoráznost, drzost autora testu odsoudil.

0/0
28.4.2006 13:58

stormhawk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Pardon, ale vývody plynoucí z nepochopení či neznalosti problému uznávat rozhodně nikdy nebudu...

0/0
28.4.2006 14:06

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otázka i odpověď jsou v pořádku

Podívej, beru, co jsi napsal. Ty jsi přesvědčen, že ta otázka prostě není formulována tak, jak se to jeví v článku, a myslíš si, že je tam nějaké uvození bloku otázek, které vrhá na věc jiné světlo. Může to tak být, ale také nemusí. Nemá cenu se o to tak tvrdě přít. A omlouvám se ti za příliš agresivní formulace. neuvědomil jsem si, jak nekvalitní a senzacechtivé bývají často články na tomto serveru.

0/0
28.4.2006 16:45

libienski

Jakápak agitka

8-o Pokud student chce, aby se někdo z jeho progresivních daní v budoucnu staral extra o chudé a provozoval sociální stát, pak bude holt volit ČSSD. Pokud bude preferovat více peněz ve vlastní kešeni, asi bude volit někoho jiného;-P Jestli je agitka to, že tomu studentovi někdo v budoucnu z jeho daní vezme více peněz, aby nakrmil chudé v sociálním státě, pak ok, ale agitka je to hodně blbá.

0/0
28.4.2006 12:52

Jirka L.

Volte Právo a Spravedlnost č.5

To není záhada, to je jen další ukázka arogance socanů!!!!!!!!

0/0
28.4.2006 12:50

Zdenda-69

No jo no,

holt Buzina to dostala úkolem od nejvyššího .....  Myslím, že teď zas začne na čas prohlašovat, že odchází z politiky a chce mít klid a věnovat se rodině .....

0/0
28.4.2006 12:13

Karel71

Re: No jo no,

No, přibrzdil bych. Jako bys nevěděl, že i na nižších stupních je celá řada pitomců. Jinými slovy, zkusme aspoň na chvíli přijmout variantu, že šlo o nekompetenci, spíše než o záměr. Mně totiž nejde do hlavy, že by někdo mohl být tak šílený, aby takovou otázku tam mohl dát záměrně - navíc, skutečně si myslíš, že tahle otázka může ovlivnit myšlení 18letých lidí? Myslíš si, že oni skutečně myslí v kategoriích sociální stát, starost o chudé apod.? Jistě ne.

0/0
28.4.2006 12:31

doktor_bota

Re: Re: No jo no,

Není důvod přibrzďovat, kdyby to bylo jak píšeš, nebyl by asi problém autora otázky zveřejnit. Domnívám se, že šlo o záměr a otázka byla vložena na otestování reakcí s vědomím vedení ČSSD.

0/0
28.4.2006 12:35

Karel71

Re: Re: Re: No jo no,

Jak myslíš. Já totiž už těhle konspiračních teorií mám trošku dost. Stejně tak bych si mohl myslet, že k otestování trpělivosti českého národa slouží bilboardová kampaň ODS... mám na mysli tu smuteční, kde 35letý plejboj Topolánek (a propos, poznali jste ho tam vůbec někdo?) se na nás culí zakrytý v černém flóru. :-) Ani to si totiž nemyslím a jen mávám rukou a říkám si, je to problém agentury. Kdybych si totiž musel vybrat mezi optimistickým oranžovým prasátkem a smutečním retušovaným plejbojem jen na základě vizuálního vjemu, asi bych šel na Nuselák. :-(

0/0
28.4.2006 12:43

libienski

Re: Re: Re: No jo no,

Otázek v humanitních směrech vznikají tisíce a počty jejich autorů jdou do desítek spíš stovek, představa, že vznikají na ministerstvu nebo je vytvářejí snad poradci nebo kdo je úplně mimo mísu...

0/0
28.4.2006 12:44

Karel71

Re: Re: Re: No jo no,

Mohu reagovat podobně (trošku znalý problémů přípravy koordinace takových projektů): nakonec člověk ani neví, kdo ten střípek (byť sebeblbější) do té mozaiky vložil. :-)

0/0
28.4.2006 12:45

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: No jo no,

"Ta otázka samozřejmě má autora, ale jeho jméno vám říkat nebudu," řekl Martin Chvál, ředitel ústavu, který testy zpracoval.

0/0
28.4.2006 13:00

Karel71

Re: Re: Re: Re: Re: No jo no,

A co jiného měl říct? Např. "sorry, v tom našem bordelu jsem to někam založil"? Nebo přímo "já vlastně ani nevím"? - Tohle je přeci milosrdnější. :-)

0/0
28.4.2006 20:17

Zdenda-69

Re: Re: No jo no,

Právě že nemyslí, takže je nutno je zpracovávat zavčas.......Ano pito mec se najde kdekoliv napříc polit. spektrem. Já se spíš divím, proč tohle děckám cpou do testu ..... 8-o To i aktivní komanči za mnou tehdy přišli na škole až v nějakých 22 letech jako za mladým kádrem ...... naštěstí jsem se z toho vykecal a pak byl brzy listopad 89.....

0/0
28.4.2006 15:45

stormhawk

Vážený liste,

to co činíte je demagogie a vyrábění skandálů (na zakázku či z přesvědčení))

Způsob jakým je ta otázka sestavena určitě není politickou agitkou. Dle mého názoru je položena naprosto neutrálně (a to nejsem příznivcem levice!). Tímto způsobem na základě popisu hlavních idejí ve formě indicií typu vyššího výběru daní pro bohatší a následného přerozdělování se přece dá rozpoznat konkrétní strana. Zmínka o zabezpečení nejchudších je sporná, to je fakt, ale pravicové strany by asi neprohlásily, že jde o úkol státu. Protože se však blíží volby, tak naopak komentátoři a reportéři MF Dnes tímto hodně neférovým způsobem agitují proti hlavnímu rivalovi své oblíbené strany. Zvykli jsme si, stalo se to u ní pravidlem a bylo tuze podivné, kdyby nechytila šanci za pačesy. Chybou podle MfD zřejmě bylo to, že se ta otázka netýkala ODS (což ovšem nepřizná), pokud ano, vůbec by si neštěkla. Rv

0/0
28.4.2006 12:13

Kleki Petra

Re: Vážený liste,

To, co píšeš, je pochopitelně z logického hledika nesmysl. Ta otázka totiž obsahuje na prvním místě tvrzení jistého předpokladu, který je vydáván za objektivní nevyvratitelný fakt. Přitom jde o konstatování přinejmenším velmi diskutabilní, ne-li přímo nepravdivé. Odpíchnout od tohoto předpokladu otázku a žádat na ni správnou odpověď tudíž objektivně nelze. Je to stejné, jako kdyby otázka zněla např:

Bůh stvořil svět za šest dní a sedmého dne odpočíval. Která strana jako jediná nutnost nedělního odpočinku z tohoto důvodu nejlépe pochopila?

!!

0/0
28.4.2006 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.