Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedmák pobodal spolužáka, škola to tajila

Třináctiletý žák základní školy v Habrech na Havlíčkobrodsku bodl o přestávce nožem do zad svého o rok staršího spolužáka. Stalo se tak při vzájemné rvačce. Zraněný Honza Hudec už je z nemocnice doma. Vážnému zranění ale unikl pouze o vlásek, nůž těsně minul ledviny a žlučník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Templ

Škola to tajila?

Přestávám se divit...nebude dlouho trvat a nemocnice budou zamlčovat úmrtí....:-/

0/0
15.5.2006 17:46

Twistino

Otec dobre udelal stim oznamenim

Skola je zodpovedna za bezpecnost zaku na uzemi skoly !

Pokud se nekomu ze zaku jako v tomto pripade neco stane je to jednoznacne zopovednost skoly !!

Takze je jen dobre kdyz v takovychto pripadech rodice podaji trestni oznameni na skolu - reditele/ku. Jinak se tito nebudou vubec snazit resit pripady nasili, sikany a podobne. Konce pak muzou byt daleko horsi nez tento.

0/0
15.5.2006 16:40

cassul

Re: Otec dobre udelal stim oznamenim

Tolik teorie, ještě bych doplnil, že podle všech školních řádů, co jsem kdy viděl, je do škol zakázáno nosit zbraně. Jenže jak to vymáhat? Jenže dovedete si představit ten šrumec, kdyby kantoři šacovali před vyučováním děti

 nebo instalovali do vchodu detektory?

0/0
15.5.2006 17:47

Twistino

Re: Re: Otec dobre udelal stim oznamenim

Ono to neni jen o detekcnich ramech (koneckoncu nedavno reditele skol v nemecku proti neprizpusobivym nasilnym detem povolali do skol polici)

Je to i o tom jakou autoritu si skola u zaku buduje. Pokud jim "vse dovoli" protoze je to pro ucitele jednodussi a nekonfliktni tak pak jsou nekteri grazlici cim dal horsi (mnozi po vzoru svych rodicu nebo dokonce za jejich podpory).

Skola by mela byt na takoveto zivly tvrda i za cenu ze na ne obcas pozve treba mestkou policii k "vyskoleni", pripadne posle socialku na rodice a hlavne neprestat a ostatnim detem vysvetlovat o co jde a nedopustit aby v nich videli vzory. 

0/0
15.5.2006 19:17

Auggiecz

Re: Re: Otec dobre udelal stim oznamenim

Tady nejde jen o to, že tam ten nůž neměl co dělat, to se uhlídat nedá (leda bezpečnostní rámy a i tak se může podařit tan pronést něco co by tam být nemělo).

Tady jde hlavně o to, že sama ředitelka si rozhoduje o tom, jestli je to vážné zranění nebo není - bodnutí nožem do zad může být vážné zranění a nějaká ředitelka asi těžko pozná jestli ten konkrétní případ je vážný nebo ne.

0/0
15.5.2006 19:21

Maxx-IP

Nikde nepsali, jak velká ta "zbraň" byla. Kapesní nůž se za zbraň nepovažuje a nosí ho každý kluk.

0/0
16.5.2006 10:18

Templ

Re: Otec dobre udelal stim oznamenim

...také mohl napíchnout ředitelku...;-P

0/0
15.5.2006 18:07

Templ

Re: Otec dobre udelal stim oznamenim

...také mohl napíchnout ředitelku...;-P

0/0
15.5.2006 19:29

babacek

To je díky

tomu,že se dnes pořád mluví o právech dětí,ale veskutečnosti by pořádný výprask byl účinější jak všechny domluvy a psychologické kejkle.Nadarmo se neříkalo,škoda rány která vedle padne!

0/0
27.4.2006 14:58

cassul

Re: To je díky

Tak tak, dříve za dveřmi každé chalupy visel pořádný řemen nebo jiný "výchovný" nástroj a každé dítě mělo hned pořádnou motivaci pro to, být hodné a slušné a ctít rodiče. Tohle se osvědčovalo stovky a možná tisíce let a nádherně to fungovalo. Teď se děti vychovávají liberálně, o všem se diskutuje a přemlouvá a výsledky jsou vidět.

0/0
15.5.2006 17:43

babacek

Re: Re: To je díky

I když nejsem zrovna zastáncem fyzického trestání a beru ho jako poslední možnost řešení,tak musím souhlasit.

0/0
16.5.2006 5:53

Templ

Re: To je díky

Pravda, pravda, ale tatíci liskali asi málo....podívej se na politiky....;-)

0/0
15.5.2006 17:47

cassul

Re: Re: To je díky

Tátové nestačili vychovávat, budovali socialismus...

0/0
15.5.2006 17:51

Templ

Re: Re: Re: To je díky

hmmm...tak je měli liskat v Pionýru...;-D

0/0
15.5.2006 18:04

babacek

Re: Re: To je díky

Proto je nutné jim to občas připomenout.Podívej se na Dolejše jak bude zase pár dnů hodný.;-D

0/0
16.5.2006 5:55

miciangora

no jestli to fakt byl cikán

tak je vše jasno. Přece se ta učitelka nedá zavřít pro šíření radsismu.

0/0
27.4.2006 9:24

miciangora

za mnoho též mohou rodiče

kdybych si postěžovala doma, že jsem dostala od učitele facku (což se mi nikdy nestalo ale mnoha hovchům ano) tak dostanu takovou, že mě budou muset seškrabovat ze dveří. Proč sakra nedaj rodičům provinilého chlapce k úhradě léčení pobodaného, a nedají mu k náhradě soukromého účitele, (což by mohla být ta učitelka, co nezavolala sanitku), aby pobodaný chlapec nezameškal docházku. Léčení je drahé, soukromí učitelé taky..takže pěkně jedna upomínka, druhá upomínka a exekutor....synek by dosmrti nevzal kudlu do ruky..prý je ze slušné rodiny..tak to jistě budou nějký prachy mít. Jo, a zaplatěj mu bolestný a lázně...když už jsou neschppný vychovat svý vlastní dítě.

0/0
27.4.2006 8:33

babacek

Re: za mnoho též mohou rodiče

Z vašeho příspěvku jsem pochopil následující. Slušná rodina =  majetek neslušná rodina = chudí.Je to tak?8-o

0/0
27.4.2006 15:01

Templ

Re: Re: za mnoho též mohou rodiče

...asi jo...neznáš dostatek případů?:-/

0/0
15.5.2006 17:56

babacek

Re: Re: Re: za mnoho též mohou rodiče

Když pominu jistou menšinu tak neznám.Naopak chudí jsou většinou slušnější jak ti movití neboť dobře vědí,že to co projde bohatému tak chudému ne.:-)

0/0
16.5.2006 5:59

Templ

Re: Re: za mnoho též mohou rodiče

...asi jo...neznáš dostatek případů?:-/

0/0
15.5.2006 18:03

lexmark

jj

..dneska s nožem, zítra třeba se samopalem a postřílí spolužáky a třídní sbor. V Americe, pokud by u něho někdo objevil nůž, už by se do té školy nevrátil.

0/0
27.4.2006 8:27

pinguinone

Re: jj

.. leda s pump gun..;-P

0/0
27.4.2006 8:28

.45 auto

cikán?

Jakto že dál chodí do školy? Jaká beztrestnost. To je výchova naší společnosti? Mělo by se mu dát řádně najevo, aby nic podobnýho v životě neprovedl. Cikáni měli horkou krev odjakživa, ty k tomu nepotřebujou akční filmy a počítačový hry. Těm se vreckovy nožik otvírá v kapse přirozeně. A učitelka? Zřejmě odpouštěla dotyčnému prohřešky už dříve  (byl přece známí agresor) a tady je výsledek.

0/0
26.4.2006 0:10

babacek

Re: cikán?

Jak to,že chodí do školy dál ? Ty chceš aby nás unie obvinila,že jim neumožníme přístup ke vzdělání.:-)

0/0
27.4.2006 15:03

Lanta2004

Jo Habry...

Tam jsem jezdil jako kluk na prázdniny a vždycky to bylo takový klidný maloměsto.No a dneska už i tam jsou děti jako zvěř.Ach jo:-(:-/

0/0
25.4.2006 22:27

Ajatoláh Monstrum

Cs-ko vole

Counterstrike ..fragovat,fragovat, fragovat. Za všechno můžou počítačové hry, proto si dávejte pásku přes oči a přes uši, kdykoliv uvidíte někde hrát Counterstrike..:-)R^

0/0
25.4.2006 15:32

*spartan1

hmm...

to je vidět jak jsou ty děcka zblblý těma akčníma filmama a seriálama a nevím čím ještě - něco tam viděj a hned to zkusej taky:-/

0/0
25.4.2006 11:52

Deleter

Re: hmm...

To je o výchově. Akční /válečné/ filmy existují již desítky let, stejně jako třeba porno. O to, aby se děti na tyhle kraviny dívaly minimálně, se mají starat rodiče.

Na druhou stranu, pokud je společnost ve stavu, že se na ZŠ nosí nože (pokud to nebyl nějaký nožík), tak je cosi špatně.

0/0
25.4.2006 13:28

sherman

Re: Re: hmm...

jo jo.kdyz jsem chodil do ZDS tak davali v TV nekolikrat tydne-nebo mi to tak prislo - "velkou vlasteneckou valku" jine nez zabery z 2svetove tam snad ani nebyly.Presto jsem nezazil ze by jsme se honili po tridach s nozema.a to rybicku jsme meli vsichni u sebe. A to ani pri rvackach s cigany z vedlejsi "univerzity" jak pomocne skole mnozi z nich dnes prezdivaji..Mozna to bylo o tom, ze kdyz nekdo delal bordel, dostal od ucitele takovou facku, ze si to dobre pamatoval a jeste se bal aby o tom ucitel nerekl na rodicaku.Dnes se boji ucitel. Takze za to nemuzou filmy a hry (to by stacilo v krimu poustet cervenou knihovnu a hrat domino), ale my vsichni...

0/0
25.4.2006 17:58

celoush

Re: Re: Re: hmm...

Je to důsledek toho, že jsme nechali degradovat učitelství z poslání na povolání.Rv

0/0
15.5.2006 16:42

pinguinone

.. pri rvacce bodnut do zad..

.. tak to musi byt utocnik pekne zbabela krysa.. :-/

0/0
25.4.2006 10:53

231

Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Nemusí. Stačí když jsou k sobě čelem a toho druhého "objímá".

0/0
25.4.2006 10:57

pinguinone

Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

..Ty by jsi objimal nekoho s nozem..:-/

0/0
25.4.2006 11:00

231

Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Ne. Objímá bylo použito jako popis postavení (nebo položení) v kterém se mohli oba nacházet. Stačí abyte se s někým zakhákoval apřehlídl, že má v ruce nůž (zavřený). Zavírací se hůře otvírá, ale jde to, s vystřelovákem nebo motýlkem to je jednoduší.

P.S. Má reakce byla na to, že když je někdo bodnut do zad, nemusí být útočník zbabělec.

0/0
25.4.2006 11:35

pinguinone

Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

..zbabelec ,je v kazdem pade , oba dva s nozem   asi nebyli..:-/

0/0
25.4.2006 12:26

231

Re: Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Hlavně byl hovado. Ale já se bavím obecně a ne o tomto konkrétním případu.

Když si někdo zkusí vzít mou peněženku proti mé vůli, nebo mi jen bude chtít rozbít hubu a stihnu otevřít kudlu, klidně ji do něj vrazím (aspoň doufám). A nebudu si připadat jak zbabělec.

P.S. Podle článku byl ten s tou kudlou o rok mladší. Ono hledat rovnost ve rvačce se asi nedá.

0/0
25.4.2006 12:54

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

..pokud ho pichnul v obrane ,pak pro to mam pochopeni..  :-)

0/0
25.4.2006 12:58

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Nevím jak to bylo, jestli se bránil, nebo byl útočník. Znovu ale opakuji, že jsem rozebíral, situaci, kdy i když někdo bodne druhého do do zad, nemusí být ještě zbabělec.;-)

0/0
25.4.2006 13:58

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

No, ti, co jsou o rok od sebe nejednou chodí do různých tříd. Ono když je jednomu 13 a druhému 14 let, tak mohou být 1 až 730 dnů od sebe ;-).

0/0
25.4.2006 13:22

DEINONYCHUS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

NEBYL MLADŠÍ!!! Kolik let asi mají asi tak asfalti v 6 třídě? Patnáct?

0/0
25.4.2006 16:46

Brutal

Re: Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Tak, tak. A hloubka rany 4 cm by tomu i odpovidala. Pri obejmuti netrenovany clovek velice tezko boda kolmo a s maximalni ucinnosti do zad. Jinak teorii zavreneho noze bych pro zmenu oponoval. Maly nuz clovek prehlidne snadno i otevreny. A pri pretahovani v objeti otvirat zavirak nebo motylka, nevim nevim. Jedine snad ten vystrelovak nebo vyhazovak.

0/0
25.4.2006 14:49

DEINONYCHUS

Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

A tys už viděl statečného asfalta?

0/0
25.4.2006 13:14

pinguinone

Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

..a byla to kofola..?

0/0
25.4.2006 13:34

DEINONYCHUS

Re: Re: Re: .. pri rvacce bodnut do zad..

Byl to asfalt, dole máš i jméno.

0/0
25.4.2006 16:44

Bonelord

Ucitelky vyhodit a zavrit!!!

§ 207 TZ

"Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné poruchy zdraví, neposkytne potřebnou pomoc, ač je podle povahy svého zaměstnání povinen takovou pomoc poskytnout, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti."

0/0
25.4.2006 10:16

DEINONYCHUS

Re: Ucitelky vyhodit a zavrit!!!

No jo, chtěli to asi ututlat kvůli strachu z asfaltů. Ale to je neomlouvá a za takové jednání by měli být tvrdě potrestáni a to nejen školní inspekcí, ale rovnou trestním oznámením a někdo by měl nést odpovědnost.

0/0
25.4.2006 10:48

pinguinone

Re: Re: Ucitelky vyhodit a zavrit!!!

;-)

0/0
25.4.2006 11:00

_m-

myslím,

že v tomhle konkrétním případě jde o něco úplně jiného, než o to, jakou barvu a vychování měl útočník. Jde spíš o chování školy po skončení útoku - naprosto trestuhodné zanedbání. Když před cca 40 lety bodl malého brášku spolužák (bílý) do stehna naložil ho ředitel do spartaka a maminku volali rovnou z chirurgie - vyšetřovalo se až pak.

0/0
25.4.2006 9:21

babacek

Re: myslím,

A tak by to mělo být bezohledu jaké politické uspořádaní v zemi je.:-)

0/0
27.4.2006 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.