- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kde je heslo skola hrou? Problem je, naucit ucitele nejdrive novym spusobum vyuky, ale diky celorepublikovemu vekovemu prumeru nasich ucitelu, to bohuzel nevidim tak optimisticky.
Jako maly priklad dle mne lepsiho herniho ucebniho postupu u matematiky, treba pocitani procent: Vysvetlim a udelam zakovi nazorny ucebni výklad. Tady ti pujcuji 5kc na tydeni urok 7% a stanovil datum od do kdy, treba 8 tydnu a spocitej mi zaku, kolik mi mas vratit. A taky samozrejme obracene, kdy zak pujcuje uciteli jakoby penize, zada sam termin a ucitel mu to musi spocitat A postup si zvoli jaky chce.
A pri zkousce? Spocitas spatne, prispivas do tridni kasicky vsemi domluvenym prispevkem a na konec skolniho roku se muze zafinancovat tridni oslava. Na co je nejaka petka v sesite, to toho zaka moc neboli, maximalne zadek, kdyz ho doma serezou, ze jiz prinesl treti kouli. Ale prijit o prachy, to bohuzel boli kazdeho, at je mlady, ci stary. Tak to v zivote proste chodí.
občas potřebuje pomoct s matikou ... teda podle mě stále, ale podle ní občas. Takže občas přijde a řekne: Já vůbec nevím, co ta blbá učitelka chce. Pokaždé se diví, že k výkladu chci učebnici. "Ale tu paní učitelka vůbec nepoužívá." Načež odvětím, že ona možná ne, ale ale já jo, a snažím se jí ukázat, že výklad, který ve škole nepochopila, má v učebnici napsaný, a že dokud si k výkladu nespočítá aspoň 2/3 příkladů za ním uvedených, stejně to neumí. Matika se totiž nedá našprtat jako literatura, dějepis ap., ta se musí pochopit a procvičit.
však voni by si na tu malou násobilku rozpomněli... každopádně zrušení fyzických trestů bylo velkou chybou. Co se týká konstruktivního řešení naší současné situace a černé budoucnosti, navrhuji zjednodušit českou gramatiku, zredukovat počet vyučovaných hodin češtiny na ZŠ, na SŠ sloučit český jazyk s dějepisem (kulturně-historický předmět s dotací hodin 2/3 oproti součtu předchozích hodin češtiny a dějepisu), zavést nový předmět "kritické myšlení, analýza problému a logika", zvýšit počet hodin matematiky a zavést povinnou maturitu z matematiky.
Pokud to neuděláme, čekají nás problémy proti kterým je krize průběžného důchodového systému slabou polívčičkou...
Lidi se dělí na tři skupiny. Na ty, co počítat umějí, a na ty, co počítat neumějí.
Problém není v dětech ani v učitelích. Pochybuju, že děti jsou v ochotě učit se jiné(línější) než předchozí generace. A že učitelé v Čechách učí už minimálně 50let velmi podobným (nevhodným) způsobem je více než známé. Takže v tom to podle mě taky není. Skutečný rozdíl a pravý důvod současného stavu je podle mě někde jinde a každý ho může najít. Stačí když si sám pro sebe odpoví na jednoduchou otázku. JAK ČASTO A JAK INTENZIVNĚ SE UČÍTE SE SVÝMI DĚTMI DOMA?
Vysvětlení bude asi úplně jednoduché - test z matematiky byl asi o něco těžší než z češtiny. Když to celorepublikově vyšlo, asi to tak bude. Dnešní děti nečtou a proto si myslím, že větší problémy mají naopak s češtinou, úrověň diskuzí např. na idnes je toho dokladem.
Tak to nechápu, češtinu se učit nemusí, ale počítat ano? Když umějí uvažovat logicky, tak přece umí spočítat cokoliv z matematiky základní školy. Já se na zaákladní ani střední matematiku nikdy neučil, zato češtinu často a stejně jsem jí nikdy neuměl.