Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenští zdravotníci vstoupili do stávky za vyšší platy

Stávkový režim ve čtvrtek odpoledne zavládl v bratislavské fakultní nemocnici. Postupně se k ní přidají nemocnice v Prešově, Trnavě, Nitře, Banské Bystrici a Trenčíně. Lékaři a sestry žádají vyšší platy a víc peněz do zdravotnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celtic

Ratha na ně....

 byl by klid....:-D

0/0
9.4.2006 9:42

housenka_

.

Vidím to takhle: V ČR i na Slovensku se prosazují dva extrémy: na Slovensku se zavedla pravicová reforma zdravotnictví, to jest privatizace nemocnic. Tato forma nemocnic mě neděsí, ale všeho moc škodí....A právě naopak se to chystají zavést v ČR: Když prošel zákon o neziskových nemocnicích. Nemám nic proti této myšlence, je bezpochyby správná. Preferuju neziskovou formu nemocnic, ale jsem demokrat, a proto nechci, aby se udělalo nařízení, že nebude-li to nezisková nemocnice nebude dostávat peníze z veřejných zdrojů a tím pádem ji zlikvidujeme. To je totalitní praktika, ze které vyhcázejí všechny totalitární ideologie. Bohužel každá dobrá myšlenka se dá pokazit...

0/0
9.4.2006 9:32

rohovka

Obchodní společnosti

Takže všelék na zadlužené nemocnice, převedení na obchodní společnosti které už na Slovensku probíhá, přináší první ovoce.Exekutoři už zabavují majetky nemocnic a lékaři stávkují za vyšší mzdy.Proč mám pocit že nakonec bude mít pravdu Rath a podstatou fungujícího zdravotnictví bude šetřit, bez plýtvání.

0/0
7.4.2006 17:16

Deleter

Re: Obchodní společnosti

méně nemocnic = méně plýtvání

menší platy = méně plýtvání

0/0
7.4.2006 17:43

j@ck

Re: Re: Obchodní společnosti

platy lékařů rozhodně nejsou něco, na čem by se mělo šetřit. řeknu ti to následovně: na gymplu jsem patřil mezi premianty třídy, ovládám plynule 3 jazyky a dalších pár polovičatě, vystudoval jsem 6 let obtížného studia medicíny, nyní dělám náročné a zodpovědné povolání, při kterém nestačí mít jen teoretické znalosti, ale musíš je umět taky převést do praxe. jako teoretik asi nebudeš zvládat stresové situace, když ti sanitka přiveze rozmlácené lidi z bouračky. na gymplu jsem měl spolužáky, kteří zdaleka tak chytří nebyli, s odřenýma ušima si vystudovali ekonomku. dnes mají všichni plat 40.000 měsíčně, někteří víc. já mám čtyři služby do měsíce, z toho 2 víkendy, v práci jsem pořád, jsem unavený, nemám ani čas na rodinu. za to všechno mám 27.000 hrubého. tak kde to sakra jsme?

0/0
7.4.2006 17:52

Beranal

Re: Re: Re: Obchodní společnosti

Spíš bych řekl kde bychom to sakra byly kdyby nějací privilegovaní křiklouni měli dostávat ze zákona nějaké vysoké peníze bez ohledu na to co odvádějí a druzí neměli. A navíc ještě peníze které tady evidentně nejsou. Jestli tě ta práce neuspokojuje finančně nebo pracovně tak máš možnost s těmi svými deklarovanými schopnostmi jít za těmi méně schopnými spolužáky, instalatéry atd. a vydělávat si zřejmě vleže a bezpracně těch 40 000,- Kč, které se tady běžně vyplácejí každému člověku který o sobě prohlásí že je chytrý, že spoustu let studoval a že zná spoustu jazyků. ;-P;-P;-P

0/0
7.4.2006 21:15

j@ck

Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

na to se ti ani inteligentně odpovědět nedá, beranale. závistiví maloměštáci jako ty by prostě nepřipustili, aby měl někdo schopnější víc peněz. sám bys medicínu velmi pravděpodobně nikdy vystudovat nedokázal, a proto nechápeš, proč by nějací privilegovaní křiklouni, kteří to dokázali, měli mít víc peněz než ty. nezlob se na mě, ale víc ti nemám co říct. tvá otázka o tom, proč tedy nejdu dělat to, co dělají mí spolužáci, je fakt argument par excelence. je to proto, že už jsem si jednou vybral. těžko budu studovat novou vysokou školu, z nečeho musím mezitím žít. navíc je mi líto hodit celou tu dřinu za hlavu. ale je asi marné ti něco takového vysvětlovat. jsi na to prostě hloupý.

0/0
7.4.2006 21:45

Beranal

Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

To jsou v podstatě tvoje problémy, hlavně psychické, ty tady pravidelně pláčeš jak Vy nesmírně inteligentní a schopní lékaři jste diskriminovaní a že nás nesmírně hloupé instalatéry, ekonomy atd. nespravedlivě přeplácejí a potom jsme ještě tak sprostí že nechceme docenit lékaře a nacpat každému neschopnému lapiduchovi ze zákona 50 000,- měsíčně. Takže s tou závistí tu tady pravidelně vidím u tebe. Já odmítám aby mi tady někdo zvyšoval socialistické odvody na ZP, jenom proto aby se ty miliardy mohli rvát do zdravotní péče převážně důchodců, kteří to čerpají s představou že je to všechno zadarmo a doktoři tak měli zajištěno bez konkurence nekonečné množství práce za 50 000,- Kč měsíčně bez ohledu na schopnosti konkrétního člověka. U doktora je mi úplně jedno kolik umí jazyků tam bych radši spíš uvítal třeba tu manuální zručnost toho instalatéra.

Jak sis mohl při té své neuvěřitelné inteligenci vybrat obor kde teď nejsi vůbec spokojen.

0/0
8.4.2006 16:09

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

Chápu. Nemáš rád lékaře. Jsou pro tebe neschopní lapiduchové, privilegovaní křiklouni. Možná si s něma měl nějakou špatnou zkušnost v minulosti a rozhodně jim ze svých daní nechceš platit jejich nehorázné platy. Je to tvůj názor, na který máš právo. Mimo jiné taky nemáš rád důchodce, kterým musíš taky ze svých odvodů platit zdravotní péči. Jen doufám, že až budeš mít příště nějaký ten zdravotní problém, tak s ním navštívíš manuálně zručného instalatéra a ne chirurga.

0/0
8.4.2006 21:18

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

víš, na instalatéra ti stačí studovat 3 roky a je schopno se jím vyučit 9 lidí z 10. na ekonoma ti stačí studovat 5 let a  tu školu vystudují 2 lidé z 10, než se z tebe stane lékař, tak to trvá 12 let (včetně atestace) a tu školu je schopno vystudovat třeba 5 lidí ze sta. jen v průběhu školy jsem 3x přečetl přibližně 40.000 stran textu a složil z něho zkoušky. zatímco kamarádi na ekonomkách se na zkoušky učili maximálně týden, já jsem o zkouškovém 3 měsíce nevystrčil paty z domu. myslíš, že jde z mé strany o závist, pokud se nyní poněkud s hořkostí podívám na jejich platy a na svůj plat. to není závist. je to jen pocit nespravedlnost v životě. člověk jde tou těžší cestou, přejde víc překážek a nakonec na tom bude hůř. zajímavé je, že na západě toto vše jaksi přirozeně chápou a lékaři jsou tam podstatně víc ceněni, i v zemích se státním zdravotnictvím jako u nás. to jen lidé jako ty si myslí, že všichni by měli mít stejně.

0/0
8.4.2006 21:28

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

že jsem si při své neuvěřitelné inteligenci vybral právě tento obor? bylo mi tehdy 18. víckrát bych to neudělal, i když medicína je hezká, jen ty podmínky špatné. navíc když člověk vidí ten vděk od lidí jako jsi ty, tak má sto chutí se na všechno skutečně vykašlat a jít prodávat hot-dogy na nádraží. podle tebe asi doktorem může být kdokoliv. myslíš že je snadné sedět na pohotovosti a nervovat se s opilcema, bouračkama, akutníma břichama, kolikama, zlomeninama - přitom všem nesmíš udělat jedinou chybu. myslíš že je snadné sedět na ambulanci a udělat tam 40 lidí za den a na všechny se usmívat? myslíš že je snadné operovat zlomeniny, nádory, břicha? pořád ve střehu, protože nesmíš dělat chyby. pořád je třeba dělat zodpovědná rozhodnutí, pořád musíš sledovat vývoj nových poznatků. to přece může dělat každý, co beranale? navíc v práci 250 hodin měsíčně, pořád nejsi doma, jsi unavený, v práci se jede na 33 hodinové směny a někdy musíš po 20 hodinách beze spánku operovat

0/0
8.4.2006 21:37

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

chápu. lidí jako ty se to přece netýká. proč by tě měli zajímat problémy nějakých pitomých lapiduchů? sami si to přece vybrali. jen doufám, že si na to vzpomeneš, až toho lékaře jednou potřebovat budeš a na to vezmi jed, že to jednou přijde. zatím se sobecky starej sám o sebe a měj se.

0/0
8.4.2006 21:41

housenka_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obchodní společnosti

nejsem příznivec silných slov, ale musím ti jacku zaaplaudovat, protože jsi to řekl naprosto správně. Nepoužívám zvednutý palce, ale teď to musím udělat...R^

0/0
9.4.2006 9:37

rohovka

Re: Re: Obchodní společnosti

Takhle možná podle ODS!

0/0
7.4.2006 21:17

ziriorange

něco tam chybí

iDNES jako správný pravičácký servr "zapoměl" v článku uveřejnit jeden z hlavních důvodů stávky a to zastavení transformace slovenských nemocnic na akciové společnosti, asi aby nepoškodil spřátelenou ODS.(Y)

0/0
7.4.2006 14:04

movino

Re: něco tam chybí

Akciové spoločnosti - hlavný strašiak lekárov - čo keď náhodou niekto bude pozerať na môj prístup k pacientovi, čo keď náhodou niekto bude sledovať kvalitu mojej práce, dodržiavanie pracovnej doby...že ? čo keď náhodou nebudú rovnaké platy ? čo keď.......

Kuva, videl som dáta zo všetkých nemocníc na slovensku - priemerne schopný človek by pri motivácii skresal náklady skoro každej z nich o 20%. Ale čo má byť tou motiváciou ak nie zisk ? V súčasnom systéme je to úplatok, "dotácia". Siemens predáva svoje zariadenia o 50% drahšie štátu ako súkromníkovi... Kuva kto to platí ? Smola že aj ja...

0/0
7.4.2006 14:14

ziriorange

Re: Re: něco tam chybí

Tvůj názor nic nemění na tom, že to do toho článku prostě nedali, tady nemluvím o zdravotnictví, ale o novinářskm manipulování s fakty, úplně stejně se zachval další pravicový servr iHNed, nehodí se to do krámu, tak to tam prostě nenapíšeme.Zeman měl s těma novinářema pavdu.

0/0
7.4.2006 14:19

Deleter

Hele jacku,

když teda nechceš vnik tržních principů do zdravotnictví, jakým způsobem tedy mají pacienti - zákazníky přinutit vás - dodavatele, abyste pracovali kvalitně???

0/0
7.4.2006 13:06

j@ck

Re: Hele jacku,

já se nebráním tržním principům ve zdravotnictví. já jsem pro, aby sillidé mohli svobodně vybrat lékaře. taky jsem pro, aby každý lékař mohl svobodně začít podnikat, což dnes je dost těžké, protože pojištovna s tebou neuzavře smlouvu. jsme pro, aby se platilo za návštěvu u lékaře, za léky a za pobyt v nemocnici. jak přinutit zdravotníky pracovat kvalitně? já myslím, že většina z nás kvalitně pracuje. to jen u nás mají lidi pocit, že tomu tak není, protože je to zadarmo. kdyby si to zaplatili, doktor z toho měl nějakou korunu a přitom dělal to stejné, co dělá dnes, tak by byla oboustranná spokojenost. já jsem jenom proti privatizaci současných státních nemocnic. když si někdo nějakou firmu vybuduje od píky, pak se o ni bude starat, pokud ji takový krejčířové získají v pochybném výběrovém řízení za úplatek, pak ji jen vyždímají a nechají být.

0/0
7.4.2006 13:22

j@ck

Re: Re: Hele jacku,

mám tám pár chyb, doufám že to nikdo nebude opravovat. např. takoví krejčířové a jiné.

0/0
7.4.2006 13:23

sarusian

reforma

Reforma zdravotnictva na SK sa robila len preto, aby nemocnice, ktore su platene zo statneho rozpoctu, dostali financne skupiny blizke vlade - je to zaruceny prijem, ktory nikdy nezliha, dokial funguje stat. S reformou to nema nic spolocne, kedze zdravotnictvo nikdy nebude ziskove. Jedine co sa vdaka reforme stalo je to omnoho vyssia chorobnost, kedze vsade sa plati a niektore vrstvy obyvatelstva proste na zdravotnu starostlivost nemaju.

0/0
7.4.2006 12:18

j@ck

Re: reforma

máš pravdu. ze stejného vývoje mám obavy i u nás. pokud někdo chce mít soukromou nemocnici, tak ať si ji za své vlastní peníze postaví a pak ať si s ní dělá co chce. v tzv. privatizace se nemocnice rozdají různým kumpánům typu kožený nebo různým finančním gaunerským gangům typu PPF za minimální peníz a oni ty nemocnice pěkně vynelují, vyždímají a nechají lehnout. to už jsme tady jednou měli počátkem 90. let. divím se, že po tom někdo touží znovu.

0/0
7.4.2006 12:56

movino

Re: Re: reforma

ááále veď jasné že si postavia novú. Na slovensku je 6 nemocníc, ktoré by niekto kúpil, o zvyšné nikto nejavý záujem. Takže klídek, poďme radšej cestou ako všade, pumpujme do tej diery menom zdravotníctvo koľko to len pôjde. Prečo môže fungovať súkromná nemocnica (postavená na zelenej lúke) a štátna nie ? Škoda reči...

0/0
7.4.2006 13:57

j@ck

Re: Re: Re: reforma

"Prečo môže fungovať súkromná nemocnica (postavená na zelenej lúke) a štátna nie ?" protože soukromá nemocnice provádí jen selektivní péči, pokud by měli léčit něco složitého a finančně nákladného, tak to pošlou do fakultky s tím, ať se starají lepší odborníci a náklady ať nesou taky oni. prostě nevíš o čem mluvíš, máš vypláchlou hlavu pravicovou propagandou, pravděpodobně jsi absolvent ekonomického oboru a diskuze z tebou je ztráta času.

0/0
7.4.2006 14:36

Deleter

Re: reforma

prosímtě a kdo jako nemá těch pár desetikorun???

0/0
7.4.2006 13:05

hovEdo

aaa, hlupy Jano z rozpravky,

a vies nejako tie tvoje tvrdenia podlozit?

tie tvoje hluposti nema ani zmysel komentovat.

skor ide o to, ci je to u nas efektivnejsie vynakladanie prostriedkov, alebo nie...

0/0
7.4.2006 13:51

movino

Re: reforma

Neboj, o žiadnu nemocnicu lôžkového typu nie je záujem... môžte byť v nemocniciach kľudný (alebo nervózny ak vám štát povie dosť, viac nedostanete....)

0/0
7.4.2006 14:00

movino

Zdravotníctvo SR

Hlavný problém je prezamestnanosť, obrovský počet neefektívnych nemocníc - nemocnica skoro každých 25 km. Je jednoduché povedať - chceme vyššie platy a vy ostatní sa na ne poskladajte... Nákupy materiálu a prístrojov je do štátnych nemocníc cca o 60% vyšší ako do súkromných, plytvanie kde sa dá. Súkromná nemocnica môže fungovať za podmienok rovnakých platieb od poisťovní, nechápem prečo nie aj štátna...

0/0
7.4.2006 10:02

Deleter

Re: Zdravotníctvo SR

ježiši "soukromá nemocnice" fuj fuj fuj rychle to nech smazat, než to místní podnikatelůbijci spatří!

0/0
7.4.2006 10:50

movino

Re: Re: Zdravotníctvo SR

Smola je, že niektorí ľudia nikdy nepochopia, že pokiaľ nebude zdravotníctvo aspoň trochu ziskové, tak to bude bordel stále dookola... Lekárom a sestričkám sa ťažko privyká na trhové podmienky. Majú totiž smolu, že nič iné nikdy robiť nebudú...

0/0
7.4.2006 11:28

j@ck

Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

a ty budeš jen další hloupoučký pravicový volič, který tentokrát pro změnu mluví slovensky. zdravotnictví není ziskové nikde na světě. ukaž mi jedinou zemi na světě, kde je ziskové - jako zdroj použij OECD (pokud vůbec víš, co to je)

0/0
7.4.2006 11:32

Deleter

Re: Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

Zdravotnictví jako celek samozřejmě ziskové je. Nebo jsou snad firmy farmaceutické a přístroje dodávající ve ztrátě?

0/0
7.4.2006 13:05

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

ano, to jsou ti, kteří na tom vydělávají. ve ztrátě je hlavně stát, který musí doplácet léčbu lidem, na kterých vydělávat nejde - například těžce nemocní, od narození postižení, nezaměstnaní alkoholici atd., tyto farmaceutické firmy z toho mají dobrý byznys, protože mají zaručený stálý příjem peněz od státu, na kterém bohatnou.

0/0
7.4.2006 13:17

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

Stát jsme my, takže v pohodě.

0/0
7.4.2006 13:20

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

ano, neziskoví jsme my všichni, kteří platíme daně. ziskové jsou různé firmy, od kterých si nemocnice potažmo stát nakupuje výrobky za naše peníze. proto je zdravotnictví tak svělý byznys.

0/0
7.4.2006 13:25

movino

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravotníctvo SR

Jack, štát si ty, ja a všetci dokola, takže ak je niekto v strate sme to všetci. Stále platí solidárny systém a to je v pohode. Ide o to, vytvoriť taký systém, kde jednotlivé prvky systému budú vedieť koľko majú zdrojov a do akej sumy sa jednoducho musia vmestiť ak chcú prežiť a fungovať. Inak zaniknú. Je ich veľa, takže na začiatku isto nejaké nemocnice zaniknú, ale dopyt stále bude rovnaký, tak tie čo prežijú budú na tom hospodársky dobre. Lekári si musia uvedomiť, že dávno neplatí systém vyštudujem - nájdem flek v nemocnici - pracuje 35 rokov - idem do dôchodku.

Mimochodom, index vzácnosti lekára na Slovensku je 1,8 (priem. plat lekára/priem plat v hospodárstve), čo je okolo europskeho priemeru. Uletení sú akurát nemci.... 

0/0
7.4.2006 14:07

Dezo-Conka

je třeba

vyjádřit podporu slovenským lékařům.Ta jejich dělnická inteligence co sedí v parlamentu to jsou stejné gumy jako u nás.  61 let vlady lopat a jejich děcek zlikvidivalo jak českou tak slovenskou inteligenci.

Lopaty k lopatám!.

Viva Slovakia!

0/0
6.4.2006 17:08

dislektik

Re: je třeba

moc ;-O;-O;-O;-)

0/0
6.4.2006 17:11

hnedka_zdrapana

doktori

Tak at si doktori zalozi nadaci a obrati se na obcany. Ale to je tezsi, nez to rozkrast z rozpoctu, ze? :-D

0/0
6.4.2006 16:27

morrissey

ať dou do p.r.d.e.l.e

(Y)

0/0
6.4.2006 16:14

me2di

*

Chtel bych jen poukazat na par detailu ktere tu hodne lidi prehlizi. Hned na zacatku se musim zastat Slovenska. Rovna dan kterou tam pred casem zavedli je pro stat jen prospesna i kdyz ted to tak mozna nevypada ale treba si uvedomit, ze za posledny 3 roky prodelalo Slovensko hodne reforem najednou (Cesko to jen ceka) takze nemuzete hodnotit uspesnost rovne dane bez kontextu tech ostatnich. Pockejte 5 let az se ekonomicky dostaneme pred Ceskou Republiku a pak budou chtit rovnou dan vsichni i tady.

0/0
6.4.2006 11:52

lbc59

Re: *reformy

to je takové zaklínadlo,že na Slovensku se udělalo hodně reforem.Udělali důchodovou reformu/jestli dobrá je druhá věc/ ,jinak ostatní takzvané reformy spočívají v tom,že stát osekává výdaje.Neříkám že je to špatné,ale to není reforma,to se poze šetří

0/0
6.4.2006 11:57

j@ck

Re: *

to je sice moc hezké, že rovná daň je prospěšná pro stát, jenže lidi se moc dobře nemají. podle nějakých průzkumů, co jsem četl (už si nepamatuju kde, je to asi 2 měsíce) je s reformami na slovensku nespokojeno až 90% slováků. já nejsem proti reformám, ale jsem proti reformám pod taktovkou ODS. jednak si myslím, že ve vedení ODS sedí hlupáci, kteří by zmrvili jakékoliv reformy a jednak se mi ani jejich reformy nelíbí. nejsem ekonom abych se pouštěl do diskuzí o důsledcích rovné daně, ale vím toho dost o zdravotnictví na to, abych dokázal domýšlet důsledky tzv. modré šance. jsem zásadně proti tomu. ČSSD není taky nic moc, ODS taky ne. není se kam obrátit

0/0
6.4.2006 12:54

Deleter

Re: Re: *

ČSSD měla na reformy času více, než dost. Předvolební hurá akce mě neoslovují.

0/0
7.4.2006 10:51

j@ck

Re: Re: Re: *

ČSSD dělala nějaké reformy? toho jsem si nijak nevšiml. to nebyly žádné reformy, ale jen takový předvolebni humbuk, aby bylo vidět, že se něco děje a že to paroubek myslí vážně. žádná z provedených reforem nebyla skutečně nijak systémová. to ovšem nevyvrací můj názor, že z reforem ODS mám strach ještě větší než z nicnedělání ČSSD.

0/0
7.4.2006 12:58

Deleter

Re: Re: Re: Re: *

No hurá.

0/0
7.4.2006 13:04

dislektik

no vidím že i na Slovensku si myslí že svyšování platů je všelék

bla bla ;-O;-D

0/0
6.4.2006 11:35

dislektik

Re: no vidím že i na Slovensku si myslí že svyšování platů je všelék

zvyšování;-€

0/0
6.4.2006 11:36

Lokutus2

!!!

To jsou věci... vždyť to jejich zdravotníctví nám dává za vzor Julínek, Šulínek, nebo jak se ten moula jmenuje,,,

0/0
6.4.2006 11:35

j@ck

-

s několika slovenskýma kolegama jsem měl možnost prodiskutovat tzv. pravicovou reformu zdravotnictví na slovensku. doufám, že sem nic podobného nezavede ODS (hloupá je na to dost). jediný kdo na reformě na slovensku vydělal byli majitelé nemocnic, jak pacienti, tak zdravotnící na tom tratili. slovenší lékaři by se na to měli vykašlat a jít někam do zahraničí. čestí lékaři jakbysmet. jediný problém starších generací je v tom, že neumí jazyky.

0/0
6.4.2006 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.