Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Být oni jako my, místo Holandska je dávno moře

Za časů jedné minulé potopy se prezident Havel k vodě nedostavil. Usoudil, že jeho přítomnost potopu neovlivní a že ke správě potopy jsou tu kompetentní instituce. Podcenil iracionální víru lidu - panovník na břehu potopy je větší potěšení než odborný zásah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chejava

Tak jak se dá vysvětlit zájem o nemovitosti v Česku?

Stále více lidí z Holanska si kupuje v Čechách nemovitosti. V naši obci mají Holanďané již čtyři domy.

0/0
6.4.2006 6:39

komunisti_sou_svine

Yep.

Všichni tady chcípnem. :-D[>-]R^

0/0
6.4.2006 3:30

Ccecil

Mám jeden problém

Stavím dům na kopci. Nikdy ke mě žádná povodeň nedosáhne, tedy pokud by se tak stalo, tak je půl republiky stejně pod vodou.  Tím šetřím obecní a státní kasu, protože není potřeba platit znovu výstavbu mého domu po povodni. Ochraňuji sám sebe a nespoléhám na štědrou ruku státu. Jsem ale proto diskriminován. Nedosáhnu na dotace, nedostanu zdarma povlečení, ani dezinfekční prostředky, nikdo pro mě nezakládá konta pomoci. Nedosáhnu na výhodný úvěr a dokonce mi vláda slíbila vyšší DPH. Mám prostě smůlu, protože jsem prozíravý.;-( Co je to se světem, když blbost je preferována a odměňována a prozíravost trestána a zatracována?

Aby nedošlo k mýlce, nejsem proti nutné pomoci lidem v nouzi, právě naopak.

Kdo ještě nehlasoval, máte možnost....

http://www.pkdata.cz/modules/xoopspoll/index.php

0/0
5.4.2006 23:37

me2di

Re: Mám jeden problém

Priroda ma i jine zbrane nez povodne....co treba vetricek, kroupy

0/0
5.4.2006 23:45

Performer

Re: Mám jeden problém

tento stát nemá rád lidi, kteří spoléhají sami na sebe. Tento stát by napřed nejraději všem všechno sebral a pak naděloval dle svého moudrého uvážení - jako hodný Mikuláš (Paroubek), který svým hodným dětičkám přinesl cukrátka a ony mu za to mají být vděčné.

0/0
6.4.2006 9:50

svazak1

..

Kdyby lidi nebyli blbí a nestavěli baráky v zátopových oblastech tak mohly být škody poloviční. Pokud je dneska zaplavenej někde barák v zátopový oblasti tak bych majiteli nedal ani korunu. To je jako chtít náhradu za auto který sem zastavil v kopci a nedal ruční brzdu. 

0/0
5.4.2006 16:31

lolek77

Trocha objektivity neškodí.

Nedá se říct, že bychom vůbec nic nedělali pro ochranu českých a moravských povodí. Bohužel nemáme holandské peníze, zkušenosti a vůli. Holanďané bojují s mořem staletí. Jejich poldery jsou obdivuhodná díla. 

0/0
5.4.2006 14:36

pancho10

Re: Trocha objektivity neškodí.

Ve vší úctě pane tak zkuste aspoň studovat jejich projekty z 18-19 století,třeba to pomůže generacím za 1 století v CZ.;-)

0/0
5.4.2006 18:44

Delfino15

Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

kteri pro svuj kraj nehnou prstem, tak asi budou porad na zaplavy doplacet obycejni obyvatele techto kraju.

K cemu je takovy hejtman nebo treba primator jako Gandalovic, ktery pro svuj kraj nebo mesto nehnul prstem.

Co rikate na "sibala" Volfa, ktereho vcera nezavisly soud uznal vinnym?

0/0
5.4.2006 11:22

rychloslimejs

Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

mas spatne informace, treba Usti investovalo do protipovodnovych zabran 30 milionu. Na vic samozrejme nema, zde musi pomoct stat. Jenze tam vladne nekdo jiny. Jinak musim rict, ze jsi verny posluchac pane Paroubkovych pololzi...

0/0
5.4.2006 11:29

rezjir

Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

Odkud jste vzal těch 30 mil.

0/0
5.4.2006 11:51

rychloslimejs

Re: Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

tak uz jsem si to nasel a omlouvam se za dezinterpretaci, Usti ma tech 30 mil. pripraveno, ale chce pomoc od statu, respektive od povodi Labe... nicmene to nic nemeni na tom, ze Paroubek je parchant, ktery vyuziva vseho, aby si prihral polivcicku, napriklad v tom clanku take je, jak neopomnel zduraznit, ze on byl namestkem v Praze, kde uz zabrany stoji. Fakt mu asi pujdu poblahoprat, jak moc se nam o ne zaslouzil. Trotl jeden.

0/0
5.4.2006 12:19

Brendyul

Re: Re: Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

Trotl seš ty a co je jako špatnýho na tom, že tam ty zábrany stojej? Proč už je pan Gandalovič dávno nekoupil na střekovský nábřeží a pod most E. Beneše? V praze je velká voda jednou za uherák a zábrany maj v Ústí skoro každej rok a máme plný sklepy vody. Možná příště poprosit vodu aby netekla před volbama ale po nich.

0/0
5.4.2006 17:47

Deleter

Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

No jistě a nejhůř je na tom Praha, že.

0/0
5.4.2006 11:29

Delfino15

Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

Bem je prece jenom pomerne schopny clovek - na odeesaka je ho skoro skoda. I kdyz v ODS aspon vynikne - mezi vsemi temi ostatnimi zoufalci typu Tlusty, Tupolanek a Riman.

Ovsem v roce 2002 Praha ty povodne moc nezvladla, a to diky jednomu primatorovi za ODS jmenem Igor Nemec. Rv

0/0
5.4.2006 11:52

rezjir

Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

Ale v Praze není hejtman, ale primátor a naštěstí tam měli Paroubka.

0/0
5.4.2006 11:52

rychloslimejs

Re: Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

hmm, tak mu vsichni my v Praze zijici hezky podekujeme :-) Jsi opravdu vtipny...

0/0
5.4.2006 12:01

Hagenbaden

Re: Re: Re: Re: Dokud na krajich sedi neschopni hejtmani z ODS,

Pan rezjir dost casto vyjadruje sve ciste "proCSSD" nazory na iHnedu. Obcas na to kouknete a zjistite, ze na nej reagovat nema prilis velkou cenu :-/. Vsechny odpovedi jsou ve smyslu: ODS-hruza, CSSD jsou ti nejlepsi, nejschopnejsi, nejcistejsi a nejkristalovejsi hosi pod sluncem (asi tak jako Standovy koule :-D). Uz by mohla hlavni sekretarka CSSD v pracovni dobe delat taky neco uzitecnyho, nez psat do prispevku ;-) 

0/0
5.4.2006 14:12

qiiz

a pak že to nejde ...

R^ dobrej článek

0/0
5.4.2006 10:01

pancho10

Re: a pak že to nejde ...

Souhlasím.Věcné a bohužel pravdivé.

0/0
5.4.2006 10:34

antichipka

už mě to nebaví

Tak já si hned v první řadě vyzkouším nového smailíka, protože se mi strašně líbí :) (Y) Hezkej, že?

A ve druhý. No, asi to morálně podpoří, když člověk cítí beznaděj a politik se dostaví slibovat, asi dost to podpoří a navíc, vidět hrůzu zblízka, snad i politika to probere k činům. Přesto mohl ten čas věnovat konstruktivnějším činům ze shora a vytvořit pomoc širšího rázu, než že Tlustý např. kdesi loví v řece psy. Mají vliv, mohou nařídit nějakým organizacím pomoc, nebo je přímo k pomoci vytvořit nebo pověřit někoho vytvořením jednoúčelových organizací k pomoci, dát vše do kupy...

0/0
5.4.2006 9:47

antichipka

Re: už mě to nebaví

Ale především...U mě osobně je to naposledy, co tyto statě čtu. Pokud se v dalších létech neudělají markantní zlepšení pro věčně zatápěné oblasti, odmítám se tím už nadále zabývat i já. Nebudu to číst. A nemám na mysli finanční pomoc zatopeným. Mám na mysli něco ve smyslu prohloubení koryt řek nebo domy z nesákavého zdiva nebo třeba zdí podél řeky, je mi to fuk, jak to vláda vyřeší. Už mě to unavuje a to jsem v suchu.(Y)

0/0
5.4.2006 9:48

klv

Re: Re: už mě to nebaví

líbí se mi idealisti co věří v to že lze záplavám zabránit, nejde

lze ochránit malá konkretní místa toť vše, pokud by se zabránilo vodě se rozlévat bude hůř, mnohem hůř

0/0
5.4.2006 10:22

rychloslimejs

Re: Re: Re: už mě to nebaví

nemas tak uplne pravdu, toky se daji upravit, byt jenom pitomym vybagrovanim nanosu bahna. A pak take regulovat rozlevani tak, aby neohrozilo lidi...

0/0
5.4.2006 12:22

hbf

Re: Re: Re: Re: už mě to nebaví

Vybagrování dna prakticky nic neřeší, protože se během povodně velmi rychle znovu zanese a protože plocha dna je při rozlité řece jen zlomek zaplaveného profilu.

Regulovat rozlévání jde tam, kde je místo. Pokud lidi mocí mermo musí mít baráky 20 metrů od řeky a 3 výškové metry nad normální hladinou, pak regulovat rozliv vpodstatě nejde.

Nejmenší škody vznikají zaplavením lužních lesů, pak se to zvyšuje v řadě: pastvina, louka, pole, sklady, obytné domy/průmyslová technologie ...

0/0
6.4.2006 13:52

keane

Re: Re: už mě to nebaví

(Y)    jo, je to super

0/0
6.4.2006 3:08

klv

výborný článek

0/0
5.4.2006 9:40

Konstrukter

Hmm

Strašně se mi líbí jak se najednou každý druhý trouba cítí být odborníkem v oblasti hydrologie a vodohospodářství. Jak si je kdejaký přitroublý novinář stoprocentně jistý, že se po povodních z let 97 a 02 neudělala žádná protipovodňová opatření. Fakt skvělé, až prdne nějaké potrubí na temelíně, tak se z novinářů stanou odborníci na jadernou energetiku...Rv;-D

0/0
5.4.2006 9:32

strycek_Pompo

Re: Hmm

Hmm, fakt bych nechtěl, aby nám o povodních psali komentáře vodohospodáři, o potrubí v Temelíně jaderní fyzici a o politice Paroubek.

0/0
5.4.2006 10:02

Konstrukter

Re: Re: Hmm

Fajn, ale ať si zjistí základní fakta, nebo ať nelže. Naznačuje, že od roku 97 se neprovedla žádná protipovodňová opatření. To je lež a je to urážka všech lidí co se ve stavbě a prosazování protipovodňových opatření angažují.

0/0
5.4.2006 10:14

rychloslimejs

Re: Hmm

jen si tady placej sve rozumy. Ono nemusi byt clovek zadny odbornik, aby porovnal situaci ve mestech, kde jsou opatreni hotova a ve mestech, kde se neudelalo nic. A uz vubec nemluvim o slibovanych cistenich koryt rek atd.

0/0
5.4.2006 10:07

Konstrukter

Re: Re: Hmm

A o tom byl ten článek? podle mě byl o tom, že si pan Steigerwald myslí, že se po povodních 97 a 02 nekoplo do země a neudělala se jediná protipovodňová zábrana.

0/0
5.4.2006 10:26

rychloslimejs

Re: Re: Re: Hmm

ne, clanek byl o politickem zneuzivani povodni a o tom, jak se slibovalo a nic se neudelalo. Ty ho napadas, jak je odbornikem, ale on se do role odbornika nestavi. A to, ze nekde se povdelo kopnout do zeme, se vi. Jenze se vetsinou jednalo o mista, kde stacilo obci postavit par metru hraze a je chranena, tam, kde je treba rozsahlejsi upravy je treba pomoc statu a ta neprisla...

0/0
5.4.2006 11:27

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Hmm

A právě to že se slibovalo a nic se neudělalo prostě není pravda.

Viz. Praha, MS kraj, Zlínský kraj, JM kraj, Terezín, tam všude se od roku 97 investovaly milirdy Kč do protipovodňových opatření (hráze, valy, zábrany, vyčištění koryt).

0/0
5.4.2006 11:46

Macchiavelli

Vsak taky misto Holandska more co nevidet bude

:-) akorat se tam s tim furt dokola lopoti a nakonec se stejne vsichni prestehuji k nam;-)

0/0
5.4.2006 8:38

forhend

Souhlasím

s vámi. Naprosto. Jen bych dodal, že novináři jsou jedním z těch, kdo rozpoutávají zbytečné politické debaty.(že jeden se k povodním dostavil a druhý ne) A to by si měli uvědomit. Noviny jsou silná zbraň pro vášně lidí...:-/

0/0
5.4.2006 7:51

Bouše

Re: Souhlasím

Tak zrušme noviny všeho druhu, včetně televizních, a bude pokoj. Sice budeme vědět hovno, ale bude klídek, smrádek a teploučko. :-P

0/0
5.4.2006 8:21

KellyBunda

Re: Re: Souhlasím

A co na to Mrázek ?8-o

0/0
5.4.2006 8:23

babacek

Re: Re: Souhlasím

R^;-D Tak by to mnozí chtěli.

0/0
5.4.2006 8:32

rezjir

Vláda se řídí nálehavostí problémů stejně jako jednotlivci

Připusťme, že vláda zaspala. Ale kdo nezaspal? Zeptali se jednou jedinkrát novináři nebo poslanci ministrů, proč se dává tak málo na protipovodňová opatření. Kdyby to pan Steigerwald udělal, měl právo napsat dnešní příspěvek. A co poslanci, kterým se vláda odpovíd? Existuje v parlamentě něco, čemu se říká porcování medvěda. Navrhla někdy opozice, aby se tyto volné peníze věnovaly na protipovoňová opatření? Spíše naopak. Tlustého aquapark a Langrovo golfové hřiště (8 mil. korun) jsou více než výmluvným svědectvím. A taktéž samozřejmě malé domů kakaového Krause.

0/0
5.4.2006 7:18

rychloslimejs

Re: Vláda se řídí nálehavostí problémů stejně jako jednotlivci

No tak, dost jsi me pobavil. Zvlaste kdyz si uvedomim, jak jako prvni utocil Paroubek na Gandalovice, ze zaspal v Usteckem kraji a ten mu to hned vratil, ze do zabran dali 30 mega, ale od vlady nedostali ani korunu. Co se tyce novinaru, to uz mi fakt pripada jako blouzneni nesvepravneho. Hazet na novinare, ze nestoji zabrany. Navic si pamatuji nekolik clanku na toto tema, kdy novinari resili, kde uz hraze stoji a kde ne, takze alespon lepe sleduj media. A jenom na zaver, opozice nikdy neslibila vybudovani protipovodnovych opatreni, to slibovala vladni CSSD. Super je, ze vladla vlastne po celou dobu, takze se ted tady nikdo nemuze vytasit s tim, ze za to muze ODS, jak jsme tomu pravidelne svedky na jinych diskusich...

0/0
5.4.2006 9:26

rezjir

Re: Re: Vláda se řídí nálehavostí problémů stejně jako jednotlivci

první zaútočila ODS na Paroubka, a to 31. 3 ráno.

0/0
5.4.2006 11:54

rezjir

Re: Re: Vláda se řídí nálehavostí problémů stejně jako jednotlivci

A takhle o jediné interpelaci ODS na vládu v této věci něco víte. A nebo že by krajští hejtmané vyzvali vládu, aby hýbla kostrou, o tom také nic nevíte, že ano?

 A nebo Kalousek - budoucí koaliční partner ODS - jako předseda rozpočtového výboru také něco mohl asi vymoci. A navíc je předsedou strany, která se hlásí k tomu, že hájí zájmy venkova, takže také v tomto duchu mohl něco konat.

Několik článků v tomto moři útoků na vládu, co všechno má dělat a nedělat, není situaci nespraví.

0/0
5.4.2006 12:00

babacek

Povodně minulosti

přinesly povětšinou jen plané sliby jak se kde postaví hráze a zábrany a skutek utek.Dnes to bude stát miliardy a na další zabezpečení pro další roky opět nezbude nic.

0/0
5.4.2006 5:47

Heralik

Re: Povodně minulosti

Na protest by mohli v září všichni školáci vzít pastelky a napíchat je okolo břehů řek, aby tak naznačili, co si o podobných socanských pobídkách myslíme...

0/0
5.4.2006 8:07

babacek

Re: Re: Povodně minulosti

No nápad to není špatný i když bych je viděl raději zapíchané v pozadí pánů Škromacha a Paroubka.:-)

0/0
5.4.2006 8:15

KellyBunda

Re: Re: Re: Povodně minulosti

Stejně si říkám, jak to musí být krásné být pořád jako Mikuláš - chodit, hladit, rozdávat - z cizího -

vskutku povznášející:-P

0/0
5.4.2006 8:26

babacek

Re: Re: Re: Re: Povodně minulosti

On si nehraje na Mikuláše,ale na Boha!!

0/0
5.4.2006 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.