Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká voda vtrhla i do kampaně

Volby jsou již za dva měsíce, a tak bylo jen otázkou času, kdy se politici začnou přetahovat i na tématu povodní. Ostrý střet vypukl zejména mezi premiérem Jiřím Paroubkem a politiky ODS. Spor se vede o to, zda stát dává dost peněz do protipovodňových opatření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

0/0
3.4.2006 13:31

doktor_bota

Tak aby měl Pwc radost,
tak jsem to v rychlosti probral s naším swds a za 2 mesíce se to opravdu nedá zvládnout, minimální odhad je půl roku za předpokladu, že cílem bude jen model rozlévání bez vlivu aktuálního počasí. Celý systém by trval určitě přes rok...
0/0
3.4.2006 11:11

Pwcca

Re: Tak aby měl Pwc radost,
Tomu už říkal trochu střízlivý odhad. Hrubý obrys projektu by bylo nutné však mít co nejdříve (do voleb) dokud je to aktuální téma. Známe politiky.
0/0
3.4.2006 11:19

doktor_bota

Re: Re: Tak aby měl Pwc radost,
Nejbližší prostor pro podobné vylomeniny mám na konci roku, pokud tady tou dobou ještě budu, ale pak se nad tím rozhodně zamyslím.
0/0
3.4.2006 11:33

Pwcca

Re: Re: Re: Tak aby měl Pwc radost,
Zprvu jsi to sliboval za dva měsíce.  Rozhodnou volby, zda ještě pak budu mít známé na stejných místech, když Topolánek slibuje Noc dlouhých nožů.
0/0
3.4.2006 11:41

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Tak aby měl Pwc radost,
Nikdy jsem netvrdil, že jsem neomylný, "trochu" jsem se sekl (kolega si při čtení téhle diskuze významě poklepával na čelo, prý tak odhání zlé duchy).
0/0
3.4.2006 12:00

houk_lomi

a
Simulace povodní: Pane Parouku ucpěte si patou odtok vody ve vaně, napusť ji, nohu zvedni a voda teče. Je jí mnoho. Otvor je malý. Zvětši ho.
0/0
3.4.2006 10:36

Auggiecz

Re: a
To radši ne. By se tam mohl zašprajcnout a tahali by ho hasiči.. i když vlastně.... to by byly bezva hlavní večerní zprávy
0/0
3.4.2006 11:35

Pwcca

Protipovodňový projekt
S doktorem botou jsme se dohodli, že vytvoříme simulaci průtoku všech větších řek v ČR. I když si myslí, že to sám zvládne za 2 měsíce, čemuž nevěřím, ani kdyby celou dobu nespal, určitě se k nám ještě někdo připojí, protože chytráků, pro které je to triviální věc tu bylo dost. Upozorňuji, že by na tom šli vydělat desítky miliony.
0/0
3.4.2006 10:26

Pwcca

Re: Protipovodňový projekt
Upozorňuji, že by na tom šli vydělat miliony (desítky).
0/0
3.4.2006 10:28

klv

Re: Protipovodňový projekt
desítky millionů, ?
tak to se držíš hodně při zdi , patrně by za takový program jen Nizozemci dali miliardu, kruciš století se trápí s průtoky vody a ono to jde spočítat, no když si připočteš všechny státy na světě asi by byl nový vedoucí v tabulce bohatých lidí
0/0
3.4.2006 10:29

Pwcca

Re: Re: Protipovodňový projekt
My obyčejí lidé z toho více nedostanem. Zbytek se "odrolí" cestou.
0/0
3.4.2006 10:31

EasyR

Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
"obyčejní lidé" Koho mi to jen připomíná ??? Jekule ??? :o)))
0/0
3.4.2006 10:42

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Tak v tom jsi fakt vedle. Jen náhoda.
0/0
3.4.2006 10:51

doktor_bota

Re: Protipovodňový projekt
1) Nejsem na to zdaleka sám, 2) rozhodně jsem nikde netvrdil, že to hodlám dělat v akci Z.
0/0
3.4.2006 10:39

klv

Re: Re: Protipovodňový projekt
zkus číňany , ročně se tam utopí tisíce lidí při povodních , a přitom by stačilo kdyby jsi jim spočítal kdy povodeň dorazí a oni to jen rozhlásili, vždyť tě budou na rukou nosit, nebo Bangladeš ten je na tom ještě hůře,  
0/0
3.4.2006 10:43

doktor_bota

Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Už to tady zaznělo, proces modelování rozlévání vody NENÍ totéž, co proces modelování počasí, je nesrovnatelně jednodušší.
0/0
3.4.2006 10:45

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Pak tedy něco podobné vytvoříme i pro Čínu a Bill Gates ti bude jen závidět.
0/0
3.4.2006 10:47

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Pokud jsi schopen sehnat požadovaná data z Číny, tak... dobrý den, pane Rumsfelde...
0/0
3.4.2006 10:53

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Po milionech získaných v ČR, si je budeš moci a zajistit sám.
0/0
3.4.2006 10:57

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Ona ta data jsou ale tajná, takže s miliony bych je možná získal, ale taky by mě možná zastřelili.
0/0
3.4.2006 11:03

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
S penězi člověk získá i důležité styky. To vždy platilo platí i nadále. Samozřejmě projekt v Číně je spíše v říši snů.
0/0
3.4.2006 11:07

Pwcca

Re: Re: Protipovodňový projekt
Dobrá. Vypracuj model v UML, Stačí use case a diagram tříd. Jak si to asi představuješ. Pak můžeme zajít ne nějaké ministerstvo, nebo za nějakým poslancem, pár jich znám, který nám pomůže získat zakázku a pokud jsi schopný tak na tom můžeš dost vydělat. Pokud jen tak blbě kecáš....
0/0
3.4.2006 10:45

doktor_bota

Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
N to, abych zaměstnal firmu a najal a zaplatil odborníky na 2 týdny prací na projektu s nejistým financováním je štengrování na diskuzi na iDNES trošku chabá motivace.
0/0
3.4.2006 10:50

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
K tomu, aby jsi vytvořím projekt v UML ti stačí jeden šikovný student vysoké školy.
0/0
3.4.2006 10:53

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Ano, pokud by cílem byl black box, ze kterého by nebylo jasné, jak se systém dopracuje k výsledkům. Pokud by měl být popsán proces tvorby výsledků, není to zdaleka tak jednoduché.
0/0
3.4.2006 10:56

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Jde jen o logiku řešení problému. Pro začátek nejsou důležité detaily.
0/0
3.4.2006 11:00

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
No pokud jsi schopen zajistit financování pouze na základě takových hrubých odhadů, tak ti suše závidím. Po mě chtějí klienti obvykle poměrně přesný popis projektu, včetně detailů.
0/0
3.4.2006 11:02

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protipovodňový projekt
Na základě hrubých odhadů mohu jen zajistit schůzku s někým kompetentním.
0/0
3.4.2006 11:04

Mc_Bain

Tohle je věc obcí, měst apod.
... za chvilku by někteří z Vás říkali, že vláda může za všechno špatné. Já bejt pravičák, tak se na všechny postižený vodou vykašlu - mohou si to pojistit a v demokratické společnosti se musí umět o svůj majetek postarat - to platí u měst (viz. Ústí). U nás v obci starosta neudělal nic a spousta lidí má vytopené sklepy - a kdo za to může? Žádná vláda ani povodí Vltavy - kam patříme, ale starosta obce měl navrhnout opatření. Dostarostoval měkej pravičák odeesák.
0/0
3.4.2006 10:23

SeeM

Re: Tohle je věc obcí, měst apod.
všichni řešíte následky a problém je u vodohospodářů, kdyby si ten spekulant na ministerstvu zemědělství radějí lámal hlavu jinak, než jak olevit další mladé rodiny o pozemky a prašule
0/0
3.4.2006 10:27

Mc_Bain

Re: Re: Tohle je věc obcí, měst apod.
Souhlasím s tebou - rozšířit řady vodohospodářů. Ať jich je víc a mohou toho víc udělat. A přidávat jim prachy za dobře odvedenou práci, ať je o povolání zájem a hlásí se tam schopní lidé očekávající příjem cca 40000.
0/0
3.4.2006 10:33

SeeM

Re: Re: Re: Tohle je věc obcí, měst apod.
těch problémů je víc a myslím, že nejvíc v tom může právě udělat vláda, která musí vytvořit motivující podmínky pro zemědělce, aby se zvýšila absorpční schopnost. v současné době jde všechna voda fofrem do řek, komančové odvodnili celé polabí, pod polema jsou všude trubky, které odvádí všechnu vodu fofrem do řek, narovnali všechna koryta potoků a řek, obrovské plochy polí nic nezadrží, od toho mimo jiné jsou také ty remízky, které díky jednotnému zemědělství jsou pryč, je strašně málo lesů apod.
0/0
3.4.2006 10:40

Mc_Bain

Re: Re: Re: Re: Tohle je věc obcí, měst apod.
Bohužel u nás na vsi je to tak, že lidi za komačnů dobrovolně vstupovali do družstva - všichni nažhavený, v 89 zase všichni vystoupili a říkali, že tam museli tenkrát vstoupit. Potom dostali odškodnění a teď ti stejní zaorávaj remízky, protože dostávaj dotace na rozvoj zemědělství. Zemědělství se samo neudrží - bez dotací těžko - co s tím?
0/0
3.4.2006 10:49

RoninW

Demagog
Politici neovlivní povodně na příštích 20-50 let! Opatření, která se musejí udělat jsou zásadní a systémová, na celém území povodí, ne jen části. Opatření musejí být citlivá a prospěšná přírodě. Jejich návrh a vybudávání bude trvat desítky let a každá povoděň bude jako zátopová zkouška.
Politik, který využije přírodního živlu, k osočení svého rivala ve volbách je hyena.
Kdyby Gandalovič utopil miliardu za hráze a povodně přišly až za rok, tak by ho letos před volbami Pablbek obvinil, že se napakoval za Betonové lobby vyhodil miliardu a lidi musejí čumět do zdí.
0/0
3.4.2006 10:15

houk_lomi

a
Pane Paroubku děkuji. Je to krása. Otevřu dveře, vyjdu z domu a cítím to sociálno. Zajišťete nám i v příštím volebním období Jistoty a Prosperitu. Vaši šibalové.
0/0
3.4.2006 10:08

houk_lomi

a
pane paroubek, jste nejlepší politik. Máte skvělé krycí jméno Roco. Byl o vás natočen i film. Stačí do googlu zadat a vyhledat: Jenna loves Rocco.
0/0
3.4.2006 9:53

FridolinSp

Re: Paroubek brzy skončí
velký škoda to nebude. Problém je, kdo tam bude po něm. Bude-li to podle současných preferencí, tak si moc nepomůžeme. Kromě arogance jen tupá hlava.
0/0
3.4.2006 9:59

Pwcca

problém s vodou
Nevím jak moc vy studenti technických škol (90% zde diskutujících) toho víte o vodě. Ale voda je živel a podle toho se chová. Když ji někde postavíte hráz poteče jinudy, ale kudy poteče si vybere ona. Nelze to simulovat, neze to odladit.To byste museli udělat hráze v každé obci po celém toku všech našich větších řek.
0/0
3.4.2006 9:50

cybermiky

Re: problém s vodou
Problémy se záplavami by měly řešit odborníci.A politici tady jsou od toho,aby našly peníze na opatření, nikoliv na to ,aby se veřejně uráželi,kdo za tu povodeň může.
0/0
3.4.2006 9:53

Pwcca

Re: Re: problém s vodou
Ale někdo na to musí dát peníze. Podle mě zaspala jak vláda, tak i Gandalovič, který si prostě nepřipustil možnost povodní.
0/0
3.4.2006 9:59

cybermiky

Re: Re: Re: problém s vodou
Pokud kraj měl připravené prostředky, jednoznačně zaspala vláda.I když si to zdejší příznivci velkého Guru nedokáží připustit.
0/0
3.4.2006 10:01

Pwcca

Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Tady bych se zastal Paroubka, protože jeden člověk nemůže zodpovídat za všechno a řešil řadu jiných problémů. Ale koaliční vláda vůbec za poslední 4 roky prevenci proti nim spíše ignorovala.
0/0
3.4.2006 10:06

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Musí za to zodpovídat, anžto je šéf. Sám několikrát odvolal jiné šéfy za bordel jejich podřízených.
0/0
3.4.2006 10:09

cybermiky

Re: Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Jeden ČLOVĚK rozhodně ne.Ale Paroubek je předseda vlády, tak by snad alespoň nějaký vliv mít měl, ne ? Já jen aby se nepřišlo na to, že za to může nějaký vrátný ze Strakovky,  jak je našim lidovým folklórem.
0/0
3.4.2006 10:09

Pwcca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Spíš bych vinil některá minsterstva, ale těžko určit, které to má v kompetenci. Zda pro místní rozvoj, živ. prostředí...
0/0
3.4.2006 10:14

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Je jedno, které za to může, vinu ponese doprava, protože jsou volby.
0/0
3.4.2006 10:17

cybermiky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém s vodou
Ještě min. informatiky.Ánžto ho neřídí socíci.
0/0
3.4.2006 10:20

rudastraka

Re: problém s vodou
ses mimo. zamozrejme ze to jde nasimulovat. neni to nic neresitelnyho
0/0
3.4.2006 9:57

Pwcca

Re: Re: problém s vodou
Jasně. Tak řekni jak. Protože mimo jsi ty. Přesvědčený o nekonečných možnostech lidstva.
0/0
3.4.2006 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.