Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzská vláda odmítla studentům ustoupit

Protesty francouzských studentů a odborářů neutichají. I v úterý vyšly do ulic tisíce demonstrantů. To se místy neobešlo bez střetů s policií. Premiér Dominique de Villepin navzdory rostoucímu tlaku odmítl ustoupit od plánů na zavedení takzvané smlouvy prvního zaměstnání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

etel38

Mladí
Fandím studentům
0/0
24.3.2006 13:57

hovnoval-

a dobre delaji, ze nechteji ustoupit
0/0
22.3.2006 20:10

tajemník z létajicího ostrova

Spor o muslimské oblečení ve škole
Britský nejvyšší odvolací soud dnes rozhodl ve sporu o tradiční muslimské oblečení jedné žákyně ve prospěch školy, která žákyni nošení tohoto oblečení do školy zakázala.
Spor se týkal sedmnáctileté Shabiny Begumové, která loni původně vyhrála u odvolacího soudu nižší instance svou žalobu na omezení lidských práv. Střední škola v Lutonu se však odvolala a nejvyšší apelační soud jí dal za pravdu.
Podle výroku soudu je klíčovou otázkou tohoto sporu, zda škola žákyni bránila v přístupu ke vzdělání. A to se podle názoru soudců nestalo. 
 
0/0
22.3.2006 20:06

hovnoval-

Re: Spor o muslimské oblečení ve škole
a je ta zakyne hezka??
0/0
22.3.2006 20:11

Deleter

Re: Re: Spor o muslimské oblečení ve škole
to se neví, chodí zabalená v hadru.
0/0
24.3.2006 14:27

Muslym

Ještě že nosí roušku,
a svou ptačí chřipku dál nešíří...
0/0
22.3.2006 17:55

etel38

Mladí
Jde o vztahy mezi lidmi - na pracovišti vládne konkurence a boj o výhody - mladí do 26 let by byli jasným terčem pro šikanu.
Komu to není jasné
Nehledě na to, že jde o jejich život a jejich budoucí pracovní podmínky ...
Každý, kdo se tu "pohoršuje" a planě povídá, ať se stará "o svý".
0/0
22.3.2006 16:00

RidicTatry613

Re: Mladí
takhle nebudou mit praci zadnou....parada
0/0
22.3.2006 16:01

Karel2002

Fandím těm studentům
protože ten plán je skutečně téměř fašizující, nezaměstnanost nesníží, ale z mladých udělá jakési novodobé otroky s kterýma si zaměstnavatel bude dělat, co bude chtít. Návrat o 100-150 let nazpátek. Takže všichni slušní lidé ve Francii by měli být na nohou, uzavření divadel, uzavření škol, neomezená generální stávka. 
0/0
22.3.2006 15:32

Deleter

Re: Fandím těm studentům
Jejda, jakože plán, že můžeš vyhodit lempla je fašizující? Karle, karle, přiště, až půjdeš z vlády, tak to koukej vyplivnout. Nepolykat, vyplivnout!
0/0
22.3.2006 15:38

briza

Re: Re: Fandím těm studentům
Jestli neni zamestnavatel schopny po standardni zkusebni dobe poznat kdo je lempl a kdo ne tak holt bude mit lemply. Me cely ten zakon prijde jako alibismus vlady, ktera zrejme ten pracovni trh opravdu liberalizovat chce, ale boji se odboru. Tak to zkouseji timhle diskriminacnim zpusobem s temi, kteri v odborech zatim nejsou.
0/0
22.3.2006 16:34

Deleter

Re: Re: Re: Fandím těm studentům
Vážený pane! Obávám se, že nemáte jasnou představu o francouzském pracovním právu. Jaká je podle vás nyní standardní zkušební doba ve Francii pro absolventa?
0/0
24.3.2006 14:30

RidicTatry613

Re: Fandím těm studentům
jasne Karle. Karel Marx by na tebe byl hrdy
0/0
22.3.2006 16:01

JT007

dobrý!
Dost dobrej komentář k těmhle rudejm studentům je třeba na http://cz.altermedia.info/uvahy-a-komentare/ve-francii-opt-rudnou-univerzity_1750.html
0/0
22.3.2006 15:15

Deleter

Jenomže
studenti nemají obavu, že by je někdo ze zaměstnání bez udání důvodu vyhodil. Studenti se bojí, že by je někdo zaměstnal.
0/0
22.3.2006 12:05

pinguinone

Re: Jenomže
0/0
22.3.2006 12:59

Deleter

Re: Re: Jenomže
To jako jo nebo ne?
0/0
22.3.2006 13:37

mayoq

Socializmus
v hlavach studentu se da pochopit, ale ze nemaj rozum lidi z odboru je zarazejici, asi jim ta vysoka nezamestnanost celkem vyhovuje, lemplum socanskym  
0/0
22.3.2006 9:47

chejava

Až se to přeleje do Německa..
Tak bude po Evropské unií a bude opět každý stát sám za sebe.
0/0
22.3.2006 9:27

Lara_

CPE
No hlavne jsou tu dalsi problemy, studentum jde take o to ze kdyz budou zamestnani a budou mit tenhle typ smlouvy a budou jak rikate "radne pracovat" tak jim zadna banka nebo jina instituce neda pujcku na byt, nebo auto, pocitac, protoze neni zaruceno ze je druhy den nevyhodi a to je dalsi duvod nespokojenosti studentu...jinak vetsina stavek se tu voli demokraticky..vsichni studenti jsou pozvani na hlasovani a muzou tak rozhodnout jestli chteji stavku nebo ne...myslim si ze zkusebni doba dva roky je opravdu dlouha.
0/0
22.3.2006 9:26

wolant

Re: CPE
Az zacne byt par studentikum, kteri by se meli s horeckou lecit radeji doma, nez v ulicich, byt konecne zima a tyhle neporadky kolem zakoniku ustanou, uvidime co tomu reknou statistiky. Nemyslim si, ze by to spolecnosti vyuzivaly jen na vvykoristovani - jen se zbavi materialu, ktery uz vice nebude potrebny - a to je prece spravne! (tedy... z ekonomickeho hlediska) co se toho lidskeho hlediska tyka - myslim, ze banky by nemely mit problemy s lidmi s diplomem a jistym zazemim, stejne jako by nemely mit problem s lidmi, kteri jsou evidentne schopni... a jak co se stane v praxi - uvidime... nicmene je to logicky a dle meho nazoru dobry napad. Jeste kdyz prihledneme k listopadovym nepokojum...
0/0
22.3.2006 11:03

Kockův táta

Re: Re: CPE
lidi nejsou "material"...
0/0
22.3.2006 12:23

wolant

Re: Re: Re: CPE
Stejne je to pro ne vyhodnejsi...
0/0
22.3.2006 13:13

Lara_

Re: Re: CPE
takze si myslis ze kdyz budes mit diplom a budes ve zkusebni lhute v praci ze ti u nas da banka pujcku jo?
0/0
22.3.2006 13:26

Deleter

Re: Re: Re: CPE
Ona je nějaká povinnost dávat čerstvým absolventům půjčky?
0/0
22.3.2006 13:36

wolant

Re: Re: Re: CPE
Ne, jen si myslim ze by to mohlo byt jedno z kriterii. Jen tvrdim, ze neni pravda, ze by banky prestaly pujcovat mladym lidem...
0/0
22.3.2006 13:56

briza

Re: Re: CPE
Hele a jak takova banka pozna, ze je nekdo "evidentne schopny" kdyz to ti zamestnavatele patrne (na co jinak potrebuji ty 2 roky) nejsou schopni poznat v normalni zkusebni dobe?
0/0
22.3.2006 16:29

wolant

Re: Re: Re: CPE
Reference od zamestnavatele..? Treba...
 
Stejne to nebude potreba... U nas dostane pujcku taky kazdej vul... (jenom pujcu urcityho typu, ale to staci)
0/0
22.3.2006 17:38

Michaela Corleone

Re: CPE
no o tech demokratickych volbach, na jednom takovem shromazdeni studentu, spis to probihalo tak, ze se zatleska kazdemu, kdo nahlas zahlasi jakoukoli volovinu, davova psychoza, no legrace. A pak mi kamarad popisoval velka gesta jako prestrihovani studentskych prukazu a tak...
0/0
22.3.2006 12:58

Lara_

Re: Re: CPE
Jo a ten tvuj kamarad umi francouzsky? Jinak rozumim tomu ze mu vse pripada jako jeden velkej krik :D
0/0
22.3.2006 13:23

Michaela Corleone

Re: Re: Re: CPE
umi, ja ostatne taky, aspon myslim,a zazila jsem to na vlasni kuzi, takove Assemble...
0/0
22.3.2006 17:51

Michaela Corleone

Re: CPE
jo a jeste neco - ten jejich strach o pujcky apod, naprosto jim nedochazi, ze se maji ve vetsine pripadu velice dobre a ze by nekteri jen meli pohnout zadkem( hloupy priklad-individualni "studia" na kolejich, za minimalni penize pokoj, na kterem za skoro stejne prachy bydlime v CR na kolejich po trech!). mnohem zajimavejsi je problematika postaveni stazistu, ktera se taky musi doresit... co doresit, vyresit
0/0
22.3.2006 13:03

Lara_

Re: Re: CPE
No jenze to nemuzes srovnavat s Cechama ze jo.....my mame precejenom jinou zkusebni dobu....a prece se chceme dostat na standard evropske unie....
0/0
22.3.2006 13:21

Michaela Corleone

Re: Re: Re: CPE
myslim, ze CR byla slavnostne zarazena mezi vyspele zeme, jen tak na okraj, vim, ze srovnavat neni vhodne, ne vzdycky, ale strassne to svadi...
0/0
22.3.2006 17:53

ChorcheCh

zaměstnanost
Jo kdyby místo takového špatného zákonu vytvořila vláda třeba více pracovních míst ve státní správě . Kdy se ty Frantíci konečně poučí ze zemí se silným sociálním zázemím.
0/0
21.3.2006 22:31

monstrum

Skutečná pravda
Francouzská vláda neexistuje.
Už od Velké francouzské revoluce ji nahradily figuríny....
Potrvrdil to tiskový mluvčí výrobců figurín.
0/0
21.3.2006 21:18

elsopo

d
pracovni doba je uz tak nizka, ke zvysovani platu neni jediny duvod. jen
0/0
21.3.2006 21:13

elsopo

Re: d
to zpusobi nekonkurenceschopnost a presunuti podniku nekam jinam.
0/0
21.3.2006 21:13

elsopo

Re: Re: d
modra sance pracovitym lidem predevsim usekne ty socialisticky
0/0
21.3.2006 21:16

elsopo

Re: Re: Re: d
spary, ktery je dusej a naopak nasadej kapitalisticky spary vsem lemplum a parazitum
0/0
21.3.2006 21:17

Prubojny

Re: Re: d
Třeba do asie.  Pak se každý divý, že je deformovaný trh. Rozeznej padělaný nebo jiný šmejd made in china od nešmejdu made in china.
0/0
21.3.2006 21:17

elsopo

souhlasim se studenty
zamestnavatel by skutecne mel uvadet duvody proc nekoho vyhazuje, myslim ze by stacilo, kdyby zamestnavatel napsal 'zamestnanec stoji za hov...'
0/0
21.3.2006 21:06

killy

Ano, ano... a pěkně na papír s výpovědí....
..to, aby nastávající potenciální zaměstnavatel hned věděl s kým má tu čest. Pro hledání novýho džobu skutečně kontraproduktivní! Se v tomhle bodu studentům skoro divím. Když oni jsou tak zmanipulovatelní.....
0/0
21.3.2006 21:11

Prubojny

Re: souhlasim se studenty
To je sice pěkné, ale tady nejde o to, zda na výpovědi bude pár řádků, ale o to, že dotyčný packal nebo lempl v dnešní době podle předpisů a legálně vyrazit vůbec nejde.
0/0
21.3.2006 21:12

navsteva

Re: souhlasim se studenty
Mozna je ale lepsi bez udani duvodu.
jelikoz takto vyhozeny ma prote jinde sanci a muze tvrdit ze se s predchozim zamestnavatelem neshodli a ze prace nebyla presne podle ocekavani.
Kdyz bude mit uvedeno v referencich ze stal za ho..., tak je dozivotne nezamestnatelnej.
0/0
22.3.2006 7:29

Kockův táta

LePenovci
"Tisíce pařížských studentů a odborářů zamířily k Sorbonně, kde pro změnu protestovalo několik set jejich kolegů proti blokování škol a fakult odpůrci CPE. "Na CPE kašleme, nechte nás makat," řekl na záběrech televize LCI jeden z nich."
Tomu blbeckovi, ktery tenhle clanek napsal, bych doporucil taky uvest, ze tihle demonstranti proti demonstracim byli z Le Penovy Narodni Fronty - tedy fasisti - a ne zadni "kolegove". 
0/0
21.3.2006 20:31

Prubojny

Re: LePenovci
A LePenovci jako nestudují nebo snad nepracují?  Mají k tomu právo řici svůj názor a to stejnými prostředky, jaké si nárokují "demonstrující studenti".  Máme snad svobodu slova ne?
0/0
21.3.2006 20:57

elsopo

Re: LePenovci
co to meles? ja videl na CNN, jak ti studenti nesou sovetsky vlajky! tak jaci nackove?!
0/0
21.3.2006 21:07

Kockův táta

Re: Re: LePenovci
V tom clanku se mluvi o jistych lidech, kteri demonstrovali PROTI studentum - to, ze to byli nackove, tam ale uvedeno neni.
0/0
22.3.2006 12:20

foxy2

Re: Re: Re: LePenovci
ze studenti jsou komousi, to tam taky nebylo.
0/0
22.3.2006 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.