Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V síti ofenzivy uvízly desítky iráckých povstalců

Američtí a iráčtí vojáci pokračují druhým dnem v masivní ofenzivě v okolí Sámarry. Během noci skončilo v jejich zajetí takřka pět desítek ozbrojenců. Zátah proti povstalcům by měl pokračovat i v následujících dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marmeladeee

JEFF NYQUIST: SVĚT PŘED III. SVĚTOVOU VÁLKOU! "KDO STOJÍ ZA "ISLÁMSKÝM" NUKLEÁRNÍM TEROREM PROTI SVOBODNÉMU SVĚTU!!!"
JEFF NYQUIST: SVĚT PŘED III. SVĚTOVOU VÁLKOU! "KDO STOJÍ ZA "ISLÁMSKÝM" NUKLEÁRNÍM TEROREM PROTI SVOBODNÉMU SVĚTU!!!"
0/0
19.3.2006 21:51

tajemník z létajicího ostrova

18. března 2003
"Každý, kdo hlasoval pro rezoluci Rady bezpečnosti OSN 1441, věděl, že je to nyní jiné a závažné důsledky znamenají použití síly," řekl šéf americké diplomacie Colin Powell. 
 
0/0
18.3.2006 23:13

USA4Ever

Re: 18. března 2003
hele. muzes mi tady pred Radou bezpecnosti konecne vysvetlit, proc a za jakym ucelem si ukradl nekomu nick???
0/0
19.3.2006 13:06

USA4Ever

Re: Re: 18. března 2003
sorry, jestli si to uz vysvetloval, kazdopadne tenhle kradenej ti vubec neslusi... cekam odpoved, pinku
0/0
19.3.2006 13:08

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: 18. března 2003
Tenhle nick jsem si řádně zaregistroval, víš pinku?  Ale jestli máš o něj zájem, tak ti ho přenechám. 
 
0/0
19.3.2006 15:54

baronfonlempl

Pro Ventre_Saint_Gris.
Žid se opravdu jeví jako věčný, na rozdíl od státu Izrael.
0/0
18.3.2006 22:07

tajemník z létajicího ostrova

Mučení
Zdejší tzv. užiteční idioti považují ponižování vězňů (nesprávné a odsouzeníhodné) americkými vojáky ve věznici Abú Ghrajb za ten největší zločin proti lidskosti.
Přitom skutečné, drastické, brutální mučení vězňů v téže věznici za Saddáma, či v jakékoli věznici v Sýrii, Číně, na Kubě nebo v Severní Koreji, je nechává chladnými.  
 
0/0
18.3.2006 19:39

monstrum

Re: Mučení
Ale Saddám o sobě netvrdil, že je demokrat a lidumil...
0/0
18.3.2006 19:49

dukeprvni

Re: Mučení
0/0
18.3.2006 23:06

USA4Ever

Re: Mučení
ty mas minimalne problem v tom, ze muceni ami vojaky nepovazujes za skutecne ... ses trouba, zaslepenej ... amici je samozrejme muci spickou pirka njakyho krasnyho kakadu
0/0
19.3.2006 12:56

jezkovy voci

Nově zveřejněné fotografie a videa z Abu Ghraib
http://salon.com/news/abu_ghraib/2006/03/14/introduction/
0/0
18.3.2006 19:14

tajemník z létajicího ostrova

.
Líbí se mi zdejší protiamerické kydy. Bez Američanů by už byla celá slabošská Evropa v hajzlu. A nejen Evropa. 
 
0/0
18.3.2006 16:15

monstrum

Re: .
USA je před rozpadem...
0/0
18.3.2006 19:09

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: .
Kdyby USA neexistovaly, zřejmě už bys narukoval, protože Evropa není proti Islámským a jiným státům žádný protivník a nemysli si, že by na nás nešli. 
0/0
18.3.2006 19:44

jezkovy voci

Re: Re: Re: .
ano, je málo známý fakt že Saddámovy elitní tankové kolony stály v předpolí Turecka připravené vyrazit na Evropu a jen invaze spojenců zabránila tomu, aby se po Karlově mostě neprojížděly irácké tanky... tankrát bylo populární heslo "u Bagdádu se bojuje i za Prahu"
0/0
18.3.2006 19:50

jezkovy voci

Re: Re: Re: Re: .
známější je fakt, že Saddámovy Scudy naplněné jedovatými plyny a sporami anthraxu byly již zamířené na Prahu, Brno, Ostravu a České Budějovice. Jen 45 minut nás tehdy dělilo od strašlivé katastrofy... :-(
0/0
18.3.2006 19:55

monstrum

Re: Re: Re: Re: Re: .
jedna babka povídala druhé babce...
0/0
18.3.2006 20:01

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Irák neplnil rezoluce Rady bezpečnosti OSN. 
 
0/0
18.3.2006 23:16

USA4Ever

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
pinku, ty ses fakt odepsanej ... radsi uz nekam zalez
0/0
19.3.2006 12:53

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Pinku, když nemáš ani základní znalosti o irácké krizi, tak zavři pusu. 
 
0/0
19.3.2006 16:06

dukeprvni

Re: Re: .
hadam, ze se toho tezko dozijes
0/0
18.3.2006 23:07

monstrum

Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
opravuji
 
Jsou schovány zde:
Americkou raketu tedy doporučuji nastavit na polohu: Loc: 50° 5' 26.58" N, 14° 24' 2.1" E
 
0/0
18.3.2006 12:29

monstrum

Re: Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
pitomý idnes ...
0/0
18.3.2006 12:29

monstrum

Re: Re: Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
Jsou schovány zde:
Americkou raketu tedy doporučuji nastavit na polohu: Loc: 50° 5' 26.58" N, 14° 24' 2.1" E
0/0
18.3.2006 12:31

monstrum

Re: Re: Re: Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
Jo konečně správný odkaz
0/0
18.3.2006 12:31

mtis

Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
Rozhodl jsi se trumfnout v debilitě termixe/NWO ?
To máš ještě co dělat, i když se lepšíš ...
0/0
18.3.2006 12:51

monstrum

Re: Re: Našel jsem hledané zbraně hromadného ničení !
Ne já jen našel ty zbraně, copak nevidíš z toho obrázku odpalovací rampu ?
0/0
18.3.2006 12:54

Muslym

Lépe souhlasit s USA,
než 5x denně poslouchat kvílení z minaretu...
0/0
18.3.2006 10:21

Adamal

War
tady máte tu "osvodotitelskou válku" zaa Irák, blood for oil http://www.ogrish.com/archives/2003/december/OGRISH-dot-com-ambulance3.jpg
0/0
18.3.2006 9:59

mtis

Re: War
Tys toho musel včera ale vypít !!!
0/0
18.3.2006 11:29

prafotr Morava

›››››››››››› ™
ami jsou vymaštěnci a nikdy nic nedotáhnou do konce.
0/0
18.3.2006 8:19

captain cook

Re:dalsi troll ze stejne rodiny
iDnes mu zkonfiskoval nick, tak tu smrdi pod jinym. Zrovna tak yntelygentne jako predtim a zrovna tak hodnotne prispevky do diskuze jako driv.
Hodnota = velky kulovy
0/0
18.3.2006 10:47

mtis

Re: Re:dalsi troll ze stejne rodiny
To už je Sudův 55tý nick a dal si socialistický závazek, že to 7.11.2007 jich stihne vyměnit 90 !!!
0/0
18.3.2006 11:32

jezkovy voci

antysemytýsmus! :-)
Blízkovýchodní politika prováděná USA není v americkém národním zájmu a je motivovaná hlavně proizraelskou loby, říká studie výzkumníků z Harvardovy a Chicagské univerzity. Studie také dokumentuje obvinění, že američtí podporovatelé Izraele zavedli USA do války v Iráku... :-) http://www.haaretz.com/hasen/spages/695227.html
0/0
18.3.2006 2:16

Filip II

Re: antysemytýsmus! :-)
Dovolil bych si zde uvést svůj názor, který není zcela v souladu s Vaším.
 
Myslím si, že blízkovýchodní politika USA je a vždy byla vedena primárně americkými zájmy. Podpora Izraele pak vyplynula z cílů této politiky a nikoli díky proizraelské, jakkoli silné lobby. Již na počátku 20. století byl rozpoznán klíčový význam blízkovýchodních zásob ropy. Churchill se u válečného námořnictva před I. svět. válkou zasadil  o náhradu uhlí výkonnější naftou. Zároveň založil anglo-perskou společnost, která zajistila bezpečné dodávky této suroviny z Iránu. Tím se ale pro Anglii, životně závislou na námořnictvu, stala oblast Blízkého Východu poprvé oblastí strategického významu, který stále rostl. Když USA nahradily Anglii v roli světové velmoci, převzaly její snahu o zajištění kontroly nad touto oblastí.  
0/0
18.3.2006 6:46

Filip II

Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Zatímco však v dobách Anglie zde žily jen beduíni a chudí rolníci, vykořisťovaní hrstkou místní vrchnosti (podporované ovšem Británií), za Američanů se vše začalo měnit. Arabové (stejně jako svého času evropské národy) začínali prodělávat proces národního uvědomění a kladli si otázky, zda by z bohatství své země neměli mít primárně užitek oni a ne Západ, který zde výměnou za ropu udržoval u moci ty nejreakčnější síly (nejrůznější iránští šáhové, iráčtí a saúdští králové...). Toto bylo prostředí ve kterém vznikl arabský nacionalismu zaměřený proti Západu. Jeho výrazem se stala mimo jiné strana Baas. Arabský nacionalismus, do jisté míry sjednocující celou oblast, se stal faktorem, který začal ohrožovat zavedený, pro Západ tak výhodný pořádek. Cílem veškerého dalšího snažení se stalo úsilí, aby se Arabům nepodařilo dosáhnout jednoty a politické nezávislosti na Západu. Izrael zde k tomuto účelu seslalo samo nebe.
0/0
18.3.2006 7:08

leho

Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Co znamená politická jednota a nezávislost? Znamená to naprostou volnost v nalétávání do amerických mrakodrapů dopravními letadly, atentátech na ambasády, pumových atentátech v metru a vlacích, atd, atd...???
0/0
18.3.2006 7:15

jezkovy voci

Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
leho, západ se na blízký východ montoval vojensky prakticky od vzniku prvních samostatných států v té oblasti. To nemohlo být odůvodňováno terorismem, protože v té době žádná letadla do mrakodrapů nenelétala. Příčinou byla jen a jen ropa, která jak filip správně poznamenal, začala na západě nahrazovat uhlí.
0/0
18.3.2006 19:12

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Zalezi natom koho povazujes za zapad!Kazdopadne se tam celej svet zacal"montovat"hlavne diky tem dvoum svetovym valkam,protoze asi dobre vedel, ze s vojenskou technikou pohanenou na uhli, by to asi daleko nedotahnul!Navic to melo tu vyhodu, zese nemuselo investovat do nalezist na domaci pude,protoze takto to prislo alespon ze zacatku levnejc.Otom kdo si tam zato "namasti kapsy,rozhodovali ruzni "Alibabove a jejich loupeznici",a chtit jim tam tenkrat delat nejakou "socialni revoluci" by asi nerozdejchali,a byla by to asi zbytecna namaha! Ps.Jsem rad ze na vychode porad tanky jezdili na uhli aby ty chudaky Alibaby: nevykoristovali!
0/0
19.3.2006 0:20

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Ps.Kazdopadne to byla puvodne hlavne snaha Nemcu ,ovladnout ta ropna pole, protoze na jejich uzemi se prirodni zdroje nenalezaji ze?
0/0
19.3.2006 0:24

Filip II

Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Izrael vznikl z arabského pohledu tím, že bývalé koloniální mocnosti prostě vzali zemi, která patřila Arabům, a dali ji Židům, kteří pak bývalé obyvatele vyhnali. Jestliže Arabové zakládali svou moderní identitu na nacionalismu, který sebou nesl silné vědomí panarabské jednoty, nemohli se s něčím takovým smířit a zahájili proti Izraeli boj. Avšak poté, co tato země prokázala odolnost a výjimečné vojenské kvality, svou pozornost zbystřila Amerika, velmoc, která na zdejších pomětrech začne být více a více zainteresovaná. Kauza Izraele totiž může posloužit jako ideální nástroj pro udržování politické nestability v oblasti. Nebo-li vlády podle hesla rozděl a panuj. Izrael má pro tuto roli mimořádné předpoklady. Poté co tato země začne přijímat americkou pomoc, hněv Arabů se ještě zvětší. Každé hnutí usilující o emancipaci na Západu se v první řadě zaměří proti Izraeli "imperialistickému agentovi". A obráceně.
0/0
18.3.2006 7:27

Filip II

Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Každé hnutí ohrožující zájmy západu se stane předmětem obav Izraele, země tvořící malý ostrůvek v nepřátelském moři. S pomocí Izraele, totálně závislého na své podpoře, tak USA v oblasti dlouhá léta likviduje režimy, které by se s pomocí sovětských zbraní mohli stát mocnostmi, ovládajícími oblast. Tyto snahy navíc kombinuje s podporou slabých a na její podpoře závislých režimů (Saúdská Arábie, SAE, Kuvajt, iránský šáh...), dále přiživováním konfliktů, oslabující klíčové země v oblasti (Irácko-Iránská válka), případně přistoupí k vlastní ozbrojené akci (válka v Zálivu, napadení Iráku r. 2003).
 
Role Izraele v Blízkovýchodní politice USA však zůstává nadále klíčová. Nebýt této země, snaha o politickou kontrolu oblasti by Spojené státy stála mnohem více prostředků a je otázkou, zda by jí vůbec bylo dosaženo... 
0/0
18.3.2006 7:40

Filip II

Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Domnívám se proto, že ve světle těchto faktů hraje izraelská lobby jen vedlejší roli. Nebo lépe řečeno, nějakou roli hraje jen proto, že Izrael sám o sobě má pro americkou politiku v klíčové oblasti světa mimořádný význam. 
0/0
18.3.2006 7:45

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Izraelske  lobby hraje dnes hlavne ulohu v tom ,kolik  $ rocne pujde do Izraele a zda to jeste USA zato stoji, po rozpadu SSSR!Jsou dnes takovi co si mysli, ze jsou to zbytecne vyhozene penize, po padu SSSR,a vetsina takovich kteri si mysli ze udrzba jedine poradne demokracie v te oblasti, je nejen v zajmu  celeho sveta ,a i kdyby nebylo, tak ze USA se neotoci ke svyn jedinym spojencum v te oblasti zady,obvzlast kdyz obe sdili stejne demokraticke hodnoty!Tak nejak
0/0
18.3.2006 7:52

jezkovy voci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Ano, s tím bych vcelku souhlasil. Já jsem ten článek taky neuvedl jako svůj názor :-)
0/0
18.3.2006 19:07

jezkovy voci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
To ale neznamená, že AIPAC není silný a že nemá určitý vliv na americkou politiku. Oni dokáží ovlivnit zvolení nebo nezvolení senátorů podle toho, jestli podporují Izrael, ale pak už ho samořejmě neřídí dálkovým ovládáním... :-)
0/0
18.3.2006 19:46

osvetitel

Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
HEHEHE v dobach "Anglie" tam zili hlavne loupezive kmeny, ktere se vrazdili mezi sebou a za panovani saha "R.P" se meli v Iranu zarucene lepe jak ted!Pokud myslis ze jim byla ta "navislost" na $ za tu ropu tak nemila,a prahli radsi po rublech,tak se nato zeptej svych soudruhu,kterychto mrtvoli se vali v tom "jejich" pisku jeste dnes!A tva "analiza" na ten Izrael po padu SSSR nepada na vahu!
0/0
18.3.2006 7:33

osvetitel

Re: Re: Re: Re: antysemytýsmus! :-)
Ps.Dnes je ta podpora Izraele hlavne proto, protoze je to tam jedina fungujici demokracie!Kdyby USA chtela aby neco delal Izrael zani, tak uz mu davno dala "zelenou" aby to tam srovnal "rozporkou"!
0/0
18.3.2006 7:45

tajemník z létajicího ostrova

Spotřebitelské ceny v USA mírně klesly
Meziroční míra inflace se snížila na 3,6 procenta z lednových čtyř procent, oznámilo statistické oddělení amerického ministerstva práce. 
 
0/0
17.3.2006 21:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.