Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odložená Soňa je doma, matka si adopci rozmyslela

Měsíční Soňu, kterou před dvěma týdny našli lékaři v babyboxu v GynCentru v Praze, si ve středu podle informací MF DNES odnesla její matka domů. Učinila tak několik hodin předtím, než měla podepsat souhlas k adopci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bandicoot

anonymita
Akorát si řikam, že teď u obou babyboxů budou pseudopaparazziové z blesku a podobnejch slátanin nonstop číhat s foťákem na každou další matku aby přinesli čtenářům další dojemný příběhy... a anonymita je v pr*eli a na řadu zas přijdou popelnice. Ale hlavně, že je o čem psát...
0/0
2.3.2006 15:43

1panipovidala

Nicméně,
ta matka malé Soni teď bude skutečně pod drobnohledem. Díky médiím ne jednostranným. V to doufám. Sama za sebe se už k tomu nebudu vyjadřovat. :-))
0/0
2.3.2006 14:53

Plesard

Není vina i někde jinde?
Babybox je určitě dobrá věc, o tom není pochyb. Otázkou zůstává, jestli při odložení dítěte ze sociálních důvodů není chyba i jinde, než v matce... Neměli by ji náhodou pomoci sociální pracovníci? Vždyt od toho je máme, ne? Jenže mám dojem, že většině z nich jde jen o to, jak dostat co nejvíc dětí do kojeňáků a soc. ústavů místo toho, aby se snažili těm rodičům nějak pomoct. To si pak matka v těžké životní situaci dobře rozmyslí, jestli si dítě nechá sebrat sociálkou, která ho dá do ústavu, protože se matka o něj nedokáže postarat, nebo jestli se ho anonymně vzdá a tím mu zajistí náhradní (adoptivní) rodinu a tím plnohodnotný rodinný život.
0/0
2.3.2006 14:22

1panipovidala

Re: Není vina i někde jinde?
Určitě je dost velké procento sociálních pracovnic, které by rády pomohly. Na druhé straně jsou tady tak nastavené možnosti té pomoci (hlavně finanční), že mají mnohdy svázané ruce. Např. "střecha nad hlavou". Taky záleží na informovanosti toho kterého, jestli se na tu pomoc dokáže vůbec někoho někde zeptat, v krajním případě se jí domáhat.
0/0
2.3.2006 14:31

Plesard

Re: Re: Není vina i někde jinde?
To je určitě pravda... Bohužel se v médiích objevují jen zprávy o tom, jak je sociálka  "zlá", když dítě odejme, i když ho rodiče dají např. do Klokánka apod. Myslím si, že se pak matky bojí o tu pomoc nějak požádat.
0/0
2.3.2006 14:36

1panipovidala

Re: Re: Re: Není vina i někde jinde?
Nic není černobílé. Někdy se fakt máma v nouzi setká s tím, že jí jako "řešení" nabídnou umístění dítěte do děcáku. :-/
0/0
2.3.2006 14:44

Macek.

JE VIDĚT, ŽE SE BABYBOX OSVĚDČIL.
Žena se často rozhoduje pod velkým psychickým tlakem. Tady má možnost, po překonání prvotní krize a zkratového jednání, si své dítě po čase vzít zpět. Když by dítě hodila do popelnice, tak by to vráti nešlo...A HLAVNĚ DÍTĚ MŮŽE ŽÍT..
0/0
2.3.2006 12:54

iuos

hmm
jestli není lepší obětovat dvacku za šprcku....
0/0
2.3.2006 11:45

_m-

Re: hmm
:-))) si to pamatuj!
0/0
2.3.2006 12:54

syklacit

Re: Re: hmm
Je to tak. Neboť jak vyplynulo z debaty s _m- a té druhé inteligentky, jsou běžné případy, kdy žena sama nedokáže posoudit svou sociální situaci, náhle po porodu zjistí, že je vlastně v mizérii a shání se po nějaké krabici.
 
V dalším hot textíku jsme se dozvěděli, že ostatně některé ani těhotenství nepoznají, včetně nějaké umělkyně, takže lze reálně předpokládat, že řada z nich ani netuší, při jaké činnosti k tomu oplodnění vlastně dochází.
Opatrnosti při kontaktu s ženou zkrátka není nikdy dost.
0/0
2.3.2006 13:30

1panipovidala

Re: Re: Re: hmm
Mudrlanti...moje matka měla 4 děti,se dvěma muži. Za toho druhého byla vdaná.Já jsem nejstarší. Brácha (druhý po mně) skončil na Slovensku u prarodičů, táta (Slovák) na něj s*ral zrovna tak jako na mě. Moje mladší sestra byla její mazánek, vždycky, přestože byla z nás nejblbější. Nejmladší sestra skončila nejlépe, protože se rodiče rozvedli a ona skončila u táty (mého otčíma). Já měla z nás všech nejlepší výsledky ve škole - ZDŠ, a máma mi neumožnila ani "učňák". Nejsem zahořklá, jen konstatuji.
0/0
2.3.2006 13:38

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: hmm
A co tím chci říct? Že se o mě máma postarala po hmotné stránce (ehm - s určitými výhradami), ale už ne po duševní, moje studium by ji stálo peníze = musela by mě dalších několik let živit a šatit.
0/0
2.3.2006 13:40

syklacit

Re: Re: Re: Re: Re: hmm
Nikdy jsem se nechtěl dotknout pohnutých osudů a křivd jako takových. Nicméně na patetické a generalizované konstrukce zarpultilých abatyše těchto diskusí reaguji adekvátně, pozorujíce následný šum v jejich semknutých řadách.
0/0
2.3.2006 13:53

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm
syklacit fakt dobrý :-DD
0/0
2.3.2006 14:04

maddog23

...myslím že jsem to chápat začal...
člověk který ten člověk vymyslel, tedy (Rudolf) Hess, by měl podle mě skončit ve vězení...je to hnus.
0/0
2.3.2006 11:07

pancho10

Asi takhle:
Jestliže dá matka pokud se dá ten pojem vůbec použít na tu zrůdu,ditě do babyboxu tak by vžádném případě neměla ani pomyslet na to že by ho chtěla zpět.Stát vyřešil problém trvalého bydliště u bezdomovců tak si myslím že by nebyl moc velký problém to právnicky ošetřit a třeba RL otec: neznámý,matka neznámá,st.příslušnost ČR..atd.O co jde.A pokud ho někdo adoptuje tak se může za souhlasu nových rodičů přepsat údaje.
0/0
2.3.2006 10:03

Auggiecz

Re: Asi takhle:
Rozhodně je to pro to dítě lepší řešení, než aby ho šoupla v igelitce do popelnice. Jasně, není to ideální řešení, ale je to ze dvou alternativ ta lepší.
Víš, ono se to snadno kritizuje, když jsi v podobné situaci nikdy nebyl. Kdybys měl dvě malé děti, ale neměl bys peníze na to sebe a je uživit (a to ber v potaz, že miminko není vůbec levná záležitost). Nejdřív bys to zkoušel a snažil se najít způsob jak to zvládnout. Pokud bys nenašel, hledal bys řešení co dál.
 
0/0
2.3.2006 10:11

Queribus

Re: Re: Asi takhle:
0/0
2.3.2006 10:23

syklacit

Re: Re: Asi takhle:
A proč si ty děti dělala, huso?
0/0
2.3.2006 10:23

_m-

Re: Re: Re: Asi takhle:
Ona na to byla sama, hmmmmm
0/0
2.3.2006 10:25

syklacit

Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
Já vím, že vám to mozek nebere, ale jelikož ona je nositelkou následné většiny problémů, kterými se tu pak musíme nechutně v pracovní době před obědem zaobírat, očekává se, že se jich vyvaruje. Všichni přece víme, o kom je řeč. O sockách, kteří mají XY dětí a jdou do toho po hlavě zase. Načež je pak hejno dalších husí oplakává  Tak si to užijte.
0/0
2.3.2006 10:36

dvacetinozka

Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
No, koukám, že asi neumíš moc číst... nejspíš jsi nepochopil, o čem ten článek je. Nebo taky neumíš psát, protože ty bláboly, kterýma nás tu krmíš vypovídají opravdu o "velké inteligenci". Tak jen pro pořádek: tenhle článek neni o sockách, kteří maj děti pouze jako nástroj k získávání soc. příspěvků. Ale v něčem máš přece jenom pravdu: vskutku je to tvé zaobírání problému NECHUTNÉ.
0/0
2.3.2006 10:45

syklacit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
Je mi poněkud žinantní reagovat na něco, co produkuje stolici nejen ze zadní části těla. Ach jo.
 
Já přece taky nepsal o "dětech jako nástroji obživy", nýbrž o živočichách, které už dávno v tíživé sociální situaci jsou, a přesto se nezdráhají mít další děti. No nic proti, je to jejich život, ale proč pak musím číst žalozpěvy na tyto odkladatelky, jakoby si si snad za to nemohly samy.
0/0
2.3.2006 10:55

dvacetinozka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
musíš? Ty opravdu MUSÍŠ číst celý den diskuze na idnes? Jo tak to tě fakt lituju. Ale vysvětluje to ty tvoje příspěvky... na člověku to nechá nějaký následky. Mimochodem, nejsem zdravotník, ale nejspíš budeš mít poruchu ve svém trávícím ústrojí... měl bys s tim něco dělat.
0/0
2.3.2006 11:08

syklacit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
S ohledem na to, čí mozek generuje stolici, jste to vy, kdo by se měl obávat o své zdraví.
0/0
2.3.2006 11:29

Auggiecz

Re: Re: Re: Asi takhle:
Ono udělat si dítě a pak ho vychovat jsou dvě zásadně odlišné věci.
V těhle případech se téměř vždy jedná o děti neplánované. Potrat buď nebyl možný, nebo ho nechtěla.
A ano, nesmí se zapomínat, že u toho dělání dětí jsou dva, akorát s tím rozdílem, že to dítě nosí žena, ta ho pak taky porodí a je to ona kdo se musí starat a nevyvleče se z toho tak snadno jako chlap.
0/0
2.3.2006 10:32

syklacit

Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
hotová vědma
0/0
2.3.2006 10:37

pancho10

Re: Re: Asi takhle:
Omyl velký já to nekritizuji.Mě se to právě moc líbí.Ale to dítě musí být priorita a ne nějaká pseudomatka co se chce medializovat a trhnout na tom groše,třeba
0/0
2.3.2006 10:32

Shara

Re: Asi takhle:
až vychováš dítě-sám. Pak něco říkej. Ono dělat děti je něco jiného než je vychovávat
0/0
2.3.2006 10:14

dvacetinozka

Re: Asi takhle:
No teda to je síla.. je mi z tebe zle. Zrůda je člověk, kterej odhodí svoje dítě a dál se o jeho osud nezajímá. Sonina matka se k tomu zachovala ještě rozumně. To dokládá i to, že k ní přiložila rodný list s dopisem, chtěla jí tak pomoct ke snadnější adopci, no bohužel by jí tim spíš uškodila. Myslim, že si nikdo nedokáže představit, v jaké musí být žena situaci, že se to rozhodne řešit takhle, a jestli si myslí, že je to něco jako vrátit láhve do sámošky... tak je trochu mimo mísu. Jo, a mimochodem, za dítě jsou zodpovědní většinou DVA lidé, ale že by někdo připustil, že onen chlap je pěkný hovado, když nechá ženskou s dvojčaty... Tohle rozhodnutí ženy nemá nikdo právo odsuzovat, chtěla pro mimčo lepší život, než by mu mohla nabídnout sama... tohle zrůdy nedělaj.
0/0
2.3.2006 10:27

pancho10

Re: Re: Asi takhle:
Nenadávej na chlapy.Pokud by jsi Ty roztáhla těch 20 nožek...no potěž.Proboha .Já si trvám na tom že matka nebo spíše žena která nejde včas na interupci je zrůda.Jinak ty babyboxy jsou dobrá věc.Ale v budoucnosti to může být pěkný právnický oříšek.A o tomhle případě Soni tak ona je první.Ale nebude a není už teď.
0/0
2.3.2006 10:39

dvacetinozka

Re: Re: Re: Asi takhle:
ale no tak, nesnižuj se k urážkám.. neni to moc vtipný. Já si zase stojim za názorem, že nikdo nevíme víc než jen to, čím nás chtěla Nova šokovat, takže nelze soudit. Třeba jí ten její nechal měsíc před porodem, to už je na potrat trochu pozdě. Navíc je vždycky lepší, když žena dítě donosí, at už pro ní (potrat bude nejspíš taky psychicky náročná záležitost), tak pro dítě, které se může dostat do lepší rodiny, a udělá tím šťastnou i tu adpotivní rodinu.
0/0
2.3.2006 10:49

pancho10

Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
 ok.Ale pro to dítě by bylo nejlepší kdyby o tom nevědělo.Teď bude mít te ČLOVÍČEK a potom ČLOVĚK asi celý život trauma.No nevím nejsem psycholog ale technik ale takle to cítím.Jednoduše na závěr:babyboxy určitě ano ale matka nesmí potom do toho co kecat
0/0
2.3.2006 10:57

dvacetinozka

Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
ok... smír. Jsem taky technik, ale pár publikací o náhradní rodinné péči jsem už četla, můžu tě ubezpečit, že tenhle človíček z toho nemusí mít trauma (to dítě si do jednoho roku svou exitenci neuvědomuje). Vše záleží na té náhradní rodině, samozřejmě mu vysvětlí, že byla jeho maminka nemocná, nebo nedospělá, prostě že se o něj nemohla postarat, a chtěla pro něj něco lepšího, ne, že ho odnesla bůhvíkam, že byla špatná a že ho nechtěla. Pokud se mimčo dostane k nové rodině opravdu brzy, nemusí to mít vůbec žádné následky (pominu - li ty vrozené disfunkce).
0/0
2.3.2006 11:04

Auggiecz

Re: Re: Re: Asi takhle:
Co se interupce týče - ne vždy se o těhotenství dozví v době, kdy je interupce ještě možná.
A neházej všechno jen na ženský. Chlap má za to dítě stejnou odpovědnost. Je jeho, tak by se k tomu měl postavit jako chlap a ne zbaběle utéct s tím, že se ho to netýká. Nemusí se hned ženit a nemusí s tou ženskou ani žít, ale ke svému dítěti by odpovědnost mít měl.
Nevím jaký právnický oříšek myslíš. Pokud se matka vzdá dítěte, tak po 6 týdnech ztrácí právo o tom dítěti rozhodovat, tak jaký právnický oříšek?
0/0
2.3.2006 11:08

inedible

Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
nerikej, ze nepoznala, ze je tehotna, dokud ji nelezla hlava?
0/0
2.3.2006 12:08

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
To není tak jednoduchý. Znám několik případů (a nejmladšímu je 8 let, což není tak dlouho) kdy lékař/ka nepoznal/a těhotenství a přesvědčoval/a matku že jde o hormonální poruchu? Mimochodem v nějakém pořadu o Václavu Vydrovi se mluvilo i o tom, že paní Medřická taky poznala že je těhotná až bylo na všechno pozdě - a to nebyla ani blbá ani zanedbaná ženská.
0/0
2.3.2006 12:53

canigo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi takhle:
Ale byla to ženská. Což už je pojem sám od sebe. Ostatně tady _m- to statečně prokazuje, když zde uvádí své "případy" z okruhu svých blízkých či co viděla v televizi.
0/0
2.3.2006 13:17

e-Lenka

jojo
matka dala dítě do babyboxu kvůli tíživé situaci, pan Hess ji otestoval nabídl velkou sumu a ona odmítla? takže problém nebude asi jen v penězích.
0/0
2.3.2006 9:57

Auggiecz

Re: jojo
Nemusí.
Ona totiž jednorázová suma, pokud to není nějaký ten melounek není zrovna "řešením situace".
Zkus si třeba spočítat na jak dlouho ti vystačí třeba 50 000 pro dvě mimča. Peníze dojdou a je zase tam, kde byla.
 
 
0/0
2.3.2006 10:05

Shara

Re: Re: jojo
a neměla by se postrarat socilání demokracie, neslibovala před 8 lety sociální jistoty pro všechny .
0/0
2.3.2006 10:15

e-Lenka

Re: Re: jojo
mluvím o matce druhého odloženého dítěte, ne o těch dvojčatech, přečtěte si prosím článek.Souhlasím, že děti jsou žrouti peněz. jen si myslím, že ho tam matka nedala JEN kvůli finanční situaci. Doufám, že se to dítě dostane do dobrých rukou.
0/0
2.3.2006 10:18

Auggiecz

Re: Re: Re: jojo
Tohle se dá těžko říct. Jestli za tím byla pouze finanční situace nebo nebyla. Obojí je možné.
Někdy se člověku může situace zdát bezvýchodná i když třeba není a nějaký způsob se najde.
Akorát doufám, že úřady budou pracovat v případě těhle dětí rychle a že se co nejdřív dostanou do rodin. Čím dřív, tím líp. Naděje že se podaří dítě umístit totiž s rostoucím věkem klesá. Takže často mimčo, které může skončit v rodině dojede na "práci" úředníků.
 
0/0
2.3.2006 10:57

hormon

Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
0/0
2.3.2006 9:56

Shara

Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
Také mi vadí, že moje děti se už do boxu nevejdou , jenže oni by mi je stëjně vrátili jako vrátili soničku
0/0
2.3.2006 10:11

Auggiecz

Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
A nebo plošně jenom "boxy". Občas by manželka odložila nepotřebného manžela nebo naopak :-) Občas by tam šoupli na chvíli dědu, kterého nemá kdo pohlídat... takový univerzál :-)
 
0/0
2.3.2006 10:13

Shara

Re: Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
to by bylo nevyzvednutých manželů...a manželek
0/0
2.3.2006 10:16

Auggiecz

Re: Re: Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
No jo, to by bylo strašně neekonomický. Kam s nima potom? Už vím - veřejná dobročinná aukce jako s věcma co lidi zapomenou v úschovně zavazadel
0/0
2.3.2006 11:12

foxy2

Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
A na politiky. Abychom meli kam odlozit Paroubka.
0/0
2.3.2006 10:31

Auggiecz

Re: Re: Kdy konečně zavedou boxy i na starší děti?
Jenže je otázka, jestli by se tam s nima někdo tahal  Stačilo by postavit k popelnici a počkat na popeláře kdyby měli náhodou tendence utíkat 
0/0
2.3.2006 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.