Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žen v politice ubude, Chytilová to chce změnit

Zavedené parlamentní strany vysílají letos do voleb ještě méně žen než minule. Pokud by strany dostaly tolik hlasů jako před čtyřmi lety, bylo by ve Sněmovně 14 procent žen, tedy ještě méně než nyní. Vstupem do politiky se situaci bude snažit změnit režisérka Věra Chytilová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antichipka

jo
Tak to já se zas domnívám, že žen v politice přibylo...ono když se na ty muže - politiky zadíváte z určitého úhlu pohledu, třeba jak se hašteří v televizním studiu a ještě stylem - a ne ne, já mám pravdu, no ne ne. Tak jsou to ženské slepice jak ušité na míru.
Ano, dala bych do politiky ženy. Aby tam měl aspoň někdo rozum. Samozřejmě, ne takové ženy, jako je paní Paroubková, ale ta by se tam beztak ani neprosadila, ostatně svou sebeprezentaci už nám předvedla.
0/0
28.2.2006 18:00

Axelroth

Podle me ceske politice
chybi schopni a slusni lide...a je jedno jestli je to zenska nebo chlap.
0/0
28.2.2006 13:45

Bouše

Žijeme ve svobodné zemi,
kde nikdo nikomu nebrání v zakládání politických stran a členství v nich. Pokud strana Rovnost šancí dokáže oslovit své voliče (=především ženy), a dostane se do parlamentu, ať si prosazuje politiku jakou chce. Ovšem nazvat svého dlouholetého kolegu (a oblíbeného herce) blbečkem jen proto, že je sympatizantem Vám nevonící strany, to o Vaší politické kultuře příliš nesvědčí, paní Chytilová. Něco takového si může dovolit volič, ale ne lídr politické strany.     
0/0
28.2.2006 8:18

kiki46

Dodnes jsem si myslela, že polibek žábu promění v prince!
A ono to jde i naopak!
0/0
27.2.2006 18:15

NERATHRATHA

BRAVO PANÍ CHYTILOVÁ ! ŽE BY DRATH V SUKNI ?
"To by byl ale velký blbeček". Proboha, co on má společného s Topolánkem? / BOLEK POLÍVKA /. "Ženy si konečně musí vydupat místo, které jim patří". JEN TAK DÁL , PANÍ CHYTILOVÁ!
0/0
27.2.2006 15:29

real_goldie

Nejak ji nechapu
Doufam, ze pani Chytilova nebude prosazovat nejaky kvoty na zastoupeni zen v parlamentu / politice / cechu zdravotnice sester / prodavacu a podobne. Je stejne nesmyslny mluvit o tom, proc je malo zen v politice, jako mluvit o tom proc je tak malo zdravotnich sester - muzu (rika se zdravitni bratr?). Nikde neni dano, ze zdravotni sestra musi byt zena. Nikde neni dano, ze politik musi byt muz. Staci jen kandidovat a byt zvolen (teda u tech politiku, zdravotni sestry museji mit vzdelani).
0/0
27.2.2006 13:04

bryann

tak kolik tipujete,že dostene hlasů
10 nebo 11 ?
0/0
27.2.2006 11:46

koleis

ona je ale zrovna mimoň
no.. zrovna ta chytilová mi přijde poněkud mimo.
jak sem ji nedávno viděl v uvolněte se prosím.. no sice to je zábavný pořad, ale žvanila tam příšerně
kdo to viděl..
 
jinak je mi pohlavnostní složení parlametu úplně ukradený.
0/0
27.2.2006 10:45

chroustík

Paní Chytilová,
filmy točit umíte, to ano, ale v politice jste zcela určitě mimo mísu. Už Vaše politcká turistika od nezvislých přes ČSSD k nějaké pofidérní straně feministek hovoří za vše. Ševče, drž se svého kopyta. Obávám se, že politička se prosadí buď sama nebo vůbec ne. A uměle dávat určité procento žen do politiky je přímo trapné. To je podobné, jako kdybychom dávali povinně určité procento mužů na mateřskou dovolenou.
0/0
27.2.2006 10:26

Tomas Martinek

škoda
A jak se shodnete s Bolkem Polívkou,... ...To by byl ale velký blbeček. Proboha, co on má společného s Topolánkem? On je humánní člověk. No ale je to jeho svobodné rozhodnutí. a to jsem si řikal, že to je slušná paní. měním názor
0/0
27.2.2006 10:18

Viro

Chytilová,
Ta paní se spolupodílela na několika velmi ujetých projektech ale i na několika, co v sobě "něco" mají. Ovšem vyjít s ní jako s člověkem je podobné jako vyjít s těžkým alkoholikem. Světlé chvilky se mísí s pomateným brbláním mimo mísu. Liberální ženské straně bych hlas i dal. Mám ženy rád (a taky jim mám doma víc než jsem kdy chtěl), ale propagace ženství touto osobou se jeví poněkud nevhodná. A to se raději zdržuji komentáže na politické téma. Myslím, že umělci jsou kořením našeho materiálního života, ale každý "dar" je zároveň úchylkou. Tvořte paní Chytilová, tvořte a překvapujte, rozplakejte, rozesmějte atd nás, obyčejné, ale prosím Vás, nezabývejte se tak pro umělce přízemní věcí jako je všední život a třeba i politika. Nechte to na nás, netalentovaných a my se budeme snažit, aby jste v nás dále mohla VYVOLÁVAT RŮZNÉ EMOCE A NE POUZE NEGATIVNÍ.
0/0
27.2.2006 9:43

idneol

Re: Chytilová,
Asi už jsem starej, ale já ty umělce u nás nějak už léta nevidím. A taky si nemůžu vybavit nic v souvislosti s chytilovou, co by mě zaujalo. Zdá se mi přes celou svou rádobyintelektuální pózu velice promitivní.
0/0
27.2.2006 10:01

Bouše

Re: Re: Chytilová,
Něco pro oživení paměti:
 
 
0/0
28.2.2006 7:53

Bouše

Re: Chytilová,
Souhlas
0/0
28.2.2006 7:54

oliverXXL

Chytilová v politice ?
....... další hloupý výplod zakomplexované feministky, ale v parlamentu by se ztratila, za ty prachy . . .
0/0
27.2.2006 9:37

idneol

Tato
žena patří mezi veřejně známé osobnosti odpovědné za to, že se dostali socani k moci. Všechny její filmy byly trapně prvoplánové. Její představa o popřevratovém vývoji byla stejná jako u Havla - všechno nechat, jak je, jen zabrat ty dobrý fleky po komunistech. Jedna z nejodpornějších kreatur, které je možno v současnosti potkat.
0/0
27.2.2006 8:32

Mojmir Hezoucky

Re: Tato
Tato žena patří mezi veřejně známé osobnosti odpovědné za to, že se dostali socani k moci. Nebyl to náhodu soudruh Klaus kdo jim pomoh? :)
0/0
27.2.2006 10:42

idneol

Re: Re: Tato
Nebo že by Mojmír Hezoučký a Josef Lux?
0/0
27.2.2006 11:44

roboduck

Bylo by lepsi, kdyby Chytilova nemyslela vubec
Pokud si mysli, ze si nase zeme nemuze dovolit pravicovou politiku, tak by bylo lepsi, kdyby nemyslela vubec. Zrejma pravda je, ze nase zeme si nemuze dovolit levicovou politiku.
0/0
27.2.2006 8:28

nnattalli

Nedokazu si ji predstavit v politice
0/0
27.2.2006 8:18

0100

chytrá a intelektuální žena se dovede prosadit do politiky....
Viz. Němcová z ODS a další. Jsou však ženy, které naopak do politiky vůbec nepatří jako třeba Volfová, která neví kterou stranu by oslovila,aby polkla její podivné hospodaření na škole, nebo komunistická poslankyně Konečná, která je pilná zvedačka rukou dle návodu, avšak její poslanecká práce za moc nestojí, včetně toho, že si z politiky dělá rodinnýn podnik zaměstnáváním svého otce jako asistenta ještě na nepoveolený Švarcsystém. Je evidentně nevyzrálá pro podobnou činnost.
0/0
27.2.2006 8:13

dislektik

jo filmy už nenesou co nesly
0/0
27.2.2006 8:10

buxus

Ať to klidně mění, ale demokratickými prostředky
Některé představy, že se ženám jaksi - ze zákona a automaticky zaručí 50% křesel v Parlamentu - mi připomínají doby, kdy se ma jednotnou kandidátku muselo dostat tolik a tolik dělníků, rolníků, horníků, atd. Přitom volební statistika ukazuje, že je u nás volební elektorát rozdělen ve prospěch žen. Kdyby se tedy všechny "utlačované" ženy rozhodly, že půjdou k volbám a že na kandidátkách budou kroužkovat výhradně ženy, není co řešit.
0/0
27.2.2006 8:08

petrelin

Re: Ať to klidně mění, ale demokratickými prostředky
jasně že máš pravdu, ta pozitivní diskriminace je jistě průšvih - jenže - představa, že se nebudou v tom parlamentě oběvovat stále stejný protivný ksifty bez ohledu na politickou stranu, je zajímavá. Tvrdím, že kdybys šel po ulici a ukazoval na lidi - ty půjdeš do parlamentu, ty taky, ty ne - tak nevybereš tolik šmejdů, kolik tam teď hlasuje
0/0
27.2.2006 8:22

petrelin

Re: Re: Ať to klidně mění, ale demokratickými prostředky
pardon - objevovat
0/0
27.2.2006 8:23

buxus

Re: Re: Re: Ať to klidně mění, ale demokratickými prostředky
 No s tím výběrem šmejdů musím naprosto souhlasit , ani na Hlavním nádraží v Praze ve tři ráno by člověk nemohl vybrat hůř. Ale pozitivní diskriminace by opravdu nefungovala. Navíc, někteří mužští poslanci jsou tak hladoví po korytech, že by byli ochotni podstoupit i menší operaci za účelem zvolení. 
0/0
27.2.2006 8:33

0100

Její současné vidění světa je poněkud již zkreslené...
Jinými slovy, paní CHytilová se do politiky už vůbec nehodí a měla by si se svými názory již užívat zaslouženého důchodu a ne jimi oblažovat občany, kteří o ně už nestojí. Její vidění na současnou politickou scénu už je značně pozměněné a to nemám na mysli její feministické ambice, které jsou přirozeným vyvrcholením jejího života. http://www.odborar.webzdarma.cz/     
0/0
27.2.2006 8:05

Antiperle

Levicový intelektuál
...je horší než ptačí chripka, AIDS, mor, komunisti a islamisti dohromady ))
0/0
27.2.2006 7:57

Nik

Ženy do politiky patří, ale po přečtení rozhovoru nevím, zda nás o tom dokáže paní Chytilová přesvědčit...
Pro strany, k nimž má ona blízko, přece jen nemusí být nejlepší reklama, když řekne, že ten, kdo volí strany jiné, je blbeček... Přesvědčovací schopnost takového argumentu je celkem nízká. I když - kdo ví... :-)
0/0
27.2.2006 7:54

petrelin

Paní Chytilovou mám rád,
v době, kdy tady vládl bolševik, patřila mezi těch pár intelektuálů, kteří se nebáli ani nekolaborovali. Svoje schopnosti dokázala jasně, komu se nelíbí, je tověc jeho vkusu. Tvrzení, že ženy nejsou příliš zapojeny v politice a je třeba to změnit, je rovněž pravda. Druhá věc je její příchylnost k socanům. V době, kdy to bylo důležité, viděla všechno jasně a ostře. Myslím, že teď má právo občas ty brýle zapomenout. Zvláště kfyž pro liberála je ODS teď skutečně jen východisko z nouze před větším průšvihem.
0/0
27.2.2006 7:52

karoten

Re: Paní Chytilovou mám rád,
Tady, žádní liberálové nejsou - kde by se vzali?
0/0
27.2.2006 9:31

buxus

Dotyčná režisérka natočila hezké filmy,
.. a proto to nerad říkám, ale v nedávném pořadu "Uvolněte se" působila pološíleným dojmem. A to ji Kraus ještě dost šetřil. K ještě k pí. Ulmanové. Ta při loňském interview v Reflexu tvrdila, že máme špatné zákony, které neumožňují přiznávat vysoké výživné na děti a že u soudů jde o dikriminaci ze strany mužů. Jaksi zapomněla, že M. Čejková dokázala u našich soudů (asi podle ni protizákonně) vysoudit výživné 200,000 měsíčně. Rovněž jaksi nebere v úvahu, že rodinné právo v drtivé většině případů soudí ženy-soudkyně. Takže shrnuto: určitě bych si přál více žen v politice, snad by se něco i zlepšilo, ale musely by to být příčetné osoby, jinak to nemá cenu, bláznů a neumětelů je v politice už takhle až až.
0/0
27.2.2006 7:48

vymrzovac

Re: Dotyčná režisérka natočila hezké filmy,
 také nechci žádnou pomstu za kladivo na čaro-dej-nice(to je asi slovensko-česko-anglický výraz)
0/0
27.2.2006 8:50

vymrzovac

už nemá na to,aby něco natočila?
že se hrne do politiky?  málo žen je v politice proto,protože některé problémy holt chlapi řeší lépe.každá strana chce vyhrát volby,a proto nominuje ty "nejlepší" za svých řad. a že to nejsou ženský? měly by se zamyslet nad tím,proč nejsou nejlepší.tohle šminky nevylepšej.
0/0
27.2.2006 7:47

HU11

Jen né Chytilovou..
Ten její rozkřapnutý a hulvátský prokouřený hlas, pokud by chtěla s takovýmto hlasem reprezantovat nějakou stranu, tak vám garantuji, že tato strana je bez volebních šancí
0/0
27.2.2006 7:42

Milan Kolář

pokud ona
může říci o Bolkovi Polívkovi, že je blbeček, určitě mi promine, že já ji považuji za obyčejnou hloupou slepici.
0/0
27.2.2006 7:28

nnattalli

Re: pokud ona
Konkretne na Bolka mam skoro stejny nazor
0/0
27.2.2006 8:17

karoten

Re: Re: pokud ona
0/0
27.2.2006 9:32

fiddler_mib

Re: Re: pokud ona
Diskuse na téma: "Je Bolek blbeček nebo ne?" se možná hodí do hospody, ale člověk, který chce v politice vystupovat by asi neměl podobně hodnotit lidi jenom proto, že volí zrovna tu stranu, která jemu osobně nevoní...
0/0
27.2.2006 10:07

idnesKROKODYL

Takle pani...
ma uz delsi dobu pekne vymazano v hlave. Otazkou zustava zda to u ni nekdy bylo lepsi...
0/0
27.2.2006 7:12

Johny_S

To neměla tak snadno přiznávat...
že by chtěla do koalice s Paroubkem. Tím odradí pravicově smýšlející ženy...  A tím taky dokazuje, proč je "strana žen" zcela zbytečná.
0/0
27.2.2006 3:07

dukeprvni

Žen v politice ubude, Chytilová to chce změnit
Zavedené parlamentní strany vysílají letos do voleb ještě méně žen než minule.
 
to bude asi ze strachu pred ptaci chripkou, tak je budou radej drzet doma zavreny  jen sufrazetka chytilova nema strach vylezt ven
0/0
27.2.2006 2:07

hnedka_zdrapana

hm..
Mám sociální cítění, pravicová politika mi nikdy nevyhovovala.
 
Ta pani je dost mimo. Pravicovost/levicovost NIJAK nesouvisi se socialnim citenim. Pravicovost/levicovost je pouze o tom, kolik stat ukradne obcanum, do jake miry jim budem ridit zivot, jak hodne bude utlumovan hospodarsky rust, jak vysoka bude nezamestnanost. A logicky plati, ze cim napravo, tim lepe. Levicova politika je nesmysl.
0/0
27.2.2006 1:11

Liberál 79

Re: hm..
bohužel tady se dost bere jako, že kdo volí pravici, tak myslí jen na bohatý, kdo levici, ten myslí na ty "vobyčejný" lidi...
tenhle nesmysl se ale dá lidem jen těžko s tý hlavy vykopat, dá mi dycky dost práce vysvětlit, že já se o sebe postarám za každý vlády a pravici volim jen proto, že mám SOCIÁLNÍ cítění;)
0/0
27.2.2006 1:49

karoten

Re: Re: hm..
Tenhle nesmysl lidem betonově stvrzuje chování ODS - strany, která se nechává nazývat pravicovou. Skutečná pravicová strana v naší republice neexistuje, pze neexistuje dost šlechetných liberálů, kteří by ji tvořili. Tak je obraz pravicovosti systematicky ničen stranou, která zavedla mafii do státní správy a dosadila na Hrad ekonomistu bez zábran.
0/0
27.2.2006 9:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.