Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po srážce nákladního vlaku a rychlíku jsou 2 těžce zranění

V Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku se srazil rychlík Praha - Tanvald s nákladním vlakem. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé, dva z nich vážně. Pro strojvedoucího, který zůstal ve vážném stavu uvězněn v motorovém voze rychlíku, přiletěl vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SoptikBJ

Myslím že pozitivní zpráva.
Shodou okolností jsem ten, který byl mezi prvními na místě nehody. Strojvedoucí byl v prostoru dveří na levé straně (na videu dobře vidět), mluvil s námi, hýbal hlavou a všemi končetinami a vrtulník ho odvezl pro jistotu na ověření, zda nemá vnitřní zranění. Dle vyjádření lékaře bude pravděpodobně v pořádku. Další čtyři si odvezli sanitky (plně při vědomí - pohmožděniny a řezné rány nebo odřeniny) a šest dalších ošetřeno na místě. Strojvedoucího jsme měli venku za čtyři minuty, v té době již přistával vrtulník (oproti uváděným 30ti minutám v televizi). Možná jsem někomu zkazil radost, ale je pravděpodobné, že všichni se z toho dostanou bez následků. Přeji všem pevné zdraví (nejen těm zraněným).
0/0
21.2.2006 12:07

Maxx-IP

Re: Myslím že pozitivní zpráva.
Na to, jak je ta řídící kabina na pravé straně rozmajstrovaná, to dopadlo ještě dobře. Ale jestli ten fíra skutečně projel výstrahu i stůj (a já si to jinak vysvětlit neumím, než že chrápal - pozitivní návěst mít nemohl, když byla postavená cesta pro náklad), tak ho teda pánbůh potěš.
0/0
21.2.2006 13:36

SoptikBJ

Re: Re: Myslím že pozitivní zpráva.
Jestli to tak bylo (tomu už nerozumím, nejsem od ČD) tak ho asi nějaký trest nemine. Ale všichni žijí a to je důležité. Nemyslím si že by bylo lepší, kdyby ho "trestali" in memoriam.
0/0
21.2.2006 14:09

fuciminapicu

rychlík??
panejo, že ta zmuchlaná drezína, ten červenej courák je rychlík??? neni to zastávkovej vlak?
0/0
20.2.2006 22:03

roy_batty

Re: rychlík??
tipl bych si, že to je zadní vagon, ne courák
0/0
20.2.2006 23:45

Maxx-IP

Re: Re: rychlík??
Podívej se na tu fotku pořádně, ty tele májový! Já sice nerozeznám, jestli je to 850 (býv. M 286.0), 851 (býv. M 286.1), nebo zadní(průchozí) čelo 852 či 853 (M 296.0, M 296.1) každopádně je to vška Vrtulník čili Ponorka, tedy ten nejhezčí a nejpohodlnější motorák, který se kdy u nás vyráběl.
0/0
21.2.2006 7:09

Scout_duck

Re: rychlík??
Náhodou tyhle zrekonstruovaný červený motoráčky jsou zevnitř velice pěkný a jedou příjemněji než některé jiné rychlíky s klasickými vagóny.
0/0
21.2.2006 0:19

Maxx-IP

Re: rychlík??
Co se ti nelíbí na Ponorkách čili Vrtulníkách? Jsou to perfektní, pohodlné motoráčky s elegantním desainem, určené původně jako rychlíky a spěšňáky na vedlajších tratích. M 296 jezdily dokonce jako Vindobona. (po čelním nárazu je ovšem i z bavoráka zmuchlaná plechovka).
0/0
21.2.2006 7:15

kladnyhrdina

Re: Re: rychlík??
Jen pro ty, které to zajímá: je to 854 006, původně M 296.1006, tedy jedna z těch elitních, které jezdily před skoro 40 lety na mezinárodních expresech i do Vídně a Berlína.
0/0
21.2.2006 15:49

Maxx-IP

Re: Re: Re: rychlík??
Díky za informaci. Ta už je asi na odpis, což je škoda. Mně se tyhle motoráky moc líbí. No ale pořád je dobré, že tam žádní lidé nejsou "na odpis".
0/0
21.2.2006 16:50

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: rychlík??
Nemusí být na odpis, záleží, v jakém stavu je hlavní rám. Pokud je deformovaný jen v místě nárazu, dá se všechno opravit. Navíc motor, hnací podvozek a všechny agregáty jsou na opačné straně vozu, tudíž bez většího poškození. Je-li hnutý hlavní rám, tak je to patrně neopravitelné - spíš na náhradní díly - škoda cca 20 mega.
0/0
21.2.2006 18:16

JBetak

Re: Re: Re: rychlík??
Ano, je ten vůz, který pár let poté, co přestal být elitní, stál několik let v Šumperku s prolomenou bočnicí. Uvažovalo se o zrušení. Má asi smůlu.
0/0
22.2.2006 12:46

podiveny

Věrohodné svědectví
"Byla to strašná rána, viděla jsem asi tři zraněné. Rychlík jel na červenou," popsala svědkyně nehodu redaktorce MF DNES. Ta paní samozřejmě v okamžiku nárazu stála u otevřeného okna a viděla na návěstidlo. Potom rychle proběhla soupravou, spočítala raněné...ta iDnes uveřejní taky každý blábol
0/0
20.2.2006 16:54

Maxx-IP

Re: Věrohodné svědectví
Nikde není psáno, že svědkyně jela v tom vlaku. Mohla nehodu i zásah záchranářů sledovat od staniční budovy.
Mne spíš zaráží jiný údaj:
"Dráhy původně odhadovaly škodu až na 15 milionů korun. Později ale číslo upřesnili na 1,7 milionu."
Tak to jim gratuluju.
0/0
20.2.2006 17:47

Maxx-IP

Re: Re: Věrohodné svědectví
P.S.: hlavně ale gratuluju redaktorům iDNES, že udělali maturitu. Za nás bylo za špatné umístění desetinné čárky automaticky za 5. 
0/0
20.2.2006 17:56

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Věrohodné svědectví
Spíš tipuju, že jim vypadla dvojka a ta opravená škoda měla být 21,7 milionu. To by tak mohlo odpovídat - necelých 20 mil. na motoráku a po milionu na nákladních vozech a svršku. Je to jen můj odhad. Prosím redakci, aby to upřesnila. Děkuji.
0/0
20.2.2006 18:52

Michal Novotný

Re: Věrohodné svědectví
No, jeden svedek dokonce z Drazni inspekce jel zrovna v tom vlaku a protoze je stanice v oblouku, tak videl navestidlo na stuj a vjizdejici naklad. Akroat stihl na sveho kolegu zarvat "na zem!"
0/0
20.2.2006 20:27

dunil

dnes?
V kropáčově Vrutici staví rychlíky obvykle nebo pouze dnes.
0/0
20.2.2006 13:59

kladnyhrdina

Re: dnes?
Když jede proti náklad, tak tam staví vždycky . Dneska prvně zkusili projet .
0/0
20.2.2006 14:06

Načelník

Re: dnes?
Nestaví, staví ve Všetatech a pak až v Ml. Boleslavi.Ale na té odjezdové straně jsou závory na kliku a zřejmě se běžně stává, že je stahují pozdě, tím pádem díky závislosti svítí na odjezdu Stůj a na vjezdu výstraha, čož by samozřejmě nemělo být. No a milej fíra si na vjezdu asi řek, že to je jako vždycky a něž projede stanicí, která je v oblouku, tak už bude na odjezdu Volno, no a nebylo, nebot šlo vyjímečně o křižování s nákl. vlakem. No a už to neubrzdil.. Chyba je přirozeně na straně fíry, však si to také natvrdo odsedí...
0/0
20.2.2006 15:10

Villy

Re: Re: dnes?
Souhlasim. Akorat mi neni zcela jasne, proc fira, kdyz uz videl, ze je zle, neuskocil doleva (ve smeru jizdy), kde se dal ocekavat mensi naraz, coz se tez ve skutecnosti stalo. 
0/0
20.2.2006 18:12

Načelník

Re: Re: Re: dnes?
Taky mě to napadlo, ale třeba utek a skříplo ho to až vzadu v chodbičce.. Kdyby byl na postě, tak patrně nepřežil..
0/0
20.2.2006 18:36

Michal Novotný

Re: Re: dnes?
To pravidelne vjizdeni na vystrahu je nesmysl, pres Kropacovu Vrutici jezdim nekolikrat tydne a pokud neni potreba krizovat, tak je tam postaveny prujezd.
0/0
20.2.2006 20:28

Načelník

Re: Re: Re: dnes?
Tím hůř pro toho fíru, jeho chyba je o to horší!! ..ne, že by to v opačném případě byla polehčující okolnost..
0/0
20.2.2006 21:03

ancijas

Re: dnes?
iDNES
0/0
20.2.2006 15:35

x katka x

Fotogalerie
Pod odkazem fotogalerie jsou jen dvě ubohé fotky. Ta snad ani jako galerie nazvat nejde.
0/0
20.2.2006 12:57

Deleter

Re: Fotogalerie
idnes nemá na rozhazování!
0/0
20.2.2006 13:17

Maxx-IP

Re: Fotogalerie
Asi nepustili fotograga za tu červenobílou folii.
0/0
20.2.2006 13:36

system_hacker

Dvě Pendolína
Potkají se dvě pendolína jeden se ptá druhého kam pojedeš v létě na dovolenou? A on odpoví do Ostravy tam jsem ještě nebyl:-)))
0/0
20.2.2006 12:39

Maxx-IP

Re: Dvě Pendolína
0/0
20.2.2006 13:16

system_hacker

Re: Re: Dvě Pendolína
lol
0/0
22.2.2006 12:33

Deleter

No já teda nevím,
Ale tyhlety motoráky jezdí jako rychlíky? No proč ne, ale celkem čumim.
0/0
20.2.2006 12:19

kladnyhrdina

Re: No já teda nevím,
Jezdí. Mají maximální rychlost 120 km/h, to na té středověké kozí dráze směr M.B.-Turnov ani nevyužijí. Jsou i celkem pohodlné - narozdíl od většiny jiných motoráků. Vyrobeny byly v roce 1968 a jezdily tehdy i na expresu Vindobona z Berlína do Vídně. Nedávno byly všechny důkladně rekonstruovány a dostaly motory Caterpillar, takže počítám, že se dožijí nejméně 60 let v provozu. Pokud je strojvedoucí nezruší.
0/0
20.2.2006 12:28

pinguinone

Re: Re: No já teda nevím,
.dik za info..
0/0
20.2.2006 12:32

tohoho

Re: Re: No já teda nevím,
No právě, mám ten pocit,že od dob rekonstrukce je to už třetí ,,zrušená"... Ono jich zase tolik není...
0/0
20.2.2006 12:53

Maxx-IP

Re: Re: No já teda nevím,
Asi nemám tak dobré oči, ale já z té fotky nepoznám, jedná-li se o býv. M 296 průchozím čelem dobředu, které jezdily jako Vindobona, nebo M 286 (ty mají obě čela pdůchozí), které mají o něco nižší výkon a rychlost. Ale obojí, dnes 852 a 853, běžně slouží jako rychlíky na neelektrifikovaných tratích, mají pohodlná sedadla a příjenmý, plynulý chod.
0/0
20.2.2006 13:34

*MILAN*

Re: No já teda nevím,
no náhodou ja tu trasu občas jezdím a vždycky jsem dojel včas a celej :-)
0/0
21.2.2006 16:22

delobuch

Fíra asi chrápal
Ty jsi asi taky chrápal,ty jantare,pokud vím při rychlosti 80km/h je zábr. dráha 400m. A zkus si brzdit takovej kolos a ještě v takovym počasí,námraza led a sníh super materiál a to jak na kolejích nebo na silnici.Nechci se nikoho zastávat, ale zkus se vžít do situace toho fíry,bůh ví co tam bylo.
0/0
20.2.2006 12:14

Maxx-IP

Re: Fíra asi chrápal
Právě proto má každé hlavní návěstidlo předvěst, buď samostatnou, nebo předchozí hlavní vávěstidlo, aby strojvedoucí věděl, kterou návěst má očekávat. Jinak, narozdíl od silnice: Námraza či voda na kolejích nemá příliš vliv na zábrzdnou vzdálenost a sníh naoupak působí jako jízdní odpor.
0/0
20.2.2006 13:15

kladnyhrdina

co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Několikátá nehoda, zaviněná pravděpodobně strojvedoucím, od chvíle, kdy strovedoucí začali opět blábolit o stávce. Práce na železnici je mnohem zodpovědnější, než se zdá, a když někdo začne myslet na kraviny místo na práci, je to okamžitě znát. Vypadá to jako náhoda, ale podobné průsery se v období odborářských eskapád stávaly i v minulosti. V roce 1992 se Kralupech srazil mezinárodní rychlík s posunovací lokomotivou přímo ve chvíli, kdy tlupa primitivních odborářů, vedená id.otem Duškem konala protestní shromáždění na nábřeží před ředitelstvím drah. Práce na železnici si zaslouží úctu, ale to musí být člověk zodpovědný profesionál, a ne křikloun. (Nejsem od dráhy, ale vím, o čem mluvím)
0/0
20.2.2006 11:26

hadour

Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Tak tak. Nevim proc furt rvou takovy vyhody jako maj ajzlponaci nema hned tak nekdo. Dovolea pro celou rodinu za par supu, vlaky zadara i pro cleny rodiny. Je tohle normalni jeste v jinym podniku? ps: Mama dela ve zdravotnictvi a jaky z toho ma nase rodina vyhody? ani prd.
0/0
20.2.2006 11:34

kladnyhrdina

Re: Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Jenže ve zdravotnictví jednou chybou zabiješ jednoho pacienta. Strojvedoucí nebo výpravčí třeba mnohem víc. A třeba posunovače - ani přes ty výhody - nikdo dělat nechce. Skákat nezi vagóny v dešti, sněhu, náledí... pěkně děkuju. Hodně z nich odchází s nějakou tou chybějící rukou nebo nohou. Pokud přežijou. Ať mají výhody za mimořádně zodpovědnou a psychicky vyčerpávacící práci v nepřetržitém provozu. Ale ať se - proboha - chovají zodpovědně.
0/0
20.2.2006 11:42

hadour

Re: Re: Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Me slo spis o neco jinyho: u CD je normalni, ze 4 clenna rodinka si vyjede na tejden do Italie za 4 litry. To mi vadi n CD. A co zdravotnictvi? Ze by leky nebo neco podobnyho zadarmo? Ani napad. Proste CD je podnik s komunistickou strukturkou. Zrusit a bude klid
0/0
20.2.2006 11:49

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Chceš taky do Itálie na volnou jízdenku? Tak jdi k ČD, jestli Ti to za to stojí. A pokud ne, tak jim to nezáviď. Volnou jízdu přes Rakousko a Itálii jim poskytují zahraniční dráhy, ne naši daňoví poplatníci. Je pravda, že ČD by zase měly poskytovat volné jízdenky jim, ale ono moc Italů u nás vlakem jezdit jaksi nechce, takže na tom ČD netratí. Přej železničářům ty výhody, ale chtěj po nich kvalitní práci. Piš stížnosti, nic jim neodpusť,ať si nezvykají, že cestující nad vším mávnou rukou. Pak ať se rekreují, kde chtějí.
0/0
20.2.2006 12:02

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Souhlas
0/0
20.2.2006 13:19

*MILAN*

Re: co teď napíšu je hnusné, leč pravdivé
Přesně tak nevím proč právě strojvedoucí něco kecaJ....JO já mít takové finanční ohodnocení jako fíra tak si pískám
0/0
21.2.2006 16:25

Maxx-IP

Ten fíra snad chrápal.
Přehlédnout výstrahu  i stůj , která je vidět na 300m, a motorák nemá zas tak moc dlouhou brzdnou dráhu, takže asi vůbec nebrzdil, když vrazil do náklaďáku osumdesátkou -  to je teda dílo.
 Co ti fírové poslední dobou dělají ? V Brodku přehlídne, že má odbočku, tady zachrápe přes stanici...
0/0
20.2.2006 11:20

Načelník

Re: Ten fíra snad chrápal.
Výstrahu asi nepřehlíd, ale myslel, že už bude na odjezdu volno, viz výše.. Je to tam v oblouku..
0/0
20.2.2006 15:12

Michal Novotný

Re: Ten fíra snad chrápal.
Prave ze to odjezdove navestidlo moc daleko videt nebylo a navic ho s nejvetsi pravdepodobnosti zakryl vjizdejici naklad, o kterem si ale v prvni chvili fira mohl myslet, ze tam stoji. Rzhodne ale to nebyl naraz v 80, to by vypadalo uplne jinak. Tipuju to na cca 40 km/h...
0/0
20.2.2006 20:32

Načelník

Re: Re: Ten fíra snad chrápal.
Jak ho moh zakrýt, když je přimo vpravo u první koleje, po který ten spěšňák projížděl..?
0/0
21.2.2006 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.