Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Premiér pokáral Šimonovského za stav D1

Premiér Jiří Paroubek se obrátil na ministerstvo dopravy se svými výtkami ke stavu dálnice D1. S řešením katastrofální situace na české dopravní tepně se podle něj začalo pozdě a nyní už Šimonovského resort jen "hasí požár". Rovněž odmítl výpady ODS, že za stav dálnice zodpovídá on.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rko

D1 - Exit 15 - Logistický areál Kunice
V současné době probíhá na D1 Exit 15 Všechromy výstavba největšího logistického areálu v České republice, což bude mít za následek zvýšení již kritického objemu dopravy v tomto úseku dálnice a přilehlých komunikacích (především silnice II/107). Dokumentace podaná investorem za účelem vydáního územního rozhodnutí i stavebního povolení neřeší řadu podstatných skutečností (dopravní zatížení, vliv stavby na životní prostředí) a obsahuje řadu nesrovnalostí v průběhu řízení. Vzhledem k tomu, že tento areál má být větší než obdobná stavba na Exitu 11 Jesenice, kde nyní kolabuje doprava a dlouhé kolony kamionů stojí denně na dálnici před tímto sjezdem. Právem se proto obáváme podobné situace i na našem sjezdu po otevření tohoto areálu. Jste-li touto stavbou také dotčeni, podpořte naši činnost a staňte se členy obč. sdružení Rozvoj Kunic a okolí. Více informací najdete na www.sweb.cz/kunice
0/0
19.2.2006 19:42

petey

Ty jo...
Paroubku, jsi borec... obviňuješ tady Šimonovského z neřešení situace, ale pokud ji chce řešit, tak mu prostě Sobotka nedá peníze... nejsou...
Obviňuješ taky Klause... jenže v letech 1990 - 1997 nebyla ta situace tak horká. Jasně, v té době se to mohlo začít řešit, ale měli jiné starosti ... po něm tu ale byli pánové Zeman, Špidla a Gross a za nich se udělalo úplné h....
O tom, že dálnici D1 pomůže trasa Hradec - Olomouc není pochyb. Když jedete po D1 a u Vyškova nejedete na Olomouc, ale na Kroměříž, tak si připadáte, že jste v roce 1980, protože potkáte tak 100 aut. Vše jde na Olomouc a Ostravu.
0/0
17.2.2006 8:16

Rebka

Re: Ty jo...
Sobotka mu ty peníze ani dát nemůže,protože neumí počítat.No ale když se nad tím zamyslím,tak když nasekali tolik dluhů,tak tam na ty silnice mohli něco dát.To už je jedno,jstli je to 1 bilion 200 miliard,nebo 1 bilion a 300 miliard.To by byly konečně dobře prohospodařené peníze,když už nic.
0/0
17.2.2006 17:27

idnesKROKODYL

Soudruh Paroubek vi presne kdo za to muze..
ODS preci. Ze tady jsou u koryta 8 let jeko spolustranici to uz mu hlava nebere. verim, ze jim zbyva casu do cervna...
0/0
17.2.2006 5:38

jnnvk

Lepší výtka do vlastního než ztráta voličů...
Souhlasím,že je třeba urychleně stav rozvoje dálniční sítě řešit.Proč to však řeší Parub a až z pozice premiéra, když to věděli už naši dědové.Závažnější a lépe řešitelnější je problém tranzitů kamionů.Množství,přetěžování a jejich technický stav jsou neúnosné a nejsme schopni vymyslet ani legislativní nouzové opatření.Přepravcům se vyplatí přejet za hranice do ČR,zboží 2 kamionů naložit na 1, přejet naše území,před hranicí to zase přeložit na 2 a pokračovat dále.Toto se skutečně děje.Obecně je to známé,opora v zákoně na důrazné zakročení není,takže to ani nikdo neřeší.Dalším problémem jsou schvalovací a přípravná řízení,kdy každý by chtěl a chápe pokud se ho to bezprostředně nedotkne.Naší republiku vidíme jako pupek světa,všechno vidíme jako vyjímečné.Omyl,máme dosti krásného,málo vyjímečného a hodně všedního.Takže lidi,rozum do hrsti a vše v rozumné míře adekvátně k současnosti.
0/0
17.2.2006 0:24

Merk

Re: Lepší výtka do vlastního než ztráta voličů...
Jakou chceš větší oporu v zákoně, než že lze váhu kontrolovat a její nedodržení trestat? Není třeba jiný zákon, je třeba vymáhat ten stávající.
0/0
17.2.2006 1:50

231

Re: Lepší výtka do vlastního než ztráta voličů...
To nesmíte věřit všemu co Vám kdo řekne v hospodě.  Kaminony by se musely překládat ještě před hranicemi, protože na hranicích se váží (častěji, než byste čekal). Pokud by němcům šli do háje silnice k přechodům, začali by si sami vážit auta na výstupu.
0/0
17.2.2006 8:30

melkors

Re: Lepší výtka do vlastního než ztráta voličů...
Tu kravinu s prekladanim ctu uz hodne dlouho, ale porad mi neni jasne, jak to ti kamionaci vlastne delaji s celnimi plombami :-)
0/0
17.2.2006 10:20

fr-mottl

co Cech to fotbalovy trener
jsem si drive myslel, ale ted nabyvam dojem, ze kazdy druhy Cech je dopravni a stavebni inzenyr ??
0/0
17.2.2006 0:14

krabi

zelení
jestli se dostanou zelení do parlamentu, tak se už nepostaví nic nebo vše v tunelech a za ohromný peníze. Stavební a tunelářský firmy se těší...
0/0
16.2.2006 23:26

wildge

Druha dalnice
Chce to druhou dalnici z Prahy do Olomouce kolem Hradce. A pomalu uz zacit pocitat se treti. V Nemecku je v prumyslovejsich oblastech i nekolik dalnic soubezne. Neni duvod se domnivat, ze v Cesku to nebude nutne casem taky.
0/0
16.2.2006 22:39

Kuftscha

Re: Druha dalnice
..............................................
0/0
16.2.2006 22:43

Merk

Re: Druha dalnice
Souhlas. Situace, kdy 90% Moravy jezdí do Prahy přes Brno je zcela absurdní - zvlášť třeba v případě Olomouce, Šumperka, Ostravy a dalších, u nichž se "horní" cesta nabízí a v současnosti je pomalejší a podstatně horší než D1.
0/0
17.2.2006 0:12

Kuftscha

Rozšíření D1
Je největší nesmysl, jestli mu to projde, tak vyhodíme peníze oknem, tyhle prachy musej jít na R35, ty jeden hloupej ministře. Měl by si odstoupit, vůbec tomu nerozumíš, jen bereš plat
0/0
16.2.2006 22:02

Ccecil

Re: Rozšíření D1
A ty by ses měl konečně vrátit do ústavu z té prodloužené vycházky.
0/0
16.2.2006 22:08

Kuftscha

Re: Re: Rozšíření D1
No i kdybych se tedy měl vrátit, tak to nemění nic na tom, že pan ministr je typ ministra, který by mohl vést "zdatně" každé ministerstvo, prostě tomu svému rezortu moc nerozumí, už několikrát mě o tom přesvědčil, takovýto úřad, zvlášť dopravu, musí dělat člověk s odborností(nejen napsanou na papíře) 
0/0
16.2.2006 22:12

idneol

Re: Re: Re: Rozšíření D1
No, když vidím sratha, říkám si, že by bylo lepší, kdyby ministři ničemu nerozuměli a nic nedělali.
0/0
16.2.2006 22:15

Kuftscha

Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
...do zdravotnictví moc nevidím, nesoudím.
0/0
16.2.2006 22:16

Kuftscha

Re: Re: Re: Rozšíření D1
to Ccecil: jinak to byl zdatnej argument hodný medaile
0/0
16.2.2006 22:18

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Pravda je někdy tak jednoduchá...
0/0
16.2.2006 22:40

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
heh :)) pravda jednoduchá kolikrát opravdu je ... bohužel češi maj ve zvyku jakoukoliv svoji stupdní reakci ničím nepodloženou vydávat za pravdu ... takže se divím, že vůbec máš odvahu napsat slovo jako "pravda"
0/0
16.2.2006 23:04

Villy

Re: Re: Rozšíření D1
Co mu nadavas, ma pravdu, souhlasim s nim, R35 je resenim a D1 jen udrzovat. Rozsireni (pokud vubec) az nasledne.
0/0
16.2.2006 23:43

werr

Re: Rozšíření D1
Jsem tehoz nazoru ale bohuzel uz zacaly prace na planech rozsireni dalsich useku. Abych to upresnil, nemam nic proti rozsireni D1 ale az bude stat jeji severni ekvivalent, tedy D11 - (D)R35 a dalsi vyznamne stavby jako R1, D3, bude hotove napojeni D1 pres ostravsko do PL (at uz D47 nebo D48) apod. Ted jsou to zbytecne vyhozene nase penize.
0/0
16.2.2006 22:09

Kuftscha

Re: Re: Rozšíření D1
No ano, můžem si notovat. Bohužel někdo je slepý. On sice říká, že je zde snaha o přípravu R35, ale ve skutečnosti se zde spí, stejně jako u D3
0/0
16.2.2006 22:14

werr

Re: Re: Re: Rozšíření D1
:) to muzem ;) No R35 je v ruznych fazich, casti nekde uz radu let postavene, casti nejsou ani v planech. Velky problem je ted s trasou na Pardubicku, jako uz tradicne opet s ekoteroristy (pseudoekology kterym o prirodu nejde, skutecnym ekologum se omlouvam). Ale pokud vim tak s D3 ted nastal velky posun v trase Tabor - CB a vse nasvedcuje tomu, ze stavba Tabor - Sobeslav bude letos skutecne zahajena. Trasa od Prahy uz je taky vicemene urcena. Jinak je to zatim nase nejkratsi dalnice majici mene nez 10km
0/0
16.2.2006 22:24

Kuftscha

Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Ale D3 ve středočeském kraji nemá ani zakotvenou svou pevnou trasu, natož pak schválenou i ekology, stavební řízení a pak vykoupené pozemky, přes střední Čechy bude postavena až v roce 2020 podle mého názoru, protože budou velké prodlevy přes Posázaví kvůli ekologům, R35 sice stojí u Liberce a Olomouce, ale Pardubický kraj nemá vybranou ani tu variantu SxJ, což znamená, že se v blízké budoucnosti nedočkáme.
0/0
16.2.2006 22:31

Kuftscha

Re: Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Ta trasa D3 u Prahy byla pouze doporučena krajem, nic není schváleno, takže se vůbec nemůže začít ani se stavebním řízením
0/0
16.2.2006 22:35

werr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
No mam dojem ze trasa u Prahy, Benesova az po Tabor uz byla schvalena, jsou tam pouze detaily. Stavebni rizeni by melo byt zapocato jiz brzy. Ekologu se nebojim, ti chapou, ze dalnice jsou potreba stejne jako chapou ze jaderna elektrarna je ekologictejsi nez tepelna. Problem jsou ruzni ekoaktivisti a ekoteroristi jako napr. Judr. Petr Kuzvart, RnDr. Patrik apod. U nich je jasne, ze jim o prirodu nejde ale o penize. Kdyz na 5 let zablokuji dalnici, pak mohou vydirat treba hypermarket, ze pokud jim zaplati tak nebudou blokovat jednani o stvebnim povoleni apod. Je to jen spekulace ale zkuste se nad tim zamyslet... Toto mi vadi nejvice, chapu, ze nejsou penize na vsechny stavby ale neschopnost uredniku a nekoncepcni zasahy politiku prodluzujici stavby me opravdu se..o!
0/0
16.2.2006 22:50

flexaretista

Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Posun? Sorry ale to, že začnou v roce 2009 stavět od Tábora na jih (a podle čísel MD projelo už před vstupem do EU přes Planou nad Lužnicí 50 000 aut), mi jako pokrok nepřijde. V pondělí jsem jel autem v osm hod ráno z Tábora do Prahy a za celou cestu k dálnici jsem se k bezpečnému předjetí dostal všehovšudy dvakrát.
 
Jinak souhlasím s Hradec - Olomouc, ale tio bude ještě let...
0/0
17.2.2006 10:38

ntw

Re: Re: Rozšíření D1
Rozsireni D1 nevyresi vubec nic. Bylo by treba postavit uplne novou dalnici paralelne se stavajici D1, ale s lepsimi parametry.
0/0
16.2.2006 22:19

Kuftscha

Re: Re: Re: Rozšíření D1
No tak je ještě větší hloupost než to rozšíření, tady v této zemi se musí přednostně řešit ta spojení, která vlastně ještě nejsou.  
0/0
16.2.2006 22:22

werr

Re: Re: Re: Rozšíření D1
Nene, stavet vylozene paralelni dalnici ale sirsi je blbost a navic bychom timto pristupem skutecne z krajiny udelali mesicni krajinu. Lepsi reseni je trasa D11 - R35 (Praha - Hradec - Olomouc resp. tam napojit D1) ktera vytvori jakysi trojuhelnik a az pote zlepsit parametry stavajici D1. Taky je ale treba postavit R1 (obchvat Prahy) kdyz uz temer vsechny D a R jsou svedeny do Prahy.
0/0
16.2.2006 22:31

Kuftscha

Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Navíc, kdo někdy projel celou D1, ví, že to není technicky možné. Vlastně je, ale za obrovské množství zbytečně vyhozených peněz.
0/0
16.2.2006 22:37

werr

Re: Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
Ano, vylozene se tesim na reseni napr. mostu ve Velkem Mezirici :) Jinak technicky mozne to je ale jak uz jsem uvedl, ted je to zbytecne a je potreba investovat do jine varianty ale v budoucnu to bude dobre vyresit a D1 rozsirit.
0/0
16.2.2006 22:53

Merk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozšíření D1
On je problém úplně se všemi mosty a to jak mosty na dálnici, tak přes dálnici. Plus přemisťování benzinek a spol. Je to prostě nápad úplného mag*ra. Když už, tak by D1 pořebovala řešení kritických míst - třeba úpravy naopak klopených a prudkých zatáček a krátkých a úzkých připojovacích pruhů.
0/0
17.2.2006 0:16

ygg

U D1...
je průser, že je to jasně nejvytíženější komunikace u nás..po magistrále ...a současně má parametry lepší okresky...to už taková Strakonická do Dubence je proti ní blaho. O D5 nebo D8, která je podlé mého soudu naše nej.... ani nemluvím. Ale Šimon do modráků a makat
0/0
16.2.2006 22:00

cekon

o tom
že bratr Šimonovský nezvládá svou funkci není pochyb. Ale kde bere tu drzost někoho kárat ten pingl to teda fakt nevím ..Přišel k funkci jak slepý k houslím, nebýt Standy křišťálového dnes po něm ani pes neštěkne ..
0/0
16.2.2006 21:55

Milan Kolář

Re: o tom
Kolego nediv se. Jestliže někdo spolupracoval s estébé po celé tři roky až do listopadu 1989 (viz cibulkovy stránky) a pak tvrdí, že to dělal nevědomě, tak byl buď celé tři roky totálně na mol nebo je úplně blbý či lže. V každém případě dělá blbce z celého národa. Jen připomenu slova známého hudebníka a po listopadu nějakou dobu i ministra kultury. který do televize na podzim 1989 řekl: "národ má takovou vládu, jakou si zasluhuje".
0/0
16.2.2006 22:04

idneol

Re: Re: o tom
Jestli myslíš toho, co má s tebou stejný iniciály, tak ten ministrem nikdy nebyl, což já považuju za štěstí. Výbornej hudebník, ale politickej ňouma. Ovšem ta věta je pravdivá, vlastně taková tautologie.Ten pořad komentoval dodnes fungující moderátor Pokorný a v ČT prej se pak nějakou dobu říkalo "rve se jako Pokorný s Kocábem o mikrofon". Ale nejhorší na paroubkovi a spol. není ani neschopnost ani temná minulost či úplatnost, ale to, že úplně veřejně pohrdají právem a danými kompetencemi a prochází jim to. Takže jsme zase u toho "každý národ..."!
0/0
16.2.2006 22:13

sageorg

Poprve........
bych dal Paroubkovi za pravdu - Šimonovský je ministerský omyl!Jestliže na to přišel až před volbama,je stejným omylem!
0/0
16.2.2006 21:52

werr

Nejmene pro dalnice udelali komunisti...
Je to sice paradoxni ale je to tak, dalnice se zacaly stavet koncem 30tych let, valka to prerusila a komunisti vahali az do konce 60tych let. Pak sice meli koncepci ale zapocali stavby naprosto bezkoncepcne a uz je nedodelali. V 90tych letech (za vlady ODS) byly plany revidovany a zacala priprava mnoha dalnic. Zejmena slo o dokonceni D5 a D8, ke konci vlady ODS slo byla rozsirena cast D1 do Mirosovic. Pak CSSD nove stavby stopla a vysledek byl ten, ze nekdy po roce 2000 se u nas nastavel ani km dalnice nebo rychlostni komunikace. Pravda je, ze ted si napravuji reputaci, protoze se stavi snad nejvice v historii.
0/0
16.2.2006 21:51

wildge

Re: Nejmene pro dalnice udelali komunisti...
D8 az do Lovosic vznikla nekdy kolome toho roku 2000. Ale pravda je, ze za tech 16 let se stavelo malo. (O tom, co se delo predtim snad ani nema smysl mluvit.)
0/0
16.2.2006 22:38

werr

Re: Re: Nejmene pro dalnice udelali komunisti...
Ano, D8 v useku Praha - Lovosice byla postupne otevirana v letech 1990 az 2000(1). Ted nevim jak je to s usekem kolem UL ktery se stavi ale skutecne 2001 - 2 se nestavel ani km D nebo R. Prave zastaveni praci na priprave D8 ma na svedomi vlada Milose Zemana.
0/0
16.2.2006 23:08

Ccecil

Náhodou Šimonovský je jeden z mála ministrů, který je korektní a snaží se vykonávat svou funkci ku prospěchu všech
Paroubkova vítka je out. Zase honí volební body. Pan lidový vypravěč a komik se snaží představit se jako hodný taťka, používající vůdči všem svým poddaným metodu cukru a biče. A je nutno ukázat politickým rivalům, kdo je v téhle zemi pánem a kdo doufá, že dalších 50 let i zůstane. Moc bych se nedivil, kdyby měl už doma plány mauzoea.
 
Neříkám, že vše, co se snaží Šimonovský prosadit je s mojí 100% podporou. To zdaleka ne. Ale z ve srovnání s tou ubohou socialistickou skvadronou, která tam v poslední době vystrkuje růžky je učiněný světec.www.simonovsky.cz
 
A už konečně mi někdo poraďre, kde se dají sehnat prášky proti marťanům a Paroubkovi!!!!!!!!
 
0/0
16.2.2006 21:50

vandor

Re: Náhodou Šimonovský je jeden z mála ministrů, který je korektní a snaží se vykonávat svou funkci ku prospěchu všech
...   co máš proti marťanům, ha?   ... ...
0/0
17.2.2006 7:30

Milan Kolář

premiér
Pan premiér se chová jako nafoukaný a arogantní pingl ze 4. cenové skupiny. Při troše nadsázky: inteligence houpacího koně, vychování řeznického psa.
0/0
16.2.2006 21:47

Ccecil

Re: premiér
Váš názor má mou plnou podporu.
0/0
16.2.2006 21:51

Kuftscha

Doprava
O problému D1 se ví už 10 let, to je sice pravda. Ale těch problémů je tady mnohem více, a důležitějších. Hlavní je ten, žw na to nejsou peníze a i kdyby byly, tak se stejně musí dávat ne důležitější stavby jako momentálně R35, R1, D8, D3, D11, vždyť tyto dálnice ještě nebyly ani dodělány, dříve to také nešlo, šlo to na D5. Momentálněse u nás staví nejvíc km dálnic v historii a ty musejí dofinancovat přednostně, poté D1. Bohužel jsou stavby, které jsou financovány, ale zbytečně, např. D47 do Ostravy, ti co tomu rozumí, že do budoucna je lepší dodělat R48, D47 je nyní zbytečný luxus. Fakt, že ministr Šimonovský svému rezortu moc nerozumí, je jasný.
0/0
16.2.2006 21:40

Kubic63

Re: Doprava
"D47 je nyní zbytečný luxus", no ty seš ale odborník. Nejsi náhodou z Prahy?
0/0
16.2.2006 21:44

Kuftscha

Re: Re: Doprava
Je, zeptej se na ceskedalnice.cz a tam ti odborníci řeknou, že mnohem lepší varianta je pro Ostravu R48 než D47 z mnoha důvodů: 1. byla by rychleji, část je již hotova. 2. propojuje také města jako F-M, Č. Těšín, Nový Jičín... 3. D47 bude v Ostravě mj. ústit do Rudné ulice, což není výhra. 4. R48 bude mít spojení do Polska, o D47 to ještě není jisté, Poláci nemají prachy. 5. A nevíc je to levnější stavba, docela dost argumentů, ne 
0/0
16.2.2006 21:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.